abonnement Unibet Coolblue
pi_31058938
een vraag:

bij hosting providers kom ik vaak een keuze mogelijkheid tegen tussen windows hosting en linux hosting...

bij linux hosting staat dan het volgende:
maakt u gebruik van statische html pagina's, cgi, perl, frontpage, php en/of mysql? kies dan voor linux hosting!

en bij windows hosting:
maakt u gebruik van microsoft asp, asp.net en/of microsoft access databases? kies dan voor windows hosting!

maar bij dezelfde hoeveelheid opslagruimte, dataverkeer e.d. is windows hosting wel 2 keer zo duur per jaar... maar als je gewoon in html en php en javascript e.d. je website online wil zetten kan je dan toch gewoon linux hosting kiezen?
pi_31058976
yep, dat kan. linux is goedkoper, omdat de linux licenties veel goedkoper (meestal zelfs gratis) zijn.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:19:59 #3
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_31058989
quote:
op vrijdag 30 september 2005 14:17 schreef #ANONIEM het volgende:
maar als je gewoon in html en php en javascript e.d. je website online wil zetten kan je dan toch gewoon linux hosting kiezen?
ja
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_31059223
oke en wat bedoelen ze hiermee:

subdomeinen: 2

bedoel zoals ik het (als leek) lees kan ik er haast uit opmaken dat je maar 2 subdomeinen mag hebben zoals www.mijnwebsite.nl/dezepagina
en www.mijnwebsite.nl/dezepagina2

maar dat zal wel niet zo zijn toch
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:29:43 #5
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_31059282
nee dat is www.mijnpagina.nl, subdomein.mijnpagina.nl en subdomein2.mijnpagina.nl

achter de slash mag je zo diep gaan als je wil, let wel op dat er maar 255 karakters in een adresbalk van de meeste browserts passen
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_31059382
linux -> meestal gratis, op een paar distributies na.
windows -> erg prijzig.

2 subdomeinen:
subdomein1.domein.nl
subdomein2.domein.nl

nadeel linux -> geen .net ondersteuning en ms access
nadeel windows -> duurder
ne okuyon, bokmu var?
pi_31059424
quote:
op vrijdag 30 september 2005 14:29 schreef tomasz het volgende:
nee dat is www.mijnpagina.nl, subdomein.mijnpagina.nl en subdomein2.mijnpagina.nl

achter de slash mag je zo diep gaan als je wil, let wel op dat er maar 255 karakters in een adresbalk van de meeste browserts passen
oke ik had al zo'n vermoeden maar wou het toch maar even zeker weten tot nu toe namelijk altijd gebruik gemaakt van gratis providers enzo

http://www.10eurohost.nl/linux.php dit zou dan wel een geschikte hosting kunnen zijn voor een site? want over die site vroeg ik me dat eigenlijk af
pi_31061549
linux heeft volgens mij ook nog 1 voordeel de filepremisies zijn veel makkelijker doormiddel van chmod
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')