pi_30820058
Ik heb een kamertje van 11 a 12m2 waar ik het tapijt uitgetrokken heb. Nu moet van de kwantum ook de tapijtlijm verwijderd worden wil de tapijtlegger er tapijt in kunnen leggen. Na 3 uur gekloot en weinig vooruit gekomen te zijn heb ik eigenlijk geen zin meer. Wat gaat er mis als ik de tapijtlijm laat zitten?? .
Dan kan ik kijken of ik het de moeite waard vind om een weekend lang met (erg dure) tapijtlijmverwijderspul en een plamuurmes de zooi deraf te peuteren.
  donderdag 22 september 2005 @ 12:23:00 #2
21210 Paladin82
In Black and White
pi_30820147
Hmz wij hebben dit grapje op de trap gehad, en ik kan je zeggen het is een ramp maar lukt alleen met die lijm verwijderaar als het oude lijk is, of met warm water als het nieuwe lijm is, of soms een combinatie, probleem als je het laat zitten is dat de andere lijm niet echt goed hecht vrees ik.
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_30820210
De lijm ligt er nu een jaar of 4 denk ik. Er vanuit gaande dat de vorige bewoonster tapijt erin heeft gelegd toen ze erin ging.
pi_30820357
Dat probleem heb ik ook in het vooruitzicht... maar dan wel 20m2... de vorige bewoner had er een soort sisal-tapijt in liggen... dacht dat dat stonk, maar het was de lijm... daar ligt nu nieuw tapijt overheen en nog is de stank er.... zij het in mindere mate... maar goed, ik moet dus ook over een tijdje lijm verwijderen... ben benieuwd wat de mogelijke oplossingen zijn...
  donderdag 22 september 2005 @ 13:10:09 #5
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_30821482
d'r is maar 1 manier.... op je knieen met een plamuur mes.... en krabben! grmbl.....

Je kan de lijm een beetje zacht maken met een verfafbrand fohn. Lijm oplossers werken matig en alleen voor 't top laagje.

Succes! een paar maanden geleden ook bezig geweest met zo'n k klus....
pi_30821725
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:10 schreef SjacoBaco het volgende:
d'r is maar 1 manier.... op je knieen met een plamuur mes.... en krabben! grmbl.....

Je kan de lijm een beetje zacht maken met een verfafbrand fohn. Lijm oplossers werken matig en alleen voor 't top laagje.

Succes! een paar maanden geleden ook bezig geweest met zo'n k klus....
fijn vooruitzicht dan...
pi_30821841
bij verschillende verhuurbedrijven kan je floorstrippers huren, dat is een apparaat op wieltjes die met een breed stalen mes iedere keer kleine stoten geeft, net als een breekhamer/kango

dat ding zet je neer, en je loopt er achter, en dan doet dat ding het werk
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
pi_30821987
Kijk eens of het lijm is die met water oplost, dit kan je een hoop werk schelen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_30822083
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_30822097
Dat zijn wat opties, ok
pi_30822196
Tapijtlijmverwijderaar gebruik ik nu ook, en vooralsnog krijg je daar zoals hierboven ergens aangegeven alleen de bovenste laag er mee vanaf + dat een beetje goeie (van Alabastine bijv.) 14euro per liter is terwijl je daar gemiddeld anderhalve vierkante meter lijm er mee vanaf kunt krijgen .
pi_30822201
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:23 schreef Gurb het volgende:
bij verschillende verhuurbedrijven kan je floorstrippers huren, dat is een apparaat op wieltjes die met een breed stalen mes iedere keer kleine stoten geeft, net als een breekhamer/kango

dat ding zet je neer, en je loopt er achter, en dan doet dat ding het werk
Hmmm, dat klinkt wel interessant.
pi_30824532
boels of huurcenter hebben ze, en misschien ook wel bij de praxisvestigingen van boels
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
  donderdag 22 september 2005 @ 16:23:08 #15
32196 SjacoBaco
Are we there yet?
pi_30827735
pas met zo'n ding wel op voor je vloer.... als je een zandcement vloer hebt liggen die een beetje erg zanderig is neem je daar ook de toplaag van mee....
pi_30853808
quote:
oke tnx alvast wat bussen inslaat
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:02:32 #17
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30858630
Heb het ook moeten doen. Ik heb het gedaan met een krabber, tapijtlijmverwijderaar en een zeepsopje. Met het sopje kon ik het meeste wel losweken, maar sommige hardnekkige delen moest ik er met verwijderaar en lijm afkrabben. Ben er destijds dagenalng mee bezig geweest. Het kan niet op een makkelijke manier volgens mij. Wel moet je het ruim voor het nieuwe tapijt erin komt doen. Als je geen tapijt wilt, zou ik de dikste resten eraf krabben, een ondervloer erop leggen en dan het hout of laminaat. Dat laatste is veel makkelijker. Overigens heb ik teveel water gebruikt. En ik wist niet dat ik een soort bordplaten (=absorberende) ondergrond had. die platen gingen opbollen, die heb ik toen met nagels tegen de houten ondervloer moeten slaan om het weer vlak te krijgen. Kijk daar dus ook even naar.

[ Bericht 16% gewijzigd door Aventura op 23-09-2005 15:07:58 ]
pi_57739510
hallo!

op het moment heb ik ook hetzelfde probleem. alleen bij ons is het tapijt vast op de plavuizenvloer. je kan het er wel aftrekken, en dan kom je op de lijmresten.
ik ben alleen bang dat ik met een plamuurmes of een floorstripper mijn vloer beschadig, de laklaag die eroverheen zit.

ik heb ook gehoord dat koelvloeistof werken moet, maar het werkt niet.

het tapijt was er los ingelegd, maar toen het gestoomd was, omdat er vlekken in zaten, zat hij muurvast. ik denk dat het soort rubber is gesmolten en is gaan hechten aan de plavuizen.

kunnen jullie mij verderhelpen?

alvast bedankt!

bluemod
  maandag 31 maart 2008 @ 21:37:57 #19
64949 Gappie
the one and only
pi_57746738
Met een zogenaamd Fein-suppercut werkt het ook prima (te huur bij een Toolrent)
zie voor meer info Tips om vloerbedekkinglijm??? te verwijderen
d(-_-)b

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')