abonnement Unibet Coolblue
pi_30822768
Ik ben toe aan nieuwe bandjes nadag ik zondag weer op het circuit van zandvoort ga rijden, en dus ben ik alvast onderzoek aan het doen. Ik heb diverse banden op het oog, maar nogsteeds kan ik geen keuze maken. Wat ik wil is een band met sportieve eigenschappen, de grip moet zo hoog mogelijk zijn, en dat mag best ten koste gaan van het comfort. Een andere voorwaarde is dat ze wel een paar km's mee moeten kunnen, ik wil over 20.000 dus niet weer nieuwe banden hoeven kopen.

Nu had ik zelf de volgende banden gespot op www.autobandenmarkt.nl, de score komt van tyretest, hoe lager de score, hoe beter het is!

Continetal sportcontact, 126,20 Euro:
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.8
Grip bij natte condities 3.0
Remeigenschappen bij natte condities 2.9
Grip bij sneeuw 5.2
Comfort 2.7
Geluid (binnen auto) 2.5
Geluid (buiten auto) 2.6
Slijtage band 2.7

Dunlop SP sport 9000, 131,00 Euro:
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.6
Grip bij natte condities 1.9
Remeigenschappen bij natte condities 1.9
Grip bij sneeuw 5.4
Comfort 2.5
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.2
Slijtage band 2.7

Potenza S-03 Pole Position, 132,30 Euro
Grip bij droge condities 1.3
Remeigenschappen bij droge condities 1.3
Grip bij natte condities 1.7
Remeigenschappen bij natte condities 1.7
Grip bij sneeuw 5.2
Comfort 2.6
Geluid (binnen auto) 2.5
Geluid (buiten auto) 2.5
Slijtage band 3.5

Michelin Pilot PRIMACY, 162,70 Euro
Grip bij droge condities 1.8
Remeigenschappen bij droge condities 1.8
Grip bij natte condities 2.7
Remeigenschappen bij natte condities 2.7
Grip bij sneeuw 4.8
Comfort 2.4
Geluid (binnen auto) 2.4
Geluid (buiten auto) 2.4
Slijtage band 2.5

Pirelli P-zero, 148,70 Euro (helaas geen tiretest)

HELP!! wat moet ik nou, iemand nog goede tips (eventueel ook overige), en dan vooral gezien mijn eisen.

Wie heeft ervaring met autobandenmarkt? waar heb je ze toen laten monteren ??

(ps. ik wil weer net als nu bandenmaat 215-45-17)
pi_30822959
Volgens mij gaan goede racebanden niet echt 20.000 km mee als je er mee gaat racen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30822965
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:50 schreef ConQuestador het volgende:

Dunlop SP sport 9000, 131,00 Euro:
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.6
Grip bij natte condities 1.9
Remeigenschappen bij natte condities 1.9
Grip bij sneeuw 5.4
Comfort 2.5
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.2
Slijtage band 2.7

HELP!! wat moet ik nou, iemand nog goede tips (eventueel ook overige), en dan vooral gezien mijn eisen.

Wie heeft ervaring met autobandenmarkt? waar heb je ze toen laten monteren ??

(ps. ik wil weer net als nu bandenmaat 215-45-17)
Lijkt me niet zo moeilijk. Vooral op nat is hij beter dan die andere banden die minder snel slijten.
Veel grip en langzaam slijten is nog steeds min of meer onverenigbaar dus ik denk dat je aan die Dunlop wel een goeie hebt.

Geen ervaring met die bandenmarkt. Als het goed is kan je via die site opzoeken welke bandenfitter cq garage met hen samen werkt. Kijk ook rond wat Profile, Kwikfit en de locale bandenboer vragen.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_30822978
Wat voor Alfa rij je?
pi_30823103
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:56 schreef FunnyName het volgende:
Wat voor Alfa rij je?
kijk eens goed naar mijn ondertitel
  donderdag 22 september 2005 @ 14:01:00 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30823141
Bridgestone Turanza moet je ook ff naar kijken denk ik.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30823164
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:55 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij gaan goede racebanden niet echt 20.000 km mee als je er mee gaat racen.
Ik race er niet altijd mee he Dat is 2 a 3 keer per jaar, en ik accepteer dat er dan een milimetertje van het profiel afgaat

Het gaat er voornamelijk om dat ze niet na 20.000 km kaal zijn bij normaal gebruik.
pi_30823240
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:55 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij gaan goede racebanden niet echt 20.000 km mee als je er mee gaat racen.
Inderdaad, 2 setjes kopen; een voor trackdays en een voor het normale gebruik.
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30823426
Verkijk je niet teveel op tyretest.com

Ik ben daar met de aankoop van mijn huidige banden ook op af gegaan. Goodyear Ventura dus.. volgens tyretest zo'n beetje de beste banden in mijn maat beschikbaar.

Maar ik heb veel minder grip dat met mijn vorige bridgestone banden. Als ik nu vol optrek en overschakel naar z'n 2 beginnen ze te piepen. Die bridgestone potenza's gaven geen krimp.

Volgens mij wordt die tyretest ook door veel geitenwollensokken opa's ingevuld ofzo.
  donderdag 22 september 2005 @ 14:10:00 #10
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30823474
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:01 schreef Klonk het volgende:
Bridgestone Turanza moet je ook ff naar kijken denk ik.
Bridgestone Turanza ER 300, 134,40 Euro
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.7
Grip bij natte condities 2.6
Remeigenschappen bij natte condities 2.5
Grip bij sneeuw 4.5
Comfort 2.1
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.3
Slijtage band 2.6
pi_30823561
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:10 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Bridgestone Turanza ER 300, 134,40 Euro
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.7
Grip bij natte condities 2.6
Remeigenschappen bij natte condities 2.5
Grip bij sneeuw 4.5
Comfort 2.1
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.3
Slijtage band 2.6
Het echt nauwelijks zin om naar die stats te gaan kijken zoals ik al zei.

Eerst gaat opa bokma 80k rijden met een paar banden omdat hij niet harder dan 80 durft.
Vervolgens krijgen die banden een heel goed cijfer voor levensduur.

Dan gaat henk met z'n gsi ff flink een paar nieuwe banden oproken, die misschien bij hetzelfde gebruik langer mee gaan dan de banden van opa bokma. Henk geeft de banden een slecht cijfer voor levensduur en je statistieken zijn al zo verneukt als wat.
  donderdag 22 september 2005 @ 14:18:26 #12
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_30823740
Ik heb nu voor om mijn auto net nieuwe Bridgestone Potenza's in de maat 195/50/15.
Hiervoor had ik Vredestein Sportrac (zitten nu achter om de auto).
Nu in de eerste 2500 km heb ik nog geen noemenswaardige slijtage kunnen meten. Grip op de weg ben ik dik tevreden over, en algemeen weg- en bochtgedrag ook. Piept niet in een bocht, en heeft niet snel de neiging om te gaan glijden. Ik vind ze sowieso niet slechter dan de Vredesteins, terwijl deze wel duurder zijn.

Ik hoop dat je heir iets aan hebt.
extra noot; banden zitten onder volvo 480, 2 liter. Ik heb een redelijk stevige rijstijl; vooral hard door bochtjes ben 'k niet vies van. Zeker geen 'opa' rijder dus.

Suk6 met zoeken
Toch?
  donderdag 22 september 2005 @ 14:18:53 #13
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30823762
Ik snap dat je niet teveel van die cijfers moet geloven. Maar als er 100 mensen zo'n test invullen, dan kan je er van uitgaan dat het aardig representatief is.

