abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 22 september 2005 @ 10:14:19 #1
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_30816641
[Centraal] Mountainbike Topic Deel 5 -- Unchained



Vorige delen:
[Centraal] Mountainbike
[Centraal] Mountainbike deel 2
[Centraal] Mountainbike topic deel 3
[centraal] mountainbike topic deeltje 4: Forza Specialized!

Bikers:

hellmondunited
juliusbackpacking
FHR
Trainspotter
Mute_Me
Benjamos


Fietsen:
Mute_Me:


FHR:


Trainspotter:


Media

New World Disorder 6: Unchained Trailer

En even een leuke wallpaper:

Klik voor grote versie

Ride on!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_30816968
Weet iemand waar ik The Art Of Wheelbuilding van Gerd Schraner op de kop kan tikken?

In nederland wel te verstaan, nergens te krijgen en ik wil toch echt beginnen met het maken van mijn wieltjes
'The Less you know, The more you believe'
pi_30818107
Mooie openingspost


tevens tvp
OJAAJOH?
pi_30821219
Yes mijn fiets als eerst! (tvp)
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_30829983
ik ben nog steeds een beetje aan het kijken voor een leuke mtb.

Zaterdag maar eens wat lbs's af.

tevens tvp.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_30833081
nice, mooie OP, gisteren ook nog ff op Hellendoorn gefietst, veel last van crossmotoren daar
  donderdag 22 september 2005 @ 22:07:48 #7
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_30839677
Coole openingspost. Ik rij nu trouwens met schijfremmen (Magura Martha SL) en omdat ik dit jaar toch geen XC-wedstrijden meer rij, heb ik er een wat comfortabeler zadel opgezet (Fisik Gobi).

Ik heb vanavond mijn oude frame weggebracht om opnieuw te laten lakken. Hij wordt nu mooi zwart met de letters RVDB (van mijn naam afgeleid) en Team Bike-zone als opdruk. . Samen met wat nieuwe onderdelen heb ik dan weer een puik fietsje om de wintertoertochten mee onveilig te maken. Als ik hem weer terugheb zal ik wel effe een paar pics posten.
  donderdag 22 september 2005 @ 22:54:52 #8
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_30841373
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:18 schreef The_S het volgende:
nice, mooie OP, gisteren ook nog ff op Hellendoorn gefietst, veel last van crossmotoren daar
Ik kwam pas in Oldenzaal een veldrijder tegen, ook wel apart. Gelukkig maken die niets kapot zoals crossmotoren, maar hij ging wel langzaam . En een stapel hardlopers en wandelaars, terwijl het toch echt een aparte MTB-baan is (speciaal aangelegd, paar kleine stukjes over asfalt) en ik had 't ook nog niet eerder gezien.

In Engeland schijnt men trouwens redelijk wat last te hebben van crossmotoren op MTB-routes. Er wordt dan aangeraden om het kenteken te noteren en, als ze er echt niet mogen komen of onverantwoordelijk rijden, de politie te bellen. Misschien moet je dat in Hellendoorn ook maar 's proberen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 22 september 2005 @ 22:57:03 #9
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_30841487
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
ik ben nog steeds een beetje aan het kijken voor een leuke mtb.

Zaterdag maar eens wat lbs's af.

tevens tvp.
Oeps, volgens mij ben ik jou vergeten in de OP Succes met shoppen, de '06 modellen komen er weer aan dus genoeg keus (en leuke aanbiedingen van '05 fietsen natuurlijk)!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_30849291
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:57 schreef FHR het volgende:

[..]

Oeps, volgens mij ben ik jou vergeten in de OP Succes met shoppen, de '06 modellen komen er weer aan dus genoeg keus (en leuke aanbiedingen van '05 fietsen natuurlijk)!
achjah, zo actief ben ik hier nog niet.

Ik heb deze week mezelf maar eens goed ingelezen in de onderdelen voor MTB's en welke merken men goede ervaringen mee heeft.
Ik denk toch niet dat ik voor die 2e hands koga ga. Van de week even gebeld en gevraagd naar het type, en het was volgens de medewerker een "burner s". Op de koga site is niets te vinden over dit type, en als ik google even aanslinger krijg ik het idee dat het een erg oud model is. Alhoewel de foto's welke ik mbv google vind niet echt overeen komen met het model dat ik heb gezien.

Voor een goede prijs kom ik al snel op een Cube uit heb ik het idee. Helaas heeft de shop waar m'n MTB nu staat geen cube's.

zaterdag dus even naar zwolle om te kijken hoe zo'n cube er in het echt uitziet en hoe dat rijdt.
daarnaast heeft m'n lbs wel Trek MTB's die ook redelijk gunstig geprijst zijn (bijvoorbeeld de 6700). Alhoewel ik de trek's nooit echt denderent eruit vind zien.
Zo'n zwarte/grijze cube limited 3 trekt mij toch wat meer qua uiterlijk.

Het enige waar ik niet overuit ben is hoe de kwaliteit is van de vering en het krankstel van zowel de Trek 6700 als de cub limited 3.
Kan ik voor een shimano krankstel er simpelweg vanuit gaan hoe hoger het nummer hoe beter de kwaliteit? Dus een M450 is beter als een M445?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:09:53 #11
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_30849492
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:54 schreef FHR het volgende:
Ik kwam pas in Oldenzaal een veldrijder tegen, ook wel apart.
Veldrijden is cool . Je ziet ze tijdens de wintertoertochten wel vaker. Er worden in Nederland steeds meer cyclocrossers verkocht, vooral voor die lompe vossenjachten. Ik zit eraan te denken om ook zo'n ding te kopen. In november is er in ons durrup weer een wereldbekerwedstrijd, erg leuk om te zien hoe fanatiek vooral de Belgen met de sport omgaan.
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:27:37 #12
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_30849787
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 08:59 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]


Voor een goede prijs kom ik al snel op een Cube uit heb ik het idee. Helaas heeft de shop waar m'n MTB nu staat geen cube's.


Kan ik voor een shimano krankstel er simpelweg vanuit gaan hoe hoger het nummer hoe beter de kwaliteit? Dus een M450 is beter als dan een M445?
Bike2build verkoopt ook Cube, ik weet alleen niet of dat in de buurt is voor jou. Ze kunnen de fiets wel opsturen (als je de goede maat weet, wat dan natuurlijk lastig is).

De codes van Shimano werken volgens mij zo:
FC-M960 (XTR crankstel): FC geeft aan dat het een crankstel is (BR voor remmen, RD voor achterderailleur etc), M staat voor mountain. De '9' geeft de serie aan (nu dus XTR, 8 voor Saint, 7 voor XT, 4 is geloof ik Alivio). De '6' geeft volgens mij de verschillende jaargangen aan en de '0' is voor verschillende uitvoeringen (alhoewel dat ook nog achter de '0' kan staan).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:29:25 #13
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_30849829
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:09 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Veldrijden is cool . Je ziet ze tijdens de wintertoertochten wel vaker. Er worden in Nederland steeds meer cyclocrossers verkocht, vooral voor die lompe vossenjachten. Ik zit eraan te denken om ook zo'n ding te kopen. In november is er in ons durrup weer een wereldbekerwedstrijd, erg leuk om te zien hoe fanatiek vooral de Belgen met de sport omgaan.
Ik heb 't wel op TV gezien natuurlijk, maar was er in Oldenzaal nog niet één "in het wild" tegen gekomen. Ik blijf het apart vinden, een mountainbike lijkt me toch handiger in het terrein, maar ja misschien is dat juist de uitdaging.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_30849830
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:27 schreef FHR het volgende:

[..]

Bike2build verkoopt ook Cube, ik weet alleen niet of dat in de buurt is voor jou. Ze kunnen de fiets wel opsturen (als je de goede maat weet, wat dan natuurlijk lastig is).

