Ik kwam pas in Oldenzaal een veldrijder tegen, ook wel apart. Gelukkig maken die niets kapot zoals crossmotoren, maar hij ging wel langzaam . En een stapel hardlopers en wandelaars, terwijl het toch echt een aparte MTB-baan is (speciaal aangelegd, paar kleine stukjes over asfalt) en ik had 't ook nog niet eerder gezien.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:18 schreef The_S het volgende:
nice, mooie OP, gisteren ook nog ff op Hellendoorn gefietst, veel last van crossmotoren daar
Oeps, volgens mij ben ik jou vergeten in de OP Succes met shoppen, de '06 modellen komen er weer aan dus genoeg keus (en leuke aanbiedingen van '05 fietsen natuurlijk)!quote:Op donderdag 22 september 2005 17:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
ik ben nog steeds een beetje aan het kijken voor een leuke mtb.
Zaterdag maar eens wat lbs's af.
tevens tvp.
achjah, zo actief ben ik hier nog niet.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:57 schreef FHR het volgende:
[..]
Oeps, volgens mij ben ik jou vergeten in de OP Succes met shoppen, de '06 modellen komen er weer aan dus genoeg keus (en leuke aanbiedingen van '05 fietsen natuurlijk)!
Veldrijden is cool . Je ziet ze tijdens de wintertoertochten wel vaker. Er worden in Nederland steeds meer cyclocrossers verkocht, vooral voor die lompe vossenjachten. Ik zit eraan te denken om ook zo'n ding te kopen. In november is er in ons durrup weer een wereldbekerwedstrijd, erg leuk om te zien hoe fanatiek vooral de Belgen met de sport omgaan.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:54 schreef FHR het volgende:
Ik kwam pas in Oldenzaal een veldrijder tegen, ook wel apart.
Bike2build verkoopt ook Cube, ik weet alleen niet of dat in de buurt is voor jou. Ze kunnen de fiets wel opsturen (als je de goede maat weet, wat dan natuurlijk lastig is).quote:Op vrijdag 23 september 2005 08:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Voor een goede prijs kom ik al snel op een Cube uit heb ik het idee. Helaas heeft de shop waar m'n MTB nu staat geen cube's.
Kan ik voor een shimano krankstel er simpelweg vanuit gaan hoe hoger het nummer hoe beter de kwaliteit? Dus een M450 is beter als dan een M445?
Ik heb 't wel op TV gezien natuurlijk, maar was er in Oldenzaal nog niet één "in het wild" tegen gekomen. Ik blijf het apart vinden, een mountainbike lijkt me toch handiger in het terrein, maar ja misschien is dat juist de uitdaging.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:09 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Veldrijden is cool . Je ziet ze tijdens de wintertoertochten wel vaker. Er worden in Nederland steeds meer cyclocrossers verkocht, vooral voor die lompe vossenjachten. Ik zit eraan te denken om ook zo'n ding te kopen. In november is er in ons durrup weer een wereldbekerwedstrijd, erg leuk om te zien hoe fanatiek vooral de Belgen met de sport omgaan.
Bij bike2build heb ik indd die cube's gezien, maar ik wil wel een winkel die een beetje in de buurt zit. Zodat ik ook wat service heb. En indd om de juiste maat uit te zoeken.quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:27 schreef FHR het volgende:
[..]
Bike2build verkoopt ook Cube, ik weet alleen niet of dat in de buurt is voor jou. Ze kunnen de fiets wel opsturen (als je de goede maat weet, wat dan natuurlijk lastig is).
De codes van Shimano werken volgens mij zo:
FC-M960 (XTR crankstel): FC geeft aan dat het een crankstel is (BR voor remmen, RD voor achterderailleur etc), M staat voor mountain. De '9' geeft de serie aan (nu dus XTR, 8 voor Saint, 7 voor XT, 4 is geloof ik Alivio). De '6' geeft volgens mij de verschillende jaargangen aan en de '0' is voor verschillende uitvoeringen (alhoewel dat ook nog achter de '0' kan staan).
Waar is in de buurt?quote:Op vrijdag 23 september 2005 09:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Bij bike2build heb ik indd die cube's gezien, maar ik wil wel een winkel die een beetje in de buurt zit. Zodat ik ook wat service heb. En indd om de juiste maat uit te zoeken.
omg. apeldoorn/deventerquote:
Ik heb het zelf vorig jaar voor het eerst een paar keer gedaan en ik vond het verrassend leuk. De enige reden waardoor ik twijfel om een veldfiets aan te schaffen is de aanslag die het op je lijf is. Ik heb afgelopen jaar behoorlijk getobd met mijn rug zo nu en dan. Maar het lekker hard door de bagger raggen spreekt me wel aan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:25 schreef juliusbackpacking het volgende:
Maar veldrijden is zeker cool Eerste deel van het parcour in zoetermeer is altijd goed te doen. Met de dunnere bandjes ga je sneller door het veld maar het is wel flink zwaarder door al die klappen op je polsen. Helaas is er hier in Gorinchem geen goed gebied om te fietsen, alles moet met de auto
. Die heeft echt wel soul .quote:Mijn stalen superia van minstens 10 jaar oud. Old Skool
Geen onaardige deal lijkt me, beetje zuinig zijn ze met afprijzen, dat kan beter, aan de andere kant ruilen veel winkel niet in op een aanbiedingsfiets. 200 euro voor die GF lijkt me best redelijk, denk dat je er 2dehands niet heel veel meer voor gaat vangen.quote:Op zondag 25 september 2005 10:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gisteren even bij de LBS wezen kijken. Ik heb toch maar besloten niet voor die 2e hands Koga te gaan. In eerste instantie naar een trek 6700 gekeken. Maar ze hadden ook nog een Cannondale F600 SL staan model 2005.
Deze kostte normaal op 1499,- omdat het een oud model was is ie afgeprijst naar 1199. Nette prijs dacht ik zo. En als ik mijn GF inruil moest ik 999 bijbetalen
Ik vind dat ik ietwat weing terug krijg voor mijn oude fiets, wat is jullie mening hierover?
Is het voor een meerprijs van ongeveer 50 euro aan te raden om de volgende onderdelen te laten vervangen voor XT onderdelen?
Chain Shimano HG-53
Rear Cogs SRAM PG-950, 11-34
En 50% kortingquote:Op dinsdag 27 september 2005 10:34 schreef Mute_Me het volgende:
kona = nice
Kona is cult . Er moest maar eens een Fok vs GoT mtb-wedstrijd worden gereden. Piepen ze wel anders, die nerds .quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:57 schreef Mindstructure het volgende:
Het is een Kona Kikapu Deluxe geworden. En nu hopen dat ze op GoT er niet achter komen dat ik op fokforum aan het posten ben.
Je kan natuurlijk overdrijven, en ik was er al heel jong achter dat hardlopen niets voor mij was Zwemmen is wel tof, maar wel bij een watertemp van 26 graden oid.quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:59 schreef Mindstructure het volgende:
Nerds... piepen? Er zit bij het het groepje tweakers in ieder geval een 'nerd' die wel eens de iron man doet. Dus na 180 km bikkelen op de fiets nog even een marathon lopen... en natuurlijk begin je met een frisse duik.
hebben we hem ook weerquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:15 schreef Benjamos het volgende:
[[url=http://img395.imageshack.us/img395/207/img1609large3hi.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dont mind the happy face
Vandaag nieuwe zooi gemonteerd en getest. En het werkt echt perfect! Heb de nieuwe PG980 cassette van Sram gemonteerd tezamen met de nieuwe PC971 ketting.
Aha! Gesnapt Mercarra!quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:57 schreef Mindstructure het volgende:
Zaterdag met [url=http://forum.fok.nl/user/history/33 En nu hopen dat ze op GoT er niet achter komen dat ik op fokforum aan het posten ben.
Awww damn, zonder voorrem rijden, moet er niet aan denken . Oh ja, Mercarra heeft eindelijk z'n eigen bike (Kona Kikapu Deluxe) dus hoeft 'ie niet meer op mijn afgeragde Dale F700 te rijden . En welkom dans la topique!quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:31 schreef sebaz het volgende:
Oww, kijk eens hier. Een MTB topique
Dat je meer met een MTB kan doen dan alleen veldrijden, door de bergen raggen en kilometers vreten bewijzen de streeters. Een aangepaste MTB met een beetje BMX DNA en laat de trix maar komen
Mijn bike (clickable)
[..]
Aha! Gesnapt Mercarra!
*verder lurkt
1100,-quote:Op woensdag 12 oktober 2005 17:25 schreef juliusbackpacking het volgende:
Nette bike hoor, wat moest dit nou kosten?
trap proberen afdalen van 3 verdiepingen met 2 tussenstukken, weet niet meer wat er mis ging maar op de helft pleurde ik en een half uur later stonden er 2 ambulances, paar brandweerwagens, politie enz enz.. heb mazzel gehad en had alleen mn pols gebroken, 4 voortanden naar achter gemept en mn gezicht lag open/was dik.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 18:36 schreef sebaz het volgende:
Wat voor ongelukje?
En wat voor fiets heb je nu?
Ik heb ook nog een tijdje met Hookworms gereden. Rollen erg fijn, en is heerlijk in skateparks alleen 1.5 Kg per band? en dan nog eens een 3.5Kg wegende Dirt Jumper
Heb wel gehoord dat er een compris Hookworm komt. Wel slick maar selchts 1 Kg per band
tis street, dus geen lange afdalingen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:29 schreef FHR het volgende:
[..]
Awww damn, zonder voorrem rijden, moet er niet aan denken . Oh ja, Mercarra heeft eindelijk z'n eigen bike (Kona Kikapu Deluxe) dus hoeft 'ie niet meer op mijn afgeragde Dale F700 te rijden . En welkom dans la topique!
Oohw, ik had het eerder glezen op Dirty Pages en het filmpje gezien. Was niet bestquote:Op woensdag 12 oktober 2005 22:40 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
trap proberen afdalen van 3 verdiepingen met 2 tussenstukken, weet niet meer wat er mis ging maar op de helft pleurde ik en een half uur later stonden er 2 ambulances, paar brandweerwagens, politie enz enz.. heb mazzel gehad en had alleen mn pols gebroken, 4 voortanden naar achter gemept en mn gezicht lag open/was dik.
Heb nu die blauwe helemaal bovenaan dit topic.
Een soort xc bike alleen dan stevig, kona chute frame (soort roast achtig) pike voorin met 20mm steekas, mavic 321 velgjes met dezelfde hookworms van mn oude fiets, xt gears, hayes hfx remmetjes.
Die hookworms moeten eigenlijk pleite maar eerst nog even sparen... tis allemaal niet gratis..
ja wel gestopt in de zin van geen trappen en drops meer.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:31 schreef sebaz het volgende:
[..]
Oohw, ik had het eerder glezen op Dirty Pages en het filmpje gezien. Was niet best
Ben je nu helemaal gekapt ermee of niet?
Ligt wel in de planning. Als we gaan dan wordt het de 80, al moet ik m'n blessures (twee peesontstekingen, rug) in de gaten houden. Ik rij hem sowieso als toertocht, meer dan drie uur volle bak rijden gaat echt nog niet, dan forceer ik de boel te veel. Wel een leuke afsluiter van het seizoen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef Zjwegel het volgende:
http://www.bartbrentjenschallenge.com
Iemand van fok die hier aan mee gaat doen?
Gisteren geweest. Van de meeste merken weet je natuurlijk al hoe de nieuwe fietsen eruit gaan zien, maar het is toch altijd wel leuk om ze ook effe op te tillen .quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:56 schreef hellmondunited het volgende:
wie is er al of gaat er nog naar de bike motion?
Nou ik ga je proberen wat tips te geven omtrent de aankoop van je fiets!quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:21 schreef Enil het volgende:
verhaal
Breemz, hoe is de kwaliteit van zo'n no name frame eigenlijk? Heb ze (ook met racefietsen) al eens wat aparte aanbiedingen zien doen.. ben dus benieuwdquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef Breemz het volgende:
ben nog vrij (zeg maar helemaal) nieuw hier... maar niet met het mtb'n
hier komen de foto/specs van m'n bike:
[afbeelding]
Merk: Intersens
Type: XC580
frame: highend alu7005 frame DB
Susp: Rock Shox Duke XC
Groupset: Shimano LX met XT RD
Seatpost: Ritchey WCS
Handlebar: ,,
Handlebarstem: ,,
Zadel: selle italia C2
wielen: Shimano whr-540
Banden: Schwalbe Racing Ralph
Dus, een fiets zonder achtervering (idd, beetje overbodig in de stad ) en geen leuk klinkende oosterse wanna-b merknamen.quote:
frames zijn veelal hetzelfde als de grotere merken..quote:Op zondag 13 november 2005 14:24 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Breemz, hoe is de kwaliteit van zo'n no name frame eigenlijk? Heb ze (ook met racefietsen) al eens wat aparte aanbiedingen zien doen.. ben dus benieuwd
De grote merken hebben vaak jaren gespijkerd en geschaafd aan de geometrie van het frame en de materiaalverdeling (gewicht vs. stijfheid) en hebben vaak ook eigen materialen/legeringen. Aangezien vooral de geometrie erg belangrijk is, heb ik zelf liever een frame van een 'echt' merk. Kost misschien wat meer, maar dan heb je ook wat (en vaak meer after-sales support, maar dat verschilt natuurlijk per merk en per winkel).quote:Op maandag 14 november 2005 10:18 schreef Breemz het volgende:
[..]
frames zijn veelal hetzelfde als de grotere merken..
ook die merken gebruiken vaak de alu 7005 frames.. (correct me if i'm wrong)
(de intersens heeft bv een carbon race frame dat gewoon van dezelfde fabriek als koga komt)
Die eerste lijkt me wel wat voor jou (Giant Terrago) alleen isie volgens mij een aantal jaar ouder dan 1,5 dus dat zou ik even nakijken als ik jou was.quote:Op zondag 13 november 2005 16:59 schreef Enil het volgende:
[..]
Dus, een fiets zonder achtervering (idd, beetje overbodig in de stad ) en geen leuk klinkende oosterse wanna-b merknamen.
