abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_31044825
Gezocht, maar niet gevonden wat ik zocht

Het is als volgt: op dit moment ben ik bezig met een website voor een klant. Deze klant wil graag tezijnertijd het aanbod Chalets (weet je meteen wat voor site het is) verversen. Wat ik zoek is een (open source) CMS systeem , die ik zo kan intregeren in de site.

Dus niet een CMS waarbij ik vast zit aan een layout (Mambo etc.) de pagina die aangepast zal worden in het CMS wil ik in de te bouwen site laten lopen.

Dingen zoals (bv.) CMSimple zijn aardig, maar daarbij zit ik vast aan een (text)heading en dat is niet de bedoeling. De pagina die ingevuld moet worden is http://recracenter.hellenique.nl--> Te koop

Oh ja, ik heb een redelijke php-kennis, maar zelf een CMS-systeem in elkaar draaien is nog even te veel gevraagd. Ook heb ik op opensource.com gekeken, maar daar niet echt gevonden wat ik zocht.

Misschien dat iemand een goede tip heeft
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_31045053
Een CMS is letterlijk zo'n 10 regels code, dat is inclusief een HTML form etc. Elk fatsoenlijk PHP/SQL boek heeft er minimaal één voorbeeld van.
pi_31045281
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:43 schreef Khadgar het volgende:
Een CMS is letterlijk zo'n 10 regels code, dat is inclusief een HTML form etc.
Post die 10 regels code anders eens.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_31045315
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:50 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Post die 10 regels code anders eens.
Idd. Iemand anders
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_31045615
ik heb het wle een beetje gedaan der hoeft toch geen compleet membersysteem in?
gewoon zelf scripten en de administratie achter een beveiligde pagina gooien
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:23:49 #6
23137 Thegeronimo
Ich bun ut mer....
pi_31046196
Pak een eenvoudig gastenboekscript en pas dat aan?
Dan heb je je 1 page CMS.
pi_31050886
Hoe bedoel je dat je bij Mambo/Joomla vast zit aan een layout? Je kunt toch gewoon templates maken en zelfs per pagina bepalen welke template gebruikt moet worden.
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:55:21 #8
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_31052662
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:43 schreef Khadgar het volgende:
Een CMS is letterlijk zo'n 10 regels code, dat is inclusief een HTML form etc. Elk fatsoenlijk PHP/SQL boek heeft er minimaal één voorbeeld van.
als jij in 10 regels een script kan schrijven dat een form in een database gooit inclusief alle nodige checks om te zorgen dat er niets verkeerds wordt ingevuld en in dat zelfde script ook nog zorgt dat een lijst met chalets wordt weergeven en een mogelijkheid tot bekijken van 1 chalet bijvoorbeeld dan vind ik dat erg knap.

Ik zou hier trouwens geen cms voor nemen maar gewoon lekker zelf iets simpels in elkaar klussen.
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:25:45 #9
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_31053560
Ik heb wel wat liggen, maar das vrij veel customizen nog. Vereist dat je de door mij bedachte db structuur gebruikt.

Ik gebruik het zelf niet meer... ben overgestapt op drupal (www.drupal.org) Het meest flexibele, makkelijkst te customizen/uit te breiden cms dat ik ken. Persoonlijk vind ik het lekkerder dan mambo of mod-x, maar smaken zullen verschillen.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:29:03 #10
105779 nymphalidae
the nymphalidae effect
pi_31053656
Hippo CMS is open source, durf alleen niets te zeggen over het prijskaartje.

Voor meer info: www.hippo.nl
When his life was ruined, his family killed, his farm destroyed, Job knelt down on the ground and yelled up to the heavens, "Why god? Why me?" and the thundering voice of God answered, "There's just something about you that pisses me off
pi_31057324
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:55 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
als jij in 10 regels een script kan schrijven dat een form in een database gooit inclusief alle nodige checks om te zorgen dat er niets verkeerds wordt ingevuld en in dat zelfde script ook nog zorgt dat een lijst met chalets wordt weergeven en een mogelijkheid tot bekijken van 1 chalet bijvoorbeeld dan vind ik dat erg knap.
Met de lange regels die jij gebruikt, moet het wel lukken :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')