abonnement Unibet Coolblue
pi_30921023
Hallo vrinden

Ik heb 2 vraagjes
1:
ik heb sinds een jaar Wireless inet enzo allemaal perfect blabla maar het signaal en de snelheid beneden is vaak zeer laag terwijl de router nog geen 10 meter ofzo van de pc staat
En dit zelfde heb ik als een beetje met me pc verschuif word mijn signaal al zwakker
Ligt dit aan de amtenne ofzo van de netwerkkaart of aan de router? (De router op een ander kanaal zetten heeft geen zin)

2:
Hoe sluit ik een printer op een draadloos netwerk aan? (Kan dat wel )
De printer staat nu beneden moet ik gewoon iets in Windows instellen zodat als ik iets wil printen via mijn pc dat hij het dan beneden op de printer gaat printen of moet dat helemaal anders?

Ik hoop dat mijn vraagjes een beetje duidelijk zijn
  zondag 25 september 2005 @ 18:22:49 #2
129451 ThaRooP
T h a R o o P
pi_30921936
Voor vraag 2: Ik neem aan dat die printer aan een computer is aangesloten, dan moet je het met die computer delen : configuratie scherm => printers => eigenschappen => delen

Op de andere computers moet je hem dan toevoegen en kiezen voor een netwerkprinter
Hoe dik is dat dan wel niet?
pi_30922023
quote:
Op zondag 25 september 2005 18:22 schreef ThaRooP het volgende:
Voor vraag 2: Ik neem aan dat die printer aan een computer is aangesloten, dan moet je het met die computer delen : configuratie scherm => printers => eigenschappen => delen

Op de andere computers moet je hem dan toevoegen en kiezen voor een netwerkprinter
Ah ok
Straks 's proberen
  zondag 25 september 2005 @ 18:44:18 #4
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_30922420
quote:
Op zondag 25 september 2005 17:46 schreef Max-Westerman het volgende:
Hallo vrinden

Ik heb 2 vraagjes
1:
ik heb sinds een jaar Wireless inet enzo allemaal perfect blabla maar het signaal en de snelheid beneden is vaak zeer laag terwijl de router nog geen 10 meter ofzo van de pc staat
En dit zelfde heb ik als een beetje met me pc verschuif word mijn signaal al zwakker
Ligt dit aan de amtenne ofzo van de netwerkkaart of aan de router? (De router op een ander kanaal zetten heeft geen zin)

Ik hoop dat mijn vraagjes een beetje duidelijk zijn
Dan ligt het aan je huis. Dit huis hier heeft veel beton met bewapening waardoor het signaal beneden ook niet goed doorkomt, kan zijn dat jij dat ook hebt. Dan wordt het verhuizen
Tot zover het nieuws
  zondag 25 september 2005 @ 18:48:11 #5
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30922503
1. Dat kan inderdaad, zie reacties van andere mensen. Oplossing is er niet echt ,behalve de twee objecten dichter bij elkaar zetten, de Power Saving uit te zetten, een ander kanaal te proberen, de antennes iets verplaatsen en metalen objecten tussen de zender en ontvanger weg te nemen.
Ga doorrrrrr!
pi_30923275
Ja maar beneden staat er eigenlijk alleen een tv voor de router en ene kast
Dat kan toch niet voor zoveel problemen zorgen?
De download snelheid enzo is beneden vaak goed
Maar de verbinding wordt heeeeeeeeeeeeel vaak verbroken
  zondag 25 september 2005 @ 19:21:00 #7
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30923301
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:19 schreef Max-Westerman het volgende:
Ja maar beneden staat er eigenlijk alleen een tv voor de router en ene kast
Dat kan toch niet voor zoveel problemen zorgen?
De download snelheid enzo is beneden vaak goed
Maar de verbinding wordt heeeeeeeeeeeeel vaak verbroken
Een ouderwetse TV met beeldbuis kan wat storen.
Verder kan het zijn dat als je een ander kanaal pakt (instelbaar in de router), de ontvangst ook beter kan worden
Ga doorrrrrr!
pi_30923602
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:21 schreef Ablaze het volgende:

[..]

Een ouderwetse TV met beeldbuis kan wat storen.
Verder kan het zijn dat als je een ander kanaal pakt (instelbaar in de router), de ontvangst ook beter kan worden
Dat heb ik al geprobeerd maar dat helpt ook niet
Het lukt trouwens ook niet om bestanden en de printer te delen
Bij het volledige netwerk zie ik alleen me eigen troep en niet van die andere pc (terwijl het wel gedeeld staat)
En de PC beneden kan ook geen audiogesprekken starten via MSN niet alleen met mij maar met helemaal niemand!
En de firewall is uitgeschakeld

Bestanden delen lukt opeens

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2005 19:52:55 ]
  zondag 25 september 2005 @ 19:42:40 #9
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30923931
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:32 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat heb ik al geprobeerd maar dat helpt ook niet
Het lukt trouwens ook niet om bestanden en de printer te delen
Bij het volledige netwerk zie ik alleen me eigen troep en niet van die andere pc (terwijl het wel gedeeld staat)
En de PC beneden kan ook geen audiogesprekken starten via MSN niet alleen met mij maar met helemaal niemand!
En de firewall is uitgeschakeld
En hoe staat je router geconfigureerd? Voor MSN is het handig als uPnP aanstaat en natuurlijk geen poorten van binnen naar buiten geblokkeerd.
Ga doorrrrrr!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')