De codes van Shimano werken volgens mij zo:
FC-M960 (XTR crankstel): FC geeft aan dat het een crankstel is (BR voor remmen, RD voor achterderailleur etc), M staat voor mountain. De '9' geeft de serie aan (nu dus XTR, 8 voor Saint, 7 voor XT, 4 is geloof ik Alivio). De '6' geeft volgens mij de verschillende jaargangen aan en de '0' is voor verschillende uitvoeringen (alhoewel dat ook nog achter de '0' kan staan).
Bij bike2build heb ik indd die cube's gezien, maar ik wil wel een winkel die een beetje in de buurt zit. Zodat ik ook wat service heb. En indd om de juiste maat uit te zoeken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_30855989
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Bij bike2build heb ik indd die cube's gezien, maar ik wil wel een winkel die een beetje in de buurt zit. Zodat ik ook wat service heb. En indd om de juiste maat uit te zoeken.
Waar is in de buurt?

Maar veldrijden is zeker cool Eerste deel van het parcour in zoetermeer is altijd goed te doen. Met de dunnere bandjes ga je sneller door het veld maar het is wel flink zwaarder door al die klappen op je polsen. Helaas is er hier in Gorinchem geen goed gebied om te fietsen, alles moet met de auto

Mijn stalen superia van minstens 10 jaar oud. Old Skool



Derailleurs zijn Shimano XT, setje oude wielen met 7 speed schroefpignon en een Specialized Crankstel. Shimano STI 105 shifters en Avid Shorty's 6 cantilevers. en een stalen voorvork

Ze weegt nu iets van 10 kilo meen ik en dat moet naar beneden, stalen vork eruit en carbon erin, oude wielen met loodzware pignon eruit en nieuwe superlight novatec naven erin.

[ Bericht 24% gewijzigd door juliusbackpacking op 23-09-2005 14:51:02 ]
'The Less you know, The more you believe'
pi_30858415
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:25 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Waar is in de buurt?
omg. apeldoorn/deventer

Dus zwolle is nog wel redelijk in de buurt

http://www.xycletracx.nl/ ga ik dus even kijken voor de Cube
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_30864800
ik zal mijn fiets ook nog ff posten
zadel staat btw niet meer zo omhoog, staat nu heel ietsiepietsie naar beneden

  vrijdag 23 september 2005 @ 18:47:08 #18
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_30865616
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:25 schreef juliusbackpacking het volgende:
Maar veldrijden is zeker cool Eerste deel van het parcour in zoetermeer is altijd goed te doen. Met de dunnere bandjes ga je sneller door het veld maar het is wel flink zwaarder door al die klappen op je polsen. Helaas is er hier in Gorinchem geen goed gebied om te fietsen, alles moet met de auto
Ik heb het zelf vorig jaar voor het eerst een paar keer gedaan en ik vond het verrassend leuk. De enige reden waardoor ik twijfel om een veldfiets aan te schaffen is de aanslag die het op je lijf is. Ik heb afgelopen jaar behoorlijk getobd met mijn rug zo nu en dan. Maar het lekker hard door de bagger raggen spreekt me wel aan.

Gorinchem ligt toch vlak bij Arkel? Daar heb je een speciaal cyclocrossparcours waar dacht ik elke winter een bloedserieuze cyclocrosscompetitie wordt verreden.
quote:
Mijn stalen superia van minstens 10 jaar oud. Old Skool
. Die heeft echt wel soul .
pi_30910270
Gisteren even bij de LBS wezen kijken. Ik heb toch maar besloten niet voor die 2e hands Koga te gaan. In eerste instantie naar een trek 6700 gekeken. Maar ze hadden ook nog een Cannondale F600 SL staan model 2005.
Deze kostte normaal op 1499,- omdat het een oud model was is ie afgeprijst naar 1199. Nette prijs dacht ik zo. En als ik mijn GF inruil moest ik 999 bijbetalen
Ik vind dat ik ietwat weing terug krijg voor mijn oude fiets, wat is jullie mening hierover?

Is het voor een meerprijs van ongeveer 50 euro aan te raden om de volgende onderdelen te laten vervangen voor XT onderdelen?
Chain Shimano HG-53
Rear Cogs SRAM PG-950, 11-34
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_30910663
quote:
Op zondag 25 september 2005 10:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gisteren even bij de LBS wezen kijken. Ik heb toch maar besloten niet voor die 2e hands Koga te gaan. In eerste instantie naar een trek 6700 gekeken. Maar ze hadden ook nog een Cannondale F600 SL staan model 2005.
Deze kostte normaal op 1499,- omdat het een oud model was is ie afgeprijst naar 1199. Nette prijs dacht ik zo. En als ik mijn GF inruil moest ik 999 bijbetalen
Ik vind dat ik ietwat weing terug krijg voor mijn oude fiets, wat is jullie mening hierover?

Is het voor een meerprijs van ongeveer 50 euro aan te raden om de volgende onderdelen te laten vervangen voor XT onderdelen?
Chain Shimano HG-53
Rear Cogs SRAM PG-950, 11-34
Geen onaardige deal lijkt me, beetje zuinig zijn ze met afprijzen, dat kan beter, aan de andere kant ruilen veel winkel niet in op een aanbiedingsfiets. 200 euro voor die GF lijkt me best redelijk, denk dat je er 2dehands niet heel veel meer voor gaat vangen.

Beter deal zou je natuurlijk hebben als je ergens meer korting krijgt en je fiets 2dehands verkoopt. Maarja dan komt de fiets niet uit de buurt meestal.

Over die onderdelen, net beetje zitten rekenen, die 50 euro zijn precies de kosten(verkoopprijs) die je maakt als je wisselt(LBS neemt spullen terug).
'The Less you know, The more you believe'
pi_30965265
Zaterdag met FHR naar het stinkende westen des lands om een bike te kopen. Het is een Kona Kikapu Deluxe geworden. En nu hopen dat ze op GoT er niet achter komen dat ik op fokforum aan het posten ben.



[ Bericht 4% gewijzigd door Mindstructure op 27-09-2005 12:50:32 ]
pi_30966087
kona = nice
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:37:55 #23
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_30967518
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 10:34 schreef Mute_Me het volgende:
kona = nice
En 50% korting
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:59:53 #24
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_30968119
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:57 schreef Mindstructure het volgende:
Het is een Kona Kikapu Deluxe geworden. En nu hopen dat ze op GoT er niet achter komen dat ik op fokforum aan het posten ben.
Kona is cult . Er moest maar eens een Fok vs GoT mtb-wedstrijd worden gereden. Piepen ze wel anders, die nerds .
pi_30969771
Nerds... piepen? Er zit bij het het groepje tweakers in ieder geval een 'nerd' die wel eens de iron man doet. Dus na 180 km bikkelen op de fiets nog even een marathon lopen... en natuurlijk begin je met een frisse duik.
pi_30972897
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:59 schreef Mindstructure het volgende:
Nerds... piepen? Er zit bij het het groepje tweakers in ieder geval een 'nerd' die wel eens de iron man doet. Dus na 180 km bikkelen op de fiets nog even een marathon lopen... en natuurlijk begin je met een frisse duik.
Je kan natuurlijk overdrijven, en ik was er al heel jong achter dat hardlopen niets voor mij was Zwemmen is wel tof, maar wel bij een watertemp van 26 graden oid.
'The Less you know, The more you believe'
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 22:15:06 #27
109833 Benjamos
Screw u guys... Im goin home!
pi_31098885


Dont mind the happy face

Vandaag nieuwe zooi gemonteerd en getest. En het werkt echt perfect! Heb de nieuwe PG980 cassette van Sram gemonteerd tezamen met de nieuwe PC971 ketting.

