abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 25 september 2005 @ 00:13:17 #1
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30904038
Het is zover, m'n gootsteen is verstopt. Irritant maar waar! Nu heb ik er al gootsteenontstopper ingemikt, maar dat hielp niet. Het gedeelte onder het keukenkastje zelf waar ik zelf bij kan, heb ik ook al schoongemaakt, maar dat hielp dus geen moer, want het zit blijkbaar dieper verstopt. Wordt het tijd voor de loodgieter of kan ik nu zelf nog wat doen?

Alvast dank voor de goede adviezen die ik - jonkvrouwe in nood met verstopte gootsteen en afwas van 2 dagen - nu graag krijgen natuurlijk!
  zondag 25 september 2005 @ 00:47:24 #2
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_30904873
De zwanehals is dus leeg? Da's het gedeelte recht onder de afvoer waar opeens eem bocht zit en de afvoer weer eens tukje recht omhoog gaat. Onderaan de zwanehals zit een deksel dat je eraf kan draaien. Dit moet je eigenlijk altijd als eerste proberen.
Daarna kun je inderdaad gootsteenontstopper proberen. Doe vloeibare die je tegenwoordig hebt is niet echt goed; je kunt beter caustic soda gebruiken. PAS OP - DIT IS GEVAARLIJK SPUL. Lees dus zeer goed de aanwijzingen op het etiket. Het gaat ZEER HARD bruisen als je er kokend water op gooit - ik heb 't water wel eens een meter omhoog zien spuiten uit een afvoer. Ga dus direct uit de keuken en wacht een paar minuten voordat je weer naar binnen gaat.
Als dat nog niet werkt zijn er bij de DHZ-zaak een ontstopper kopen; dat is een flexibele buis (spiraal) met een handvat aan de ene kant en een malertje aan de andere kant; steek 'm in de afvoer totdat je niet verder kan, en probeer de verstopping kapot te malen. Als dat dan nog niet werkt, dan moet je inderdaad de loodgieter o.i.d. bellen.
Succes!
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  † In Memoriam † zondag 25 september 2005 @ 00:52:09 #3
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_30904997
Ontstoppingsveer gebruiken, da's een stalen veer van een paar meter, soms met een 'klauwtje' aan het uiteinde. Je duwt/draait deze de leiding in, doordat het apparaat flexibel is volgt hij de leiding en door het draaien wordt vastzittend vuil door het klauwtje losgemaakt. Hou er wel rekening mee dat er wat troep mee terug kan komen.

Of je speelt de rol van jonkvrouwe in nood uit, oefent in het grote-vragende-ogen opzetten en gaat op zoek naar een ridder op wit paard in bezit van bovengenoemde ontstoppingsveer
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_30905231
Gooi wat bakpoeder (ja!) en azijn in de afvoer.. 10 minuten wachten en met heet water wegspoelen. Werkt bij mij erg goed; het maakt de afvoer/spoelbak ook meteen lekker schoon.
Tipje van oma gekregen
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_30905254
quote:
Op zondag 25 september 2005 00:13 schreef Maerycke het volgende:
Het is zover, m'n gootsteen is verstopt. Irritant maar waar! Nu heb ik er al gootsteenontstopper ingemikt, maar dat hielp niet. Het gedeelte onder het keukenkastje zelf waar ik zelf bij kan, heb ik ook al schoongemaakt, maar dat hielp dus geen moer, want het zit blijkbaar dieper verstopt. Wordt het tijd voor de loodgieter of kan ik nu zelf nog wat doen?

Alvast dank voor de goede adviezen die ik - jonkvrouwe in nood met verstopte gootsteen en afwas van 2 dagen - nu graag krijgen natuurlijk!
Het is áltijd tijd voor een loodgieter

Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 25 september 2005 @ 01:07:04 #6
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30905298
Als het meest agressieve spul in de afvoer gooien geen effect heeft, vermoed ik dat azijn/bakpoeder ook geen zin heeft, maar bedankt voor de tip. Die ontstoppingsveer zal ik maandag even halen Oh en de zwanehals is inmiddels leeg ja, wat een zooi kwam daar uit Maar het zit dus gewoon dieper in de afvoer helaas..

