abonnement Unibet Coolblue
pi_30860697
Hallo,

Gisteren heb ik waarschijnlijk een virus op mijn pc gekregen, want toen ik thuis kwam was de voeding doorgebrand. Nadat ik een nieuwe voeding in mijn pc had gezet kon ik windows niet meer starten. Ik krijg wel een laadscherm maar daarna wordt het beeld zwart en kan ik verder niks doen. Veilige modus werkt ook niet meer.

Nou wou ik me pc formatteren, maar ik heb belangrijke bestanden op me harde schijf staan voor school. Tijdje terug had ik ergens gelezen dat het mogelijke was om geformatteerde bestanden terug te krijgen. Kan iemand me daar wat meer over vertellen??

Bij voorbaat dank
pi_30860773
Een virus want je voeding is doorgebrand? Volgens mij is gewoon je voeding kapot gegaan door bijv. te hoge hitte, daardoor een piekspanning afgegeven en is je harde schijf naar de klote.
pi_30860834
Volgens mij is je PC gewoon kapot.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30860901
Een virus die je hardware naar de tyfus helpt? Hmm lijkt mij sterk.
Puk gewoon de harde schijf eruit en knal hem in een andere computer erin, bestandjes kopieren en klaar.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_30860906
Maar goed, dat is me vraag niet. Ik ben gewoon een leek in dat soort dingen
pi_30860981
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:10 schreef MaximumRush het volgende:
Maar goed, dat is me vraag niet. Ik ben gewoon een leek in dat soort dingen
Probeer de harde-schijf in een andere pc te zetten, werkt ie daar ook niet is ie waarschijnlijk stuk. Doet hij het wel kan je alles kopiėren. Als ie stuk is kun je het beste een nieuwe kopen, en kan je je data niet terugkrijgen tenzij je de hulp van e.o.a. duur bedrijf inroept
pi_30861008
Waarom denk je dat je een virus hebt (gehad) dan?
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:17:11 #8
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_30861150
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:13 schreef Burbo het volgende:
Waarom denk je dat je een virus hebt (gehad) dan?
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:03 schreef MaximumRush het volgende:
Gisteren heb ik waarschijnlijk een virus op mijn pc gekregen, want toen ik thuis kwam was de voeding doorgebrand.
is toch logisch!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoėn"
pi_30862052
er is genoeg software en hardware die 'gedelete' bestanden terug kunnen halen.
Het is namelijk zo, dat de naald van je harde schijf nooit 2 keer precies op dezelfde plek terecht komt bij het schrijven.... In de praktijk houdt dat in dat je zelfs al overschrijf je je harde schijf met bijvoorbeeld wipe of pgp 12 keer.... je met een hele speciale en dure microscoop de info terug kan halen. Dit is echter ondoenbaar voor burgers/bedrijven, alleen veiligheidsdiensten beschikken over dit soort apparatuur. Wat je wel kunt doen is zogenaamde forensische software gebruiken. Als je in windows een quickformat doet, of een een bestand delete, dan verandert hij alleen de eerste sector van dat bestand in een 0. De rest van het bestand blijft staan tot het in het fat of ntfs systeem overschreven wordt door een ander bestand. Je zou eens kunnen kijken naar:

http://www.geschonneck.com/security/forensic.html
http://www.bitmart.net/
http://www.linux-forensics.com/forensics/pensleuth.html

Vooral die laatste is een echte aanrader. Is een linuxopstart cd-rom met alle programma's erop die je nodig zou kunnen hebben om een systeem helemaal leeg te halen!

En nog gratis ook
pi_30864228
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:17 schreef timmeeeh het volgende:

[..]


[..]

is toch logisch!
Dat me voeding door is gebrand snap ik ook wel dat het niet door een virus komt. Maar me windows start niet meer. Ik krijg alleen een laadscherm en wanneer het welkomscherm hoort te komen wordt het gewoon zwart. Veilige modus doet het ook niet, anders kon ik daarmee me bestanden overzetten. Ik neem aan dat dit door een virus komt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')