het hele verhaal in het kort:
Vorig jaar september kreeg ik een brief thuis, van Syntus (regionale vervoersmaatschappij in de achterhoek), met daarin de mededeling dat ik 23 september heb zwartgereden in de trein, ik ben gepakt in arnhem om 22.03, en heb geen geldige legitimatie kunnen overhandigen maar mijn bromfiets-cerificaat. Of ik ff wilde dokken...
Grappig dacht ik, gezien ik tot 22.00 in Doetinchem op school zat, en toen niet naar Arnhem (of ook maar in die richting) ging, ik ging zelfs niet met de trein, want ik woonde in een plaatsje ten noorden van doetinchem, waar nieteens een trein rijdt...
Als ik het me goed herinner heeft mijn vader me die avond zelfs met de auto opgehaald, maar goed...
Nog een leuke bijkomstigheid, eerder dat jaar was mijn portemonnaie gejat, met daarin: jawel, mijn bromfiets certificaat!
Ik naar syntus opbellen, zooi uitgelegt, en ik kreeg te horen dat ik maar een brief moest schrijven. Zo gezegd, zo gedaan, alles netjes opgeschreven, opgestuurd.
Nooit meer iets van teruggehoord!
Tot 2 weken terug....
Een dagvaarding, ik moet in november in arnhem voorkomen, omdat ik de boete nooit betaald heb (nee duh).
Ik moet veel kosten maken voor dit geintje, moet vrij nemen, vanuit Den Haag naar Arnhem komen met de trein, kost allemaal geld.
Als ik daar ben laat ik dus netjes zien waar ik destijds woonde, ik heb de presentie lijst van school al opgevraagd en netjes gekregen, en ik was die avond wel degelijk op school, in die brief staat ook dat de les-avond tot 22.00 duurde. Ik heb de aangifte van de portemonnaie diefstal ook al terug gevonden, dus ik denk dat dit een van de kortste zaken OOIT zal worden ghehehe...
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n