abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:20:24 #1
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_30973685
Ik kreeg laatst van iemand een telefoontje dat ik een mail met een virus attachment gestuurd zou hebben. De betreffende mail is inderdaad door mij verzonden, maar het was een tekstje zonder bijlagen. Het is dus niet aannemelijk dat het van een onbekende derde komt met een gespoofde afzender.

Inmiddels heb ik mijn computer met mijn eigen scanner (ZoneLabs Internet Security) en met de on-line scanner van Symantec uitgeplozen en niets gevonden dat op een virus lijkt. Volgens de diverse scanners + AdAware heb ik ook geen geinstalleerde spyware.

Hoe aannemelijk is het dat ik tóch een virus zou hebben? Is het voor derden mogelijk om een mail 'onderweg' te besmetten? ZOu de ontvanger zélf een virus kunnen hebben dat dit veroorzaakt?

Vragen, vragen... wie heeft er antwoorden?
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:55:21 #2
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_30974716
't Kan zijn dat je een open proxy draait, dan kan $pc een heleboel geinfecteerde mailtjes sturen..
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:20:31 #3
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_30975451
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:55 schreef Sjowhan het volgende:
't Kan zijn dat je een open proxy draait, dan kan $pc een heleboel geinfecteerde mailtjes sturen..
Het lijkt me niet dat ik dat onbewust doe. En de betreffende, 'geinfecteerde' mail was wel degelijk door mijzelf verzonden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')