Het komt in ieder geval aardig overeen met de meningen van de mensen op de 156club. En ga er maar vanuit dat de meesten daarvan niet als opa bokma rijden
pi_30823893
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef ConQuestador het volgende:
Ik snap dat je niet teveel van die cijfers moet geloven. Maar als er 100 mensen zo'n test invullen, dan kan je er van uitgaan dat het aardig representatief is.

Het komt in ieder geval aardig overeen met de meningen van de mensen op de 156club. En ga er maar vanuit dat de meesten daarvan niet als opa bokma rijden
Punt blijft dat je heel moeilijk in een cijfer objectief kan beoordelen hoeveel grip een band heeft.
  donderdag 22 september 2005 @ 14:27:04 #15
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30824038
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Caerbannog het volgende:
Ik heb nu voor om mijn auto net nieuwe Bridgestone Potenza's in de maat 195/50/15.
Welke Potenza's ? er zijn een stuk of 5 types
  donderdag 22 september 2005 @ 14:44:42 #16
73827 Caerbannog
Back from the crusades
pi_30824643
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:27 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Welke Potenza's ? er zijn een stuk of 5 types
Ik heb de Potenza RE720. Maakt wel een heel stuk uit in prijs zie ik..... Welke maat banden heb je wel niet? 17" ofzo?
Toch?
  donderdag 22 september 2005 @ 14:46:11 #17
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30824710
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:44 schreef Caerbannog het volgende:

[..]

Ik heb de Potenza RE720. Maakt wel een heel stuk uit in prijs zie ik..... Welke maat banden heb je wel niet? 17" ofzo?
215-45-17 (dus 17" inderdaad)
pi_30824983
ik heb goodyear eagles en het zijn goede banden bij droog weer. Maar bij nat weer heb ik het idee dat ze wat snel hun grip verliezen (niet dat ik veel ervaring heb met andere banden)
pi_30825029
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:54 schreef Fugie het volgende:
ik heb goodyear eagles en het zijn goede banden bij droog weer. Maar bij nat weer heb ik het idee dat ze wat snel hun grip verliezen (niet dat ik veel ervaring heb met andere banden)
Ik heb dus goodyear eagle ventura, en juist bij nat weer zijn ze erg goed. Maar met droogweer heb ik niet echt superveel grip.

Als ik een beetje gas geef de bocht uit slippen ze gelijk door. En ze gaan al gieren bij het minste of geringste.
pi_30825056
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:56 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ik heb dus goodyear eagle ventura, en juist bij nat weer zijn ze erg goed. Maar met droogweer heb ik niet echt superveel grip.

Als ik een beetje gas geef de bocht uit slippen ze gelijk door. En ze gaan al gieren bij het minste of geringste.
ik heb eagles f1 dacht ik, daar zal wel een vershcil in zitten ofzo (dnno nieuwprijs bij kwikfit was dik 200 euro per stuk )
  donderdag 22 september 2005 @ 15:27:00 #21
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30826021
Ik wil dus geen Eagle F1. Ze staan namelijk om bekend het lawaai dat ze maken, en zodra ze wat verder afgesleten zijn wordt dat alleen maar erger. Tevens zijn ze behoorlijk gevoelig voor cuppen, wat bij de 156 zoiezo al een probleem is.

ik kan die Eagles trouwens krijgen voor 450 euro rondom inclusief montage (maar ik wil ze dus niet )
  donderdag 22 september 2005 @ 15:51:49 #22
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30826728
Mja ik vind die F1's meevallen qua herrie, daarvoor heb ik Dunlop SP9000 gehad en die was zeker net zo erg.

Waarom koop je voor 3 trackdays per jaar niet gewoon een setje Toyo R888 of iets in die geest?

En bij tiretest altijd in de gaten houden dat je een reviewpakt met een voertuig uit dezelfde klasse als jij zelf.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 22 september 2005 @ 16:11:26 #23
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30827335
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Waarom koop je voor 3 trackdays per jaar niet gewoon een setje Toyo R888 of iets in die geest?
Jullie moeten niet teveel nadruk leggen op die paar keer dat ik het circuit op ga. Dat is gewoon recreatief rijden waar iets meer rubber versleten wordt dan op de openbare weg.

Dat circuit rijden telt dus niet mee in de overweging welke banden ik wil. Grip, slijtvastheid, lawaai en prijs echter wel
  donderdag 22 september 2005 @ 16:16:08 #24
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30827491
Die Potenza S-03 komen zwaar goed uit de test!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 22 september 2005 @ 16:40:59 #25
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30828396
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:16 schreef daNpy het volgende:
Die Potenza S-03 komen zwaar goed uit de test!
Dat was mij ook al opgevallen ja, alleen is de slijtage volgens de test ook vrij hoog. (wat logisch is, want hele goede grip is zacht rubber, en zacht rubber is hoge slijtage). En hoe graag ik ook goede grip wil, ik wil niet binnen een jaar weer 600 euro uit moeten geven aan banden
  donderdag 22 september 2005 @ 16:51:15 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30828731
Daar is op zich ook wel in te komen

De beste winterbanden voor mijn auto komen op 200,-

Per set van 4
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 22 september 2005 @ 17:44:28 #27
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30830491
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:40 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Dat was mij ook al opgevallen ja, alleen is de slijtage volgens de test ook vrij hoog. (wat logisch is, want hele goede grip is zacht rubber, en zacht rubber is hoge slijtage). En hoe graag ik ook goede grip wil, ik wil niet binnen een jaar weer 600 euro uit moeten geven aan banden
Toyo T1R? Zijn redelijke banden qua grip... nadeel is dat zijn voorganger de T1S erg hard sleet, hioe dat met T1R is weet ik niet... maar daar staat tegenover dat ze niet duur zijn.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 22 september 2005 @ 21:19:05 #28
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30837737
Toyo's staan als goede banden bekend. Alleen slijten ze ook vrij snel (niet zo snel als de T1S, maar nogsteeds snel)
pi_30859135
Bridgestone Potenza RE720 ? Erge fijne band in alle (zomerse) omstandigheden.

[pestmode]Maarehm, is het niet eens tijd om over winterbanden te gaan nadenken?[/pestmode]
pi_30860950
De toyo's maken ook behoorlijke herrie ..
  vrijdag 23 september 2005 @ 16:52:01 #31
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_30862300
Ik ga waarschijnlijk voor de Dunlop sp Sportmax

Wat betreft winterbanden : aankomende zondag krijg ik een 2e hands setje voor 100 euro
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:01:11 #32
70795 GiSH
waiting for sun
pi_30864311
ik heb gemerkt dat de ene conti de andere conti is..

had eerst met hoogste snelheids aanduiding, toen ik nieuwe ging kopen vertelde de bandzaak.. waarom neem je niet een snelheidsaanduiding lager.. want zelfs die aanduiding haal je niet met je wagen..

dus maar gedaan.. achteraf veel spijt van gehad...
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_30864368
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:50 schreef ConQuestador het volgende:
Ik ben toe aan nieuwe bandjes nadag ik zondag weer op het circuit van zandvoort ga rijden, en dus ben ik alvast onderzoek aan het doen. Ik heb diverse banden op het oog, maar nogsteeds kan ik geen keuze maken. Wat ik wil is een band met sportieve eigenschappen, de grip moet zo hoog mogelijk zijn, en dat mag best ten koste gaan van het comfort. Een andere voorwaarde is dat ze wel een paar km's mee moeten kunnen, ik wil over 20.000 dus niet weer nieuwe banden hoeven kopen.

Nu had ik zelf de volgende banden gespot op www.autobandenmarkt.nl, de score komt van tyretest, hoe lager de score, hoe beter het is!

Continetal sportcontact, 126,20 Euro:
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.8
Grip bij natte condities 3.0
Remeigenschappen bij natte condities 2.9
Grip bij sneeuw 5.2
Comfort 2.7
Geluid (binnen auto) 2.5
Geluid (buiten auto) 2.6
Slijtage band 2.7
Kijk de volgende keer eens naar de Conti Sportcontact 2..
It took God six days to create the earth, and Monty Python just 90 minutes to screw it up.
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 10:31:51 #34
18653 crew  D.
pi_30909993
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:54 schreef Fugie het volgende:
ik heb goodyear eagles en het zijn goede banden bij droog weer. Maar bij nat weer heb ik het idee dat ze wat snel hun grip verliezen (niet dat ik veel ervaring heb met andere banden)
heb ik ook

de Goodyear Eagle GSC

Erg prijzig (¤1750) maar hiervoor gekozen omdat de fabrikant ze er standaard opzet.
Ze worden trouwens niet meer gemaakt
  zondag 25 september 2005 @ 14:41:22 #35
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30915577
1750 euro wat voor maat heb je dan Ik was voor een set F1 GSD3 700 euro of zo kwijt rondom 225/45ZR17 en 245/40ZR17.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zondag 25 september 2005 @ 15:08:25 #36
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30916411
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:41 schreef Five_Aces het volgende:
1750 euro wat voor maat heb je dan Ik was voor een set F1 GSD3 700 euro of zo kwijt rondom 225/45ZR17 en 245/40ZR17.
klik maar eens op het linkje in de sig van Drose.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30916480
Weet je wat ik nou zo vreemd vind,dat is dat volgens vele testen de good year eagle F1 als beste band bekend staat.Zelfde geldt voor de ventura(heb ik onder mijn auto),deze staan bekend als zeer goede regenbanden en goede droog weer banden.
En ik moet zeggen dat dat best wel klopt,mijn mazdamx3 v6 heeft iig grip genoeg onder beide omstandigheden.

Terugkomend op de F1 banden,of ze slijtvast zijn weet ik niet.Het is zowieso altijd voor een bandenfabrikant moelijk om een balans te vinden tussen grip en duurzaamheid.Wil je veel grip,dan slijten ze snel,minder grip,en dan bv vooral de standaard conti's die onder een golf zitten,die hebben weinig grip,maar een lange levensduur.

Pirelli had/heeft de naam goede banden te maken,maar nogal te slijten.

Ik zou je,zeker gezien je auto,een alfa 156 jtd,een wat hardere band laten nemen,zeker omdat bv een diesel motor zwaarder is dan een benzine.Hierdoor zullen zachte banden sneller slijten tov de benzine motor.Zoals bekend is er heel veel verschil in hetzelfde model maar met verschillende motoren.

Wat is trouwens je topsnelheid?Want je kan best wel een zr band nemen,maar daar heb je echt helemaal niets aan,omdat die voor auto's zijn boven de 240.

edit:
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:08 schreef 1299 het volgende:
Verkijk je niet teveel op tyretest.com

Ik ben daar met de aankoop van mijn huidige banden ook op af gegaan. Goodyear Ventura dus.. volgens tyretest zo'n beetje de beste banden in mijn maat beschikbaar.

Maar ik heb veel minder grip dat met mijn vorige bridgestone banden. Als ik nu vol optrek en overschakel naar z'n 2 beginnen ze te piepen. Die bridgestone potenza's gaven geen krimp.

Volgens mij wordt die tyretest ook door veel geitenwollensokken opa's ingevuld ofzo.
Weet je,ik kreeg een keer een testboek van de autovisie,met daarin een super banden test.
Daarin kwamen de ventura's als goed/zeer goed uit de bus.
En jij vind piepen een maatstaf??piepen is niet erg,doorslaan/ grip verliezen in een bocht,dat is belangrijk.
Daarbij moet ik zeggen dat ook ik voor de ventura's bridgestone had zitten,type weet ik niet meer.En mijn wegligging is neutraler geworden,ik heb iig met een voorwiel aangedreven auto minder last van overstuur bij het loslaten van het gas in een bocht bij wat hogere snelheden.
Maar nogmaals,het kan verschillen per merk auto.

[ Bericht 17% gewijzigd door Corona1972 op 25-09-2005 15:22:44 ]
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 17:06:37 #38
18653 crew  D.
pi_30920001
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:41 schreef Five_Aces het volgende:
1750 euro wat voor maat heb je dan Ik was voor een set F1 GSD3 700 euro of zo kwijt rondom 225/45ZR17 en 245/40ZR17.
255/45/17 voor, 285/40/17 achter
  maandag 26 september 2005 @ 00:10:24 #39
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_30932583
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:44 schreef Caerbannog het volgende:

[..]

Ik heb de Potenza RE720. Maakt wel een heel stuk uit in prijs zie ik..... Welke maat banden heb je wel niet? 17" ofzo?
Ik heb voor mijn auto ook de Potenza RE 720 besteld op autobandenmarkt.nl, ben benieuwd hoe ze presteren.
The Internets, I needs it..
pi_30950155
Hier nog een, vande week krijg ik ook de Potenza RE720, slijtage moet geen prob zijn gezien ze onder een AX gaan van 686kg .
pi_30977239
quote:
Op zondag 25 september 2005 15:10 schreef Corona1972 het volgende:
Weet je wat ik nou zo vreemd vind,dat is dat volgens vele testen de good year eagle F1 als beste band bekend staat.Zelfde geldt voor de ventura(heb ik onder mijn auto),deze staan bekend als zeer goede regenbanden en goede droog weer banden.
En ik moet zeggen dat dat best wel klopt,mijn mazdamx3 v6 heeft iig grip genoeg onder beide omstandigheden.

Terugkomend op de F1 banden,of ze slijtvast zijn weet ik niet.Het is zowieso altijd voor een bandenfabrikant moelijk om een balans te vinden tussen grip en duurzaamheid.Wil je veel grip,dan slijten ze snel,minder grip,en dan bv vooral de standaard conti's die onder een golf zitten,die hebben weinig grip,maar een lange levensduur.

Pirelli had/heeft de naam goede banden te maken,maar nogal te slijten.

Ik zou je,zeker gezien je auto,een alfa 156 jtd,een wat hardere band laten nemen,zeker omdat bv een diesel motor zwaarder is dan een benzine.Hierdoor zullen zachte banden sneller slijten tov de benzine motor.Zoals bekend is er heel veel verschil in hetzelfde model maar met verschillende motoren.

Wat is trouwens je topsnelheid?Want je kan best wel een zr band nemen,maar daar heb je echt helemaal niets aan,omdat die voor auto's zijn boven de 240.

edit:
[..]

En jij vind piepen een maatstaf??piepen is niet erg,doorslaan/ grip verliezen in een bocht,dat is belangrijk.
Daarbij moet ik zeggen dat ook ik voor de ventura's bridgestone had zitten,type weet ik niet meer.En mijn wegligging is neutraler geworden,ik heb iig met een voorwiel aangedreven auto minder last van overstuur bij het loslaten van het gas in een bocht bij wat hogere snelheden.
Maar nogmaals,het kan verschillen per merk auto.
Zodra ik een beetje begin de sturen beginnen de banden binnen not-time te gieren. En als ik een beetje probeer uit een bocht te accelereren ben ik ze enkel op aan het roken. Als ik vol optrek en bij de 62 schakel ik naar z'n 2 en laat de koppeling snel opkomen dan beginnen ze weer te piepen.

Die potenza gaven geen krimp en mijn auto brak veel later uit. Ik moet wel zeggen dat zodra die ventura's uitbreken ik nog wel veel speelruimte heb. Maar het is op een gegeven moment erg irritant dat zodra je een beetje serieus wil gaan sturen ze gelijk gaan gillen. En gillen betekend toch echt dat ze gaan schuiven.

Ik heb ook een voorwielaangedreven auto en ik heb het ook over overstuur. Onderstuur heb ik enkel wanneer ik in een hele scherpe bocht het gas prompt los laat.
pi_30984355
Dus hieruit kan ik opmaken dat de band best wel veel grip heeft.Want door de centrifugaal krachten word een auto "zwaarder in de neus" in een bocht.Dat je overstuur krijgt met een voorwiel aangedreven auto komt omdat ja a:daargeen aandrijving hebt,en b:de achterkant is heel licht.
En laten we wel wezen,elke band heeft minder grip in een bocht bij hoge snelheden.
Maar wat ik mij nou afvraag,hoeveel koppel heb je en hoeveel pk,en welke auto??
Ik heb og 136 pk en 170 nm koppel,en eigenlijk niet snel doorslippende wielen.
En nogmaals,ik weet niet of ik die test hier nog ergens heb liggen van de banden uit de autovisie accesoires/tuning jaarboek,maar daar kwamen de venturas echt als goed uit de bus.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:26:01 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_30986089
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef 1299 het volgende:
Ik heb ook een voorwielaangedreven auto en ik heb het ook over overstuur. Onderstuur heb ik enkel wanneer ik in een hele scherpe bocht het gas prompt los laat.
Dat is vreemd.
Als jij gas erop houd willen je wielen naar buiten in de bocht -> onderstuur.

Als jij abrupt het gas los laat gaat de massa naar voren, word je achterkant lichter en gaat liften -> overstuur(uitbreken).

Maar met een beetje nat wegdek gaat de mijne ook raar doen. Weg glijden over 4 wielen enzo, ook met de neus wegglijden terwijl ik het gas erop hou.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_30993134
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:40 schreef Corona1972 het volgende:
Dus hieruit kan ik opmaken dat de band best wel veel grip heeft.Want door de centrifugaal krachten word een auto "zwaarder in de neus" in een bocht.Dat je overstuur krijgt met een voorwiel aangedreven auto komt omdat ja a:daargeen aandrijving hebt,en b:de achterkant is heel licht.
En laten we wel wezen,elke band heeft minder grip in een bocht bij hoge snelheden.
Maar wat ik mij nou afvraag,hoeveel koppel heb je en hoeveel pk,en welke auto??
Ik heb og 136 pk en 170 nm koppel,en eigenlijk niet snel doorslippende wielen.
En nogmaals,ik weet niet of ik die test hier nog ergens heb liggen van de banden uit de autovisie accesoires/tuning jaarboek,maar daar kwamen de venturas echt als goed uit de bus.
Je mag er uit opmaken wat je wilt, maar die bridgestones hadden gewoon meer grip.

Ik heb 140PK en 167Nm (1000kg).. in mijn ervaring gaat een voorwielaangedreven auto altijd over de voorwielen glijden als hij z'n grip verliest. Volgens mij heet dat overstuur toch?

Hmmzzz als ik het zo teruglees haal ik volgens mij onder / bovenstuur door elkaar.. excuus daarvoor
pi_30994107
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:20 schreef 1299 het volgende:

[..]

Je mag er uit opmaken wat je wilt, maar die bridgestones hadden gewoon meer grip.

Ik heb 140PK en 167Nm (1000kg).. in mijn ervaring gaat een voorwielaangedreven auto altijd over de voorwielen glijden als hij z'n grip verliest. Volgens mij heet dat overstuur toch?

Hmmzzz als ik het zo teruglees haal ik volgens mij onder / bovenstuur door elkaar.. excuus daarvoor
buzzzzzzzerrrrrrrrr
Dit is dus onderstuur
pi_30995463
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:04 schreef FunnyName het volgende:

[..]

buzzzzzzzerrrrrrrrr
Dit is dus onderstuur
* schaamt

Net zoiets als stuurboord/bakboord haal ik ook altijd door elkaar.. maar nu snap je iig wat ik bedoel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')