En Dude.. ken jij een lekkere dan?
  zondag 25 september 2005 @ 01:11:18 #7
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30905367
@TS waar woon je dan? Misschien dat er redders in nood zijn die je willen helpen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 25 september 2005 @ 01:12:56 #8
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30905395
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:11 schreef Martijn_77 het volgende:
@TS waar woon je dan? Misschien dat er redders in nood zijn die je willen helpen.
Mwoah.. ik ben zo'n amateur doe-het-zelver die dingen eerst zelf wil proberen, dus ik ga maandag gewoon eerst zo'n ding kopen om me dan op de afvoer te storten. Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kan ik altijd nog mijn grote aanbiddellijke reebruine kijkers op iemand loslaten
pi_30905401
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:07 schreef Maerycke het volgende:
Als het meest agressieve spul in de afvoer gooien geen effect heeft, vermoed ik dat azijn/bakpoeder ook geen zin heeft, maar bedankt voor de tip. Die ontstoppingsveer zal ik maandag even halen Oh en de zwanehals is inmiddels leeg ja, wat een zooi kwam daar uit Maar het zit dus gewoon dieper in de afvoer helaas..

En Dude.. ken jij een lekkere dan?
To be honest: nee

Ik heb in mijn vrijgezellenbestaan heel wat verstoppingen geveinsd. Maar de teleurstelling was telkenmale enorm. Geen Coca Cola Light Break Man Wel: ,,Nou mevrouwtje, dat ziet er niet best uit." Ja en dan hebben ze het over je verstopping, maar het doet toch pijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 25 september 2005 @ 01:14:40 #10
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30905424
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:13 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

To be honest: nee

Ik heb in mijn vrijgezellenbestaan heel wat verstoppingen geveinsd. Maar de teleurstelling was telkenmale enorm. Geen Coca Cola Light Break Man Wel: ,,Nou mevrouwtje, dat ziet er niet best uit." Ja en dan hebben ze het over je verstopping, maar het doet toch pijn.
Dat heb ik weer. Ik had nog zo gehoopt dat jij er wel één zou weten. En mannen met zulke uitspraken wil je natuurlijk sowieso geen Coca Cola lightbreak zien doen
pi_30905461
Ik laat er eerst altijd een flinke hoeveelheid kokend water doorlopen en dan flink met zon zuignapding op en neer gaan.

Heb nog nooit een loodgieter nodig gehad iig
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_30905462
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:12 schreef Maerycke het volgende:

Mwoah.. ik ben zo'n amateur doe-het-zelver die dingen eerst zelf wil proberen, dus ik ga maandag gewoon eerst zo'n ding kopen om me dan op de afvoer te storten. Mocht het dan alsnog niet lukken, dan kan ik altijd nog mijn grote aanbiddellijke reebruine kijkers op iemand loslaten
Zo'n ontstoppingsveer is ook te huur bij de meeste bouwmarkten.
Live fast, die young...
  zondag 25 september 2005 @ 01:18:40 #13
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30905501
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:16 schreef Kaizen het volgende:

[..]

Zo'n ontstoppingsveer is ook te huur bij de meeste bouwmarkten.
Zou zo'n ding duur zijn dan?

Prupke: Zo'n zuignapding heb ik dus ook al niet. Dit is de eerste keer dat ik met een gootsteenverstopping wordt geconfronteerd. De rekel! En ik heb van de woningbouwvereniging begrepen dat het mijn probleem is...
  zondag 25 september 2005 @ 01:19:15 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30905511
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:14 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Dat heb ik weer. Ik had nog zo gehoopt dat jij er wel één zou weten. En mannen met zulke uitspraken wil je natuurlijk sowieso geen Coca Cola lightbreak zien doen
Ja ik realiseer me dat ik in gebreke blijf...

Uhm, ik zou anders iets met zoutzuur doen of zo. Schijnt ook veel problemen op te lossen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_30905547
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:18 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Zou zo'n ding duur zijn dan?

Prupke: Zo'n zuignapding heb ik dus ook al niet. Dit is de eerste keer dat ik met een gootsteenverstopping wordt geconfronteerd. De rekel! En ik heb van de woningbouwvereniging begrepen dat het mijn probleem is...
Probeer het is met kokend water , voor de gein
en zon ontstoprubberzuignappending kost maar een paar euri en het is ooit erg handig.

succes
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 25 september 2005 @ 01:22:52 #16
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30905574
Wat stom dat ik dit niet eerder post (eigenwijs natuurlijk)... moet ik nog een dag extra wachten voordat dat mini doe-het-zelf-zaakje open is. Maar dan lig ik ook gelijk voor de deur om 9 uur! Eén ontstoprubberzuignappending en een ontstoppingsveer! En snel een beetje!
pi_30905578
ik heb pas geleden ook me gootsteen ontstopt met zo een zuignapding, let er wel op dat ALS er een overloopgaatje zit dat bijna bij de rand van de gootsteen zit deze ook dichtgeduwt moet worden met bijv een theedoekje of zo en dan pas ga je aggressief zuignapperen. (anders werkt het natuurlijk niet he als je dat openlaat...)

succes

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2005 01:24:00 ]
pi_30905606
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:23 schreef SolidasRock het volgende:
ik heb pas geleden ook me gootsteen ontstopt met zo een zuignapding, let er wel op dat ALS er een overloopgaatje zit dat bijna bij de rand van de gootsteen zit deze ook dichtgeduwt moet worden met bijv een theedoekje of zo en dan pas ga je aggressief zuignapperen.

succes
Duurde bij mij wel ff dat ik het overloopgaatje dicht moest houden hahaha
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zondag 25 september 2005 @ 01:25:26 #19
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30905625
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:23 schreef SolidasRock het volgende:

zuignapperen

succes


Thanks!
  zondag 25 september 2005 @ 01:26:09 #20
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30905641
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:22 schreef Maerycke het volgende:
Wat stom dat ik dit niet eerder post (eigenwijs natuurlijk)... moet ik nog een dag extra wachten voordat dat mini doe-het-zelf-zaakje open is. Maar dan lig ik ook gelijk voor de deur om 9 uur! Eén ontstoprubberzuignappending en een ontstoppingsveer! En snel een beetje!
Alleen de eerste voldoet waarschijnlijk al
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 25 september 2005 @ 01:27:37 #21
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_30905668
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Alleen de eerste voldoet waarschijnlijk al
Punt is dat ik momenteel niet zo supermobiel ben en het beter gelijk in één keer goed kan doen. Of dat ontstopperding moet natuurlijk onwijs duur zijn, maar ik zie ze online staan voor een euro of 20.
  zondag 25 september 2005 @ 01:31:52 #22
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30905749
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:27 schreef Maerycke het volgende:

[..]

Punt is dat ik momenteel niet zo supermobiel ben en het beter gelijk in één keer goed kan doen. Of dat ontstopperding moet natuurlijk onwijs duur zijn, maar ik zie ze online staan voor een euro of 20.
Een plopper kost maar een paar euro. En je bent dan waarschijnlijk klaar.

Maar toegegeven: een ontstopperding is +20 stoer

Ik zou er voor gaan
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 25 september 2005 @ 01:32:21 #23
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_30905757
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zondag 25 september 2005 @ 01:34:03 #24
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30905805
quote:
Op zondag 25 september 2005 01:32 schreef blackbully het volgende:
7euro

http://discountoffice.nl/(...)per-toiletgootsteen/

ongeveer dan he
Ja maar dat is dus minder cool.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 25 september 2005 @ 01:36:37 #25
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_30905870
wat wil je dan?

een ver met een zwengel?

door het riool draaien en als je klaar bent die veer weer schoon maken omdat je door de drollen heen bent gegaan.

erg stoer om aan zo'n smerig ding te zitten.
(in een lucht dichte kast bewaren anders heb je last van de stank)

mocht je het echt niet open krijgen kun je voor een 15 a 20 euro een prof aparaat huren.

die spuit onder waterdruk door je riool heen. werkt stukken beter als meeste lapmiddelen
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')