abonnement Unibet Coolblue
pi_30851522
Tegenwoordig gaan er steeds meer stemmen op om auto's op aardgas te laten rijden, vooral omdat het in Nederland gewonnen wordt uit 1 van de grootste aardgasvelden ter wereld. In tegenstelling tot het ombouwen tot LPG zijn de kosten van ombouw tot aardgas minimaal 2500 Euro.

Weet iemand wat daar de reden van is? Heeft het verder zin om de bevolking te stimuleren door lagere tarieven voor ombouw?
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_30851928
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:39 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
In tegenstelling tot het ombouwen tot LPG zijn de kosten van ombouw tot aardgas minimaal 2500 Euro.
Wat zijn de kosten van het ombouwen tot LPG dan?

En 2500 euro? Per wat? persoon, kwartaal, jaar, kubieke meter, liter, poesjes, kalfjes?
pi_30852075
de ombouw kosten, dus neem aan dat zoiets eenmalig is?
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:08:24 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_30852243
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:56 schreef IndemnitY het volgende:

[..]

Wat zijn de kosten van het ombouwen tot LPG dan?
¤ 1800,00 - ¤ 2000,00
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:12:21 #5
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_30852359
LPG G3 installatie was iets van 1500 euro. Maar goed je moet dan evengoed nog een tijdje rijden om die kosten eruit te hebben en dus zuinig te rijden. Veel auto's starten ook slecht op LPG, waardoor de installatie bestaat uit LPG en benzine. Eerst wordt er gestart op benzine en dan wordt er overgeschakeld op LPG.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
pi_30852555
De reden dat aardgas installaties duurder zijn dan LPG installaties heeft te maken met het feit dat aardgas onder een hogere druk bewaard moet worden om een redelijke hoeveelheid gas mee te nemen. Typische druk in een aardgasopslagtank is 200 bar en hogedruk componenten zijn gewoon een stuk duurder dan lagedruk componenten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:22:40 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_30852664
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:18 schreef Lucille het volgende:
De reden dat aardgas installaties duurder zijn dan LPG installaties heeft te maken met het feit dat aardgas onder een hogere druk bewaard moet worden om een redelijke hoeveelheid gas mee te nemen. Typische druk in een aardgasopslagtank is 200 bar en hogedruk componenten zijn gewoon een stuk duurder dan lagedruk componenten.
Je maakt je signature aardig waar he
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_30852692
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Je maakt je signature aardig waar he
Ik doe mijn best
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30852749
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:00:03 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_30853101
Het verbruik hangt af van de aanpassing aan de auto. Zonder aanpassing van het motormanagementsysteem zal je een vermogensverlies van 10-11% hebben (aardgas neemt meer volume in in de verbrandingskamer dan benzine waardoor de hoeveelheid lucht/brandstof kleiner is), wat dus betekent dat je verbruik hoger zal zijn bij gelijk geleverd vermogen. Is de motor wel geoptimaliseerd voor het gebruik van aardgas (wat wel dedicated fuel wordt genoemd), dan kan de auto zuiniger zijn (ongeveer 10%).
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30853219
Wat verder de prijs zal beinvloeden is vooral de milieubelasting en niet de kostprijs van het aardgas zelf. Zodra aardgas gemeengoed zal worden zal de overheid de accijns op aardgas bij de pomp gaan verhogen. Tevens zal er waarschijnlijk een millieuheffing komen, omdat aardgas lastig kan voldoen aan de huidige emissie eisen. In de uitlaatgassen van aardgasmotoren komt relatief veel onverbrande methaan (80-90% van de totale koolwaterstofuitstoot) voor, meer dan eigenlijk wettelijk is toegestaan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30853367
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:00:03 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_30853430
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:18 schreef Lucille het volgende:
een aardgasopslagtank is 200 bar
Ik denk het niet.
Ook aardgas kan vloeibaar worden opgeslagen, dus de druk is stukken lager.
Gassen die niet vloeibaar gemaakt kunnen worden (of alleen onder extreme omstandigheden) zoals zuurstof en stikstof worden onder hoge drukken opgeslagen, omdat men toch zoveel mogelijk gas in een fles probeert te krijgen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_30855543
e.e.a is ook hier te vinden : http://www.emis.vito.be/autoverbruik/index.asp?pageChoice=Aardgasmotor&Bc=Brandstoffen

Aardgas tanken, begrijp ik, duurt wel weer vrij lang 4 tot 8 uur, dat is op zich lastig, maar het is vlg. mij behoudens de ombouwkosten niet echt duur.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_30855669
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk het niet.
Ook aardgas kan vloeibaar worden opgeslagen, dus de druk is stukken lager.
Gassen die niet vloeibaar gemaakt kunnen worden (of alleen onder extreme omstandigheden) zoals zuurstof en stikstof worden onder hoge drukken opgeslagen, omdat men toch zoveel mogelijk gas in een fles probeert te krijgen.
Wat denk je hoeveel druk er juist nodig is om aardgas vloeibaar te maken? De reden dat aardgas op 200 bar wordt gezet is juist om er voor te zorgen dat het vloeibaar wordt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30855766
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:09 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
e.e.a is ook hier te vinden : http://www.emis.vito.be/autoverbruik/index.asp?pageChoice=Aardgasmotor&Bc=Brandstoffen

Aardgas tanken, begrijp ik, duurt wel weer vrij lang 4 tot 8 uur, dat is op zich lastig, maar het is vlg. mij behoudens de ombouwkosten niet echt duur.
Er zijn ook installaties die in staat zijn om in 3 minuten een tank vol te gooien.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:34:08 #17
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_30856274
Volgens mij is er in Almelo die mogelijkheid al... Volgens mij rijden alle auto's van Cogas erop, ze hebben tenminste wel allemaal een sticker erop zitten waarop dat geclaimd wordt.

En als je stickers tegenwoordig al niet meer kan vertrouwen.
pi_30857917
In Italië is het veel populairder en kun je bij ieder tankstation aardgas kopen.

http://www.atw.nl/atw/trucktest.php?nr=46
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_30858462
quote:
>> Bussen in regio Haarlem op aardgas

26 april 2005
HAARLEM (ANP) - Alle bussen van vervoerbedrijf Connexxion in de
regio Haarlem en IJmond rijden vanaf eind dit jaar op aardgas.
Volgens de provincie Noord-Holland is deze regio daarmee de eerste
in Nederland waar het busvervoer uitsluitend gebruik maakt van
aardgas.

Noord-Holland heeft het busvervoer in Haarlem en de IJmond tot
medio 2011 aan Connexxion gegund. Daarbij is als voorwaarde gesteld
dat aardgas als brandstof wordt gebruikt. Volgens de provincie zijn
de bussen die daarop rijden veel schoner en stiller, zodat de
luchtkwaliteit in het dichtbevolkte gebied er veel baat bij heeft.
Het bedrijf Dutch4 voorziet de 88 bussen van Connexxion van
aardgas. Volgens Dutch4 is rijden op het goedje niet alleen beter
voor het milieu, maar is het ook nog eens erg goedkoop. Het bedrijf
heeft in Haarlem een tankstation dat uitsluitend aardgas levert.
Bussen op aardgas voldoen aan zeer strenge Europese
emissienormen. Ze stoten geen fijnstof of roet uit. Daarbij is de
uitstoot van stikstofdioxide (NO2) 90 procent lager dan bij de
huidige dieselbussen. Bovendien is een aardgasmotor tot 75 procent
stiller dan een dieselmotor.

De milieuwethouder van Haarlem, R. Grondel (GroenLinks), zegt in
een reactie erg tevreden te zijn met de aardgasbussen. ,,Haarlem
maakt zich er al jaren sterk voor en nu zijn er eindelijk concrete
maatregelen genomen.'' Haarlem heeft andere gemeenten en regio's in
Nederland opgeroepen zich ook in te zetten voor de komst van
aardgasbussen. (ANP, 26 april 2005)
http://www.xxberichten.nl/archief/2005_36.htm
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_30858515
Volvo heeft al auto's met standaard aardgas.
pi_30910669
Ik vind het wel langzaam gaan hoor, want over 20 jaar is de olie waarschijnlijk op.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_30910848
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:15 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind het wel langzaam gaan hoor, want over 20 jaar is de olie waarschijnlijk op.
Dat zal wel meevallen, aangezien ze ook gaan kijken of ze efficienter kunnen gaan winnen, en er dus minder nodig is om een hoger aantal te krijgen, zo kunnen ze ook de allerkleinste olievelden aanspreken..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')