abonnement Unibet Coolblue
pi_30856924
Google Earth



Google Earth is een programma waarmee je de aarde van bovenaf kunt bekijken. Allerlei typische sightseeing-beelden komen voorbij:van bijvoorbeeld de Eiffeltoren tot de beruchte letters bij Hollywood. Het programma is door Google ontwikkeld en is via deze link te downloaden.

Vorige delen

Eervolle vermelding voor een poging in DIG
Google Earth - Explore, Search and Discover

1) Google Earth
2) Google Earth deel 2
3) Google Earth #3
4) ...

Korte FAQ

Waar vind ik ...?

Er zijn al tig mooie locaties gevonden en deze zijn verzameld in de enige echte FOK! Google Earth Wiki
Voeg daar dus ook locaties eventueel met plaatje toe en kijk daar AUB voordat je hier post dat je iets gevonden hebt

Draait dat programma wel een beetje op mijn PC?

Dat ligt er natuurlijk maar net aan. Maar met een PC met een Pentium III processor, 256MB geheugen, 3D-videokaart, kabelinternet en Windows XP moet het wel lukken.

Huh! Als ik inzoom op mijn woonplaats is alles vaag! Hoe kan dat?

Dat kan goed kloppen. Het overgrote gedeelte van de satellietbeelden die Google gebruikt zijn nog niet op 'stoeptegel'-niveau. Van Nederland zijn alleen een gedeelte van Amsterdam, een gedeelte van Rijnmond, het gebied tussen Den Haag en Zandvoort, een stukje Zuidoost-Brabant en stukjes Limburg te zien op kleine schaal.
Het is de bedoeling dat in de loop van de tijd er meer gedetailleerde satellietbeelden beschikbaar worden.

Iemand zegt dat er op de coördinaten ''34°08'02.71"N, 118°19'18.27"W'' iets gaafs te vinden is. Hoe krijg ik dat te zien?

- Klik op '''Tools > Search'''
- Klik vervolgens op het tabblad '''Fly to'''
- Copy-paste daar dan de coördinaten uit het Fok-topic
- Nog even op search klikken je wordt er direct naar toe gevlogen.

OK, maar hoe krijg ik nou die coördinaten uit dat programma dan ?

- Druk CTRL + N .. een knipperende placemark verschijnt in het midden van je scherm
- Verschuif deze eventueel naar de preciese plek
- Druk op Advanced
- Druk op het tabblad location
- Kopieer eventueel eerst de longtitude achter de latitude gescheiden met een komma __°__'__.__"N , __°__'__.__"W (N/Z | O/W )
- kopieer de locatie en verspreid je vondst

Dat zoeken werkt voor geen meter ... HELP ?

Standaard zoekt GE in Amerika, of ongeveer in de buurt waar je bent. maar dit gaat niet perfect.
Maar zoek je nou naar een plaats binnen nederland dan kan je het beste zoeken op '''naam, netherlands'''
op die manier kom je zelfs in één keer in Zuna* (ruim 300 inwoners) terecht

Maar hoe kom ik nou op een andere wijze aan een gps positie ?

Probeer het eens met Maporama

Zijn er nog meer leuke dingen te doen dan

Indien men iets gevonden heeft kan men niet enkel de locaties kopieeren, je kan een placemark namelijk ook opslaan en deze op een andere computer laden

dit werkt ook andersom , er zijn via keyhole (keyhole is overgenomen door google) allerlei leuke dingen te downloaden veel staan al standaard in GE via de keyhole community layer maar behalve plekjes is het ook mogelijk om plaatjes , al dan niet dynamisch, 'bovenop' GE te laden .. denk hierbij aan de actuele radarbeelden of een high resolutie plaatje van iets wat (nog) niet zo scherp is (bijv het bekende hotel in dubay, of area51)

ook aardig , GPX en LOC bestanden zijn in te lezen, deze worden vaak gebruikt binnen GPS communities denk bijvoorbeeld aan gpstrack.nl waarvan alle routes binnen Google Earth te laden zijn let op deze bestanden via het open menu , niet via explorer openen.

Maar dat is alles , sateliet beelden van bovenaf bekijken ?

Nope, je kan ook gebruik maken van Tilt Down, dit is de rechterschuifbalk en bijhorend plus en minus knopje
waardoor je schuin kan kijken en alle bergen in relief ziet (nee niet de holterberg)

Nou eindelijk alles ?

Nope, ook standaard van veel grote steden (denk Amerika) zijn er vele grote gebouwen opgenomen en deze zijn via dezelfde Tilt zeer duidelijk te zien , zet hiervoor het buildings vinkje aan.

In de professionele (maar helaas betaalde) versie van GE is het mogelijk om zelf gebouwen te maken, dus mogelijk is er nog een rijke nederlander met veel tijd en energie die al neerlands pracht digitaal namaakt.

Ik verveel me ?

Misschien is het Fok! Random Google Earth Plek Spel iets voor jou !
Zoom helemaal uit , klik de aarde aan, sleep krachtig opzij (.. naar boven of diagonaal ) en laat los.
als het goed is zal je aarde nu een tijd ronddraaien, wacht x seconden totdat je een groene veeg langs ziet komen en klik om de aarde te stoppen.
zoom nu in en kijk of er er redelijk hoog resolutie beeld in de buurt is , of zoom gewoon zo ver mogelijk in en kijk in een kleine omtrek wat er voor mooie, grappige, leuke, indrukwekkende, .... ,... dingen te ontdekken zijn.

Hier kun je mooie vondsten kwijt.

Zijn dit live beelden ?

Nee, sterker nog sommige foto's zijn zelfs bijna 3 jaar oud, maar anderen zijn vrij recent.

Wat een prutsprogramma, ik wil gewoon scherpe foto's van nederland ?

Dit zijn sateliet beelden en hopelijk hoeven we niet te lang te wachten op heldere beelden
desalniettemin de collega's

luchtfoto's via
terradesk

sateliet via
nasa world wind (of via sourceforge)
microsoft virtual earth

Wat een prutsprogramma, ik zie alleen een witte aardbol ?

Probeer eens via preferences de weergave in te stellen op Direct3d in plaats van DirectX

en waar heb je die OP verstopt ?
hier

Ik heb geen zin om te klikken op die link naar het verzamelplekje voordat ik drie mooie voorbeelden gezien heb !

Goed idee dat maakt de OP ook wat mooier
1)

2

3


Game on!

En 'heerlen, holland' ligt op de zuidpool .
pi_30856992
Maastricht vindt hij niet eens. Laatste keer dat ik zocht iig
pi_30857101
Nu wel
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:44:08 #4
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30858000
"maastricht, netherlands"

edit
ik zat in het vorige topic te spammen over het africa laagje (de via national geographic gepubliseerde - megaflyover ) , ik ben bijna klaar met scannen (gister het ngm blad gekocht in de kiosk) .. moet nog paar andere dingen doen , hoop ze vannavond te uploaden
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:58:58 #5
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30860562



"Housten , you have ...
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_30865918
a problem ? (open deur)
pi_30865971
Iemand al een idee wanneer dit eindelijk 's voor de Mac gaat werken?
Calmer than you are
pi_30866316
Google Earth
  vrijdag 23 september 2005 @ 19:14:50 #9
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_30866367
Grappig programma.
pi_30868447
52° 0'50.24"N , 4°21'36.63"E

Home sweet home
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_30868956
Ik had mijn Google Earth versie maanden geleden geinstalleerd. Laatst installeerde ik het bij een vriendin ook, en zag daarbij dat Aruba inmiddels ook toegevoegd is. Thuis bij mij bleek hij nog wazig te zijn, maar na installatie van een nieuwe versie was deze ook scherp.

Moraal van het verhaal: update naar nieuwe versies voor betere satelleitbeelden op sommige plekken Huidige actuele versie is 3.06.616 en downloaden kan hierrr

[ Bericht 11% gewijzigd door McMarco op 23-09-2005 21:11:14 ]
  vrijdag 23 september 2005 @ 23:06:44 #12
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30873641
allemaal thumbnails want het zijn 2000x1200 scans !


een van de vele pagina's tekst in NGmagazine over die megaflyover
maar wel degene met het meeste info


hier kun je mooi zien waarom ze een rood logotje hebben gekozen , paar luchtfotos zoals ze ergens te vinden zijn en een socio/geografische kaart van afrika


deze zag ik in dat blad en die ga ik crossposten , ooit eens een verhaaltje van die cirkels gelezen in een graancirkel topic .. maar eens opzoeken
en natuurlijk gewoon mooi , zebra's zijn tof


*stil is*

(ze hadden 1 camera aan de onderkant (om de x seconden foto) en de fotograaf heeft (natuurlijk) een handtoestel .. totaal 92000 fotos ! )
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_30878295
Stug, op het lijstje van de mooiste locaties staat wel mooi effe area 51, daar heb ik dus zeker 3 uur naar lopen zoeken! Mooi dat het er dus toch op staat, ik had gedacht dat ze dit er wel afgelaten zouden hebben.
  zaterdag 24 september 2005 @ 10:51:01 #14
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_30880990
Ben nu Google Earth Plus aan het downen.
Ben benieuwd wat er zo plus aan is in vergelijking met de standaard versie.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_30881478
Grrr... Ik kan de Chines muur maar niet vinden
Zou vanuit de ruimte te zien moeten zijn
pi_30881955
Ik had eerst google pro (warez uiteraard)...nogal slecht...leuk dat je er filmpjes mee kan maken, alleen het gaat allemaal veel trager en je kan niet eens meer zien dan bij de normale versie...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:04:38 #17
88233 Steve
Still the best.
pi_30884294
Ik heb Google Earth ook maar eens gedownload, maar nu heb ik ineens allemaal rode en gele rechthoeken en vliegtuigjes in het beeld staan . Wat is dat allemaal?


"Atb is lief, groetjes Peri."
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:09:20 #18
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_30884428
staan er geen extra opties aangevinkt ofzo?
die roze blokjes weet ik niet , maar je hebt wel gebiedjes die die aangeeft als helderder en duidelijker te bekijken....
dit doet ie ook als je het programma opnieuw start?
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:11:22 #19
68758 zapsel
Djenneke fan!
pi_30884479
ik zie t al
bij layers moet je die bovenste uitvinken:
national geographic magazine
Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:20:54 #20
88233 Steve
Still the best.
pi_30884770
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 13:11 schreef zapsel het volgende:
ik zie t al
bij layers moet je die bovenste uitvinken:
national geographic magazine
Ah ik zie het, bedankt .
Alleen die kleine rode dingen krijg ik nog niet weg, maar ik zal nog wel ergens iets aangevinkt hebben .
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zaterdag 24 september 2005 @ 15:42:06 #21
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_30888687
Hier overigens de Petronas Towers: 3° 9'31.95"N, 101°42'44.18"E
Ik heb al een boek.
pi_30890154
Leuk programma.
  zondag 25 september 2005 @ 05:14:39 #23
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_30908722
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 13:04 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik heb Google Earth ook maar eens gedownload, maar nu heb ik ineens allemaal rode en gele rechthoeken en vliegtuigjes in het beeld staan . Wat is dat allemaal?


[[url=http://img364.imageshack.us/img364/4559/raredingen3qe.th.jpg]afbeelding][/URL]
Google Earth - #4 -
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  zondag 25 september 2005 @ 07:34:42 #24
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_30908929
51,55,59,27 N - 4,20,23,77 E

Mr-Coffee,s crib.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 25 september 2005 @ 12:52:04 #25
88233 Steve
Still the best.
pi_30912878
quote:
Op zondag 25 september 2005 05:14 schreef coz het volgende:

[..]

Google Earth - #4 -
Oh
quote:
Op zondag 25 september 2005 07:34 schreef Mr-Coffee het volgende:
51,55,59,27 N - 4,20,23,77 E

Mr-Coffee,s crib.
51°55'59.27"N, 4°20'23.77"E
Zo is die beter .
"Atb is lief, groetjes Peri."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')