abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_31055071
Ik zoek software om een news server te draaien op mn werk op het interne netwerk.

Heeft iemand software die je hier het beste voor kan gebruiken.
Maakt niet uit of het onder Unix, Linux of Windows geinstalleerd moet worden.

Er zijn echter 2 punten waar het aan moet voldoen:

1. Er moeten Bin groepen kunnen worden aangemaakt voor grote bestanden voor een repro.
2. Ongeveer 20 connecties per keer moet de service aan kunnen op een 100Mbit netwerk (intern)

Weet iemand hier geschikte software voor ?
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:11:53 #2
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_31055100
waarom in godsnaam een news server en niet gewoon een netwerkshare oid voor die bestanden?
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_31055383
We hebben een netwerkshare en ftp al geprobeerd.
Nu willen ze een news server testen. (Niet mijn idee overgens. Alleen moet ik hier informatie voor over op zoeken en kan niet veel vinden via google)
pi_31056136
Met wikipedia kun je achter dat protocol komen (ntp op port119 of zoiets?) en als je daarmee op google zoekt vind je genoeg, ik heb er een tijd geleden zelf ook een gedraait.
Maar ik kan je beter bittorrent aanraden.
-
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:41:56 #6
39593 HesuS
danke fur die Blumen
pi_31056171
Euh, waarom zorg je niet dat iedereen alles gewoon op 1 server pleurt ? Gewoon in mapjes e.d.
( Y )
>','<
(")(")
Liev.
  vrijdag 30 september 2005 @ 12:44:09 #7
619 pierce
We hebben een P.....
pi_31056236
In windows zit IIS, incl. nntp server.
pi_31056314
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:19 schreef von_manstein het volgende:
We hebben een netwerkshare en ftp al geprobeerd.
Nu willen ze een news server testen. (Niet mijn idee overgens. Alleen moet ik hier informatie voor over op zoeken en kan niet veel vinden via google)
Waarom vertel je je baas niet gewoon dat een newsserver verreweg de slechtste oplossing is voor het opslaan van bestanden? Het is erg omslachtig imho voor een simpel lokaal netwerk.

Waarom bevielen die netwerk-shares eigelijk niet?
pi_31056903
News server is ook niet mijn favoriete om data op te slaan.

De netwerkshare die we getest hebben trok de hoeveelheid gebruikers niet echt op de share. Alles werd erg traag op die server en ander egebruikers hadden last van die traagheid omdat hun documenten pas na ~30 sec geopend werden..

De FTP werkt het beste imo.
Nadeel FTP: deze zuipt alle bandbreedte weg. Hier voor moeten we wat routers en switches aanpassen.
Alleen wil the big boss ook een news server testen (IIS onderstend meen ik geen Binaries wist een collega me te vertellen. Dit verder niet meer utigezocht.)

Aangezien we op dit moment (deze maand en de volgende) weinig op de planning hebben staan komen deze vage projecten er tussen door. Het is een soort bezigheids therapie zeg maar
pi_31057472
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:06 schreef von_manstein het volgende:
News server is ook niet mijn favoriete om data op te slaan.

De netwerkshare die we getest hebben trok de hoeveelheid gebruikers niet echt op de share. Alles werd erg traag op die server en ander egebruikers hadden last van die traagheid omdat hun documenten pas na ~30 sec geopend werden..
Een netwerkshare lijkt mij wel de way to go hoor. Misschien was de hardware wel de beperkende factor aangezien 20 connecties nu niet echt veel is. Kon je in logs (event log of syslog) niks terug vinden?
Ik heb nooit problemen gehad met Samba en intensief gebruik. Ik weet dat Samba goede logs bij houdt. Windows filesharing (via een win2k server neem ik aan) ken ik niet zo goed en kan daar ook weinig over zeggen.
quote:
De FTP werkt het beste imo.
Nadeel FTP: deze zuipt alle bandbreedte weg. Hier voor moeten we wat routers en switches aanpassen.
Met een beetje fatsoenlijke FTP-server (vsftp, proftp) kan je rate limits instellen. Dus bijv. max 400kb/s per gebruiker. Met andere windows FTP-servers zal dit allicht ook wel kunnen. (Serv-U)?
Het lijkt mij onzin om routers en switches aan te passen omdat je een brakke FTP-server hebt...