[ Bericht 12% gewijzigd door Benjamos op 01-10-2005 23:01:14 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 11:08:40 #28
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_31107912
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 22:15 schreef Benjamos het volgende:
[[url=http://img395.imageshack.us/img395/207/img1609large3hi.th.jpg]afbeelding][/URL]

Dont mind the happy face

Vandaag nieuwe zooi gemonteerd en getest. En het werkt echt perfect! Heb de nieuwe PG980 cassette van Sram gemonteerd tezamen met de nieuwe PC971 ketting.
hebben we hem ook weer
OJAAJOH?
pi_31174355
Hebben jullie de 2006 collectie van stevens gezien? Toffe karretjes hoor

* juliusbackpacking zit zich te vergapen aan de 2006 catalogues.
'The Less you know, The more you believe'
pi_31355642
Het is ipv de cannondale een Rocky Mountain geworden.
Vorige week nog eens wat testritjes gedaan en vond de RM verreweg het lekkerste fietsen.

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_31356731
specs? ziet er tof uit
'The Less you know, The more you believe'
pi_31357565
specs:
Frame Easton Elite Taperwall Aluminum
Frame Weight 1.77 kg / 3.9 lb
Fork Marzocchi MX Comp Air 105mm
Head Set Ritchey Logic
Shifters Shimano LX
Gearing (RR/FR) Shimano XT, Shimano LX
Cranks & Chainrings Shimano Deore Hollowtech
Hubs (RR/FR) Shimano Deore, Shimano Deore
Cog-Set Shimano Deore 9 Spd
Chain Shimano HG53-9
Tires (RR/FR) Maxxis MoFo XC 1.95”, Maxxis MoFo XC 1.95”

v-brakes vervangen voor Magura HS33 EVO2
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_31387477
Nette bike hoor, wat moest dit nou kosten?
'The Less you know, The more you believe'
pi_31387685
Oww, kijk eens hier. Een MTB topique

Dat je meer met een MTB kan doen dan alleen veldrijden, door de bergen raggen en kilometers vreten bewijzen de streeters. Een aangepaste MTB met een beetje BMX DNA en laat de trix maar komen

Mijn bike (clickable)
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:57 schreef Mindstructure het volgende:
Zaterdag met [url=http://forum.fok.nl/user/history/33 En nu hopen dat ze op GoT er niet achter komen dat ik op fokforum aan het posten ben.
Aha! Gesnapt Mercarra!

*verder lurkt
pi_31387743
Dubbel
pi_31388623
nice sebaz

Dit is mijn oude, na een ongelukje toch maar verkocht en een fiets gekocht met een wat minder nerveuse stuurhoek.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_31389330
Wat voor ongelukje?
En wat voor fiets heb je nu?

Ik heb ook nog een tijdje met Hookworms gereden. Rollen erg fijn, en is heerlijk in skateparks alleen 1.5 Kg per band? en dan nog eens een 3.5Kg wegende Dirt Jumper

Heb wel gehoord dat er een compris Hookworm komt. Wel slick maar selchts 1 Kg per band
  woensdag 12 oktober 2005 @ 20:29:00 #38
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_31391681
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 17:31 schreef sebaz het volgende:
Oww, kijk eens hier. Een MTB topique

Dat je meer met een MTB kan doen dan alleen veldrijden, door de bergen raggen en kilometers vreten bewijzen de streeters. Een aangepaste MTB met een beetje BMX DNA en laat de trix maar komen

Mijn bike (clickable)

[..]

Aha! Gesnapt Mercarra!

*verder lurkt
Awww damn, zonder voorrem rijden, moet er niet aan denken . Oh ja, Mercarra heeft eindelijk z'n eigen bike (Kona Kikapu Deluxe) dus hoeft 'ie niet meer op mijn afgeragde Dale F700 te rijden . En welkom dans la topique!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_31394152
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 17:25 schreef juliusbackpacking het volgende:
Nette bike hoor, wat moest dit nou kosten?
1100,-
en 80 euro meerprijs voor de remmen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_31395328
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 18:36 schreef sebaz het volgende:
Wat voor ongelukje?
En wat voor fiets heb je nu?

Ik heb ook nog een tijdje met Hookworms gereden. Rollen erg fijn, en is heerlijk in skateparks alleen 1.5 Kg per band? en dan nog eens een 3.5Kg wegende Dirt Jumper

Heb wel gehoord dat er een compris Hookworm komt. Wel slick maar selchts 1 Kg per band
trap proberen afdalen van 3 verdiepingen met 2 tussenstukken, weet niet meer wat er mis ging maar op de helft pleurde ik en een half uur later stonden er 2 ambulances, paar brandweerwagens, politie enz enz.. heb mazzel gehad en had alleen mn pols gebroken, 4 voortanden naar achter gemept en mn gezicht lag open/was dik.

Heb nu die blauwe helemaal bovenaan dit topic.
Een soort xc bike alleen dan stevig, kona chute frame (soort roast achtig) pike voorin met 20mm steekas, mavic 321 velgjes met dezelfde hookworms van mn oude fiets, xt gears, hayes hfx remmetjes.

Die hookworms moeten eigenlijk pleite maar eerst nog even sparen... tis allemaal niet gratis..
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_31395381
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 20:29 schreef FHR het volgende:

[..]

Awww damn, zonder voorrem rijden, moet er niet aan denken . Oh ja, Mercarra heeft eindelijk z'n eigen bike (Kona Kikapu Deluxe) dus hoeft 'ie niet meer op mijn afgeragde Dale F700 te rijden . En welkom dans la topique!
tis street, dus geen lange afdalingen.

Ik rijd overigens liver met alleen achterrem dan alleen voorrem. ik heb proefonderfvindelijk mogen vaststellen dat een achterrem practicer is uiteindelijk.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_31408152
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 22:40 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

trap proberen afdalen van 3 verdiepingen met 2 tussenstukken, weet niet meer wat er mis ging maar op de helft pleurde ik en een half uur later stonden er 2 ambulances, paar brandweerwagens, politie enz enz.. heb mazzel gehad en had alleen mn pols gebroken, 4 voortanden naar achter gemept en mn gezicht lag open/was dik.

Heb nu die blauwe helemaal bovenaan dit topic.
Een soort xc bike alleen dan stevig, kona chute frame (soort roast achtig) pike voorin met 20mm steekas, mavic 321 velgjes met dezelfde hookworms van mn oude fiets, xt gears, hayes hfx remmetjes.

Die hookworms moeten eigenlijk pleite maar eerst nog even sparen... tis allemaal niet gratis..
Oohw, ik had het eerder glezen op Dirty Pages en het filmpje gezien. Was niet best

Ben je nu helemaal gekapt ermee of niet?
pi_31496517
http://www.bartbrentjenschallenge.com

Iemand van fok die hier aan mee gaat doen?

ik zit zelf nog te denken of ik mee ga doen, en als ik mee doe word het maar de 40 km ivm met voetballen later op de middag.
pi_31497692
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 13:31 schreef sebaz het volgende:

[..]

Oohw, ik had het eerder glezen op Dirty Pages en het filmpje gezien. Was niet best

Ben je nu helemaal gekapt ermee of niet?
ja wel gestopt in de zin van geen trappen en drops meer.
Doe meer gewoon hard rijden af&toe wat springen maar niets echt raars meer. Kan het wel nog steeds waarderen om iemand leuk bezig te zien op zn bike, maar ik doe niet meer zoiets raars
leuks .
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:23:30 #45
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_31516434
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef Zjwegel het volgende:
http://www.bartbrentjenschallenge.com

Iemand van fok die hier aan mee gaat doen?
Ligt wel in de planning. Als we gaan dan wordt het de 80, al moet ik m'n blessures (twee peesontstekingen, rug) in de gaten houden. Ik rij hem sowieso als toertocht, meer dan drie uur volle bak rijden gaat echt nog niet, dan forceer ik de boel te veel. Wel een leuke afsluiter van het seizoen.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:56:32 #46
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_31612364
wie is er al of gaat er nog naar de bike motion?
OJAAJOH?
pi_31614223
ik niet, krijg maandag pas centjes.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:08:49 #48
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_31629251
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 20:56 schreef hellmondunited het volgende:
wie is er al of gaat er nog naar de bike motion?
Gisteren geweest. Van de meeste merken weet je natuurlijk al hoe de nieuwe fietsen eruit gaan zien, maar het is toch altijd wel leuk om ze ook effe op te tillen .

