abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 september 2005 @ 18:27:09 #1
42555 Tomek
Take on the world!
pi_31004630
Volgende vraag:

kun je met een php script ook direct mailen naar een ip adres (van in dit geval een mailserver) ipv naar een email adres. En dan met de functie mail bedoel ik.

Ik vind het nogal een dwazig verhaal, maar op de één of andere manier schijnen mails die vanuit mijn contactformulier verstuurd worden bij de verkeerdeemailserver aan te komen. Dit geldt niet voor een mail die bijv. vanuit outlook naar exact hetzelfde emailadres gestuurd wordt

mijn vraag dus, gaat dit werken:

1
2
3
<?php
mail
('xxx.xxx.xxx.xxx', 'Baggermail', '$body', 'From:$email');
?>


  Redactie Sport woensdag 28 september 2005 @ 18:35:40 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_31004891
denk het niet, dan zul je op dat ip-adres toch een mailserver meet een bepaald emailadres moeten hebbe, bijvoorbeeld mail@xxx.xxx.xxx.xxx
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 28 september 2005 @ 18:49:56 #3
130873 lisegirl
irresistable me
pi_31005381
de standaard mail() functie zal dat niet doen.. maar er zijn wel scripts te vinden, die met een (andere) smtp server kunnen praten....

mail() maakt bij mijn weten gebruik van /bin/sendmail

lise ;-)
Nog vragen? Geen vragen? Mooi! Gaan we door!
pi_31005718
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:49 schreef lisegirl het volgende:
de standaard mail() functie zal dat niet doen.. maar er zijn wel scripts te vinden, die met een (andere) smtp server kunnen praten....

mail() maakt bij mijn weten gebruik van /bin/sendmail

lise ;-)
Nee, mail() maakt gebruik van de in php.ini gedefinieerde smtp-server. Als je rechten hebt op de PHP.ini kan je deze eventueel aanpassen.........
"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
pi_31008870
Het is niet helemaal duidelijk of je nou bedoelt dat je via een andere smtp server wilt mailen.. maar if so, hier vind je een PHPclass . Heb het zelf nog niet gebruikt dus ik kan je verder niet helpen met implementatie ed.
Succes
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_31009113
idd je kan mail niet zomaar aanpassen, het kan wel als je met fsock een goede connectie opent naar de webserver (mailserver) want PHP maakt gebruik van de mailserver die in zijn configuratie vermeld staat.!

Tomek, had verwacht dat je dat wel zou weten
Just say hi!
  woensdag 28 september 2005 @ 20:45:51 #7
42555 Tomek
Take on the world!
pi_31009457
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:35 schreef Chandler het volgende:
idd je kan mail niet zomaar aanpassen, het kan wel als je met fsock een goede connectie opent naar de webserver (mailserver) want PHP maakt gebruik van de mailserver die in zijn configuratie vermeld staat.!

Tomek, had verwacht dat je dat wel zou weten


af en toe mis je wel eens iets hè
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')