abonnement Unibet Coolblue
pi_30963256
Als ik 's morgens m'n krantenwijk doe zit ik altijd te verzinnen en te fantaseren wat ik later zou willen op starten als bedrijfje, maar vanmorgen had ik wel zo'n leuk idee (athans vond ik zelf ).

Je kent ze wel van die internetcafes of game cafes zoals cybergate in Tilburg.
Zou zoiets ook mogelijk zijn met consoles? of is dit totaal iets anders?
pi_30963378
Goed idee, dat ga ik ook doen
pi_30963591
Leuk idee... Haalbaar is het zeker, maar ik weet niet hoe die game cafes vandaag de dag in de markt liggen... Verder is het misschien een verouderd principe aangezien je met een beetje console vandaag de dag via Internet, vanuit het thuishonk aan kunt klooien.

Dus wel een aardig idee, maar ik zou er persoonlijk niet in investeren.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_30964198
Werkt in armere landen waar niet iedereen een console heeft behoorlijk goed.

Maar die cafe's hebben vaak geen console, maar PCs met illegaal gekopieerde spellen; dat scheelt enorm in de kosten. Daarbij kun je dus ook internetten op die PCs, dus dat zijn 2 dingen die je op hetzelfde apparaat kunt doen.

Jij kunt dit in NL niet illegaal doen; dat wordt dus behoorlijk duur; en kijk voor de grap je even naar de End User License Agreement: Mag jij een door jou gekocht spel wel tegen betaling aan derden beschikbaar stellen?
Met muziek mag dat bijvoorbeeld al niet...
pi_30964528
Ik heb even de titel iets duidelijker gemaakt

Een gameconsole café lijkt me wel aardig, maar wat wil je precies gaan doen? Je hebt in mijn ogen minstens HD tv's nodig en relaxte banken. Console gamers willen immers vanuit de bank gamen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:53:43 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_30965199
Volgens mij worden die binnen de kortste keren bevolkt door Marokkanen. Als je althans af mag gaan op de demopods in winkels .
Je zou er denk ik iets overdreven hips van moeten maken. Een loungebar. Consoles zijn namelijk veel socialer dan rijen pc's, omdat de meeste multiplayer via dezelfde computer gaat. En dus moet je een sfeer creëren waar mensen op dezelfde bank kunnen gaan zitten. Dan is alleen de vraag of je je publiek (toch een beetje nerds) daarmee aantrekt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30974592
Over dat ik de spellen mag aanbieden dat ga ik strx vanuit school meteen even opzoeken.
Ik heb net even een snelle schets gemaakt (let nie op mijn paintkunsten )

In dat hokje dat is de bar/incheckbalie en vanaf daar zou ik het geheel over moeten zien.

En ik denk dat ik qua tv's eerst met gewone grootbeeld begin en als het een succes word langzaam overgaan op een beter alternatief.

Ik ga iig binnekort nog onderzoeken of er animo voor is (athans niet hier in Tilburg maar een iets grotere stad zoals Breda of Den bosch).
pi_30975172
Als het in Den Bosch is kom ik zeker een keer langs in het weekend, daar wonen mn ouders. In hoeverre heb je ook daadwerkelijk de mogelijkheden om een echt game-café te maken?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_30975854
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:03 schreef mgerben het volgende:
Jij kunt dit in NL niet illegaal doen; dat wordt dus behoorlijk duur; en kijk voor de grap je even naar de End User License Agreement: Mag jij een door jou gekocht spel wel tegen betaling aan derden beschikbaar stellen?
Met muziek mag dat bijvoorbeeld al niet...
Bij sommige spellen kan ik helemaal niets daarvan vinden in de boekjes en doosjes.
Maar bij sommige vind ik dit:
quote:
De gebruiker draagt alle risico's met betrekking tot winstderving, schade in welke vorm dan ook, dataverlies, fouten, en gederfde zakelijke kansen of andere informatie voortvloeiemde uit het bezit of het gebruik van het multimediaproduct.
En bij andere weer dit:
quote:
Dit product bevat Font Software onder licentie van Agfa Monotype Corporation en haar everanciers, die niet mag worden gedistribueerd, geherformateerd, reverse engineered of gedecompliceerd voor welk doeleinde dan ook. Je mag Font Software als onderdell van het product overdragen aan een derde party onder voorwaarde dat i de derde party akkoord gaat met alle voorwaarden van deze overeenkomst en(ii) je alle kopieen van de font software die onder jou beheer of controle vallen, inclusief eventuele kopieen die op jou computer zijn geinstalleerd, onmiddelijk vernietigt na de overdracht van het product. De Free Software wordt ook beschermd door copyright en het kopieeren of distribueren van de Font Software, met of zonder het product, betekend zowel schending van het copyright als het diefstal van waardevol bezit. Je hebt geen recht op, aanspraak op of belang in de Font Software behalve het persoonlijk recht om de software te gebruiken, in overeenstemming met deze overeenkomst, als onderdeel van het product toen het op je computer werd geinstalleerd. Alle rechten voorbehouden.


[ Bericht 42% gewijzigd door sk888er op 27-09-2005 16:52:00 ]
pi_30976361
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als het in Den Bosch is kom ik zeker een keer langs in het weekend, daar wonen mn ouders. In hoeverre heb je ook daadwerkelijk de mogelijkheden om een echt game-café te maken?
Dat ben ik nu dus aan het onderzoeken
pi_30977642
klinkt leuk
  dinsdag 27 september 2005 @ 18:01:10 #12
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_30978286
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:39 schreef sinaasappelsapje het volgende:
klinkt leuk
Daar ben ik het helemaal mee eens Ik zou zeker een keer langs komen.
pi_31001899
zou een modje mijn tt willen aanpassen in "een idee: gameconsole playroom"?
Of moet ik dit ergens anders vragen?
pi_31002247
Cool. Kan ik eindelijk eens GT4 met z'n 6'en over het netwerk spelen!
pi_31003562
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:53 schreef speknek het volgende:
Volgens mij worden die binnen de kortste keren bevolkt door Marokkanen. Als je althans af mag gaan op de demopods in winkels .
Je zou er denk ik iets overdreven hips van moeten maken. Een loungebar. Consoles zijn namelijk veel socialer dan rijen pc's, omdat de meeste multiplayer via dezelfde computer gaat. En dus moet je een sfeer creëren waar mensen op dezelfde bank kunnen gaan zitten. Dan is alleen de vraag of je je publiek (toch een beetje nerds) daarmee aantrekt.
Helemaal mee eens ja
Beetje lounge sfeer met een zeer strak design oid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')