abonnement Unibet Coolblue
pi_30951365
Ik het idee opgevat om zelf een pc in elkaar te zetten. Deze pc zal vrijwel uitsluitend gebruikt worden voor opslag en het afspelen van video en audio-bestanden. Een "Media-pc" dus.

Nu denk ik dat het in elkaar zetten zelf niet het probleem zal zijn. Mede dankzij de handige tutorial die hier bij de faq staat.
Het probleem zal eerder zitten in de spullen die er in moeten gaan. Zelf had ik het idee om het meeste 2e hands op de kop tikken. Alleen weet ik niet precies waar ik op moet letten. Niet dat ik niet weet waar Mhz voorstaat oid , maar meer of de spullen wel of niet bij elkaar passen e.d.
Ook andere tips zijn van harte welkom
Let the beat control your body!
pi_30951988
Misschien is het makkelijk als je eert gaat vertellen wat je budget is!
Wat je op het oog al hebt misschien?
Wat je minimaal wil kunnen.

Waar word het op aan gesloten
etc etc
pi_30952470
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:24 schreef Godlike02 het volgende:
Misschien is het makkelijk als je eert gaat vertellen wat je budget is!
Wat je op het oog al hebt misschien?
Wat je minimaal wil kunnen.

Waar word het op aan gesloten
etc etc
Qua budget dacht ik iets van max E 300 te willen uitgeven. Minder is altijd prima, kleine overschrijding is opzich niet erg. Maar ik dacht na hier en daar te hebben rond gekeken dat ik hier wel iets voor kan doen.
Het moet minimaal muziek en films probleemloos af kunnen spelen. Het zal worden aangesloten op een pioneer stereotoren (8 jaar oud, maar nog prima) en een klein tv'tje. Deze zullen op termijn worden vervangen door iets beters, als daar weer wat financiele ruimte voor is.
Let the beat control your body!
pi_30953773
Een mpeg-2 encoder zoals de hauppauge 150 of 250 is ook erg handig alleen ga je dan snel over je budget heen.

Vergeet ook de software niet. Ik draai zelf mythtv icm linux, maar als je liever windows mce draait moet je dat ook meenemen in je kosten (aangenomen dat je alles legaal doet )
  maandag 26 september 2005 @ 21:23:45 #5
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_30954114
Ik heb hier het volgende staan

Aopen MK33 moederbord (Socket A)
AMD Athlon 1200+
384 MB SD-RAM PC133
Onbekende HDD 7200 RPM van 14 gieg
3COM 10/100 Mbit kaartje
ATI Radeon 7000 voor TV out
Onboard geluid


Budget weet ik niet ,maar werkt perfect (slingerde hier allemaal rond, dus )
Incl. usb AB


[edit]

Draait XP Pro NL SP2 op, prestatie's op hoogste en looks op laagste in combinatie met MediaPortal 0.2

[edit]

Voor iets minder dan ¤300 heb je een Sempron PC, voor ¤25 extra heb je videokaart mét TV out
pi_30954783
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:23 schreef wobbel het volgende:
Ik heb hier het volgende staan
Wat gebruik je voor tv-in dan? 1 van de minimum eisen die ik had was dat ik tegelijkertijd een kanaal kon bekijken en een andere kon opnemen.
pi_30955714
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:13 schreef devzero het volgende:
Een mpeg-2 encoder zoals de hauppauge 150 of 250 is ook erg handig alleen ga je dan snel over je budget heen.

Vergeet ook de software niet. Ik draai zelf mythtv icm linux, maar als je liever windows mce draait moet je dat ook meenemen in je kosten (aangenomen dat je alles legaal doet )
Ik was van plan XP home te draaien, daar heb ik nog een installatie-cd van liggen
Let the beat control your body!
pi_30956053
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:23 schreef wobbel het volgende:
Ik heb hier het volgende staan

Aopen MK33 moederbord (Socket A)
AMD Athlon 1200+
384 MB SD-RAM PC133
Onbekende HDD 7200 RPM van 14 gieg
3COM 10/100 Mbit kaartje
ATI Radeon 7000 voor TV out
Onboard geluid


Budget weet ik niet ,maar werkt perfect (slingerde hier allemaal rond, dus )
Incl. usb AB
Hier heb ik wat aan
Wat voor stekker gaat er eigenlijk in zo een TV-out, ben daar niet echt bekend mee
quote:
[edit]

Draait XP Pro NL SP2 op, prestatie's op hoogste en looks op laagste in combinatie met MediaPortal 0.2

[edit]

Voor iets minder dan ¤300 heb je een Sempron PC, voor ¤25 extra heb je videokaart mét TV out
Natuurlijk kan ik ook iets in de winkel kopen. Maar juist het zelf bouwen lijkt mij wel leerzaam.
edit: quote-tagje

[ Bericht 3% gewijzigd door Joppy op 26-09-2005 22:26:55 ]
Let the beat control your body!
pi_30956272
ben niet echt scherp op het moment en die quote en edit knop zitten verdomd dicht bij elkaar
Let the beat control your body!
  dinsdag 27 september 2005 @ 07:05:03 #10
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_30963194
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:19 schreef Joppy het volgende:

[..]

Hier heb ik wat aan
Wat voor stekker gaat er eigenlijk in zo een TV-out, ben daar niet echt bekend mee
[..]

Natuurlijk kan ik ook iets in de winkel kopen. Maar juist het zelf bouwen lijkt mij wel leerzaam.
edit: quote-tagje
Zelf bouwen is ook niet moeilijk

Er zit op die ATI Radeon 7000 een tulp uitgang op, maar mijn tv heeft die niet dus dat heb ik gefixt met een tulp -> scart blokje
pi_30966437
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:19 schreef Joppy het volgende:
Natuurlijk kan ik ook iets in de winkel kopen. Maar juist het zelf bouwen lijkt mij wel leerzaam.
Je kunt altijd de onderdelen los halen en dan zelf in elkaar zetten, scheelt je vaak een euro of 30 die de winkel rekent

Daarnaast wil je ook tv kunnen kijken via die pc en eventueel opnemen (en dan ook nog gelijktijdig)?
Zo ja dan moet je ook een tv kaart kopen, de prijs daarvan lig eraan of je 2 tuners wilt of dat je genoegen neemt met 1. De prijzen hiervan zijn vrij hoog imho..

2e hands zou ik niet snel aan beginnen, of je moet het bij familie/vrienden weg kunnen trekken. Zelf ben ik altijd te bang dat er toch iets kapot is, waardoor het weg gegooit geld is. Dan geef ik liever iets meer uit voor nieuw spul, en heb je tenminste garantie
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:05:29 #12
36461 Joppy
geen colaboy
pi_30966737
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:52 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Je kunt altijd de onderdelen los halen en dan zelf in elkaar zetten, scheelt je vaak een euro of 30 die de winkel rekent

Daarnaast wil je ook tv kunnen kijken via die pc en eventueel opnemen (en dan ook nog gelijktijdig)?
Zo ja dan moet je ook een tv kaart kopen, de prijs daarvan lig eraan of je 2 tuners wilt of dat je genoegen neemt met 1. De prijzen hiervan zijn vrij hoog imho..

2e hands zou ik niet snel aan beginnen, of je moet het bij familie/vrienden weg kunnen trekken. Zelf ben ik altijd te bang dat er toch iets kapot is, waardoor het weg gegooit geld is. Dan geef ik liever iets meer uit voor nieuw spul, en heb je tenminste garantie
TV kijken hoeft niet via deze pc, en opnemen dus ook niet
Let the beat control your body!
pi_30966850
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:05 schreef Joppy het volgende:

[..]

TV kijken hoeft niet via deze pc, en opnemen dus ook niet
Dat drukt al heel erg je kosten, gewoon een simpele sempron pc in elkaar raggen met een 200 GB HDD voor je films/muziek enzo en klaar ben je. OS heb ik geen idee, zelf (nog) niet bezig geweest met een media pc
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')