abonnement Unibet Coolblue
pi_30829534
hey k ben 16 jaar en ik wil graag een scooter zodat ik niet elke dag dat kut eind naar school hoef te fietsen, alleen k weet er niet zoveel vanaf dus ene paar vraagjes:

hoe zit het met rijbewijs?
en verzekering
ik wil natuurlijk een tweede hands scooter kope waar moet ik dan oplette, wat zijn goeie merke, en geoie prijs etc.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:17:00 #2
76783 rezjeh
"mañana mañana"
pi_30829649
neon!!
pi_30829702
Leer eerst eens even ABN praten.

En dit topic is gedoemd te mislukken op fok!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:20:30 #4
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_30829764
[TK] Scooter Kymco DJ Yes Y50

Zit alleen geen neon op en hij boekt niet erg hard omdat ie origineel is
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_30829792
Zoek op het forum naar JunkieSietze!
  donderdag 22 september 2005 @ 17:22:55 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30829843
Bij auto's is het al zo dat exemplaren die relatief goedkoop aangeboden worden vaak gaar zijn. Bij scooters is dat nog veel erger.
Vampire Romance O+
pi_30832558
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:13 schreef je_weet_t het volgende:
hey k ben 16 jaar en ik wil graag een scooter zodat ik niet elke dag dat kut eind naar school hoef te fietsen, alleen k weet er niet zoveel vanaf dus ene paar vraagjes:

hoe zit het met rijbewijs?
en verzekering
ik wil natuurlijk een tweede hands scooter kope waar moet ik dan oplette, wat zijn goeie merke, en geoie prijs etc.
Je moet een certificaat halen bij het CBR. Ga naar www.cbr.nl voor meer info.

Verzekering: bel een willekeurige verzekeringsmaatschappij ze kunnen je wel helpen.

Alle merken zijn goed, je moet gewoon een goeie brommer kopen, goeie prijs hangt van brommer af etc. etc.
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:22 schreef MouseOver het volgende:
Bij auto's is het al zo dat exemplaren die relatief goedkoop aangeboden worden vaak gaar zijn. Bij scooters is dat nog veel erger.
Ik wil wel een kanttekening hierbij plaatsen.

Mensen worden gewoon verdomme de waanzin ingedreven door die tering kopers echt waar... Weet je hoe ik mijn bimmer kocht? Ik zei gewoon hoeveel wil je, hij zei dit dat zus zo ik zei is goed ik ga akkoord.

Moet jij eens proberen een auto te verkopen voor normale prijs, altijd klojo's die smoesjes vinden om af te dingen, moet je je prijs verdomme wel verlagen. En als het laag is is het opeens geragd (niet alleen jij maar volgens velen)...

Het is gewoon niet te doen een auto verkopen, gek word je ervan.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:03:52 #8
56646 pwnd
I_got_raped_by_a_Llama
pi_30832635
tering yup dat je daar zelfs de tijd nog voor neemt
pi_30833494
Neem iemand mee die er verstand van heeft. En niet alleen verstand van scooters qua uiterlijk, maar ook technisch.
Vraag om een proefrit en check op rijgedrag als 'ie tweedehands is.

Ik kan niet zeggen welke de beste is, maar val je meer op uiterlijk of betrouwbaarheid?
En wat is je budget?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_30834878
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Leer eerst eens even ABN praten.

En dit topic is gedoemd te mislukken op fok!
Misschien heb je gelijk, want veel users hier zeiken al snel op scooters. Het is idd handig als de TS (Topic starter voor de n00bs ) ABN typt

Maargoed, ik waag toch een poging

Neem idd iemand mee die verstand heeft van scooters, niet iemand die alleen roept dat ie het weet, maar echt ervaring.
Punten waar je sowieso op kan letten
*vering: als je de vering inpuwt en plotseling loslaat, moet ie niet na blijven deinen, na 2x max moet ie stil staan.
*banden: als ze kaal zijn dan kost het je meteen aardig wat (geen ide wat de prijzen nu zijn, maar 60 euro zal 1 goeie band toch wel kosten
*scheef zijn: als je er op rijd laat dan (voorzichtig) het stuur los en probeer rechtdoor te rijden. als hij echt serieus naar 1 kant trekt--> laten staan (let wel op dat je het niet zelf doet door met je gewicht te hangen )

Verder is een niet-opgevoerde scooter altijd fijner dan een wel opgevoerde, want al is dat misschien niet zo ruig, dan is ie meestal wel niet gaar gereden. Opvoeren kan altijd nog, leer eerst maar eens rijden

Dat is wat me zo het eerste te binnen schiet. Misschien kun je zelf aangeven wat voor scooters je interessant vind
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_30838913
voeg JunkieSietse toe aan je MSN, dan boekt hij je alles over scooters
  vrijdag 23 september 2005 @ 20:07:09 #12
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_30867715
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:47 schreef Alexxxxx het volgende:
voeg JunkieSietse toe aan je MSN, dan boekt hij je alles over scooters
De scooterboy van fok!
pi_30884050
En je woont in Enschede toevallig ? Klinkt eng veel op een oude kameraad van me die dezelfde nickname op MSN gebruikt

Waarom hebben trouwens zoveel mensen er moeite mee normaal te reageren nadat ze het woord scooter hebben gelezen ? Erg jammer voor jullie hoor dat jullie het vroeger zelf niet hadden maar gun andere mensen dat plezier dan wel.
It's okay to be white
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:02:45 #14
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_30884235
Gewoon lekker wegboeken voor die skotoe weet je, met neon om ze te fokken en dan komen je patta's ook nog eens mooi in het licht te hangen, jeweettog ouwe
Wallahjeweettog
pi_30884264
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:21 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Zoek op het forum naar JunkieSietze!
  zaterdag 24 september 2005 @ 13:06:36 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_30884355
[quote]Op zaterdag 24 september 2005 13:02 schreef EmjaY het volgende:
Gewoon lekker wegboeken voor die skotoe weet je, met neon om ze te fokken en dan komen je patta's ook nog eens mooi in het licht te hangen, jeweettog ouwe
/quote]

En nou eens in normaal Nederlands?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_30884715
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 13:06 schreef Megumi het volgende:
[quote]Op zaterdag 24 september 2005 13:02 schreef EmjaY het volgende:
Gewoon lekker wegboeken voor die skotoe weet je, met neon om ze te fokken en dan komen je patta's ook nog eens mooi in het licht te hangen, jeweettog ouwe
/quote]

En nou eens in normaal Nederlands?
Dat hoort zo. Scooters en hun berijders dissen is echt cool, begrijp dat dan. Als je dat doet, heb je het gemaakt op het fok forum.
It's okay to be white
pi_30894620
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 13:19 schreef Chokeme het volgende:

[..]

Dat hoort zo. Scooters en hun berijders dissen is echt cool, begrijp dat dan. Als je dat doet, heb je het gemaakt op het fok forum.
Incrowd grapje. Jij bent blijkbaar niet incrowd. Lees voor de grap eens 2 posts van JunkieSietze.
pi_30895426
Ik heb genoeg posts van Junkiesietze gelezen. En als ik zeg genoeg dan bedoel ik ook dat ik er niet meer hoef te lezen. Maar nee, ik ben misschien niet 'incrowd', staat daar een boete op ?
Maare, had ik verder wat gemist dan of..?

Edit: trouwens, wat heeft Junkiesietze er op eens mee te maken ? Ik volg je even niet, ik denk dat ik niet incrowd genoeg ben
It's okay to be white
pi_30931372
als je serieus een voertuig wilt hebben zodat je niet elke dag hoeft te fietsen, en dat voertuig moet technisch goed zijn, makkelijk in onderhoud en niet schadegevoelig, dan raad ik je aan geen scooter maar een brommer te kopen. Het liefst 1 uit de jaren 60/70 en alst kan ff 1 met versnellingen en niet zo'n damesmodel.

deze hebben als voordeel dat ze als oldtimer te verzekeren zijn: 50 euro per jaar als je een goeie maatschappij vind. Verder zijn ze over het algemeen technisch erg eenvoudig zodat onderhoud erg eenvoudig is en je als er iets kapot is geen half uur bezig bent met het demonteren van kappen ofzo. Ook heb je als voordeel dat stel dat je valt niet je halve voeruig uit elkaar spat in tientallen stukken plastic of dat er scheuren in je kappen komen. Puur omdat er geen kappen op zitten. Ook nog een voordeel: je hebt een oldie, en iedereen zal je nakijken omdat niemand dat voertuig kent. Verder voordeel: als je een beetje een mooie hebt en je komt een rollenbank tegen wil oom agent wel eens wat soepeler zijn dan met een scooter. Nadeel: over het algemeen is een oldie wat diefstalgevoeliger.
  maandag 26 september 2005 @ 00:24:07 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30932919
quote:
Op zondag 25 september 2005 23:31 schreef SwiffMeister het volgende:
Nadeel: over het algemeen is een oldie wat diefstalgevoeliger.
Diefstalgevoeliger dan een scooter
Vampire Romance O+
pi_30932952
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:13 schreef je_weet_t het volgende:
hey k ben 16 jaar en ik wil graag een scooter zodat ik niet elke dag dat kut eind naar school hoef te fietsen, alleen k weet er niet zoveel vanaf dus ene paar vraagjes:

hoe zit het met rijbewijs?
en verzekering
ik wil natuurlijk een tweede hands scooter kope waar moet ik dan oplette, wat zijn goeie merke, en geoie prijs etc.
Wacht gewoon tot je 18 bent en koop dan een auto, in de tussen tijd ga je sparen!
  maandag 26 september 2005 @ 00:29:27 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30933033
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:25 schreef maimaimai het volgende:

[..]

Wacht gewoon tot je 18 bent en koop dan een auto, in de tussen tijd ga je sparen!
Cliche. Weet je wat een auto per km kost?
Vampire Romance O+
pi_30933102
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:29 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Cliche. Weet je wat een auto per km kost?
nee...maar scheelt dat t me niet zoveel interesseert
pi_30940424
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:32 schreef maimaimai het volgende:

[..]

nee...maar scheelt dat t me niet zoveel interesseert
Mijn brommer rijdt ongeveer 1 op 25 dus (als je alleen de benzine rekent) 7 cent per kilometer. Stel dat ik ongeveer 1500 km per jaar rijdt, dan komt daar ongeveer 3 cent aan verzekering bij (oldtimerverzekering). Omdat ik veel meer dan 1500 km per jaar maak, is dit dus nog veel minder. In mijn geval kost een brommer dus ongevee 8 of 9 cent per km.

nu de auto:
Stel je hebt een benzine die 1 op 12 rijdt. Met een benzineprijs 1.45 (niet duur op het moment) dan zit je al op meer dan 12 cent per kilometer. En dan moet er nog wegenbelasting en verzekering bij.
Dus kom je al snel op 20 cent de kilometer als het niet meer wordt.

een brommer is dus verreweg veel goedkoper.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')