abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_30977476
Vraagje.

Ik heb net mijn flat panel monitor omgeruild wegens dode pixels, nu sluit ik eenmaal thuis de nieuwe monitor aan (precies hetzelfde model dus als de omgeruilde) maar het beeld is veel slechter dan bij mijn oude monitor. Het is dus veel waziger. Ik heb natuurlijk al naar de resolutie gekeken en die staat goed (1280x1024, max. resolutie, met 32bit kleuren), de refresh rate staat default op 60 Hz maar deze heb ik verhoogd naar eerst 70 en vervolgens 85 Hz maar dit heeft geen effect behalve dat ik sneller koppijn krijg. Nu is het 'leuke' van Windows XP dat door de P&P feature de monitor automatisch wordt herkend en geïnstalleerd. Maar uiteraard gebruikt Windows z'n eigen drivers en niet de genuine. Dus heb ik vanaf de website van de fabrikant (HP) de nieuwste driver gedownload maar no way dat Windows die driver pakt, hij blijft aangeven dat er geen nieuwere driver is gevonden, en dat kan dan wel kloppen maar ik ben er haast van overtuigd dat met de genuine driver het beeld beter is. Ik heb getracht om via apparaatbeheer de lokatie van de Windows driver te achterhalen om zo de driver handmatig te verwijderen maar ik krijg dan de melding dat er geen driver is geïnstalleerd .

Weet iemand hier een oplossing voor?

Voorzover het handige informatie is, de monitor is een HP L1940 Flat Panel monitor.

Thnx!
pi_30977625
weer terug?
Denk niet dat de driver je problemen gaat oplossen
Misschien nog beetje in het menu kloten met contrast en helderheid?
pi_30977747
Ehm...ja, ik heb inmiddels al in het menu van de monitor zitten rommelen en heb de kleuren handmatig aangepast. Het is nog niet helemaal zoals ik het wil maar al wel wat beter. Het is dus nog steeds best wazig (de letters) maar het is minder dik als je begrijpt wat ik bedoel...
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:44:55 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30977807
Heb je niet Cleartype aangezet?
pi_30977813
Je moet gewoon meer kloten met resolutie en niet gelijk omwisselen..gewoon een half uurtje/uurtje laten staan en dan kijken of het nog goed is...meestal moeten je ogen gewoon weer ff wennen..
Gewoon ff laten staan en als het je niet aanstaat weer wisselen
pi_30978536
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:33 schreef Plotinus het volgende:
de refresh rate staat default op 60 Hz maar deze heb ik verhoogd naar eerst 70 en vervolgens 85 Hz maar dit heeft geen effect behalve dat ik sneller koppijn krijg.
Wat een gezwets zeg
Als de monitor analoog is aangesloten, druk op de almighty auto adjust knop. Is hij middels DVI aangesloten dan is er iets mis met de monitor. DVI stuurt de boel zelf aan, en is daarom altijd goed.
pi_30979861
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 18:09 schreef baquelappe het volgende:

[..]

Wat een gezwets zeg
Als de monitor analoog is aangesloten, druk op de almighty auto adjust knop. Is hij middels DVI aangesloten dan is er iets mis met de monitor. DVI stuurt de boel zelf aan, en is daarom altijd goed.
zover was ik ook al voordat ik hier een topic opende...

en idd moeten je ogen weer even wennen, en dat is al aardig gelukt. het is gewoon opgelost door even handmatig de kleuren in het monitormenu aan te passen. wat mij betreft slotje en thnx voor de antwoorden..
pi_30980541
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 18:54 schreef Plotinus het volgende:

[..]

zover was ik ook al voordat ik hier een topic opende...

en idd moeten je ogen weer even wennen, en dat is al aardig gelukt. het is gewoon opgelost door even handmatig de kleuren in het monitormenu aan te passen. wat mij betreft slotje en thnx voor de antwoorden..
Geen slotjes op opgelostte vragen
pi_30995293
Als de auto adjust niet werkt, dan is ie dus ook stuk
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')