[ Bericht 4% gewijzigd door smesjz op 30-09-2005 13:25:08 (typo bij quote) ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:58:50 #11
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31058412
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:06 schreef von_manstein het volgende:
Alleen wil the big boss ook een news server testen (IIS onderstend meen ik geen Binaries wist een collega me te vertellen. Dit verder niet meer utigezocht.)
Geen enkele news server ondersteund binaries, binaire bestanden worden door je newsreader automagisch ge UUencode/UUdecode, zeer inefficient qua opslagruimte.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:59:56 #12
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31058443
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:24 schreef smesjz het volgende:
Een netwerkshare lijkt mij wel de way to go hoor.
Ik denk dat de TS gezien wat hij er mee wil meer heeft aan een document management systeem.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_31058454
bij eweka gebruiken we diablo op alle newsservers, werkt als een trein
pi_31060468
INN en leafnode zijn geloof ik twee aardige news servers voor Linux/UNIX systemen,,, INN voor het grote werk, Leafnode voor op wat kleinere schaal.
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:58 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Geen enkele news server ondersteund binaries, binaire bestanden worden door je newsreader automagisch ge UUencode/UUdecode, zeer inefficient qua opslagruimte.
Tegenwoordig is het allemaal yEnc, dat voegt niet veel meer toe aan de bestandsgrootte.
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:33:56 #15
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_31061216
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:09 schreef Henno het volgende:
INN en leafnode zijn geloof ik twee aardige news servers voor Linux/UNIX systemen,,, INN voor het grote werk, Leafnode voor op wat kleinere schaal.
[..]

Tegenwoordig is het allemaal yEnc, dat voegt niet veel meer toe aan de bestandsgrootte.
Dat zit niet standaard in de meeste newsreaders.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_31064394
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:06 schreef von_manstein het volgende:
News server is ook niet mijn favoriete om data op te slaan.

De netwerkshare die we getest hebben trok de hoeveelheid gebruikers niet echt op de share. Alles werd erg traag op die server en ander egebruikers hadden last van die traagheid omdat hun documenten pas na ~30 sec geopend werden..

De FTP werkt het beste imo.
Nadeel FTP: deze zuipt alle bandbreedte weg. Hier voor moeten we wat routers en switches aanpassen.
Alleen wil the big boss ook een news server testen (IIS onderstend meen ik geen Binaries wist een collega me te vertellen. Dit verder niet meer utigezocht.)

Aangezien we op dit moment (deze maand en de volgende) weinig op de planning hebben staan komen deze vage projecten er tussen door. Het is een soort bezigheids therapie zeg maar
Dan raad ik je bittorrent aan, daarmee helpt iedereen die een bestand download ook metteen een stukje te uploaden waardoor het verkeer niet meer van 1 computer af komt. En daarbij is het redelijk netjes verdeeld qua snelheid en dataverkeer.. het is niet zo dat 1 iemand 500kb/sec haalt en iemand anders maar 5kb/sec.
-
pi_31067852
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:39 schreef splendor het volgende:

[..]

Dan raad ik je bittorrent aan, daarmee helpt iedereen die een bestand download ook metteen een stukje te uploaden waardoor het verkeer niet meer van 1 computer af komt. En daarbij is het redelijk netjes verdeeld qua snelheid en dataverkeer.. het is niet zo dat 1 iemand 500kb/sec haalt en iemand anders maar 5kb/sec.
Waarbij je dan het probleem van de server naar het netwerk verhuisd en dan zijn heel wat meer diensten niet of moeilijk beschikbaar. Dat zul je dus moeten afgrendelen dat er een maximum aan upload aan zit en dat kun je ook al op de server zelf doen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')