Nee, dat kan niet.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:04 schreef cygnusx het volgende:
Hoi! ik heb een probleempje, ik word nu al 3 dagen lastig gevallen door iemand die het leuk vind om te bellen en dan direct op te hangen, (nu al minimaal 15 keer gebeld). en telkens is het nummer "geheim", volgens de telefoon. nu dacht ik dat het heel mischien mogelijk was om via de pc en een telefoonkaartje het nummer alsnog te achterhalen/traceren. en nog wat dieper te gaan dan de standaard "geheim" melding van de telefoon. is dit mogelijk? zo ja, hoe?
alvast bedankt.
p.s. de KPN gaat er al achteraan. maar die kunnen niet veel meer dan de schuldige waarschuwen via de telefoon... en dit kan enige tijd duren zeiden ze.. vandaar, bovendien wil ik graag weten wie zo laf is om mij constant te bellen en dan op te hangen...
quote:16. How do I get the number of people that withhold their number?
Again, you can't really do this without an SS7 connection - if the number is withheld, "WITHHELD" is sent down customer lines, not the real number in some code form. If the caller is hassling you, you will have to bring in BT's Malicious Calls Bureaux (sic) or your phone company's equivalent to trace the number. This is easy for them as they have access to the ANI billing data. If you don't want to do that, all I can really suggest is to use ACR (see below) - that way either you don't hear them, or they have to reveal their number. If they switch to using one of the anonymous methods above, then you might have to use a system that allows you to reject UNAVAILABLE calls as well, perhaps within certain times like at night - this would be easy to implement on a computer system. Apparently the voice mailboxes from Ureach.com identify callers using ANI, so you get a record of their number even if they withhold their number.
dat kan, vanochtend ook 2x gebeld. Maar dan zie ik zelf geen Geheim, maar 0000quote:Op donderdag 29 september 2005 20:27 schreef heiden6 het volgende:
Dat zijn waarschijnlijk automatische telefoontjes vanuit een callcenter, met een zogeheten 'predictive dialer'.
Misschien wel, maar met een geheim nummer kom je dan nog niet verderquote:Op donderdag 29 september 2005 20:24 schreef boyv het volgende:
Vroeger was er altijd iets van #69 ofzo, dan belde je de persoon die jou als laatst heeft gebeld. Ik weet niet dat er nu nog is er of dat werkt...
hoor je daar gerouzemoes van vrouwen ofzo op de achtergrond? en hangen die op zodra ze je stem horen of doorhebben dat hij niet meer overgaat? en bellen die tig keer na mekaar? verspreid over een paar dagen?quote:Op donderdag 29 september 2005 20:27 schreef heiden6 het volgende:
Dat zijn waarschijnlijk automatische telefoontjes vanuit een callcenter, met een zogeheten 'predictive dialer'.
Er wordt door een computer automatisch gebeld, en als er niet (of net te laat ) wordt opgenomen, er een in gesprek toon is, etc krijgen de medewerkers niemand aan de lijn. Dat scheelt natuurlijk enorm in de zinloze telefoontjes. Soms zie ik dat mensen 34 keer zijn gebeld, maar pas vier keer iemand hebben gesproken.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:04 schreef cygnusx het volgende:
[..]
hoor je daar gerouzemoes van vrouwen ofzo op de achtergrond? en hangen die op zodra ze je stem horen of doorhebben dat hij niet meer overgaat? en bellen die tig keer na mekaar? verspreid over een paar dagen?
ik had gister de telefoon vlak naast me liggen. na 1 a 2 keer overgaan pakte ik al op. en direct werd er opgelegd.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Er wordt door een computer automatisch gebeld, en als er niet (of net te laat ) wordt opgenomen, er een in gesprek toon is, etc krijgen de medewerkers niemand aan de lijn. Dat scheelt natuurlijk enorm in de zinloze telefoontjes. Soms zie ik dat mensen 34 keer zijn gebeld, maar pas vier keer iemand hebben gesproken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |