abonnement Unibet Coolblue
pi_30913312
Zoekfunctie heb ik al gebruikt en ik kon geen antwoord vinden dus daarom open ik een nieuw topic

Ik heb een NEC ND3520 DL DVDRW, ik heb hem al ingebouwd in mijn pc en dat is allemaal in orde, ik kan het klepje ook gewoon openen. Alleen bij deze computer staat er nog geen DVD station bij, ik zal dus iets moeten instellen waardoor dat wel gebeurd.

Kan iemand mij helpen?
  zondag 25 september 2005 @ 13:10:10 #2
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30913344
Datakabel aansluiten wil wel eens helpen .
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30913490
Zoals gezegd is het handig als de datakabel is aangesloten en als je nog een station in je computer hebt zitten moet je ook op de master/slave functie letten.

(Heb trouwens dezelfde DVD-brander)
pi_30913650
Ik heb geen kabels bij die brander gekregen, ik heb 2 kabeltjes van mijn gewone CD RW verbonden met mijn DVD RW?

En master/slave functie, waar kan ik die vinden en hoe moet ik dat dan precies doen?
pi_30914497
Ik weet zo uit m'n hoofd niet meer hoeveel kabels ik heb verbonden, maar ik heb er inderdaad ook niks bij gekregen, alles moet al in je computer zelf zitten. Ik ga er even vanuit dat je alles gewoon goed erin hebt gedaan, daar kan volgens mij niet veel bij foutgaan. Wat de ideale configuratie is weet ik ook niet, ik heb m'n NEC gewoon bovenin gedaan.

Master/slave zijn pinnetjes die achter aan de drive zitten. Door bij verschillende pinnetjes contact (of hoe je dat zegt) te maken kan je aangeven wat het station moet zijn. Er zijn drie opties: master, slave en single (of iets andere benaming voor single). Op een sticker op de brander is aangegeven wat welke is (misschien dat je de brander even helemaal uit de computer moet halen om het goed te zien).
Heb dit plaatje gevonden waarop het denk ik wel duidelijk wordt: http://media.wiley.com/assets/184/86/0-7645-4247-8_000300.jpg

Er zit om die van single als het goed is een plastic/metaal dingetje die de twee pinnetjes verbind. Die kan je loshalen en vervolgens om slave of master schuiven. (van master en slave weet ik dat ze echt zo heten op die van NEC, misschien in afkorting) Als je het eenmaal ziet is het denk ik wel duidelijk hoe je het moet doen. Ik heb mijn NEC op master gezet en de andere (CD-RW, samsung) op slave. (Je moet het dus bij beide branders aanpassen)
Als je daarna de computer aanzet worden de stations beide nu wel herkend (in XP worden ze automatisch goed geinstalleerd)

[ Bericht 3% gewijzigd door -aad- op 25-09-2005 14:06:21 ]
  zondag 25 september 2005 @ 15:02:40 #6
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_30916249
Heb je deze er wel inzitten?


Nog meer uitleg op http://www.tomshardware.com/storage/20020806/index.html

[ Bericht 28% gewijzigd door eNaSnI op 25-09-2005 15:13:55 ]
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_30916819
Hartstikke bedankt -aad-, het was een kwestie van mijn gewone cd rw op slave zetten

Hij doet het nu dus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')