abonnement Unibet Coolblue
pi_30894772
Tijdje geleden deed m'n comp het in ene niet meer. Weggebracht naar techneut en die komt erachter dat de voeding en het moederbord stuk waren. Goed, van beide artikelen een nieuwe in laten zetten dus.

Kom 'em dus ophalen vandaag, neem computer mee. Techneut zegt nog op de valreep "Alleen wel ff Windows opnieuw installeren hé".
Ik oké, daar heb ik wel ervaring mee.

Echter nu thuis werkt het echter totaal niet. Als ik Windows op de D: partitie wil installeren, flikkert ie de computer uit bij 33% van "Setup lopieert bestanden naar Windows- installatie mappen".

Krijg ik een blue screen of death. Foutmelding luidt IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
(Heb de D: overigens niet geformatteerd, maar dat zou in principe niet moeten uitmaken).

Ik wil Windows liever niet opnieuw installeren op de C: want daar staan teveel belangrijke bestanden op.

Het nieuwe mobo is een Asus A7V600-X. OS is Win XP Pro





pi_30895146
Gooi die foutmelding maar eens in google

vaak een geheugen probleem.

Hang je harde schijf eerst even in een andere pc, maak backups en formatteer em dan...
pi_30895266
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 19:14 schreef MightyV het volgende:
Tijdje geleden deed m'n comp het in ene niet meer. Weggebracht naar techneut en die komt erachter dat de voeding en het moederbord stuk waren. Goed, van beide artikelen een nieuwe in laten zetten dus.

Kom 'em dus ophalen vandaag, neem computer mee. Techneut zegt nog op de valreep "Alleen wel ff Windows opnieuw installeren hé".
Ik oké, daar heb ik wel ervaring mee.

Echter nu thuis werkt het echter totaal niet. Als ik Windows op de D: partitie wil installeren, flikkert ie de computer uit bij 33% van "Setup lopieert bestanden naar Windows- installatie mappen".

Krijg ik een blue screen of death. Foutmelding luidt IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
(Heb de D: overigens niet geformatteerd, maar dat zou in principe niet moeten uitmaken).

Ik wil Windows liever niet opnieuw installeren op de C: want daar staan teveel belangrijke bestanden op.

Het nieuwe mobo is een Asus A7V600-X. OS is Win XP Pro





Hee ik heb precies hetzelfde, alleen doet ie het bij mij niet op een specifiek moment, maar op een willekeurig moment tijdens de installatie. Kut computers ook altijd

Ik ga ff proberen om er een reepje geheugen uit te halen, misschien is er een gaar.
pi_30947743
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 19:33 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Hee ik heb precies hetzelfde, alleen doet ie het bij mij niet op een specifiek moment, maar op een willekeurig moment tijdens de installatie. Kut computers ook altijd

Ik ga ff proberen om er een reepje geheugen uit te halen, misschien is er een gaar.
Dit was bij mij het probleem!
pi_30947983
Heb inmiddels een nieuwe hd gekocht en erin gehangen, maar tijdens de Windows setup krijg ik nu de foutmelding "page_fault_in_nonpaged_area" (terwijl het gvd een nieuwe disk is, net geformat!).
Via google blijkt het mogelijk met geheugen te maken te hebben, maar hoe kom je daar achter?

(zie ook Hulp met een SATA harde schijf )
pi_30950392
quote:
Op maandag 26 september 2005 18:23 schreef MightyV het volgende:
Heb inmiddels een nieuwe hd gekocht en erin gehangen, maar tijdens de Windows setup krijg ik nu de foutmelding "page_fault_in_nonpaged_area" (terwijl het gvd een nieuwe disk is, net geformat!).
Via google blijkt het mogelijk met geheugen te maken te hebben, maar hoe kom je daar achter?

(zie ook Hulp met een SATA harde schijf )
Bios al geflashed, naar nieuweste versie?
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
  maandag 26 september 2005 @ 19:40:19 #7
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_30950561
Begin maar eens met geheugen vervangen..... (tijdens de installatie is windows hier best kritisch mee.... als het er eenmaal opstaat gaat het vaak wel goed, ook met 'brak" geheugen).
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_30951076
Heb BIOS met EZFlash geupdate naar versie 1009 (nieuwste die ik kan vinden).
Mijn geheugen bestaat uit 3 verschillende blokjes (bij elkaar 1536mb RAM), lijkt me sterk dat de in ene allemaal uitknallen. maar voor zekerheid even testen met memtest86 (ook al snap ik nog geen reet van dat proggie).

Overigens misschien een debiele vraag, maar kan het zijn dat de drivers van mijn mobo corrupt zijn? Bij mijn beste weten hoef je die mobo drivers pas te update once you got XP up and running... maar ik check het maar ff.
Mobo, SATA hd etc worden overigens wel allemaal herkent door de BIOS POST. Overigens heb ik mijn usb2-muis niet aangesloten, keyboard wel.
pi_30951355
Irq not less or Equal is een Ram Fout
Nonpaged Area ook
heb dit gehad met een nieuwe pc bleek dat de ram module gaar was
gewoon even pc booten met 1 latje ram
en als et niet werkt een ander latje proberen
pi_30953206
Nu je de nieuwste bios hebt,
je starten met 1 reepje geheugen als je windhoos gaat installeren,
pas als je windhoos helemaal boot, pas 2e reeptje erbij .. dan 3e ....
Hebben ze allemaal wel de zelfde timing?
(keek voor de zekerheid even in je bios, of daar de juiste snelheid van je mem staat aangegeven)
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_30957167
Denk dat ik eindelijk weet wat er aan de hand is.

Ik heb 2x 512 TwinMos DDR-DIMM RAM en 1x JetRAM 512 DDR-DIMM.
De TwinMos zijn dus dual channel, die moeten ook in slot 1 en 2 (of evt. 2 en 3).
Wat was er nu aan de hand? Slot 1 zat een TwinMos, 2 de JetRAM, 3 de 2e TwinMos.

Nu de 2 TwinMos op slot 1 & 2 gezet, slot 3 open gelaten. Nu verloopt de setup van Windows wel goed.
Nu ga ik het even proberen met TwinMos in 1 & 2 en de JetRAM in slot 3. Hopen dat de setup dan weer in 1x helemaal goed gaat.

Kan het zijn dat dit het page-fault en IRQ faul probleem op lost?

EDIT

Het lijkt erop dat zolang ik die JetRAM eruit laat, alles het goed doet.

Zou het mogelijk zijn om met die 2 TwinMos te werken, Windows te installen, daarna alle drivers te updaten en alles up-and-running te maken, en dan vervolgens die JetRAM erin te gooien? Zou ie em dan wel pakken?

Of is dat 3e RAM-slot echt alleen voor "A-merken".

Volgens de ASUS site zelf zijn dit de geteste RAMs (scroll naar onderaan de pagina) http://www.asus.nl/products/mb/socketa/a7v600-x/overview.htm --> daar staat JetRAM idd niet bij.

Daar staan nauweijk 512mb RAMs die op een enkel slot kunnen (alleen die KingMAX, Samsung en Micron).

Betekent dat ik ook alleen die RAMs kan gebruiken om op het 3e slot te plaatsen (aangezien de dual TwinMos al op 1&2 staan)?

En wat betekent het dat "3x 184-pin DIMM Sockets ondersteunt max. 3GB ongebufferd non-ECC PC3200/PC2700/2100 DDR SDRAM geheugen" (zoals de specs http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V600-X&langs=10 hier vermelden. Als ik 3x512 erin doe kom ik op 1536 mb RAM, dus wat is die 3GB waar ze het over hebben? Kan er ook een 1024mb RAM op (bij mijn weten is dat altijd 2x512).

Anyway, bottomline is: nieuwe TwinMos of KingMAX kopen, of gewoon alles up-and-running maken en dan die JetRAM nogeens proberen?

[ Bericht 55% gewijzigd door MightyV op 27-09-2005 00:20:21 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')