abonnement Unibet Coolblue
pi_30913733
Heb sinds gisteren een linksys wrt54g met wmp54g gekocht. Ik ben een totale leek als het om netwerken gaat dus vandaar dat ik wel wat hulp kan gebruiken. De PCI kaart werkt naar behoren volgens mij aangezien ie netwerken uit de buurt vind en ik gebruik kan maken van de router van mijn buurman.

Echter de router instellen lukt niet. Zoals ik het begrijp zijn er een aantal mogelijkheden. De geweldige druk-op-de-knop-en-het-werkt, dat lukt alvast niet. Dan via de cd, waarbij ik de foutmelding krijg: "Unable to connect to the router. Check the cable connection from the computer to the router. Contact Linksys Technical support for further assistance.

Ook via het IP proberen te connecten lukt niet zodat ik de gegevens handmatig kan invoeren... Wat hulp of tips zouden dus zeer welkom zijn, waarschijnlijk zie ik gewoon iets over het hoofd maar wat.

Alvast bedankt.
  zondag 25 september 2005 @ 13:56:22 #2
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30914394
Verbind eerst eens met een fatsoenlijke UTP verbinding en stel hierna in de web interface van je router je draadloze netwerk in.
Ga doorrrrrr!
pi_30917683
Hij zegt toch:
Ook via het IP proberen te connecten lukt niet zodat ik de gegevens handmatig kan invoeren...

lezen is lastig.
Heb je de handleiding op de linksys website gelezen? ziet je pc wel een link?
als je het al geprobeerd hebt met zoals ablaze zegt een kabeltje?
  zondag 25 september 2005 @ 18:07:19 #4
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30921584
quote:
Op zondag 25 september 2005 15:50 schreef MrDrako het volgende:
Hij zegt toch:
Ook via het IP proberen te connecten lukt niet zodat ik de gegevens handmatig kan invoeren...

lezen is lastig.
Dat zegt totaal niets over het fysieke medium wat hij gebruikt.
Ga doorrrrrr!
pi_30921858
Wat Ablaze zegt: even wired configgen met een UTP-kabeltje. Dat is wat anders dan handmatig een IP instellen.

Jouw wireless PCI-kaart heeft al een connection opgebouwd met de router van je buurman en vindt daarom je eigen router niet. En aangezien je buurman geen Linksys zal hebben (of geen Linksys-default instellingen), kan je CD daar niks mee.
pi_30953130
Bedankt voor de reacties.

Ik ben nu zo ver *kuch kuch* dat ik kan inloggen op het webbased scherm. Ik snap nu echter niet wat ik moet invullen. Heb het gezet op Automatic Configuration - DHCP.

Weet alleen niet wat ik bij Router Name / Host Name / Domain Name moet invullen en of dat noodzakelijk is.

De medewerker van de pc zaak vertelde mij dat het nodig was dat ik mijn computer naam die ik van @home heb gehad als router naam moest invullen omdat het anders niet zou werken... ?

Als ik bij router name mijn pc naam invoer. Host/Domain name open laat. En de rest voor wat het is laat dan werkt het nog niet...
pi_30953995
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:55 schreef Semargofni het volgende:
Bedankt voor de reacties.

Ik ben nu zo ver *kuch kuch* dat ik kan inloggen op het webbased scherm. Ik snap nu echter niet wat ik moet invullen. Heb het gezet op Automatic Configuration - DHCP.

Weet alleen niet wat ik bij Router Name / Host Name / Domain Name moet invullen en of dat noodzakelijk is.

De medewerker van de pc zaak vertelde mij dat het nodig was dat ik mijn computer naam die ik van @home heb gehad als router naam moest invullen omdat het anders niet zou werken... ?

Als ik bij router name mijn pc naam invoer. Host/Domain name open laat. En de rest voor wat het is laat dan werkt het nog niet...
Probeer eens:

  • Hostname: je nummer van @home (formaat XX999999-X)
  • Domainname: "@home" (zonder de aanhalingstekens)
  • Routername: geen idee/niet van belang volgens mij.

    Kijk ook even of je ergens iets ziet van "WAN connection type" of zo, hier moet je "Obtain an IP automatically" kiezen (oftewel, je krijgt een dynamisch WAN-IP van de DHCP-server van @home).

    Wat jij bovenaan noemt aan DHCP betreft waarschijnlijk de LAN-kant, dus dat de op je router aangesloten computers dynamisch een IP krijgen toegewezen door de DHCP-server van je router.
  • pi_30954095
    Juistem, bedankt! Ik heb nu iig internet via de router, had de hostname overgeslagen ... Ga nu kijken of ik het draadloze gedeelte aan de praat krijg.
      maandag 26 september 2005 @ 21:36:50 #9
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_30954594
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 21:19 schreef r_one het volgende:

    [..]

    Probeer eens:
  • Domainname: "@home" (zonder de aanhalingstekens)
  • Nooit geweten dat dit voldoende was... Ik vul voor Deventer bijvoorbeeld altijd .deven1.ov.nl.home.com in...
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_30955128
    Ow joy het werkt, denk ik . Kweet niet hoe het kan maar ik heb de instelling van de PCI kaart nagelopen en kennelijk veranderd waardoor het nu werkt... Alleen geen beveiliging dus dat moet ik nog zien te fixen als dat een beetje makkelijk gaat.
      maandag 26 september 2005 @ 21:56:47 #11
    17864 Ablaze
    Is niet meer te houwe!
    pi_30955291
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 21:51 schreef Semargofni het volgende:
    Ow joy het werkt, denk ik . Kweet niet hoe het kan maar ik heb de instelling van de PCI kaart nagelopen en kennelijk veranderd waardoor het nu werkt... Alleen geen beveiliging dus dat moet ik nog zien te fixen als dat een beetje makkelijk gaat.
    Dat is een eitje, het enige wat je daarvoor hoeft te kiezen is het type (WPA is het beste) en een wachtwoord in te toetsen. Dit moet zowel op de router als op de client gebeuren.
    Ga doorrrrrr!
    pi_30955343
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 21:51 schreef Semargofni het volgende:
    Ow joy het werkt, denk ik . Kweet niet hoe het kan maar ik heb de instelling van de PCI kaart nagelopen en kennelijk veranderd waardoor het nu werkt... Alleen geen beveiliging dus dat moet ik nog zien te fixen als dat een beetje makkelijk gaat.
    Je kon al eerder op het webbased scherm komen, zei je. Hoe dan, als je toen nog geen wireless verbinding had met je PCI-kaart?

    Vanaf dat je DHCP op je router hebt aangezet, zal je PCI-kaart een IP hebben gekregen en had je de conneact, autmatisch.
    pi_30955973
    Toen de router nog verbinding had met de gewone kabel en niet draadloos, toen kon inloggen via webbased. Aangezien ik er geen drol vanaf weet, wat wel duidelijk is, ging ik er vanuit dat ik de router meteen wireless kon instellen zonder eerst verbinding te hoeven maken via de bijgeleverde UTP kabel.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')