abonnement Unibet Coolblue
pi_30965086
Als ik mijn pc opstart (p4 3.0 met 768 MB intern, ASUS moederbord) en ik heb op een van de USB poorten een usbstick of mijn externe harde schijf aangesloten, dan blijft de pc hangen. Hij zegt dan dat ie apparaat 1 voor usb massaopslag aan het controleren is(of iets dergelijks), ook als ik m een kwartier laat staan. Haal ik het apparaat eruit, en start ik de pc opniew op, dan start ie normaal op.

Wie kan mij helpen?

bedankt!
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:00:25 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_30965344
Dat gebeurt mij ook. Hij probeert volgens mij dan te booten vanaf die USB-stick. Mijn oplossing is ervoor zorgen dat er geen USB-stick in zit als ik boot.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_30965382
das vrij waardeloos. Dat zou betekenen dat ik mijn externe harde schijf steeds erin/ eruit moet halen ....
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:07:12 #4
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_30965480
In de BIOS uitschakelen dat de optie bestaat om van USB te booten lijkt me in dit geval simpel en doeltreffend...

EDIT: Opgelost en slotje
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_30965506
moet je volgens mij in je bios ofzo gaan aangeven dat ie niet gaat booten van usb, dan doet ie dat niet, maar anders gewoon inderdaad ff het stekkertje eruit, heb het ook als ik mijn mp3 speler eraan heb hangen
pi_30965510
Heb je een usb hub pci kaartje?
Zo ja, stop hem eens in een andere slot.
Zo nee, installeer eens nieuwe drivers van je moederbord.
Niets.
pi_30965514
JMRules: Die optie probeer ik dus ook te vinden.....
pi_30965580
Bij bootvolgorde gewoon USB onderaan raggen lijkt mij:)
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:14:07 #9
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_30965656
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:08 schreef realvision het volgende:
JMRules: Die optie probeer ik dus ook te vinden.....
Als je een BIOS versie hebt waar bovenin wat van die tabbladen staan: Main, Advanced, Boot, Power, Exit. Dan staat ie direct onder het kopje boot en anders onder het submenu "Boot Device Priority" Daar kun je dan meestal aangeven: "Boot Other Devices: Disabled.

Het je een Award BIOS dan moet je onder het tweede kopje van links zoeken ( "Advaced BIOS Features" Dan onder Boot Device priority
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_30965660
check eerst eens welke usbpoorten je hebt bij apparaatbeheer. Zorg er vervolgens voor dat al je drivers up2date zijn...
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:15:29 #11
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_30965684
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:11 schreef PoisonouS het volgende:
Bij bootvolgorde gewoon USB onderaan raggen lijkt mij:)
Nee werkt vaak niet omdat bij sommige moederborden de USB host controller onderdeel van de Northbridge is (het is nog vroeg dus kan ook de southbridge zijn )
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:16:25 #12
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_30965708
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:14 schreef Niks het volgende:
check eerst eens welke usbpoorten je hebt bij apparaatbeheer. Zorg er vervolgens voor dat al je drivers up2date zijn...
heeft er nixx mee te maken, als dit niet klopt kan het hoogstens NIET werken en het probleem is nu net dat het WEL werkt terwijl het niet hoeft
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')