Lijkt me niet zo moeilijk. Vooral op nat is hij beter dan die andere banden die minder snel slijten.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:50 schreef ConQuestador het volgende:
Dunlop SP sport 9000, 131,00 Euro:
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.6
Grip bij natte condities 1.9
Remeigenschappen bij natte condities 1.9
Grip bij sneeuw 5.4
Comfort 2.5
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.2
Slijtage band 2.7
HELP!! wat moet ik nou, iemand nog goede tips (eventueel ook overige), en dan vooral gezien mijn eisen.
Wie heeft ervaring met autobandenmarkt? waar heb je ze toen laten monteren ??
(ps. ik wil weer net als nu bandenmaat 215-45-17)
kijk eens goed naar mijn ondertitelquote:Op donderdag 22 september 2005 13:56 schreef FunnyName het volgende:
Wat voor Alfa rij je?
Ik race er niet altijd mee he Dat is 2 a 3 keer per jaar, en ik accepteer dat er dan een milimetertje van het profiel afgaatquote:Op donderdag 22 september 2005 13:55 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij gaan goede racebanden niet echt 20.000 km mee als je er mee gaat racen.
Inderdaad, 2 setjes kopen; een voor trackdays en een voor het normale gebruik.quote:Op donderdag 22 september 2005 13:55 schreef Lucille het volgende:
Volgens mij gaan goede racebanden niet echt 20.000 km mee als je er mee gaat racen.
Bridgestone Turanza ER 300, 134,40 Euroquote:Op donderdag 22 september 2005 14:01 schreef Klonk het volgende:
Bridgestone Turanza moet je ook ff naar kijken denk ik.
Het echt nauwelijks zin om naar die stats te gaan kijken zoals ik al zei.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:10 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Bridgestone Turanza ER 300, 134,40 Euro
Grip bij droge condities 1.7
Remeigenschappen bij droge condities 1.7
Grip bij natte condities 2.6
Remeigenschappen bij natte condities 2.5
Grip bij sneeuw 4.5
Comfort 2.1
Geluid (binnen auto) 2.3
Geluid (buiten auto) 2.3
Slijtage band 2.6
Punt blijft dat je heel moeilijk in een cijfer objectief kan beoordelen hoeveel grip een band heeft.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef ConQuestador het volgende:
Ik snap dat je niet teveel van die cijfers moet geloven. Maar als er 100 mensen zo'n test invullen, dan kan je er van uitgaan dat het aardig representatief is.
Het komt in ieder geval aardig overeen met de meningen van de mensen op de 156club. En ga er maar vanuit dat de meesten daarvan niet als opa bokma rijden
Welke Potenza's ? er zijn een stuk of 5 typesquote:Op donderdag 22 september 2005 14:18 schreef Caerbannog het volgende:
Ik heb nu voor om mijn auto net nieuwe Bridgestone Potenza's in de maat 195/50/15.
Ik heb de Potenza RE720. Maakt wel een heel stuk uit in prijs zie ik..... Welke maat banden heb je wel niet? 17" ofzo?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:27 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Welke Potenza's ? er zijn een stuk of 5 types
215-45-17 (dus 17" inderdaad)quote:Op donderdag 22 september 2005 14:44 schreef Caerbannog het volgende:
[..]
Ik heb de Potenza RE720. Maakt wel een heel stuk uit in prijs zie ik..... Welke maat banden heb je wel niet? 17" ofzo?
Ik heb dus goodyear eagle ventura, en juist bij nat weer zijn ze erg goed. Maar met droogweer heb ik niet echt superveel grip.quote:Op donderdag 22 september 2005 14:54 schreef Fugie het volgende:
ik heb goodyear eagles en het zijn goede banden bij droog weer. Maar bij nat weer heb ik het idee dat ze wat snel hun grip verliezen (niet dat ik veel ervaring heb met andere banden)
ik heb eagles f1 dacht ik, daar zal wel een vershcil in zitten ofzo (dnno nieuwprijs bij kwikfit was dik 200 euro per stuk )quote:Op donderdag 22 september 2005 14:56 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik heb dus goodyear eagle ventura, en juist bij nat weer zijn ze erg goed. Maar met droogweer heb ik niet echt superveel grip.
Als ik een beetje gas geef de bocht uit slippen ze gelijk door. En ze gaan al gieren bij het minste of geringste.
Jullie moeten niet teveel nadruk leggen op die paar keer dat ik het circuit op ga. Dat is gewoon recreatief rijden waar iets meer rubber versleten wordt dan op de openbare weg.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:51 schreef Five_Aces het volgende:
Waarom koop je voor 3 trackdays per jaar niet gewoon een setje Toyo R888 of iets in die geest?
Dat was mij ook al opgevallen ja, alleen is de slijtage volgens de test ook vrij hoog. (wat logisch is, want hele goede grip is zacht rubber, en zacht rubber is hoge slijtage). En hoe graag ik ook goede grip wil, ik wil niet binnen een jaar weer 600 euro uit moeten geven aan bandenquote:Op donderdag 22 september 2005 16:16 schreef daNpy het volgende:
Die Potenza S-03 komen zwaar goed uit de test!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |