abonnement Unibet Coolblue
pi_30993102
Ik heb een vraagje over PowerPoint:

Ik heb mijn slidemasters allemaal aangepast aan de juiste lay-out die wij hier (op het werk) gebruiken. Zo heb ik het titelvak en het tekstvak aangepast, o.a. met een ander soort lettertype, een andere grootte en een andere kleur.

Als ik nu een presentatie samenstel uit verschillende dia's die ik hier op mijn computer heb staan gaat het prima. Maar zodra iemand mij een andere dia stuurt gaat het fout.

Het lijkt er op dat hij de standaard PowerPoint lay-out gebruikt. Het is me nl. opgevallen dat alle titels omspringen in Times New Roman op maat 44. In al onze templates staat de titel op Arial maat 24, zelfs op de dia's die van buitenaf binnenkomen!

Nu probeer ik dus de standaard template van PowerPoint zelf aan te passen, maar dit lukt me niet. Deze dia komt naar voren zodra je linksboven in de werkbalk op het knopje "new" klikt. Ik heb al vanalles aangepast in de templates die ik via "My computer" kon vinden. Deze stonden eerst dus ook op Times New Roman, en ik heb ze aangepast naar Arial. Als ik ze vanuit "My computer" open, zien ze er prima uit. Maar zodra ik in PowerPoint op "new" klik, komt weer diezelfde dia omhoog met Times New Roman punt 44.

Het is misschien een beetje een wazig verhaal, maar ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bo_ op 28-09-2005 10:24:13 ]
pi_30994604
kan het zijn dat de powerpoint linkt naar een bepaald bestand op jouw pc? je kan het testen door even een paar bestanden (afbeeldingen etc) te kopieren met dezelfde structuur zoals op de pc waar het wel werkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')