abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 september 2005 @ 14:56:06 #1
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_30916047
Ik wil binnenkort een server inrichten en heb een paar vragen omdat ik het eigenlijk voor de eerste keer doe. De server wordt hoofdzakelijk gebruikt voor het downloaden, ftp en het beschikbaar hebben van data. Dus eigenlijk een soort fileserver. De situatie is dan een server en 2 pc's. Nu heb ik een paar vragen:

Wat is het handigste, wel of geen domein opzetten?
Ik wil de server beheren vanaf de andere pc's, kan ik hier het beste gewoon terminal services voor gebruiken?
Dan is mijn plan nu dat internet via de server binnen komt vervolgens weer vanuit de server een kabel naar mijn router/switch en daar zitten dan de andere 2 pc's ook op aangesloten of moet ik gewoon alles op de router/switch aansluiten? Ik wil mijn server (misschien doormiddel van netlimiter of iets anders) meer bandbreedte geven dan de andere 2 pc's kan dat in de eerste situatie? Of wat is het beste?

Dat was het zoiets. Bedankt..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  zondag 25 september 2005 @ 14:58:13 #2
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_30916117
Heb je al een idee welk OS je wilt gebruiken?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_30917814
Ik zou idd eerst een keuze maken voor je OS. Heb je verstand van linux, of wil je toch een windows server opzetten. En zoja welke versies? Heb je je er al een beetje in verdiept.?
Partyagenda;
Outdated....
  zondag 25 september 2005 @ 16:22:53 #4
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_30918648
Ik ga gebruik maken van windows 2003 server. Kijk ik weet er toch wel wat vanaf maar zit gewoon ff met die vragen wat nu het makkelijkst is. Hoofdzakelijk gaat het erom hoe ik het beste kan omgaan met de bandbreedte van het internet en welke manier van aansluiten dus ook het beste is.
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 26 september 2005 @ 00:00:18 #5
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_30932277
Niemand?
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 26 september 2005 @ 00:04:06 #6
11043 TheFrankey
Ja. Dat zeg jij wel....
pi_30932402
windows 2003 server.... doe dat nou lekker niet. Installeer lekker Clarkconnect. Is een distro van linux en doet alles waar jij om vraagt.

www.clarkconnect.org

Want zeg nou zelf...een 2003 server voor 2 pc;s. En de licentie? vast niet legaal.

Als je dan toch voor 2003 kiest hoef je echt geen domein op te zetten. Beetje overdone en way out of your leage. Koop een leuk boek wat in oebie-doebie taal uitlegd hoe het eea werkt.

ow ja. 2 netwerk kaarten in je server. Op de 1 je internetverbinding aansluiten de andere naar je switchtje ....

Als je een hardware router hebt kun je ook internet lekker daar op laten lopen...
Boef!
  maandag 26 september 2005 @ 07:45:12 #7
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_30935678
Gewoon OpenBSD gebruiken.
En als je een domein nodig hebt configureer je Samba.
Als je een firewall wilt configureer je pf.
Als je bandwidth management wilt, ook pf.

En voor het remote beheer putty, WinSCP, vnc en X over SSH.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_30938775
Een domein voor 2 pc's? Dat lijkt me beetje teveel van het goeie..
Zelfs voor wat jij wil heb je helemaal geen server versie van windows nodig. Imho kan dit gewoon op een winxp bak of liever 2000.

Maargoed als je dan echt iets serieus wil doen ga dan gewoon Linux doen, en idd

--- PC1
Server -- switch ---/
\--- PC2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')