Maar enig idee aan wat voor een prijsklasse ik dan moet denken? Meer dan 300 euro gaat me 1-2-3 al niet lukken. Enig idee of daar wat tussen kan zitten?
(Kzal ondertussen zelf wel even de veilingsites in de gaten houden... Deze? of misschien deze? )
Ook nog een leuke: hoeveel inch fiets zou ik moeten hebben met een lengte van 1.97m? Enig idee? (Zelf wat gevonden: kom dan uit op 21 inch bij een binnenbeenlengte van 93 cm, de tabel er onder geeft echter een richtlijn van 22-23 inch)
Thnx!
http://www.bike2build.nl/artikel.php?productgroepid=001&hoofdgroepid=00004&subhoofdgroepid=00226&subgroepid=00425quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:51 schreef NullPointer het volgende:
misschien dat jullie me kunnen helpen..
wil graag een bike kopen, gewoon beetje fietsen en af en toe crossen. zat te denken aan rond de 600 euro, iemand suggesties? liefst wel een degelijke fiets..
Vandaag met mn strandfiets naar scheveningen gereden daar wat op het strand gereden en weer terug via centrum den haag.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:42 schreef Benjamos het volgende:
wat een geweldig weer is het om te fietsen he jongens!
En ga nou niet zeiken dat het zo koud, nat of glad is.. .want dan vind ik jullie gewoon allemaal watjes
Echt enorm veel lol gehad vanmiddag
Voldoet aan mijn kleureisen, deore afgemonteerd, enig idee wat een redelijk bod op deze bike zou zijn?quote:Zeer mooie ATB,in zo goed als nieuwe staat.
Is afgemonteerd met o.a.
Deore remgrepen
Deore shifters 3x9 versnellingen
Deore voorderaileur
Deore achterderaileur
Deore octalink crankset
Deore bracket
Shimano M540 wielset
Shimano M515 SPD pedalen
Instelbare verende SR voorvork met Lock Out
Ritchy stuur
Ritchy stuurpen
Kalloy zadelpen
Leren Selle Italia zadel
Fiets is zo goed als onbeschadigd,alleen een paar maal voor woon/werkverkeer gebruikt.Mag weg tegen redelijk bod,is 2 jaar oud.
Ik zou het niet doen als je last van je rug hebt, maar je mist dan wel een leuke sport .quote:Op maandag 28 november 2005 13:54 schreef Enil het volgende:
Btw, als ik hem alleen voor woon-werk verkeer gebruik, en sporadisch om een stukje in het bos mee te crossen, tot in hoeverre zal het dna een aanslag op m'n rug leveren?
M'n ruggetje is helaas niet in een al te beste staat, dus misshcien zou ik vanuit dat oogpunt alsnog van de aankoop af moeten zien.
Dus, aan jullie de vraag: is de aanslag op de rug erg groot, of valt het wel mee?
Niet meer kunnen slapen, zitten of normaal kunnen lopen, maargoed, dan kan ik wel mountainbikenquote:Op maandag 28 november 2005 14:27 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Ik zou het niet doen als je last van je rug hebt, maar je mist dan wel een leuke sport .
Je moet er dus wat voor over hebben..
Een ardennen waardige fiets heb je niet voor 500 euro dus dat is simpel bij deze.quote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dag, experts. Ik ben op zoek naar een mountainbike.
Criteria:
Zo licht mogelijk, 20 tot 22 inch (ben 1.92), bestemd voor in Nederland en af- en toe een weekendje Ardennen, prijs tot ongeveer 500,-.
Tips/aanraders gevraagd!
Deze is op zich wel ok:quote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dag, experts. Ik ben op zoek naar een mountainbike.
Criteria:
Zo licht mogelijk, 20 tot 22 inch (ben 1.92), bestemd voor in Nederland en af- en toe een weekendje Ardennen, prijs tot ongeveer 500,-.
Tips/aanraders gevraagd!
Voor een beginneling. Moet kunnen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:50 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Een ardennen waardige fiets heb je niet voor 500 euro dus dat is simpel bij deze.
quote:Inderdaad, ik heb dit al vaker gezegd in de centrale MTB topics en zal 't waarschijnlijk nog vaker moeten zeggen, maar voor deze prijs kan je geen goede fiets kopen. Als je er alleen maar mee op de weg gaat rijden met mooi weer, dan kan het nog wel, maar als je er echt mee het bos, de heuvels en de modder in wilt, zal je hier niet lang plezier van hebben.
Koop bij de boekhandel/bladen-shop/Bruna de MTB Guide 05 (of 06 als die al uit is). Hier staan alle richtprijzen in, als je op internet goed zoekt, kan je hier vaak wat onder (bij Bike-Fun geven ze 10% korting op alle fietsen die je via internet bestelt en bij van Herwerden geven ze 12,5% als je geen service wilt). Ook kan je kijken naar een fiets van vorig jaar, hier kan je vaak wel redelijke korting op krijgen. MAAR laat je geen fiets aansmeren die eigenlijk te groot/klein is omdat 'ie zo goedkoop is. Ook als je via internet wilt bestellen, probeer dan eerst ergens een proefritje te krijgen.
Als je voor een wat duurdere fiets gaat, wil je eigenlijk op z'n allerminst Alivio maar liever Deore-spul (of beter natuurlijk) van Shimano erop hebben en een Marzocchi,RockShox of Manitou voorvork (ik ben niet echt overtuigd van RST). Staar je niet blind op het achterderailleur trouwens. Natuurlijk, hoe duurder hoe beter (over het algemeen) maar veel fabrikanten doen er een duurder achterderailleur op om de hele fiets beter te laten lijken en dan een heel goedkope voorvork/voorderailleur/crankstel om de totale prijs laag te houden.
Wat ik zelf erg goede beginners-fietsen vind, zijn de Specialized Hardrocks, niet te duur, goed frame (wordt altijd goed getest), goede prijs-kwaliteit verhouding etc. Cube (oa bij Bike2Build) heeft ook goedkopere fietsen in hun gamma, daar hoor ik ook wel redelijk wat goeds over, zelf geen ervaring mee. En Trek heeft ook wel leuke fietsjes. 't Voordeel van dit soort fietsen is ook dat je een beter frame hebt dan van zo'n 300 euro fiets. Als je het echt leuk vindt, kan je dan altijd gaan upgraden en dan heb je voordeel van een duurder frame.
In principe wel. Ik ben er zelf niet zo'n fan van omdat je niet weet wat er allemaal mee gebeurt is en hoe de fiets is onderhouden. En meestal heb je dan ook geen garantie, dus als er iets mee is, kan het alsnog een dure grap worden . En je moet ook maar net een fiets met de goede maat vinden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Is een occasion niet een veel nuttigere aankoop?
Dat is wel apart, de kracht (van het trappen) komt op de tandwielen te staan en niet op het derailleur, hier is dus iets anders mis. Maar inderdaad, Alivio is niet echt wat je wilt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:08 schreef juliusbackpacking het volgende:
alivio derailleur trap ik echt zo krom, begint hij spontaan te schakelen in een klimmetje. Waardeloos dus. Kwam ik achter toen ik mijn strandbike eens in de bossen ging proberen vanwege wat defecten aan mijn normale mountainbike.
En ook niet aan full-suspension voor deze prijs!quote:Begin sowieso niet aan schijfremmen als je net wilt beginnen. Goedkope rommel loopt zo aan en onderhoud is ook niet goedkoop.(maw remblokjes slijten onder je reed weg).
Ik denk dat dit erbij staat omdat veel mensen zullen denken dat het electronisch geregeld is, terwijl het puur mechanisch is. Voor 'roadies' zijn er wel eens derailleurs geweest die met een afstandsbediening werkten en met een elektromotortje (of piëzo ofzo). Geloof van Mavic. Maar dat waren dus gewone derailleurs, geen CVT ofzo.quote:Op woensdag 7 december 2005 12:07 schreef Zjwegel het volgende:
No batteries or electronic controllers required. (waar hebben we dat dan zitten???)
Laat dan 's wat zien. Ik zoek al een tijdje. Frame-maat 20 of 21''. Hij mag ook niet al te zwaar zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:39 schreef Mute_Me het volgende:
voor 500 kan je een veel leukere fiets kopen.
Zit je ook alweer tegen de 1000,-quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:19 schreef Mute_Me het volgende:
mjah desnoods koop je een mooie fiets een maatje kleiner, en zoek je er een mooi frame bij.
die 4e is trouwens 20'' zoals je vroeg.
zoiets als ik poste 500 euro, ander frame 300. oude frame verkopen.. 125 euro. okey je bent wat duurder uit maar dan heb je wel iets leuks.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Zit je ook alweer tegen de 1000,-
Mooie bike!!!quote:Op zondag 18 december 2005 15:28 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, mijn kerstcadeau is ook afgeleverd:
[afbeelding]
Belangrijkste specificaties:
Frame: Giant XTC Composite 2006
Vork: Manitou R7 Platinum
Wielen: Mavic XC717 / DT Revolution / DT Onyx
Remmen: Magura Martha / Martha SL
Crankstel: Race Face Deus XC
Shifters: Sram X.0 2006 carbon Triggers
Achterderailleur: Sram X.0
Voorderailleur: Shimano XTR
Stuurpen: Ritchey WCS
Stuur: Ritchey WCS
Zadelpen: Ritchey WCS Carbon
Zadel: Fisik Aliante titanium
Totaalgewicht: 9,9 kg. Op wedstrijden met droge parcoursen wil ik waarschijnlijk gaan rijden met Maxxis Maxlite 310. Dan zal ie in combinatie met lichtere binnenbanden nog ongeveer 450 gram lichter zijn. Voor de foto heb ik Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nic gemonteerd, omdat ik dat mooie banden vind
Ja, goed man! Ik liep wat rond op de Bikemotion, komt opeens Sjors naar me toe met een kaartje van z'n nieuwe toko. Ik ben niet zo van de dirt enzo, maar toch leuk dat ie het hem heeft geflikt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:15 schreef juliusbackpacking het volgende:
SDGbikesports.nl
Heeft hij het dan toch voor elkaar!! Succes sjors
Vergeet niet dat hij ook nog 10 % korting geeft op eerste order + de verzendkosten zullen een stuk lager liggen dan .de bestellingen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:15 schreef FHR het volgende:
Heh SDG is ook een merk van o.a. zadels, "Speed Defies Gravity". Maar site ziet er best aardig uit. Aanbod nog beetje klein, en de prijzen soms wel goed (voor de hele fietsen van Specialized). Althans, als ze echt in dollars zijn. Als het euro's zijn, zijn ze veel te duur Hayes remmen zijn ook flink duur daar (www.bike-components.de heeft El Camino voor ¤203, bij SDGBikeSports is die $301, wat ong. ¤248 is.
Welke voorvork heb je eigenlijk gekocht?
-- edit: Maar mooi dat er nog steeds nieuwe shops bijkomen en met name voor wat moeilijker te vinden FR/DH/Street-spul.
Leuke vork! Ik wil ook weer 's geld voor een nieuwe bike/nieuwe onderdelen....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:08 schreef realbase het volgende:
[..]
gekochte vork : Fox 36 Vanilla RC2....
geef je rekeningnummer maarquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:24 schreef FHR het volgende:
[..]
Leuke vork! Ik wil ook weer 's geld voor een nieuwe bike/nieuwe onderdelen....
Heb je wat meer informatie over de fiets? De enige Batavus Challenge die ik nu op de site kan vinden, is een race-fiets. Daar zal je best een hoop aan moeten doen als je daarmee het terrein in wilt . Van welk jaar is de fiets? Wat voor onderdelen zitten er nu op? Foto, etc...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:47 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik wil ook met mountainbiken (touren) beginnen, heb een Batavus Challenge Pro, zijn daar nog onderdelen van die ik moet vervangen om een beetje serieus en onderhoudsvrij te rijden ? (tevens tvp)
Heh, volgens mij heeft een studiegenoot een poosje geleden dezelfde gekocht (2e hands). Bij hem zijn de bushings (glijlagers) van de voorvork versleten, dus nu 'stottert' de vork als hij remt, misschien iets om op te letten. Je kan proberen ergens een set van voor- en achterderailleur en shifters te pakken te krijgen. Als je iets uit de categorie Shimano Deore of SRAM SX5 neemt, zit je wel goed (of hoger natuurlijk, maar dan wordt het misschien een beetje duur). Sommige winkels verkopen het als een set samen met een ketting en cassette (Bike2build heeft bijvoorbeeld een X-7 set voor ¤159). Je kan natuurlijk ook wachten tot er iets stuk gaat en dat dan vervangen voor iets beters. Let er dan wel op dat je spul neemt dat bij elkaar past (niet alle SRAM derailleurs/shifters werken met Shimano derailleurs/shifters).quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:27 schreef DaDude1987 het volgende:
Hij staat nu bij mijn ouders, dus de specificaties weet ik niet, hij is nog helemaal standaard. Het is een fiets van ik denk 2002/2003. Verder zat er dacht ik een chimano alivio cassette op. Mijn batavus heeft een groter frame dan deze
[afbeelding]
ik zei al dat het eigenlijk niet was/isquote:Op zondag 22 januari 2006 17:31 schreef juliusbackpacking het volgende:
een 16 inch mtb is wel heel erg klein hoor voor iemand van 1.85m.
Dat zit eerder tegen de 19 of 20 inch
Magura heeft veel problemen met lekkage etc.. Hope is geil en werkt lekker, denk datje aan de mini's genoeg heb met normaal xc'en in nederland.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:23 schreef FHR het volgende:
Magura Louise FR zijn ook erg goed, of de Avid Juicy 5. Ik zal binnenkort 's een testje van de Hope's opzoeken (nu even geen tijd/zin ). En idd, achter kan je best een kleinere rem doen. Ik meen me trouwens te herinneren die die 6 niet echt heel veel toevoegde, maar kan me vergissen.
nicequote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:54 schreef DaDude1987 het volgende:
Heb vandaag een nieuwe fiets gekocht, wilde niet hebben dat ik mijn oude fiets aan gort trapte..
Het is een cube ltd comp geworden met HS33 remmen, XT achter, LX voor, foto's post ik deze week wel .
bij cyclewear.nl hebben ze warme kleding met windtex. Die zijn goed te doen. Ik ben vandaag 2 uurtjes wezen fietsen en dat is echt heerlijk met dit weer.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:14 schreef Modus het volgende:
Stel he, stèl... dat je met dit weer wilt gaan rijden [afbeelding], wat voor kleding is daar geschikt voor?
Tja, wat is freeride/DH kleding... Ik houd gewoon niet van die strakke zooi. Ik rijd voor m'n lol, dan hoef ik toch geen 'aerodynamische' kleding aan, maar gewoon kleding die lekker zit. Dus shorts (meestal met binnenbroek met zeem, anders een boxer met zeem eronder) en losse fiets-shirts.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:47 schreef MasterDisaster het volgende:
Je rijd XC met downhill/Freeride kleding?
De lange broek die ik draag heeft een strakke binnenbroek voor de zeem en de pijpen hebben klitteband aan de onderkant om ze tegen je been te houden. Komt dus niet tegen de ketting en waait ook niet in. Maar ja, allemaal kwestie van persoonlijke voorkeur!.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik vind een strakke broek toch wel een tikkeltje lekkerder zitten, de zeem verschuift minder snel, het is warmer en je hebt minder kans dat broek vies wordt van de ketting.
En zeker met dit weer, moet ik er niet aan denken om een of andere flodderbroek aan te hebben.
Maar ik vraag me af of een zweetshirtje, thermoshirt en fietsjack wel warm genoeg is dan bij -5.quote:Op maandag 30 januari 2006 23:17 schreef juliusbackpacking het volgende:
haal die laag katoen eruit, dat houdt alleen zweet vast, zo kan het dus nooit naar buiten om te verdampen. Zo heeft de rest van je kleding geen nut.
Nee, hoezo?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 15:45 schreef Developersrus het volgende:
Is dit nog een leuke fiets?
http://www.eenfietsvooriedereen.nl/product_info.php?cPath=21&products_id=176
dat is natuurlijk ook weer een loze opmerking, geef er dan een reden bij waarom niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:54 schreef DaDude1987 het volgende:
En op een fully moet je ook niet beginnen...
Het is mat zilver , en ben alvast aan het oefenen voor singlespeed Nee, om eerlijk te zijn beetje stom jaquote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:12 schreef FHR het volgende:
PS: Dadude, laat jij 'em voor altijd op z'n grote blad liggen als je gaat stoppen? Da's toch lastig met wegrijden! Leuk fietsje trouwens, ziet er wel sjiek uit met al dat mat zwart enzo.
mooie bike btwquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:46 schreef DaDude1987 het volgende:
Was ook meer sarcastisch bedoeld om mijn nieuwe hardtail te showen
Als je geld ervoor hebt zou ik het doen anders niet.
Begrijp dat dan, dat is voor extra snelheif die reflectorsquote:Op woensdag 1 februari 2006 00:29 schreef Mute_Me het volgende:
beter mik je die reflectors héél snel van je pedalen (of maak er een echte mannen fiets van en monteer platforms )
Leuke fiets.quote:Op maandag 13 februari 2006 22:44 schreef Marc3l het volgende:
Dit is mijn fietsje
[[url=http://img470.imageshack.us/img470/4586/fietsje9pg.th.gif]afbeelding][/url]
Coole bike , zat zelf ook te denken deze te bestellen. wel leuke afmontage voor die prijs heb ik begrepen, ben zelf ook nog redelijk nieuw op het mtb gebied. welke pendalen raden jullie aan? ik zoek spd pendalen waar ik ook gemakkelijk met gewone schoenen mee kan fietsen. Voldoen de Shimano PD-M324 Pedalen hier een beetje aan? alvast bedankt voor reactiesquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:54 schreef DaDude1987 het volgende:
En op een fully moet je ook niet beginnen...
Hier mijn nieuwe fiets
[afbeelding]
[afbeelding]
rijdt super
Wat is dat voor een merk, mountain cycle heb ik eerlijkgezegd nog nooit van gehoord?quote:Op maandag 20 februari 2006 03:20 schreef PedoPaasHaas het volgende:
He, interessant topic. Ik rij zelf al 7 jaar mountainbike, momenteel ben ik de gelukkige bezitter van deze fiets:
[afbeelding]
Intussen heb ik er nog wat aan veranderd, ik heb nu een Thomson zadelpen en een Hope stuurpen. Ook de remleiding van de achterrem is nu een stalen kabel van Hope en de kabels lopen wat mooier.
Klopt, ik heb een Mountain Cycle San Andreas uit 2004. De San Andreas was een van de eerste full suspension bikes en stamt al uit 93 of 94 geloof ik. Ik de tussentijd is er nog wel het nodige aan het frame veranderd. Het model wat ik heb (laatste met dit design) heeft geen velgremnokken meer en de achterbrug is een stuk dikker uitgevoerd. Het frame slikt overigens zonder problemen een 170mm veerweg dubbelkroons voorvork, dit is dan ook de DHS versie voor freeride en lichte downhill. Het totaalgewicht van m'n bike blijft gelukkig vrij laag (ik heb hem ook expres licht opgebouwd) hij weegt nu 13,5KG. Let overigens ook maar eens op hoe hoog de trapas zit, ik geloof een goede 20cm boven de grond! In het begin is het even wennen, maar ik vind het wel fijn, tot nog toe heb ik nog niks met de pedalen geraakt en kan gewoon overal doortrappen.quote:Op maandag 20 februari 2006 09:39 schreef FHR het volgende:
Nog nooit van Mountain Cycle gehoord? Merk bestaat al best lang, en was ook van de eersten volgens mij die met full-suspension begonnen. Barracuda verkoopt het in ieder geval.
Check mijn pedalen, dat zijn spd-pedalen waar een plateau opgeklikt is voor normale schoenen. Rijdt super en je kan ze er zo afhalen. Weet niet zo 1-2-3 welke het zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 12:11 schreef Jay_Leno het volgende:
[..]
Coole bike , zat zelf ook te denken deze te bestellen. wel leuke afmontage voor die prijs heb ik begrepen, ben zelf ook nog redelijk nieuw op het mtb gebied. welke pendalen raden jullie aan? ik zoek spd pendalen waar ik ook gemakkelijk met gewone schoenen mee kan fietsen. Voldoen de Shimano PD-M324 Pedalen hier een beetje aan? alvast bedankt voor reacties
Hey bedankt zal ze eens checken zit er nu ook aan te denken om nog ff door te sparen voor de Cube - 2006 Reaction HS 33 Reba SL (K2/G8) ¤ 1.399,00 of is dat een beetje overkill voor de beginnende mtb'er vind die zilvere versie wel heel errug mooi op de fotoquote:Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Check mijn pedalen, dat zijn spd-pedalen waar een plateau opgeklikt is voor normale schoenen. Rijdt super en je kan ze er zo afhalen. Weet niet zo 1-2-3 welke het zijn.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=25226&sid=d5cf96edd5a4aa05c23afe503dc0b37fquote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:52 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Staat er nog ergens een leuke occasion te koop voor <600,-? 20/21 inch/XL.
xt is het enige dat leuk is, de rest is niks... en al helemaal voor dat geld.quote:Op zondag 5 maart 2006 13:09 schreef Jay_Leno het volgende:
dit is ook niet duur: allemaal xt
alleen niet echt mooi
http://www.izibike.nl/product.php?id=439
bedankt voor de tip, ik heb nog wel een oude gazelle primavera racefiets (geen topper) maar ik wil graag ook met minder weer (regenachtig) /winterweer ook lekker kunnen fietsen, en met klikpendalen en smalle bandjes op natte klinkers vertrouw ik mijzelf niet. Vandaar dat een crosshybride mij beter leek (bredere banden meer grip, minder kans op lekke banden, schelpenpadjes meepikken)quote:Op zondag 5 maart 2006 14:01 schreef Mute_Me het volgende:
trouwens.. als je veel op de weg zit zou ik sowieso voor een starre voorvork gaan of eentje met lockout en verstelbaar. dat is nl erg fijn
Oh, deze reactie had ik helemaal over het hoofd gezien.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:17 schreef juliusbackpacking het volgende:
zo ziet er tof uit zeg, hoe ben je hier nu terecht gekomen? Volledige reis of daar terplekke een gids gaan regelen? Lijkt me niet dat je daar zelfstandig doorheen wilt crossen?
Als je Tourney TX bedoelt, dan is Acera 'beter'. Ik weet niet van welk jaar jouw Acera is, maar de meeste Acera is 8-speed (versnellingen) en Tourney TX is 6/7-speed, dus het is sowieso niet bruikbaar met elkaar (of je moet shifters, derailleurs, ketting, achternaaf en cassette (tandwielen achter) vervangen).quote:Op zaterdag 25 maart 2006 03:09 schreef drakenbaby het volgende:
Weet iemand mischien welke versnellingen beter zijn shimano acera of tx.
ik heb nu acera maar wil die binnen kort vervangen omdat ze versleten zijn.
Eigenlijk is dat zo'n beetje wel het enige. Bij XT worden andere materialen gebruikt, waardoor het geheel lichter wordt, soepeler draait/schakelt (daardoor soms ook wat minder problemen als de boel vies wordt) en minder slijt. En bijvoorbeeld de remklauw van de XT schijfremmen is uit één stuk, daardoor stijver maar ook duurder. Dat soort kleine verschillen zijn er ook nog.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:07 schreef Jay_Leno het volgende:
Wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen de shimano lx en xt 2006 groepen? ik las iets over soepeler schakelen en lichter kwa gewicht. Zijn dit de enigste verschillen? en slijt lx soms sneller dan xt?
hartelijk dank voor een snelle reactie denk dat ik dus voor de lx ga, scheelt mooi 200 euroquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:27 schreef FHR het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat zo'n beetje wel het enige. Bij XT worden andere materialen gebruikt, waardoor het geheel lichter wordt, soepeler draait/schakelt (daardoor soms ook wat minder problemen als de boel vies wordt) en minder slijt. En bijvoorbeeld de remklauw van de XT schijfremmen is uit één stuk, daardoor stijver maar ook duurder. Dat soort kleine verschillen zijn er ook nog.
PS: de huidige Deore LX is uit 2005 en XT is uit 2004.
Nee, ben er denk ik nu wel uit zat alleen wat te tobben over welke groep lx of xt , word dus een crosshybride voor af en toe offroad te gaan, bedankt voor de adviezenquote:Op zaterdag 25 maart 2006 14:55 schreef FHR het volgende:
Ja, het verschil is niet echt heel groot. Als je wat ruiger gaat fietsen, kan je eventueel ook nog Hone kopen, bijvoorbeeld de remmen (203mm schijf, wel even kijken of dat goed gaat met je voorvork). Zou je alleen de prijs daarvan even op moeten zoeken.
Heb ik ook gedaan, vanmiddag mijn bike besteldquote:Op zaterdag 25 maart 2006 16:40 schreef juliusbackpacking het volgende:
Dan zou ik zeker voor LX gaan,
dont's -> nwe mtb onder de 500 eurie's als je er mee wilt crossen. Ga je hem alleen gebruiken om naar school te fietsen dan valt het eventueel onder omstandigheden nog te overwegen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:21 schreef PekkeMan het volgende:
Aangezien ik binnenkort een fiets wil kopen voor off en on-road gebruik, vraag ik me af waar ik op moet letten bij de aankoop van zo'n fiets. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat bij de eerste de beste hobbel mn fiets in 2en ligt
ik zie verschillende prijzen van 100 - meer dan 1500 euro.
bijv een fiets als deze: http://www.bikesonline.nl/shop/shop_prod.asp?GroupID=205&ProductID=11059
Vind ik er grappig eruit zien, maar kan natuurlijk vast niet op tegen de grote jongens. Zijn er goede fietsen voor deze prijs te koop (voor een beginner)?
Kortom: wat zijn de do's en dont's?
Bike-fun.nl geeft 10% korting op fietsen die je via internet koopt, een Specialized Hardrock XC Comp wordt dan ¤468,- (jaja, ik ben fan van 'the big S'). Zit wat Acera-spul op, maar dat kan je altijd nog vervangen als het stuk gaat. Je hebt dan in ieder geval wel een goed frame en een redelijke voorvork en dat zijn toch de dure dingen om te vervangen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Kijk bijvoorbeeld eens bij bike2build.nl naar een leuke cube.
Vraag bij een echte MTB/sportfietsen winkel eens of ze een leuke 2e hands hebben staan.quote:
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien dat je hier even kan kijken: http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/index.htm en de manual van je vork downloaden, daar staat een hoop in. En even bij 'Tuning Tips' kijken natuurlijk.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:44 schreef Modus het volgende:
Vorig jaar de vraag ook al eens gesteld, ms dat er nu andere/nieuwe mensen meelezen: iemand ervaring met de in/afstelling van een Fox F80X Terralogic vork?
Ja ikke. Zit er eentje in m'n oude fiets. Ik vind hem een stuk makkelijker in te stellen dan de R7 die ik op m'n huidge 'eerste' fiets heb. Het belangrijkste is het op de juiste spanning zetten (zie tabelletje in de gebruiksaanwijzing). Dat doe je met het ventiel onder de blauwe knop. Als je op je fiets gaat zitten moet ie op de juiste spanning ongeveer een centimeter inveren. Die andere twee knoppen moet je tijdens je eerste ritjes een beetje mee spelen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 18:44 schreef Modus het volgende:
Vorig jaar de vraag ook al eens gesteld, ms dat er nu andere/nieuwe mensen meelezen: iemand ervaring met de in/afstelling van een Fox F80X Terralogic vork?
Ja, dat is het eigenlijk: je moet gewoon een beetje met de instellingen spelen (poosje max rebound, dan poosje min etc). en kijken wat je zelf fijn vindt rijden. Als je een tie-rap om een vorkpoot doet, kan je ook zien hoe ver dat 'ie inveert, dus of je sag goed is en of je wel de hele veerweg haalt. Sag is hoe ver de vork inveert als je er gewoon op gaat zitten. Sag is altijd een percentage van je veerweg, geen vaste maat, en hoeveel procent het is verschilt per type vork (XC/FR/DH etc), ik denk voor jouw vork iets van 15%, maar dit staat vast ook wel in de Fox handleiding.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:21 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
[knip]
Als je op je fiets gaat zitten moet ie op de juiste spanning ongeveer een centimeter inveren. Die andere twee knoppen moet je tijdens je eerste ritjes een beetje mee spelen.
Met het ventiel onder de rode knop kun je de rebound instellen, dus hoe snel de vork weer terugveert. De draaiknop onder de vorkbuis is de threshold. Die bepaalt hoe snel de vork aanspringt, dus hoe snel ie begint met veren.
Ik heb hem zelf op een hele snelle rebound staan en de threshold heel hoog, zodat ie zelfs in volle sprint niet opeens begint te pompen. Ik vind het de beste vork die ik heb gehad.
Uit 't boekje: "Turning the knob clockwise will make the inertia valve less sensitive thus requiring a larger bump to activate". Dit gaat over de blauwe knop 'on the lower right'. Fabrieks-af staat 'ie helemaal tegen de klok ingedraaid, en dan 6 (van de 22) clicks terug (clockwise), dit is de meest gevoelige setting. Dus met de klok mee draaien zal de vork 'stijver' worden. Ik denk dat je gewoon zelf zal moeten proberen wat je fijn vindt, en beginnen met de 2 uitersten zodat je het verschil goed voelt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:38 schreef Modus het volgende:
[knip]
Kun je ook aangeven welk effect verschillende kanten draaien van de 2 knoppen geeft? Het bijgeleverde Fox-boekje vind ik weinig verhelderend eerlijk gezegd.
.
Als ie begint te pompen bij stevig aanzetten, dan is je threshold te laag. Die moet je dan een paar standjes richting de + draaien. Bij deze vork had ik dit zo voor elkaar eigenlijk. Met m'n R7 - die ook een soort auto-lockout heeft, zit ik nog steeds te kloten.quote:Op woensdag 29 maart 2006 19:38 schreef Modus het volgende:
Kijk daar heb ik wel wat aan, denk ik, een gebruikerservaring. Wat mij opviel is dat die van mij bij stevig aanzetten op volkomen vlakke ondergrond extra inveert. Dat zou volgens mij 0,0 moeten (kunnen) zijn? Het idee van dit model is juist dat het eik een starre vork is, tot er een 'dreun' van onderaf komt, wanneer hij losspringt en razendsnel inveert. De spanning is volgens mij goed, dat is bij aflevering ingesteld.
Kun je ook aangeven welk effect verschillende kanten draaien van de 2 knoppen geeft? Het bijgeleverde Fox-boekje vind ik weinig verhelderend eerlijk gezegd.
.
Mijn eigen leverancier wist volgens mij niet direct hoe dit op te lossen. Ben ook eens bij van Herwerden gaan vragen, 'kom maar een keer langs met je fiets'... kom ik daar een aantal dagen later, tref een andere medewerker, nou die had in de verste verte geen idee waar ik het over had. Vraag me af of ie uberhaupt ooit van Fox gehoord had, laat staan van een Terralogic systeem. .quote:Op woensdag 29 maart 2006 20:31 schreef Trainspotter het volgende:
Bij fietsenwinkels doen ze soms ook maar wat.
Cubequote:Op zondag 9 april 2006 15:04 schreef Avalanche.. het volgende:
Vast al wel vaker gevraagd, maar wat is nu een goede mountainbike om mee te beginnen?
Ik ben van plan om gewoon hier in de buurt te gaan fietsen en een beetje aan mn conditie te werken. Ik zoek dus gewoon een goede mountainbike voor een redelijke prijs...
Iemand nog tips?
400 euro wordt lastig, het begint zo'n beetje bij 600 euro, zoals in de verschillende topics al zo'n 846 is gezegd.quote:Op zondag 9 april 2006 19:12 schreef Avalanche.. het volgende:
Nou het hoeft van mij echt niet allemaal zo professioneel enzo..
Ik wil gewoon wat fietsen hier in de buurt, en er dus niet al te veel aan uitgeven. Zat te denken aan maximaal 400 euro, of is daar geen goede mtb voor te krijgen?
Dat zijn fietsen die eruit zien als een MTB. Je kunt er prima op fietsen, maar gebruik ze dan voor hetzelfde waar je ook een gewone fiets voor gebruikt, dus niet voor het bos, heuvels modder of iets anders buiten de gewone wegen.quote:Op zondag 9 april 2006 19:58 schreef Avalanche.. het volgende:
''Het'' begint zo'n beetje bij 600 euro? Wat begint zo'n beetje bij 600 euro?
Op de site van een winkel hier in de buurt, fietsgigant.com, staan genoeg mountainbikes voor onder de 400 zelfs.
beetje eigenwijs?...quote:Op maandag 10 april 2006 17:41 schreef Avalanche.. het volgende:
Bij die winkel staan bijvoorbeeld gazelles/giants voor zo'n 400 euro. Die vallen toch niet zomaar uit elkaar als je ermee off road gaat?
Fietsplezier. Tenzij jij het erg leuk vindt om je eerste onderdelen al na twee ritjes in het bos te moeten vervangen, dan kun je ook met een goedkopere fiets af.quote:Op zondag 9 april 2006 19:58 schreef Avalanche.. het volgende:
''Het'' begint zo'n beetje bij 600 euro? Wat begint zo'n beetje bij 600 euro?
Wil je nu advies of niet? Je vraagt eerst of je voor 400 euro een degelijke fiets kan kopen. Als het antwoord dan ontkennend is kom je met een link waar fietsen worden aangeboden met een recht stuur en een hoop versnellingen. Als je zelfs dan nog vriendelijk wordt uitgelegd dat dit meuk is reageer je met:quote:Op de site van een winkel hier in de buurt, fietsgigant.com, staan genoeg mountainbikes voor onder de 400 zelfs.
Blijkbaar wil je niet worden overtuigd. Prima, maar vraag dan ook geen advies en koop lekker gelijk die kekke fiets met de fancy kleurtjes en noppenbanden. Veel plezier met klussen in dat geval.quote:Bij die winkel staan bijvoorbeeld gazelles/giants voor zo'n 400 euro. Die vallen toch niet zomaar uit elkaar als je ermee off road gaat?
Nope. Hebben ze daar niet.quote:Op woensdag 12 april 2006 19:30 schreef Mute_Me het volgende:
halfords
En een echte fietsenwinkel in de buurt?quote:
ze hebben iid geen thule trouwens, maar wela ndere merken (die ook goed zijn)quote:Op donderdag 13 april 2006 09:08 schreef Mute_Me het volgende:
ik zou het maar eens navragen... ik heb ze zelf nog een half jaar geleden verkocht en dan wel bij iemand die er full time werkt. De part timers zuigen meestal.
Hier gaat het tenminste nog over een fiets van 400,- In een ander topic (Aldi fiets te doen?) blijven andere bij hoog een laag beweren dat de Aldi Full suspension MTB voor 199,- een prima fiets is.quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:25 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Fietsplezier. Tenzij jij het erg leuk vindt om je eerste onderdelen al na twee ritjes in het bos te moeten vervangen, dan kun je ook met een goedkopere fiets af.
[..]
Wil je nu advies of niet? Je vraagt eerst of je voor 400 euro een degelijke fiets kan kopen. Als het antwoord dan ontkennend is kom je met een link waar fietsen worden aangeboden met een recht stuur en een hoop versnellingen. Als je zelfs dan nog vriendelijk wordt uitgelegd dat dit meuk is reageer je met:
[..]
Blijkbaar wil je niet worden overtuigd. Prima, maar vraag dan ook geen advies en koop lekker gelijk die kekke fiets met de fancy kleurtjes en noppenbanden. Veel plezier met klussen in dat geval.
Ik heb nu toch maar besloten idd een 2e hands model voor rond de 400 te kopen.quote:Op woensdag 19 april 2006 15:43 schreef Goertz het volgende:
[..]
Hier gaat het tenminste nog over een fiets van 400,- In een ander topic (Aldi fiets te doen?) blijven andere bij hoog een laag beweren dat de Aldi Full suspension MTB voor 199,- een prima fiets is.
Als je voor 400,- een mountainbike koopt dan kun je beter een tweedehands van een goed merk kopen (vooral belangrijk een goed frame) en deze later wellicht upgraden. Een andere optie is uitkijken naar een overjarig nieuw model, maar 400,- is wel krap aan.
Ik denk het wel, houd wel rekening met het volgende:quote:Op woensdag 19 april 2006 16:39 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Ik heb nu toch maar besloten idd een 2e hands model voor rond de 400 te kopen.
deze lijkt me wel wat. Is dit een beetje een goede bike?
Ik ben ongeveer 1.87quote:Op woensdag 19 april 2006 16:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik denk het wel, houd wel rekening met het volgende:
Hij is groot, jij bent ook groot?
Let op de staat/kwaliteit van de onderdelen, tandwielen, speling tussen in krankstel, balhoofd etc.
Het is een redelijk oud model lijkt mij, maar hoeft op zich geen probleem te zijn.
Van www.mtbroutes.nl:quote:Op woensdag 19 april 2006 16:59 schreef -skippybal- het volgende:
Weten mensen hier toevallig waar je een kaart ofzo kunt krijgen van de Posbank route. Was gister namelijk de weg nogal kwijt geraakt
quote:Extra: Een routekaart is te verkrijgen voor ¤ 1,60 bij het Bezoekerscentrum van Natuurmonumenten in Rheden.
Om de route te mogen rijden is een vergunning nodig. Een jaarvergunning voor mountainbikers kost ¤ 5,-. Verkooppunten: Bezoekerscentrum Veluwezoom, Paviljoen de Posbank, Café Den Eikenboom, Café Spoorzicht, Café De Harmonie, Reerink Rijwielen, Roelofs Fietsspeciaalzaak, Roelé Fietsen, VVV-Fietsverhuur.
Zuiderlijk gedeelte is inderdaad het leukst. En dat betalen ga ik niet aan beginnen als ze niet onderhoudenquote:Op woensdag 19 april 2006 18:24 schreef FHR het volgende:
[..]
Van www.mtbroutes.nl:
[..]
[afbeelding]
Het is al weer een poosje geleden dat ik daar heb gereden, en toen was de bewegwijzering ook al belabberd. Weinig verschil tussen de lichtgele en witte bordjes (route en aanrijd-routes), ontbrekenede bordjes, onduidelijke bordjes. Ook het feit dat je de route in 2 richtingen kan/mag rijden helpt niet echt (en kan ook voor gevaarlijke situaties zorgen). Toevallig kwamen we een keer iemand tegen die die boel daar regelt en die zei dat ze het net verbeterd/aangepast zouden hebben. Ik vind ook alleen het zuidelijke en oostelijke deel van de route echt leuk, maar het is nogal aan gort gereden door mensen die niet kunnen fietsen (achterwielen blokkeren op afdalingen..... ). En sinds je er nog voor moet betalen ook, ben ik helemaal afgeknapt op de Posbank. Wel betalen, maar geen onderhoud. In Wales hebben ze dat beter voor elkaar, je betaalt daar voor de parkeerplaats, tot 3 pond per dag ofzo (¤5) en de routes zijn super goed aangelegd, onderhouden en bewegwijzerd (houten paal van 50cm hoog, 15cm breed en helemaal knalblauw geverfd op iedere kruising).
Zuidelijke deel is bij bezoekerscentrum Rhenen de bossen in?quote:Op woensdag 19 april 2006 18:41 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zuiderlijk gedeelte is inderdaad het leukst. En dat betalen ga ik niet aan beginnen als ze niet onderhouden
Die ontbrekende bordjes zijn trouwens de nieuwe hobby van de wandelaars en Nordic walkers( ). Kuilen bedekken met takken, dikke boomstronken op het pad leggen, alles om de bikers maar te naaien
Van de Posbank tot aan de Emma-pyramide ongeveer. Heuvelzonequote:Op woensdag 19 april 2006 18:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Zuidelijke deel is bij bezoekerscentrum Rhenen de bossen in?
Herkenbaar . Het zijn meestal weekend-wandelaars die de grootste bek hebben, maar het minste weten van normen en regels in de wereld buiten de stad. Buiten het weekend word je altijd vriendelijk gegroet door wandelaars. Althans, dat is mijn ervaring.quote:Op woensdag 19 april 2006 18:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Van het wekend nog gefiets tussen emst en vierhouten. Kom ik zo'n beidehante wandelaar tegen met los lopende hond: "Je mag hier niet fietsen" Terwijl je daar dus wel mag fietsen, maar niet je hond los mag laten lopen.
Eigenlijk zou ik het geen wandelaars willen noemen, eerder mensen die eens gaan kijken hoe een heideveld of bos eruit ziet.quote:Op donderdag 20 april 2006 20:16 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Herkenbaar . Het zijn meestal weekend-wandelaars die de grootste bek hebben, maar het minste weten van normen en regels in de wereld buiten de stad. Buiten het weekend word je altijd vriendelijk gegroet door wandelaars. Althans, dat is mijn ervaring.
goeie fiets om mee te beginnen, en als er wat mee is kan je er altijd mee terug naar goossens omdat het een huismerk is van hunquote:Op donderdag 20 april 2006 21:35 schreef Avalanche.. het volgende:
Iemand die me al kan vertellen of deze mtb goed is voor een beginner?
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:09 schreef one-monkee het volgende:
vrouwelijke mountainbiker meld zich,..
ben nog een echte beginner, staan nog maar 150 kilometers op de teller van mijn Trek 4500.
Maar ik vind het echt super leuk om te doen, probeer in ieder geval 1 keer per week te gaan.
Soms naar het parcour in Schoorl, soms hier in de buurt. Hier hebben we ook wel wat leuke ritjes, wel een stuk braver dan Schoorl maar toch..
Kom even m'n bike showen,
heeft iemand enig idee na hoeveel kilometer hij ongeveer voor een 'eerste beurt' moet?
[afbeelding]
Een kikker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |