Lijkt me niet zo moeilijk. Vooral op nat is hij beter dan die andere banden die minder snel slijten.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:50 schreef ConQuestador het volgende:
Dunlop SP sport 9000, 131,00 Euro:
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.6
Grip bij natte condities 1.9
Remeigenschappen bij natte condities 1.9
Grip bij sneeuw 5.4
Comfort 2.5
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.2
Slijtage band 2.7
HELP!! wat moet ik nou, iemand nog goede tips (eventueel ook overige), en dan vooral gezien mijn eisen.
Wie heeft ervaring met autobandenmarkt? waar heb je ze toen laten monteren ??
(ps. ik wil weer net als nu bandenmaat 215-45-17)
kijk eens goed naar mijn ondertitelquote:Op donderdag 22 september 2005 13:56 schreef FunnyName het volgende:
Wat voor Alfa rij je?
Ik race er niet altijd mee he Dat is 2 a 3 keer per jaar, en ik accepteer dat er dan een milimetertje van het profiel afgaatquote:Op donderdag 22 september 2005 13:55 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij gaan goede racebanden niet echt 20.000 km mee als je er mee gaat racen.
Inderdaad, 2 setjes kopen; een voor trackdays en een voor het normale gebruik.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:55 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij gaan goede racebanden niet echt 20.000 km mee als je er mee gaat racen.
Bridgestone Turanza ER 300, 134,40 Euroquote:Op donderdag 22 september 2005 14:01 schreef Klonk het volgende:
Bridgestone Turanza moet je ook ff naar kijken denk ik.
Het echt nauwelijks zin om naar die stats te gaan kijken zoals ik al zei.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:10 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Bridgestone Turanza ER 300, 134,40 Euro
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.7
Grip bij natte condities 2.6
Remeigenschappen bij natte condities 2.5
Grip bij sneeuw 4.5
Comfort 2.1
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.3
Slijtage band 2.6
Punt blijft dat je heel moeilijk in een cijfer objectief kan beoordelen hoeveel grip een band heeft.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef ConQuestador het volgende:
Ik snap dat je niet teveel van die cijfers moet geloven. Maar als er 100 mensen zo'n test invullen, dan kan je er van uitgaan dat het aardig representatief is.
Het komt in ieder geval aardig overeen met de meningen van de mensen op de 156club. En ga er maar vanuit dat de meesten daarvan niet als opa bokma rijden
Welke Potenza's ? er zijn een stuk of 5 typesquote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Caerbannog het volgende:
Ik heb nu voor om mijn auto net nieuwe Bridgestone Potenza's in de maat 195/50/15.
Ik heb de Potenza RE720. Maakt wel een heel stuk uit in prijs zie ik..... Welke maat banden heb je wel niet? 17" ofzo?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:27 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Welke Potenza's ? er zijn een stuk of 5 types
215-45-17 (dus 17" inderdaad)quote:Op donderdag 22 september 2005 14:44 schreef Caerbannog het volgende:
[..]
Ik heb de Potenza RE720. Maakt wel een heel stuk uit in prijs zie ik..... Welke maat banden heb je wel niet? 17" ofzo?
Ik heb dus goodyear eagle ventura, en juist bij nat weer zijn ze erg goed. Maar met droogweer heb ik niet echt superveel grip.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:54 schreef Fugie het volgende:
ik heb goodyear eagles en het zijn goede banden bij droog weer. Maar bij nat weer heb ik het idee dat ze wat snel hun grip verliezen (niet dat ik veel ervaring heb met andere banden)
ik heb eagles f1 dacht ik, daar zal wel een vershcil in zitten ofzo (dnno nieuwprijs bij kwikfit was dik 200 euro per stuk )quote:Op donderdag 22 september 2005 14:56 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb dus goodyear eagle ventura, en juist bij nat weer zijn ze erg goed. Maar met droogweer heb ik niet echt superveel grip.
Als ik een beetje gas geef de bocht uit slippen ze gelijk door. En ze gaan al gieren bij het minste of geringste.
Jullie moeten niet teveel nadruk leggen op die paar keer dat ik het circuit op ga. Dat is gewoon recreatief rijden waar iets meer rubber versleten wordt dan op de openbare weg.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Waarom koop je voor 3 trackdays per jaar niet gewoon een setje Toyo R888 of iets in die geest?
Dat was mij ook al opgevallen ja, alleen is de slijtage volgens de test ook vrij hoog. (wat logisch is, want hele goede grip is zacht rubber, en zacht rubber is hoge slijtage). En hoe graag ik ook goede grip wil, ik wil niet binnen een jaar weer 600 euro uit moeten geven aan bandenquote:Op donderdag 22 september 2005 16:16 schreef daNpy het volgende:
Die Potenza S-03 komen zwaar goed uit de test!
Toyo T1R? Zijn redelijke banden qua grip... nadeel is dat zijn voorganger de T1S erg hard sleet, hioe dat met T1R is weet ik niet... maar daar staat tegenover dat ze niet duur zijn.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:40 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Dat was mij ook al opgevallen ja, alleen is de slijtage volgens de test ook vrij hoog. (wat logisch is, want hele goede grip is zacht rubber, en zacht rubber is hoge slijtage). En hoe graag ik ook goede grip wil, ik wil niet binnen een jaar weer 600 euro uit moeten geven aan banden
Kijk de volgende keer eens naar de Conti Sportcontact 2..quote:Op donderdag 22 september 2005 13:50 schreef ConQuestador het volgende:
Ik ben toe aan nieuwe bandjes nadag ik zondag weer op het circuit van zandvoort ga rijden, en dus ben ik alvast onderzoek aan het doen. Ik heb diverse banden op het oog, maar nogsteeds kan ik geen keuze maken. Wat ik wil is een band met sportieve eigenschappen, de grip moet zo hoog mogelijk zijn, en dat mag best ten koste gaan van het comfort. Een andere voorwaarde is dat ze wel een paar km's mee moeten kunnen, ik wil over 20.000 dus niet weer nieuwe banden hoeven kopen.
Nu had ik zelf de volgende banden gespot op www.autobandenmarkt.nl, de score komt van tyretest, hoe lager de score, hoe beter het is!
Continetal sportcontact, 126,20 Euro:
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.8
Grip bij natte condities 3.0
Remeigenschappen bij natte condities 2.9
Grip bij sneeuw 5.2
Comfort 2.7
Geluid (binnen auto) 2.5
Geluid (buiten auto) 2.6
Slijtage band 2.7
heb ik ookquote:Op donderdag 22 september 2005 14:54 schreef Fugie het volgende:
ik heb goodyear eagles en het zijn goede banden bij droog weer. Maar bij nat weer heb ik het idee dat ze wat snel hun grip verliezen (niet dat ik veel ervaring heb met andere banden)
klik maar eens op het linkje in de sig van Drose.quote:Op zondag 25 september 2005 14:41 schreef Five_Aces het volgende:
1750 euro wat voor maat heb je dan Ik was voor een set F1 GSD3 700 euro of zo kwijt rondom 225/45ZR17 en 245/40ZR17.
Weet je,ik kreeg een keer een testboek van de autovisie,met daarin een super banden test.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:08 schreef 1299 het volgende:
Verkijk je niet teveel op tyretest.com
Ik ben daar met de aankoop van mijn huidige banden ook op af gegaan. Goodyear Ventura dus.. volgens tyretest zo'n beetje de beste banden in mijn maat beschikbaar.
Maar ik heb veel minder grip dat met mijn vorige bridgestone banden. Als ik nu vol optrek en overschakel naar z'n 2 beginnen ze te piepen. Die bridgestone potenza's gaven geen krimp.
Volgens mij wordt die tyretest ook door veel geitenwollensokken opa's ingevuld ofzo.
255/45/17 voor, 285/40/17 achterquote:Op zondag 25 september 2005 14:41 schreef Five_Aces het volgende:
1750 euro wat voor maat heb je dan Ik was voor een set F1 GSD3 700 euro of zo kwijt rondom 225/45ZR17 en 245/40ZR17.
Ik heb voor mijn auto ook de Potenza RE 720 besteld op autobandenmarkt.nl, ben benieuwd hoe ze presteren.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:44 schreef Caerbannog het volgende:
[..]
Ik heb de Potenza RE720. Maakt wel een heel stuk uit in prijs zie ik..... Welke maat banden heb je wel niet? 17" ofzo?
Zodra ik een beetje begin de sturen beginnen de banden binnen not-time te gieren. En als ik een beetje probeer uit een bocht te accelereren ben ik ze enkel op aan het roken. Als ik vol optrek en bij de 62 schakel ik naar z'n 2 en laat de koppeling snel opkomen dan beginnen ze weer te piepen.quote:Op zondag 25 september 2005 15:10 schreef Corona1972 het volgende:
Weet je wat ik nou zo vreemd vind,dat is dat volgens vele testen de good year eagle F1 als beste band bekend staat.Zelfde geldt voor de ventura(heb ik onder mijn auto),deze staan bekend als zeer goede regenbanden en goede droog weer banden.
En ik moet zeggen dat dat best wel klopt,mijn mazdamx3 v6 heeft iig grip genoeg onder beide omstandigheden.
Terugkomend op de F1 banden,of ze slijtvast zijn weet ik niet.Het is zowieso altijd voor een bandenfabrikant moelijk om een balans te vinden tussen grip en duurzaamheid.Wil je veel grip,dan slijten ze snel,minder grip,en dan bv vooral de standaard conti's die onder een golf zitten,die hebben weinig grip,maar een lange levensduur.
Pirelli had/heeft de naam goede banden te maken,maar nogal te slijten.
Ik zou je,zeker gezien je auto,een alfa 156 jtd,een wat hardere band laten nemen,zeker omdat bv een diesel motor zwaarder is dan een benzine.Hierdoor zullen zachte banden sneller slijten tov de benzine motor.Zoals bekend is er heel veel verschil in hetzelfde model maar met verschillende motoren.
Wat is trouwens je topsnelheid?Want je kan best wel een zr band nemen,maar daar heb je echt helemaal niets aan,omdat die voor auto's zijn boven de 240.
edit:
[..]
En jij vind piepen een maatstaf??piepen is niet erg,doorslaan/ grip verliezen in een bocht,dat is belangrijk.
Daarbij moet ik zeggen dat ook ik voor de ventura's bridgestone had zitten,type weet ik niet meer.En mijn wegligging is neutraler geworden,ik heb iig met een voorwiel aangedreven auto minder last van overstuur bij het loslaten van het gas in een bocht bij wat hogere snelheden.
Maar nogmaals,het kan verschillen per merk auto.
Dat is vreemd.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef 1299 het volgende:
Ik heb ook een voorwielaangedreven auto en ik heb het ook over overstuur. Onderstuur heb ik enkel wanneer ik in een hele scherpe bocht het gas prompt los laat.
Je mag er uit opmaken wat je wilt, maar die bridgestones hadden gewoon meer grip.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:40 schreef Corona1972 het volgende:
Dus hieruit kan ik opmaken dat de band best wel veel grip heeft.Want door de centrifugaal krachten word een auto "zwaarder in de neus" in een bocht.Dat je overstuur krijgt met een voorwiel aangedreven auto komt omdat ja a:daargeen aandrijving hebt,en b:de achterkant is heel licht.
En laten we wel wezen,elke band heeft minder grip in een bocht bij hoge snelheden.
Maar wat ik mij nou afvraag,hoeveel koppel heb je en hoeveel pk,en welke auto??
Ik heb og 136 pk en 170 nm koppel,en eigenlijk niet snel doorslippende wielen.
En nogmaals,ik weet niet of ik die test hier nog ergens heb liggen van de banden uit de autovisie accesoires/tuning jaarboek,maar daar kwamen de venturas echt als goed uit de bus.
buzzzzzzzerrrrrrrrrquote:Op woensdag 28 september 2005 10:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Je mag er uit opmaken wat je wilt, maar die bridgestones hadden gewoon meer grip.
Ik heb 140PK en 167Nm (1000kg).. in mijn ervaring gaat een voorwielaangedreven auto altijd over de voorwielen glijden als hij z'n grip verliest. Volgens mij heet dat overstuur toch?
Hmmzzz als ik het zo teruglees haal ik volgens mij onder / bovenstuur door elkaar.. excuus daarvoor
* schaamtquote:Op woensdag 28 september 2005 11:04 schreef FunnyName het volgende:
[..]
buzzzzzzzerrrrrrrrr
Dit is dus onderstuur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |