abonnement Unibet Coolblue
pi_30992725
Ik wil in Notes designer een field laten zien als er niet voldaan word aan 2 variabelen.

Ik heb het vinkje "hide paragraph if formula is true" aangevinkt en als "formule" het volgende:
quote:
InventarisSoortField!="Umts Datacard" | "Mobiele Telefoon"
De bedoeling is dus als men uit de InventarisSoortField kiest voor Umts Datacard OF voor Mobiele telefoon, dat het veld zichtbaar wordt (gezien het uitroepteken).

Probleem is dat hij alleen de eerste pakt.

Vraag is dus hoe ik het voor elkaar krijg dat hij zowel als ik voor umts datacard als voor mobiele telefoon kies dat hij ziet dat de formule voor deze 2 NIET waar is.
Ergo: hoe geef ik meerdere variabelen op?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_30992856
Het is een beetje een vaag verhaal geworden zie ik

Never mind de rest van het verhaal. De bedoeling is dat ie kijkt naar OF mobiele telefoon, OF umts datacard en dan vervolgens een veld laat zien.

InventarisSoortField!="Umts Datacard" | "Mobiele Telefoon"
De pipeline is toch OR, of ben ik nou gek? Volgens mij zou dit gewoon moeten werken of niet?!

Waarom werkt het op deze manier alleen voor de eerste?!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_30993181
1
2
3
4
5
6
var1 := @If ( InventarisSoortField = "UMTS Datacard"; "T"; "F" );
var2 := @If ( InventarisSoortField = "Mobiele Telefoon"; "T"; "F" );

var3 := var1:var2;

@If ( @Contains ( var3; "T" ); @False; @True )


De paragraaf zal nu getoond worden als het veld InventarisSoortField één van beide waarden bevat.

Deze manier van programeren zorgt er voor dat zelfs de meest ingewikkelde hide/when formules overzichtelijk geprogrammeerd kunnen worden. En met de performance van Notes Formula Language hoef je je over de snelheid al helemaal geen zorgen te maken...
pi_30993979
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het even uitgetest, maar nu laat ie alleen zien wat ik wil als ik kies voor " mobiele telefoon"

Ik zit nog even te zoeken en zag dat
quote:
InventarisSoortField!="Umts Datacard" | InventarisSoortField!="Mobiele Telefoon"
in principe ook zou moeten werken. Dus na de pipeline als het niet Umts Datacard is; dan als het mobiele telefoon is.

Dat werkt ook niet. Nu laat ie niks zien, niet als ik telefoon kies en niet al sik umts kies
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_30994093
Ow; ik zie het al. ik had jouw tekst gekopieerd en jij hebt UMTS met hoofdletters.
Ik heb het als Umts, aangepast en nu werkt het wel

Bedankt
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')