abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_30926070
Hallo,

ik probeer zo goed mogelijk mijn probleem te omschrijven.

Sinds vrijdag valt om onverklaarbare redenen mijn pc ineens zomaar uit terwijl ik in windows bezig ben. Er verschijnt dan een blauw scherm en de pc valt uit. Het enige wat ik op dat blauwe scherm in de vluggigheid kan lezen is "geheugendump".

Als ik daarna met een account inlog dat geen administrator rechten heeft valt hij niet meer uit maar blijft internet explorer wel crashen om de paar minuten. Tevens firefox geinstalleerd maar die begeeft het ook steeds.

ik snap er geen fluit van... iemand enig idee?
pi_30926337
check je geheugen eens. www.memtest86.com
pi_30926353
gokje: je interne geheugen geeft problemen. Als je meer dan een reepje hebt kun je experimenteren.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
  zondag 25 september 2005 @ 21:03:30 #4
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_30926368
Rechtermuisknop Deze Computer > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen > Instellingen klikken > De computer automatisch opnieuw opstarten ff uitvinken.
Hierna blijft je blauwe scherm staan, maar ik heb hierzelf bij een Athlon 800 dezelfde foutmelding gehad toen mijn Soundblaster PCI kaart m'n PC plat trok met een Sweex geluidskaartje was dat probleem opgelost.

Later ook zelfde probleem gehad met brak geheugen, draai memtest eens
pi_30927783
Ik heb er pas geleden een kingston module van 512 mb bijgezet trouwens....
maar die doet het mi gewoon
pi_30927958
Zoals al gezegt voordat je gaat slapen memtest aan zetten, deze checkt alles goed, en als je er pas geleden iets nieuws in hebt gezet. Trek je kast open en druk alles goed aan. Vervolgens die test draaien.

Geeft die aan dat alles goed is met het geheugen, strip je de pc compleet (op mobo/cpu/koelers/voeding/hdd/vidkaart na dan he En ga je stap voor stap dingen toevoegen tot die crasht. dan weet je wat er mis is met je systeem.
pi_30928422
quote:
Op zondag 25 september 2005 21:43 schreef FortunaHome het volgende:
Ik heb er pas geleden een kingston module van 512 mb bijgezet trouwens....
maar die doet het mi gewoon
Doen en doen zijn 2 verschillende dingen he.

Doen in de trand van perfect functioneren en doen in de trand van functioneren met fouten/problemen.
pi_30928807
Mocht je pc al kuren vertonen vanaf dat je het geheugen bijgeplaatst hebt, kijk dan eens wat een BIOS update doet. Misschien heeft je BIOS net even hulp nodig.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_30929233
quote:
Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef buitenbeentje het volgende:
Mocht je pc al kuren vertonen vanaf dat je het geheugen bijgeplaatst hebt, kijk dan eens wat een BIOS update doet. Misschien heeft je BIOS net even hulp nodig.
Zo te zien is TS niet echt bekend met alle computer onderdelen, en lijkt mij een bios update gelijk een niet zo slimme stap, alleen maar in de trant van dat kan nare gevolgen hebben als het fout gaat :/
pi_30930361

Ik had precies hetzelfde net!
Was met foto's bezig en gelukkig ben ik "maar" 5 foto's kwijt, die trouwens met de scan van windows na het herstarten eruit gevist werden als schadelijk
Hoe ik die foto's weer krijg waar ze horen weet ik trouwens ook niet
pi_30930748
-doei-

[ Bericht 98% gewijzigd door Jump op 26-09-2005 12:52:06 ]
geen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')