abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_30969519
Het is dinsdagmiddag 12 uur. De streams gaan aan en ik kijk naar de bewoners. Twee bewoners zijn dobbelstenen aan het maken/verduidelijken. Enkele vrouwelijke bewoners zitten verveeld in de blauwe stoelen. En de rest doet wat aan het huishouden. Dit is het beeld wat mij via de streams bereikt. Na enkele minuten slaat de schrik mij om het hart. Kijk ik wel naar de bewoners van het meest bekeken huis van Nederland? Of kijk ik naar een speciale internet uitzending van seniorenomroep MAX?

Na het afsluiten van de streams in Mediaspy en het surfen naar de Big Brother website alwaar ik daar maar eens de streams opstart kom ik tot de conclusie dat ik toch echt naar het Big Brother huis in Aalsmeer zit te kijken.

De afgelopen jaren heb ik de diverse Big Brother edities bekeken. Maar dit is met stip de meest saaie en vervelende versie van dit ooit zo spectaculaire programma. Waar zijn de huilbuien, waar zijn de woede aanvallen, waar is de roddel en achterklap maar het meest mis ik de mooie verhalen verhalen die uit het leven gegrepen zijn. Het is allemaal te lief. Men is allemaal te bang om te schijten, om maar vooral niet genomineerd te worden.

Het programma op televisie is veelal een sterk bewerkte versie van de werkelijkheid. Maar ja wat moet je als van deze ellende een programma van 28 minuten moet maken. Ik zou echt het niet kunnen. Of toch wel?

Deze groep is vervelend, totaal verneukt en in en in verwend. Deze groep heeft het niet. Er zitten geen verhalen in. Is het een gevolg van slechte casting of is het iets wat heerst in Nederland? Deze groep lijkt alleen in het spier te komen voor drank en sigaretten en ziet Big Brother massaal als een verblijf in een Landal Greenpark. Men verveelt zich, maar als er eens een beetje gewerkt moet worden dan wordt er geklaagd alsof men de hemel op de aarde neer ziet komen.

Deze groep heeft ook teveel luxe. Waar zijn de groep Ikea bankjes uit Big Brother 1999? Waar zijn de slechte bedden? Waarom heeft men een wasdroger? Waarom mogen ze zo uitgebreid shoppen? Waarom is die badkamer zo luxe? Waarom heeft men een barbeque? Waarom heeft men een hottube buiten in de veel te luxe tuin? Met deze ingredienten kweek je wat je nu krijgt, een saaite groep die niets uitvreet. Waarom mogen ze de groente bestellen? Laat ze het zelf verbouwen in de tuin. Waarom hebben ze een bad in de tuin? Die hadden ze ook zelf kunnen bouwen met een bouwpakket. Waarom is het back to basic principe niet voelbaar? Dat principe was toch redelijk succesvol.

Waar zijn de Ruud's, Kelly's en Ed's van eerdere Big Brother versies? Mijn advies aan de redactie flikker vandaag nog 2 tot 4 huidige bewoners uit het huis. Verzin daarvoor maar een leuke reden. En haal een paar flinke herrieschoppers in het huis. En dan bedoel ik niet een ex van een bewoner die amper uit zijn woorden komt. Nee, een echte herrieschopper zoals een Darius uit Big Brother 2. Dat zal deze groep goed doen en de kijkers ook. En wellicht trekken de kijkcijfertjes dan ook nog een stukje aan. En zorg voortaan dat je minstens de helft van de groep laat bestaan uit mensen met een verhaal. En niet een paar net uit de luiers zijnde 20-ers zoals nu. De verhalen van Ruud, Willem en Karin met daarbij de streken van Bart, dat was het succes van de eerste Big Brother.

Zie ze zitten in hun villa. Totaal geen idee van wat ze moeten doen. Geen onderwerpen om te bespreken. Geen opdrachten om ze bezig te houden. Verdeel de poen. Doe het licht maar uit. En begin in maart compleet opnieuw.

Big Brother 5, omdat mensen blijven boeien... laat me niet lachen.
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_30970187
hear hear.
Kom maar op met die nieuwe oproerkraaiers.
  Moderator dinsdag 27 september 2005 @ 13:19:41 #3
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30970409
Ik vind het tot nu toe de op 1 na leukste BB.
Totaal niet eens met dit verhaal dus.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_30970804
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
Ik vind het tot nu toe de op 1 na leukste BB.
Totaal niet eens met dit verhaal dus.
Dat kan.... maar ik ben het niet met jou eens.
muziek, m'n lust en mijn leven
pi_30970958
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:35 schreef RB-tje het volgende:

[..]

Dat kan.... maar ik ben het niet met jou eens.
Ik dus ook niet.
sorry gert

de op een na leukste BB?

wat was dan de leukste?
  Moderator dinsdag 27 september 2005 @ 13:49:56 #6
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30971182
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:41 schreef itsme het volgende:

[..]

Ik dus ook niet.
sorry gert

de op een na leukste BB?

wat was dan de leukste?
Ik vond BB3 het leukst.

En tot nu toe komt deze daarna. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
Maar er zitten wat lui tussen die ik leuk vind, en ook een hele hoop figuren waar ik me kapot aan erger, dus de belangrijkste ingrediënten zijn aanwezig.
Het dipje zal ook nog wel komen, dat is elke BB zo. Bij RB-tje is die er nu. Elke editie zijn er dit soort verhalen van hoe saai het is en hoe het allemaal anders zou moeten. Maar tot nu toe vermaak ik me prima. Waarmee ik op de combi streams+fok doel. Als je alleen naar de uitzendingen kijkt, dan vond ik er zeker weten ook niet zoveel aan.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_30971537
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:49 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik vond BB3 het leukst.

En tot nu toe komt deze daarna. Maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
Maar er zitten wat lui tussen die ik leuk vind, en ook een hele hoop figuren waar ik me kapot aan erger, dus de belangrijkste ingrediënten zijn aanwezig.
Het dipje zal ook nog wel komen, dat is elke BB zo. Bij RB-tje is die er nu. Elke editie zijn er dit soort verhalen van hoe saai het is en hoe het allemaal anders zou moeten. Maar tot nu toe vermaak ik me prima. Waarmee ik op de combi streams+fok doel. Als je alleen naar de uitzendingen kijkt, dan vond ik er zeker weten ook niet zoveel aan.
Ik vond BB1 het leukste, helaas is BB daarna alleen nog maar achteruit gegaan en zitten we nu echt op een dieptepunt
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')