Overigens geen BBC voor mij. Maandag geinformeerd of je ook ter plekke kon inschrijven. Dat was mogelijk. Stond er gisteren ineens op de website dat het niet toch niet kon en de voorinschrijving inmiddels gesloten was. Nou ja, dan maar de kroeg in vanavond .
pi_31635765
en ik dacht dat ik trainspotter nog wel had gezien in eijsden vandaag
pi_32083703
Beetje laat, maar beter laat dan nooit

Heb de BBC overleefd, al was het uitermate zwaar (zelfs 40 km was loodzwaar).
De eerste 6 a 8 km in een trein van 700-1000 man gereden op een bospaadje waar je het alleen al zwaar zou hebben door de hevige regenval. Tel daarbij op dat ik rij met bijna profielloze banden. En je komt tot de conclusie dat het schaatsen op modder was. (Niet gevallen btw )

Verder was het een zeer mooi parcour, met naar mijn mening weinig tot geen zware klimmetjes. Klein minpuntje, want ben natuurlijk iemand van de regio en kan daardoor enigszins klimmen op dit terein.
Maar daar tegenover stond wel dat er zeer veel mocht worden gewaterfietst, wat natuurlijk ook een hele beleving is. Soms stond het water tot wel halverwege de kuiten.

Verder heb ik nog wat foto's gevonden van de BBC.

De niet te missen topper allertijden

Om aan te tonen hoe het erbij lag



Ikzelf na 10 km in Banholt

Halverwege in Heijenrath vlak voor de bevoorrading, waar ik tevens een paar kilometer later in de afdaling een klapband kreeg

En dan nog de foto van de dag, 3 kilometer voor de finish. Miste de bocht omdat men banden nog helemaal vol zaten met modder van het paadje ervoor en dus recht op de fotograaf afgleed

En het rugnummer uiteraard


Al bij al een leuke dag en zeker een aanrader voor jullie om volgend jaar eens aan mee te doen!

[ Bericht 7% gewijzigd door Zjwegel op 08-11-2005 11:50:56 ]
pi_32086583
niet koud zo in je korte broek/mouwen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_32090686
Niet echt, gewoon veel spul om je benen warm te houden en niet stoppen met trappen. Houd mij warm genoeg
Fiets nu nog steeds met korte broek en na een half uur met afgestroopte mouwstukjes.
pi_32167750
Hoihoi,

Laat ik beginnen met: ik heb absoluut geen verstand van mountainbikes, maar daarom duik ik juist dit topic in
Ik ben er achter gekomen dat ik fietsen superfijn vind, en dan vooral hard fietsen, snelheid...
De snelle opmerking die dan al gauw gemaakt wordt is: koop een racefiets. Probleem is alleen dat ik de fiets graag voor mijn trip naar m'n werk wil gebruiken, wat over klinkers, stoeptegels, asfalt maar ook regelrechte rampfietspaden heen gaat.
Ik heb al een normale fiets, maar die kan het toch niet helemaal aan, de versnelling laten onderhand te wensen over, de ketting slijt in rap tempo etc.
Geld voor een dure nieuwe citybike heb ik niet, dus kwam ik toch uiteindelijk uit op een mountainbike. Deze zal echter niet bedoeld zijn om dus 'the mountains' mee in te gaan, maar wel dus om dat stadsgeweld te trotseren.

Gezien de arme student niet veel uit te geven heeft, zit ik nu natuurlijk te kijken naar (extreem) goedkope gevalletjes. Bijvoorbeeld zoiets. Gezien mijn geringe kennis over deze fietsen weet ik absoluut niet waar ik op moet letten.

Hier iig mijn wensen/ lijstje waar rekening mee moet worden gehouden:
-Ik ben 1.97m, fiets moet dus goed in hoogte verstelbaar zijn.
-Fiets moet minimaal 3 jaar mee kunnen gaan met slechts een uur of 10 gebruik in de week op stadsniveau (da's bijna niets?)
-Goedkoop doch degelijk

Ik verwacht dus duidelijk geen topfiets die elke dag een aantal kilometer door kreekjes en over begroeide pospaden moet kunnen rausen, maar een fiets die niet doortrapt als ik wegstuif, eentje die lichter rijdt dan m'n stadsfiets en eindelijk eens wat meer versnellingen dan m'n standaard 3 torpedo standjes, maar niet na 1 rit al met kromme wielen terugkomt...
Nou wil ik geen miskoop maken, dus vandaar: help me please
Wat kunnen jullie me aanraden, waar moet ik op letten, en zou dit wellicht iets kunnen zijn?

Thnx!

[ Bericht 9% gewijzigd door Enil op 11-11-2005 01:33:07 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:46:51 #54
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_32175971
betreffende je link ik zeg : don't! full suspension is imo geweldig klote op vlakke weg, die fietsen zijn gemaakt voor downhill...
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:55:58 #55
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_32176184
ben nog vrij (zeg maar helemaal) nieuw hier... maar niet met het mtb'n
hier komen de foto/specs van m'n bike:


Merk: Intersens
Type: XC580
frame: highend alu7005 frame DB
Susp: Rock Shox Duke XC
Groupset: Shimano LX met XT RD
Seatpost: Ritchey WCS
Handlebar: ,,
Handlebarstem: ,,
Zadel: selle italia C2
wielen: Shimano whr-540
Banden: Schwalbe Racing Ralph

[ Bericht 32% gewijzigd door Breemz op 11-11-2005 17:59:34 ]
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
pi_32183937
die spaken
pi_32211137
eindelijk een digicam om goeie foto's van mijn fiets te maken



heb er cranck brothers egg beater C pedalen opgezet.
Een paar nieuwe "veldbandjes" opgezet, voor de drogere dagen.
nieuwe stuurpen PRO XLT MTB Ahead.
  zondag 13 november 2005 @ 14:23:24 #58
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_32230920
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:21 schreef Enil het volgende:
verhaal
Nou ik ga je proberen wat tips te geven omtrent de aankoop van je fiets!
Dat je tweedehands ergens aan probeert te komen is al top! Een goede tweedehandse fiets is al een stuk goedkoper.

zoals hierboven al is gezegd, geen fietsen met achtervering kopen met een lage prijs. Dit omdat dat vaak gewoon troep is.

in de afmontage (tandwielen, cranks, versnellingen e.d) heb je ook verschillende niveau's. Daarbij zou ik minimaal denken aan Shimano Deore (LX XT en XTR zitten er nog boven, alivio en altus er onder)
OJAAJOH?
  zondag 13 november 2005 @ 14:24:32 #59
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_32230945
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef Breemz het volgende:
ben nog vrij (zeg maar helemaal) nieuw hier... maar niet met het mtb'n
hier komen de foto/specs van m'n bike:

[afbeelding]
Merk: Intersens
Type: XC580
frame: highend alu7005 frame DB
Susp: Rock Shox Duke XC
Groupset: Shimano LX met XT RD
Seatpost: Ritchey WCS
Handlebar: ,,
Handlebarstem: ,,
Zadel: selle italia C2
wielen: Shimano whr-540
Banden: Schwalbe Racing Ralph
Breemz, hoe is de kwaliteit van zo'n no name frame eigenlijk? Heb ze (ook met racefietsen) al eens wat aparte aanbiedingen zien doen.. ben dus benieuwd
OJAAJOH?
pi_32235278
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:23 schreef hellmondunited het volgende:

...tips...
Dus, een fiets zonder achtervering (idd, beetje overbodig in de stad ) en geen leuk klinkende oosterse wanna-b merknamen.
Maar enig idee aan wat voor een prijsklasse ik dan moet denken? Meer dan 300 euro gaat me 1-2-3 al niet lukken. Enig idee of daar wat tussen kan zitten?
(Kzal ondertussen zelf wel even de veilingsites in de gaten houden... Deze? of misschien deze? )

Ook nog een leuke: hoeveel inch fiets zou ik moeten hebben met een lengte van 1.97m? Enig idee? (Zelf wat gevonden: kom dan uit op 21 inch bij een binnenbeenlengte van 93 cm, de tabel er onder geeft echter een richtlijn van 22-23 inch)

Thnx!

