abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:29:36 #1
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_30857593
Ik weet niet of microsoft het heeft ingebouwd (t zou me eigenlijk niet verbazen), maar is er een maximum voor het aantal bestanden (of grootte) in een folder? Hier op t werk draait nl het e.e.a. met een vb-scriptje wat gaat zoeken in een bepaalde folder. Nu staan er zo'n 450.000 bestanden in die folder. En hij blijft steeds ergens hangen en knalt uit de applicatie.

De bestanden zijn allemaal ong. 1 kb groot. De folder wordt continu bijgevuld met bestanden. Dus die 450.000 worden er elke dag meer.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen of er dus een max aan het aantal bestanden in een folder zit.

groeten
roeji
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_30857648
Misschien is een database een betere oplossing.
Powered by Janetje®
pi_30857793
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:29 schreef Roeji het volgende:
Ik weet niet of microsoft het heeft ingebouwd (t zou me eigenlijk niet verbazen), maar is er een maximum voor het aantal bestanden (of grootte) in een folder? Hier op t werk draait nl het e.e.a. met een vb-scriptje wat gaat zoeken in een bepaalde folder. Nu staan er zo'n 450.000 bestanden in die folder. En hij blijft steeds ergens hangen en knalt uit de applicatie.

De bestanden zijn allemaal ong. 1 kb groot. De folder wordt continu bijgevuld met bestanden. Dus die 450.000 worden er elke dag meer.

Ik hoop dat iemand me kan vertellen of er dus een max aan het aantal bestanden in een folder zit.

groeten
roeji
Er IS wel een maximum ja, weet alleen niet precies wat dat is... Maar lijkt me meer dan 450.000

Denk dat het probleem is dat zoveel bestanden theoretisch wel kan maar praktisch niet werkt...
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:44:19 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30858007
Ik denk inderdaad dat het een complot is van Microsoft.
pi_30858015
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:36 schreef vanBoeschoten het volgende:

[..]

Er IS wel een maximum ja, weet alleen niet precies wat dat is... Maar lijkt me meer dan 450.000

Denk dat het probleem is dat zoveel bestanden theoretisch wel kan maar praktisch niet werkt...
Ook al is het bestand maar 1kb groot, het openen en in het geheugen verwerken van het bestand vergt meer dan 1kb in je interne geheugen. Ik gok ongeveer 4kb. Dan loopt je ram wel snel vol. Probeer idd eens een database, zoals eerder aangegeven.
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:49:53 #6
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30858166
Wiebelkont, dat zou alleen kloppen als TS alle bestanden tegelijkertijd open wil hebben, en dat zou toch wel een behoorlijk stomme actie zijn .
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_30858248
Het maximale aantal bestanden hangt af van het gebruikte filesystem. Voor een FAT16 filesystem is de limiet voor de rootdirectory bijvoorbeeld 512. Aangezien een FAT16 schijf maximaal 65,536 files kan bevatten is dat ook je limiet.
FAT32 heeft een limiet van 65,534 filer per folder.
Een NTFS filesysteem kan 4,294,967,295 files bevatten, wil je meer dan 300,000 files in een folder zetten, dan moet je de short-file name generation uitzetten, vooral als de eerste 6 characters van de files onvegeer hetzelfde zijn.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30858277
Hier staat misschien wel wat nuttige informatie tussen:
http://www.microsoft.com/(...)us/prkc_fil_tdrn.asp
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:53:31 #9
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_30858298
Nee een db is geen optie. Deze bestanden worden gegenereerd uit een applicatie en daar neergezet. En vandaar word er door een tweetal andere applicaties in gezocht. Ze worden niet een voor een geopend. Er word op bestandsnaam gezocht voor zover ik weet.

Het exacte reilen en zeilen van dat systeem weet ik ook niet precies. Ik weet wel dat dit de enige manier is om die bestanden neer te zetten. Aangezien een van die 2 applicaties niet in meer dan een folder tegelijk kan zoeken (en ook niet met subfolders om schijnt te kunnen gaan).

Ik ga er eigenlijk ook van uit dat het niet het maximum is wat roet in t eten gooit, maar dat het zoeken in zoveel bestanden de ellende veroorzaakt.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:53:42 #10
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_30858303
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:51 schreef Lucille het volgende:
Een NTFS filesysteem kan 4,294,967,295 files bevatten, wil je meer dan 300,000 files in een folder zetten, dan moet je de short-file name generation uitzetten
Hoe doe je dit?
pi_30858338
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:49 schreef cyberstalker het volgende:
Wiebelkont, dat zou alleen kloppen als TS alle bestanden tegelijkertijd open wil hebben, en dat zou toch wel een behoorlijk stomme actie zijn .
Ctrl+A, Enter : Oops
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_30858349
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:53 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Hoe doe je dit?
http://www.microsoft.com/(...)us/prkc_fil_punq.asp
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30858357
Anders zoek je even bij Microsoft, bijvoorbeeld hier voor XP
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:56:10 #14
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_30858397
@Lucille: Thanx hier kan ik wat mee. Ik ga me hier even verder in verdiepen. Ik hoop dat t zo simpel is!! We werken idd met bestandsnamen waarvan de eerste zoveel karakters gelijk zijn. Het gaat om een nummering van 18getallen in de bestandsnaam.

@Tain; ga ik doorspitten die link. Thanx.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_30858401
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:52 schreef Tain het volgende:
Hier staat misschien wel wat nuttige informatie tussen:
http://www.microsoft.com/(...)us/prkc_fil_tdrn.asp
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:56:31 #16
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_30858413
quote:
Grappig, nooit geweten tnx
pi_30858910
Wat ik me nog bedacht: De fout/oplossing wordt wel gezocht bij het Filesystem, maar kan het niet aan het VBS scriptje liggen?
1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
pi_30859108
vb sciriptjes aanpassen zodat files in subfolders per dag/week/maand/jaar worden ingedeeld afhankelijk van de hoeveleheid files die per dag worden geproduceerd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:18:17 #19
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_30859159
Nou ik heb 0,0 verstand daarvan. Diegene die ermee werkt en het waarschijnlijk ook inelkaar gedraaid heeft weet er heel veel van. Ik heb net nog even gekeken wat ie in zn mail schreef.:

problemen bij het lezen van de files via VB-code (gebruik maken van de Dir-functie).

Dat schreef hij als uitleg. Nu is dat voor mij chinees. Maar ik ga ervanuit dat wat hij zegt waar is (en ja ik weet dat sommige mensen de waarheid verdraaien, maar goed dat zien we dan wel weer als dit niet gaat lukken met bovenstaande oplossingen. dan heb ik weer een reden om hier een beetje te gaan rellen )
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:19:56 #20
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_30859213
@ deetch: zoals ik al in een van mijn eerdere posts zei, kan een van de 2 applicaties die die bestandjes nodig heeft/gebruikt niet met subfolders omgaan. Dus helaas. Want dat was mijn eerste gedachte ook geweest toen hij zn probleem kwam voorleggen.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_30859337
Dan is optie twee het verwijderen/verplaatsen van files die niet meer gebruikt worden. Als dat ook niet mogelijk is dan moet de applicatie misschien omgeschreven worden omdat je op deze manier blijkbaar niet kunt werken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:28:10 #22
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_30859517
Ja was het maar zo simpel. Ik zat in gedachten ook al alle oudere bestanden weg te gooien of op dvd te zetten. maar dat gaat dus niet. Ik ga eerst maar eens aan de slag met de oplossing van Lucille en als dat ook niet helpt, dan kan er eventueel eens naar die applicaties gekeken worden. Alhoewel die wat moeilijk doet, niet echt herschreven zal gaan worden. Die met dat vb gebeuren kan misschien wel aangepast worden, maar of ze daar dan iets aan hebben denk ik niet.

Ik zie het wel. Is iets waar ik me na t weekend op ga storten. Nu nog even een paar uurtjes rond krijgen met alle info bijelkaar te sprokkelen zodat ik komende week ineens alles kan uitproberen.

Ik laat wel wat weten hoe het is gegaan. Misschien ook nog interessant voor iemand anders.

thanx tot zover. Mocht iemand nog een beter idee of oplossing hebben, dan hoor ik die natuurlijk graag!!!!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  Lieve Belg vrijdag 23 september 2005 @ 15:39:55 #23
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_30859938
Kan je geen mapje per dag maken? Of kunnen de programma's daar ook niet mee overweg
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:42:08 #24
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_30860008
nee, dan heb ik weer submappen. En dat doet ie t niet
Het zijn bestanden die weet ik hoe lang raadpleegbaar moeten zijn en blijven. Sowieso de applicatie met dat vb-code loopt een dag of 6 a 7 voordat ie klaar is met zn ding te doen. Dus Nope; gaat niet lukken.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_30863750
waarom allemaal in de zelfde directory? waarom maak je niet op basis van bv de dag een directory aan met de datum van de dag en vul je die met die bestanden? of zijn er ook dezelfde bestanden bij? of is er een andere reden waarom ze allemaal in de zelfde directory gestored moeten worden?

Zelf vind ik een database oplossing toch best wel het mooiste... kan je indexes maken op filename en datum en kan je alsnog zoeken in de inhoud (sneller dan zoeken door een dir structuur!)
Just say hi!
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:09:15 #26
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30864537
Goh, sorry dat ik jou er uit pik Chandler maar hier ben je toch wel het schoolvoorbeeld van *niet het topic lezen*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')