abonnement Unibet Coolblue
pi_30896495
Dat vroetg ik me af. Mijn 3,5 jaar oude laptop bijvoorbeeld heeft nu wat donkere plekken in de hoeken die me bij de aankoop nooit zijn opgevallen.
En nu heb ik een nieuwe TFT gekocht en ik vraag me af of het uitmaakt als ie de hele dag aanstaat.
pi_30896769
Ik meende dat dit wel het geval was bij TFT schermen.
pi_30897064
Er zitten lampen achter je tft, die kunnen wat minder worden na verloop van tijd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:37:45 #4
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_30897104
op t werk hebben we samsung syncmasters 171n's staan die constant aan staan...
nou daar is bij enkele toch wel enige vorm van inbranding te zien...maar die vlekken niet?!
zorg dus iig voor iets van een screensavert of zet ze uit na gebruik (en laat je pc aan)
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_30897371
lijkt me eerder dat er iets met de backlight is
pi_30897463
Het zijn inderdaad de lampen die achter je scherm zitten.
Meestal kunnen ze wel vervangen worden, maar dat is niet goedkoop.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:52:03 #7
80405 CrazyPro
Mie heem is onger mich
pi_30897580
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:37 schreef Peder het volgende:
op t werk hebben we samsung syncmasters 171n's staan die constant aan staan...
nou daar is bij enkele toch wel enige vorm van inbranding te zien...maar die vlekken niet?!
zorg dus iig voor iets van een screensavert of zet ze uit na gebruik (en laat je pc aan)
Hoe wil je deze nu laten inbranden, zover ik weet gebruiken ze geen fosforen in de glasplaat, waarmee je geheugenwerking kunt krijgen, zie je soms een oud beeld constant in de achtergrond?

Wat je wel hebt bij LCD is dat de verlichting kan verouderen en als dit een buis is, zie je dat eerder aan de uiteinden, omdat deze daar zwarter worden en dus daar minder lichtopbrengst hebben.
Firefox, putting the F back in The WWWeb
Thunderbird, watch the Birdie and reclaim your inbox
pi_30897887
Na een jaar of 4, afhankelijk van hoe intensief je 'm gebruikt natuurlijk, gaat de kleuren vervagen. Dat is inderdaad een vorm van inbranden ja.
Save a mouse, eat a pussy.
  zaterdag 24 september 2005 @ 21:07:14 #9
105262 Peder
Pardon my French,Im Dutch
pi_30898176
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:52 schreef CrazyPro het volgende:

[..]

Hoe wil je deze nu laten inbranden, zover ik weet gebruiken ze geen fosforen in de glasplaat, waarmee je geheugenwerking kunt krijgen, zie je soms een oud beeld constant in de achtergrond?

Wat je wel hebt bij LCD is dat de verlichting kan verouderen en als dit een buis is, zie je dat eerder aan de uiteinden, omdat deze daar zwarter worden en dus daar minder lichtopbrengst hebben.
er staan hier monitoren waarop 24/7 hetzelfde wordt weergegeven...
Laatst moest die pc gereboot worden en zagen we echt een vlak wat echt donkerder was..
(deel wat in kleur word weergegeven 24/7)
Ik weet t ook niet...maar het zit er toch echt
The best sex is suprise sex! ... unless you're in prison.
Definition of a slut: A girl who tries wearing a tampon, but it keeps falling out!
pi_30898622
hm ok... Wel heel apart dat de kleuren minder zouden kunnen worden. Dat van die lamp kan ik wel begrijpen ja. Dat zou meteen de donkere vlekken in de hoeken verklaren van mn oude laptop.

Maar het is dus niet zo erg als een beamer met zoveel branduren of een plasma met zoveel branduren neem ik aan
  zondag 25 september 2005 @ 00:53:03 #11
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_30905015
De CCFL in je TFT gaat, als je deze dag en nacht (24 uur per dag) aan laat staat gemiddeld ergens tussen de 2 en 4 jaar mee. Vervangen is niet goedkoop.

Een lamp in een beamer gaat inderdaad sneller kapot en is ook zeker niet goedkoop.
Ga doorrrrrr!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')