[ Bericht 11% gewijzigd door Enil op 13-11-2005 22:12:53 ]
pi_32236531
mooie fietsen, kom ik aan met mijn gazelle ultimate

maja vandag weer in mook gefietst en het was weer lekker knallen
pi_32241189
morgen een gary fisher fiets ophalen, beetje kleine framemaat voor mij maar tis gratis
Moet nog bedenken of ik er iets voor in de stad van maak of voor op het strand (denk strand)
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  maandag 14 november 2005 @ 10:18:39 #63
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_32252404
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:24 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Breemz, hoe is de kwaliteit van zo'n no name frame eigenlijk? Heb ze (ook met racefietsen) al eens wat aparte aanbiedingen zien doen.. ben dus benieuwd
frames zijn veelal hetzelfde als de grotere merken..
ook die merken gebruiken vaak de alu 7005 frames.. (correct me if i'm wrong)
(de intersens heeft bv een carbon race frame dat gewoon van dezelfde fabriek als koga komt)
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
  maandag 14 november 2005 @ 14:29:40 #64
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32258079
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:18 schreef Breemz het volgende:

[..]

frames zijn veelal hetzelfde als de grotere merken..
ook die merken gebruiken vaak de alu 7005 frames.. (correct me if i'm wrong)
(de intersens heeft bv een carbon race frame dat gewoon van dezelfde fabriek als koga komt)
De grote merken hebben vaak jaren gespijkerd en geschaafd aan de geometrie van het frame en de materiaalverdeling (gewicht vs. stijfheid) en hebben vaak ook eigen materialen/legeringen. Aangezien vooral de geometrie erg belangrijk is, heb ik zelf liever een frame van een 'echt' merk. Kost misschien wat meer, maar dan heb je ook wat (en vaak meer after-sales support, maar dat verschilt natuurlijk per merk en per winkel).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_32375075
misschien dat jullie me kunnen helpen..

wil graag een bike kopen, gewoon beetje fietsen en af en toe crossen. zat te denken aan rond de 600 euro, iemand suggesties? liefst wel een degelijke fiets..
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:15:11 #66
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_32375812
quote:
Op zondag 13 november 2005 16:59 schreef Enil het volgende:

[..]

Dus, een fiets zonder achtervering (idd, beetje overbodig in de stad ) en geen leuk klinkende oosterse wanna-b merknamen.
Maar enig idee aan wat voor een prijsklasse ik dan moet denken? Meer dan 300 euro gaat me 1-2-3 al niet lukken. Enig idee of daar wat tussen kan zitten?
(Kzal ondertussen zelf wel even de veilingsites in de gaten houden... Deze? of misschien deze? )

Ook nog een leuke: hoeveel inch fiets zou ik moeten hebben met een lengte van 1.97m? Enig idee? (Zelf wat gevonden: kom dan uit op 21 inch bij een binnenbeenlengte van 93 cm, de tabel er onder geeft echter een richtlijn van 22-23 inch)

Thnx!
Die eerste lijkt me wel wat voor jou (Giant Terrago) alleen isie volgens mij een aantal jaar ouder dan 1,5 dus dat zou ik even nakijken als ik jou was.
OJAAJOH?
pi_32378868
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:51 schreef NullPointer het volgende:
misschien dat jullie me kunnen helpen..

wil graag een bike kopen, gewoon beetje fietsen en af en toe crossen. zat te denken aan rond de 600 euro, iemand suggesties? liefst wel een degelijke fiets..
http://www.bike2build.nl/artikel.php?productgroepid=001&hoofdgroepid=00004&subhoofdgroepid=00226&subgroepid=00425

denk dat hier wel wat leuks tussen zit voor je, cube is namelijk een leuk merk
  zaterdag 19 november 2005 @ 10:10:43 #68
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32393139
Wel jammer dat ze dan een hoop niet echt goede zooi op een fiets doen en dan LX en XT derailleurs om te kunnen zeggen: 'lichtgewicht Deore, LX en XT onderdelen en een voorvork met Lockout!' (2006 Attention).Een aardige fiets voor die prijs, ik heb alleen m'n twijfels over de voorvork, maar ja, die kan je altijd later nog vervangen.

Je kan ook proberen een fiets van vorig jaar te pakken te krijgen, daar kan je meestal redelijk wat korting op regelen. Maar neem niet een fiets van vorig jaar, die net niet de goede maat is, omdat 'ie zo goedkoop is! Succes!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:42:53 #69
109833 Benjamos
Screw u guys... Im goin home!
pi_32600387
wat een geweldig weer is het om te fietsen he jongens!

En ga nou niet zeiken dat het zo koud, nat of glad is.. .want dan vind ik jullie gewoon allemaal watjes

Echt enorm veel lol gehad vanmiddag
pi_32600943
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 18:42 schreef Benjamos het volgende:
wat een geweldig weer is het om te fietsen he jongens!

En ga nou niet zeiken dat het zo koud, nat of glad is.. .want dan vind ik jullie gewoon allemaal watjes

Echt enorm veel lol gehad vanmiddag
Vandaag met mn strandfiets naar scheveningen gereden daar wat op het strand gereden en weer terug via centrum den haag.
Jammer dat na 5 kilometer mn bovenste derraileurwieltje eraf viel maar gelukkig kon ik alle onderdelen van het fietspad rapen en weer terug zetten .

Toch weer een ritje van 5 uur gehad dus op een oude baggerfiets
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32633829
Woei, dit moet dus wel wat zijn neem ik aan? :::
quote:
Zeer mooie ATB,in zo goed als nieuwe staat.
Is afgemonteerd met o.a.

Deore remgrepen
Deore shifters 3x9 versnellingen
Deore voorderaileur
Deore achterderaileur
Deore octalink crankset
Deore bracket
Shimano M540 wielset
Shimano M515 SPD pedalen
Instelbare verende SR voorvork met Lock Out
Ritchy stuur
Ritchy stuurpen
Kalloy zadelpen
Leren Selle Italia zadel

Fiets is zo goed als onbeschadigd,alleen een paar maal voor woon/werkverkeer gebruikt.Mag weg tegen redelijk bod,is 2 jaar oud.

Voldoet aan mijn kleureisen, deore afgemonteerd, enig idee wat een redelijk bod op deze bike zou zijn?
pi_32637624
ik zou er niet meer dan 350 euro voor geven, maar dat komt vooral omdat ik m niet echt mooi vind.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32644112
Btw, als ik hem alleen voor woon-werk verkeer gebruik, en sporadisch om een stukje in het bos mee te crossen, tot in hoeverre zal het dna een aanslag op m'n rug leveren?
M'n ruggetje is helaas niet in een al te beste staat, dus misshcien zou ik vanuit dat oogpunt alsnog van de aankoop af moeten zien.
Dus, aan jullie de vraag: is de aanslag op de rug erg groot, of valt het wel mee?
pi_32644953
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:54 schreef Enil het volgende:
Btw, als ik hem alleen voor woon-werk verkeer gebruik, en sporadisch om een stukje in het bos mee te crossen, tot in hoeverre zal het dna een aanslag op m'n rug leveren?
M'n ruggetje is helaas niet in een al te beste staat, dus misshcien zou ik vanuit dat oogpunt alsnog van de aankoop af moeten zien.
Dus, aan jullie de vraag: is de aanslag op de rug erg groot, of valt het wel mee?
Ik zou het niet doen als je last van je rug hebt, maar je mist dan wel een leuke sport .

Je moet er dus wat voor over hebben..
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32645293
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:27 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Ik zou het niet doen als je last van je rug hebt, maar je mist dan wel een leuke sport .

Je moet er dus wat voor over hebben..
Niet meer kunnen slapen, zitten of normaal kunnen lopen, maargoed, dan kan ik wel mountainbiken
Ligt het nou puur aan de houding die je op een mtb hebt? Ik bedoel, of ik nou 60 km per week aan woon-werk verkeer rijd op een stadsfiets of op een mtb, maakt het zo veel uit? Krijg ik met een mtb meer last van m'n rug dan met een citybike? Daar gaat het me even om
De rest van het gebruik van de mtb valt natuurlijk aan te passen aan de hoeveelheid last van m'n rug
pi_32646822
je zit wat meer voorover gebogen, dit is denk ik wat meer belastend voor je rug dan rechtop.
Check eens marktplaats hoeveel mensen hun mtb wegdoen wegens rugklachten..
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32646825
is natuurlijk afhankelijk van wat voor fiets je nu hebt, en hoe de afstelling van deze mtb is, een goede hybride is denk ik beter voor je rug, met een mtb zit je toch vrij diep, is meestal een flinke belasting op je rug.

Fiets is overigens niks mis mee, niet erg mooi oid maar een prima fiets(ik hou niet van shimano wielen vandaar )
'The Less you know, The more you believe'
pi_32649246
Je rug zal niet zo'n probleem zijn denk ik. Gewoon eerst de stuurpen al eens omdraaien en eventueel een andere erop zetten die in hoogte verstelbaar is.

Denk dat je op een gewone dag wel gekkere dingen met je rug doet soms dan menig op de MTB.
pi_32655766
Dag, experts. Ik ben op zoek naar een mountainbike.

Criteria:

Zo licht mogelijk, 20 tot 22 inch (ben 1.92), bestemd voor in Nederland en af- en toe een weekendje Ardennen, prijs tot ongeveer 500,-.

Tips/aanraders gevraagd!
The gum you like, is coming back in style.
pi_32667358
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dag, experts. Ik ben op zoek naar een mountainbike.

Criteria:

Zo licht mogelijk, 20 tot 22 inch (ben 1.92), bestemd voor in Nederland en af- en toe een weekendje Ardennen, prijs tot ongeveer 500,-.

Tips/aanraders gevraagd!
Een ardennen waardige fiets heb je niet voor 500 euro dus dat is simpel bij deze.
'The Less you know, The more you believe'
pi_32667816
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Dag, experts. Ik ben op zoek naar een mountainbike.

Criteria:

Zo licht mogelijk, 20 tot 22 inch (ben 1.92), bestemd voor in Nederland en af- en toe een weekendje Ardennen, prijs tot ongeveer 500,-.

Tips/aanraders gevraagd!
Deze is op zich wel ok:
http://www.12gotrading.com/?page=record&id=437&orderby=sub_soort
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32677217
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:50 schreef juliusbackpacking het volgende:

[..]

Een ardennen waardige fiets heb je niet voor 500 euro dus dat is simpel bij deze.
Voor een beginneling. Moet kunnen.
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:54:06 #83
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32677736
Uit vorige topic:
quote:
Inderdaad, ik heb dit al vaker gezegd in de centrale MTB topics en zal 't waarschijnlijk nog vaker moeten zeggen, maar voor deze prijs kan je geen goede fiets kopen. Als je er alleen maar mee op de weg gaat rijden met mooi weer, dan kan het nog wel, maar als je er echt mee het bos, de heuvels en de modder in wilt, zal je hier niet lang plezier van hebben.

Koop bij de boekhandel/bladen-shop/Bruna de MTB Guide 05 (of 06 als die al uit is). Hier staan alle richtprijzen in, als je op internet goed zoekt, kan je hier vaak wat onder (bij Bike-Fun geven ze 10% korting op alle fietsen die je via internet bestelt en bij van Herwerden geven ze 12,5% als je geen service wilt). Ook kan je kijken naar een fiets van vorig jaar, hier kan je vaak wel redelijke korting op krijgen. MAAR laat je geen fiets aansmeren die eigenlijk te groot/klein is omdat 'ie zo goedkoop is. Ook als je via internet wilt bestellen, probeer dan eerst ergens een proefritje te krijgen.

Als je voor een wat duurdere fiets gaat, wil je eigenlijk op z'n allerminst Alivio maar liever Deore-spul (of beter natuurlijk) van Shimano erop hebben en een Marzocchi,RockShox of Manitou voorvork (ik ben niet echt overtuigd van RST). Staar je niet blind op het achterderailleur trouwens. Natuurlijk, hoe duurder hoe beter (over het algemeen) maar veel fabrikanten doen er een duurder achterderailleur op om de hele fiets beter te laten lijken en dan een heel goedkope voorvork/voorderailleur/crankstel om de totale prijs laag te houden.

Wat ik zelf erg goede beginners-fietsen vind, zijn de Specialized Hardrocks, niet te duur, goed frame (wordt altijd goed getest), goede prijs-kwaliteit verhouding etc. Cube (oa bij Bike2Build) heeft ook goedkopere fietsen in hun gamma, daar hoor ik ook wel redelijk wat goeds over, zelf geen ervaring mee. En Trek heeft ook wel leuke fietsjes. 't Voordeel van dit soort fietsen is ook dat je een beter frame hebt dan van zo'n 300 euro fiets. Als je het echt leuk vindt, kan je dan altijd gaan upgraden en dan heb je voordeel van een duurder frame.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_32677824
Is een occasion niet een veel nuttigere aankoop?
The gum you like, is coming back in style.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:39:55 #85
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32678921
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:57 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Is een occasion niet een veel nuttigere aankoop?
In principe wel. Ik ben er zelf niet zo'n fan van omdat je niet weet wat er allemaal mee gebeurt is en hoe de fiets is onderhouden. En meestal heb je dan ook geen garantie, dus als er iets mee is, kan het alsnog een dure grap worden . En je moet ook maar net een fiets met de goede maat vinden.

Bij Bikefun verkopen ze de Specialized Hardrock XC Comp voor ¤520 (als je 'em op internet besteld (lastig ivm de maat) krijg je 10% korting). Aardige fiets, goed frame, goede voorvork. Derailleurs zijn wat minder, maar die zijn stukken goedkoper om te vervangen. Voor een Deore voor- en achterderailleur en shifters ben je ong. ¤100 kwijt (als het spul wat er standaard op zit versleten/kapot is).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_32682400
alivio derailleur trap ik echt zo krom, begint hij spontaan te schakelen in een klimmetje. Waardeloos dus. Kwam ik achter toen ik mijn strandbike eens in de bossen ging proberen vanwege wat defecten aan mijn normale mountainbike.

Begin sowieso niet aan schijfremmen als je net wilt beginnen. Goedkope rommel loopt zo aan en onderhoud is ook niet goedkoop.(maw remblokjes slijten onder je reed weg).

Nogmaals voor 500 euro koop je geen ardennen waardige fiets, heeft niks mee te maken of je beginnenling bent of niet. Wat je wel kan proberen of je ergens iets in de opruiming tegenkomt, een oude cube oid.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 29 november 2005 @ 22:14:37 #87
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32682618
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:08 schreef juliusbackpacking het volgende:
alivio derailleur trap ik echt zo krom, begint hij spontaan te schakelen in een klimmetje. Waardeloos dus. Kwam ik achter toen ik mijn strandbike eens in de bossen ging proberen vanwege wat defecten aan mijn normale mountainbike.
Dat is wel apart, de kracht (van het trappen) komt op de tandwielen te staan en niet op het derailleur, hier is dus iets anders mis. Maar inderdaad, Alivio is niet echt wat je wilt.
quote:
Begin sowieso niet aan schijfremmen als je net wilt beginnen. Goedkope rommel loopt zo aan en onderhoud is ook niet goedkoop.(maw remblokjes slijten onder je reed weg).
En ook niet aan full-suspension voor deze prijs!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_32885203
De nieuwe Specialized FRS ( I , II, III ) zijn prima te betalen straks !
Strat bij 1500 euro denk.. dan heb je echt een leuke full suspension starters fiets
  woensdag 7 december 2005 @ 11:04:56 #89
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32885687
FSR bedoel je? En uit de I, II, en III maak ik op dat je de BigHits bedoelt (en niet de FSRxc's). BigHits zijn altijd al gave fietsen geweest, en ze zijn alleen maar goedkoper geworden Ik vind alleen de opdruk van de I en II niet echt mooi. De III: (uiterlijk, maar ook de specs natuurlijk). Die staat alleen voor ¤2600 in de winkel (uiteindelijk dus ¤2300 ofzo).

Wat ik wel jammer vind is dat ze nu geen voorderailleur meer hebben. De oude BigHits hadden 2 tandwielen en een bashring voor, nu één tandwiel, maar wel betere bashguard en chainguide. Dat kleine verzet was soms best handig!

Maar echte 'full suspension' starters-fietsen zijn het niet. Tenzij je starter-freerider bedoelt.

En de Enduro SX Trail II is ook best . De Enduro is sowieso een goede fiets (schijnt wel dat je minstens een Fox 36 vork erin moet hebben, die is lang genoeg). Darren Berrecloth gebruikte een Enduro (denk SX Trail, geen gewone) bij Crankworx, die fiets kan dus best een hoop hebben.

[ Bericht 28% gewijzigd door FHR op 07-12-2005 11:10:15 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 7 december 2005 @ 11:25:38 #90
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32886204
Deze is ook leuk (maar vast niet goedkoop):

Mountainbike met CVT (continu-variabele transmissie). Ben benieuwd of het echt werkt. Het lijkt me nogal zwaar en volgens mij komt er ook snel veel troep in het systeem zoals het nu in elkaar zit.
http://www.psi-tw.com/sproduct.htm
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_32887201
Ze zeggen dat het gewicht rond de 1.2 kg zit voor de gearbox unit alleen al.

Daarbij geven ze voordelen die de CVT zou hebben tegenover gewoon shiften waar ik nog nooit last van heb gehad of zelfs ook maar aan gedacht heb.

Shifter-free handlebars are lighter, catch less dirt, cleaner-looking and allow easier bar spins. (Het stuur wordt inderdaad lichter )
Keep both hands grasping the handlebars all the time. No looking down to see what gear you are in or what your chain is doing. (beetje MTB'er weet welke versnelling hij op heeft liggen op het moment)
No batteries or electronic controllers required. (waar hebben we dat dan zitten???)
  woensdag 7 december 2005 @ 12:26:11 #92
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32887673
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:07 schreef Zjwegel het volgende:

No batteries or electronic controllers required. (waar hebben we dat dan zitten???)
Ik denk dat dit erbij staat omdat veel mensen zullen denken dat het electronisch geregeld is, terwijl het puur mechanisch is. Voor 'roadies' zijn er wel eens derailleurs geweest die met een afstandsbediening werkten en met een elektromotortje (of piëzo ofzo). Geloof van Mavic. Maar dat waren dus gewone derailleurs, geen CVT ofzo.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_32891902
ik doe en van mn fietsjes weg. een Gary Fisher Aquila.
Zie [TK] Gary fisher mountainbike
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_33105556
Ik was immers op zoek naar een leuke occasion.

Target Colorado Sram 9.0 MTB

Specificaties:
Frame : alloy 7005, maat XL
Vork : RST Omega TL, suspension
Stuur : Uno
Velgen : Vuelta Airline
Versnellingen : Sram 9.0
Shifters : Sram gripshift 7.0
Remmen : Sram V-brakes 7.0
Zadelpen : Aluminium
Kleur : Zwart/Zilver

vp: 499,-

Is dit wat?
The gum you like, is coming back in style.
pi_33105632
Of een B1 van vp 350,-

5 jaar oud
framemaat 21 inch
afgemonteerd met shimano deore lx
remmen magura HS 33 (remmen op oliedruk)
voorvork Rockshox
shimano pedalen (net nieuw).
The gum you like, is coming back in style.
pi_33106117
ik zou sowieso ALS je al 1 van de 2 wilt kopen, voor de B1 gaan.

Hij zal wel wat ouder zijn, maar is wel met gerenomeerd materiaal afgemonteerd.
pi_33107493
voor 500 kan je een veel leukere fiets kopen.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_33107498
En een Merida dan?

Merida Matts Speed

Frame maat 20"
Achterderailleur Shimano lx
Voorderailleur Shimano Deore
Remmen Shimano Deore
wielen Shimano Deore 26"
Voorvork SR Suntoer

vp 475,-
The gum you like, is coming back in style.
pi_33107515
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:39 schreef Mute_Me het volgende:
voor 500 kan je een veel leukere fiets kopen.
Laat dan 's wat zien. Ik zoek al een tijdje. Frame-maat 20 of 21''. Hij mag ook niet al te zwaar zijn.
The gum you like, is coming back in style.
pi_33126995
Wel leuk van je dat je even meedenkt, maar ik ben te groot voor al deze fietsen. Ben 1.92.
The gum you like, is coming back in style.
pi_33130057
mjah desnoods koop je een mooie fiets een maatje kleiner, en zoek je er een mooi frame bij.
die 4e is trouwens 20'' zoals je vroeg.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_33130256
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:19 schreef Mute_Me het volgende:
mjah desnoods koop je een mooie fiets een maatje kleiner, en zoek je er een mooi frame bij.
die 4e is trouwens 20'' zoals je vroeg.
Zit je ook alweer tegen de 1000,-
The gum you like, is coming back in style.
pi_33130812
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 12:24 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Zit je ook alweer tegen de 1000,-
zoiets als ik poste 500 euro, ander frame 300. oude frame verkopen.. 125 euro. okey je bent wat duurder uit maar dan heb je wel iets leuks.
Persoonlijk vind ik complete fietsen altijd ruk omdat er altijd wel iets is dat niet naar je wens is.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zondag 18 december 2005 @ 15:28:28 #105
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_33191725
Zo, mijn kerstcadeau is ook afgeleverd:



Belangrijkste specificaties:

Frame: Giant XTC Composite 2006
Vork: Manitou R7 Platinum
Wielen: Mavic XC717 / DT Revolution / DT Onyx
Remmen: Magura Martha / Martha SL
Crankstel: Race Face Deus XC
Shifters: Sram X.0 2006 carbon Triggers
Achterderailleur: Sram X.0
Voorderailleur: Shimano XTR
Stuurpen: Ritchey WCS
Stuur: Ritchey WCS
Zadelpen: Ritchey WCS Carbon
Zadel: Fisik Aliante titanium

Totaalgewicht: 9,9 kg. Op wedstrijden met droge parcoursen wil ik waarschijnlijk gaan rijden met Maxxis Maxlite 310. Dan zal ie in combinatie met lichtere binnenbanden nog ongeveer 450 gram lichter zijn. Voor de foto heb ik Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nic gemonteerd, omdat ik dat mooie banden vind

pi_33194702
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:28 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, mijn kerstcadeau is ook afgeleverd:

[afbeelding]

Belangrijkste specificaties:

Frame: Giant XTC Composite 2006
Vork: Manitou R7 Platinum
Wielen: Mavic XC717 / DT Revolution / DT Onyx
Remmen: Magura Martha / Martha SL
Crankstel: Race Face Deus XC
Shifters: Sram X.0 2006 carbon Triggers
Achterderailleur: Sram X.0
Voorderailleur: Shimano XTR
Stuurpen: Ritchey WCS
Stuur: Ritchey WCS
Zadelpen: Ritchey WCS Carbon
Zadel: Fisik Aliante titanium

Totaalgewicht: 9,9 kg. Op wedstrijden met droge parcoursen wil ik waarschijnlijk gaan rijden met Maxxis Maxlite 310. Dan zal ie in combinatie met lichtere binnenbanden nog ongeveer 450 gram lichter zijn. Voor de foto heb ik Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nic gemonteerd, omdat ik dat mooie banden vind

Mooie bike!!!

Jij weet wel wat je jezelf voor de kerst moet geven zeg
'The Less you know, The more you believe'
pi_33250794
Wat leuk... een MTB topic!
Zelf sinds een tijdje een beetje aan het klooien met MTB's en heb zelf de volgende fietsen staan:



Klein Palomino



CUbe Flying Circus (en daarachter een oude Raleigh M-trax met een rock shox quadra 5 )

De cube heb ik net nieuw en is echt een speelfietsje voor in de stad. De Klein kon niet zo goed tegen trappetjes e.d. dus toen maar deze gekocht.

Grtz

KrZ
pi_33251261
Overigens...
voor iedereen die een nieuwe of gebruikte fiets zoekt:

www.mtbreview.com

Heel erg veel gebruikerstests van zowat alle onderdelen die je je kan bedenken. (wel alles engels)
Zo kan je voor je iets koopt eerst even kijken of de onderdelen wel echt zo goed zijn als ze lijken.

Ook Rock Shox, Shimano enz brengen af en toe ongelofelijke bagger op de markt!

Tip om ook niet 2e hands te kopen trouwens: Carbon fietsen (oude giant Cadexen oid.) het is heel erg high tech en licht maar carbon kan met een keer verkeerd vallen (onzichtbare)schade oplopen die het frame onbetrouwbaar maakt.

KrZ
pi_34150999
Ik heb zojuist een nieuwe voorvork besteld op www.sdgbikesports.nl ( en nee geen spam , just mn ervaring die ik wil delen)
Nieuwe webshop van iemand uit de dirtbike scene. imo een aanrader
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:15:47 #110
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34151592
Heh SDG is ook een merk van o.a. zadels, "Speed Defies Gravity". Maar site ziet er best aardig uit. Aanbod nog beetje klein, en de prijzen soms wel goed (voor de hele fietsen van Specialized). Althans, als ze echt in dollars zijn. Als het euro's zijn, zijn ze veel te duur Hayes remmen zijn ook flink duur daar (www.bike-components.de heeft El Camino voor ¤203, bij SDGBikeSports is die $301, wat ong. ¤248 is.

Welke voorvork heb je eigenlijk gekocht?

-- edit: Maar mooi dat er nog steeds nieuwe shops bijkomen en met name voor wat moeilijker te vinden FR/DH/Street-spul.

[ Bericht 6% gewijzigd door FHR op 17-01-2006 11:21:48 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34153091
SDGbikesports.nl

Heeft hij het dan toch voor elkaar!! Succes sjors
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:42:55 #112
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_34155818
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:15 schreef juliusbackpacking het volgende:
SDGbikesports.nl

Heeft hij het dan toch voor elkaar!! Succes sjors
Ja, goed man! Ik liep wat rond op de Bikemotion, komt opeens Sjors naar me toe met een kaartje van z'n nieuwe toko. Ik ben niet zo van de dirt enzo, maar toch leuk dat ie het hem heeft geflikt.
pi_34158608
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:15 schreef FHR het volgende:
Heh SDG is ook een merk van o.a. zadels, "Speed Defies Gravity". Maar site ziet er best aardig uit. Aanbod nog beetje klein, en de prijzen soms wel goed (voor de hele fietsen van Specialized). Althans, als ze echt in dollars zijn. Als het euro's zijn, zijn ze veel te duur Hayes remmen zijn ook flink duur daar (www.bike-components.de heeft El Camino voor ¤203, bij SDGBikeSports is die $301, wat ong. ¤248 is.

Welke voorvork heb je eigenlijk gekocht?

-- edit: Maar mooi dat er nog steeds nieuwe shops bijkomen en met name voor wat moeilijker te vinden FR/DH/Street-spul.
Vergeet niet dat hij ook nog 10 % korting geeft op eerste order + de verzendkosten zullen een stuk lager liggen dan .de bestellingen.
Anyway .. ik doe zelf liever zaken met een nederlands bedrijf welke weet waar het over praat door eigen ervaringen ( ook met leveranciers ed.)

Ik heb begrepen dat de eigenaar van de shop enige jaren in een andere fietsenwinkel heeft gewerkt. Hij weet waar hij het over heeft dus

anyway .. ik ben ook blij dat er een shop bij is die spullen verkoopt van FR/DH/Street... steeds maar bestellen in de states ed is ook vermoeiend

gekochte vork : Fox 36 Vanilla RC2....

/edit .. ¤ 875,- incl verzending, inc 10% korting 1e order, levertijd was +/- 2 weken

[ Bericht 1% gewijzigd door realbase op 17-01-2006 14:26:05 ]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:24:25 #114
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34159147
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:08 schreef realbase het volgende:

[..]


gekochte vork : Fox 36 Vanilla RC2....
Leuke vork! Ik wil ook weer 's geld voor een nieuwe bike/nieuwe onderdelen....
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34177791
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:24 schreef FHR het volgende:

[..]

Leuke vork! Ik wil ook weer 's geld voor een nieuwe bike/nieuwe onderdelen....
geef je rekeningnummer maar
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34283183
Ik wil ook met mountainbiken (touren) beginnen, heb een Batavus Challenge Pro, zijn daar nog onderdelen van die ik moet vervangen om een beetje serieus en onderhoudsvrij te rijden ? (tevens tvp)
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  vrijdag 20 januari 2006 @ 17:17:15 #117
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34284181
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:47 schreef DaDude1987 het volgende:
Ik wil ook met mountainbiken (touren) beginnen, heb een Batavus Challenge Pro, zijn daar nog onderdelen van die ik moet vervangen om een beetje serieus en onderhoudsvrij te rijden ? (tevens tvp)
Heb je wat meer informatie over de fiets? De enige Batavus Challenge die ik nu op de site kan vinden, is een race-fiets. Daar zal je best een hoop aan moeten doen als je daarmee het terrein in wilt . Van welk jaar is de fiets? Wat voor onderdelen zitten er nu op? Foto, etc...
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34288067
Hij staat nu bij mijn ouders, dus de specificaties weet ik niet, hij is nog helemaal standaard. Het is een fiets van ik denk 2002/2003. Verder zat er dacht ik een chimano alivio cassette op. Mijn batavus heeft een groter frame dan deze
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  vrijdag 20 januari 2006 @ 19:46:42 #119
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34288628
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 19:27 schreef DaDude1987 het volgende:
Hij staat nu bij mijn ouders, dus de specificaties weet ik niet, hij is nog helemaal standaard. Het is een fiets van ik denk 2002/2003. Verder zat er dacht ik een chimano alivio cassette op. Mijn batavus heeft een groter frame dan deze
[afbeelding]
Heh, volgens mij heeft een studiegenoot een poosje geleden dezelfde gekocht (2e hands). Bij hem zijn de bushings (glijlagers) van de voorvork versleten, dus nu 'stottert' de vork als hij remt, misschien iets om op te letten. Je kan proberen ergens een set van voor- en achterderailleur en shifters te pakken te krijgen. