abonnement Unibet Coolblue
pi_31046781
Ik heb hier een pentium 3 800 mhz computer die ik voor een vriend van me moet maken en deze had een verotte cooler erop zitten (kraakte en koelde niet meer goed want pc raakte steeds overhit met alarm, gepiep, van mobo als gevolg).

Nu heb ik via marktplaats een flink goede koeler geregeld, met heatsink en daarop een ventilator (speciale koeler voor overclockers, tot 3 ghz staat erop en hij heeft ook 2 heatpipes). Alleen nu past het geheel net niet omdat voeding in de weg zit. Nu heb ik de ventilator eraf gehaald en alleen de heatsink op de cpu gezet. Hij draait nu al een tijdje heel goed, heb een virusscan gedaan en hitman pro gedraaid en daar even lopen msn'en en surfen. Hoogste temperatuur was 72 graden Celsius, en schommelt verder tussen de 50 en 70 graden Celsius.

Is het verstandig om zo verder te computeren of gaat de levensduur van de CPU nu zwaar achteruit ?
Alvast bedankt!
pi_31046813
wat denk je zelf?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31046862
Ja dat vraag ik me dus af! Kritieke temperatuur van PIII 800 mhz is 80 graden, misschien dat temp tussen 50 en 70 wel kan dan ?
pi_31046901
Nou ja, als het criterium, "zolang het werkt, werkt het" belangrijker is dan een goedkoop fannetje, desnoods aan de zijkant geschroefd oid..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31046993
Je neemt een fannetje wat op het koelblok past en secondenlijm.
pi_31047006
Ik zal dat fannetje wat net niet paste eens even plaatsen naast de heatsink ipv erop. In ieder geval bedankt voor de info! temp boven 50 graden is niet goed dus.
pi_31047041
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:58 schreef hardcorekabouter het volgende:
Ik zal dat fannetje wat net niet paste eens even plaatsen naast de heatsink ipv erop. In ieder geval bedankt voor de info! temp boven 50 graden is niet goed dus.
Aan de zijkant plakken werkt ook.
pi_31048542
Vraag: Gaat de levensduur van de CPU achteruit als je geen fan erop zet?
Antwoord: Ja.
pi_31048586
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:59 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Aan de zijkant plakken werkt ook.
inderdaad... Zet de fan scheef tegen de heatsink aan. Die luchtstroom is echt nodig...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:52:02 #10
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_31050166
yup ding heeft echt actieve koeling nodig, denk dat je mete en beetje fan al op 30-50 graden gaat zitten ipv 50-70
pi_31052793
Ok koeler zit nu aan de zijkant en airflow is nu heel goed en temp blijft onder de 30 graden. Alleen is de koeler beetje overkill, hij draait 6500 rpm en maakt een geluid als een stofzuiger (overclock cooler). Is deze misschien softwarematig aan te sturen, zodat hij bijvoorbeeld bij 50 graden aan gaat?
pi_31054248
Kijk even naar het programma SpeedFan.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')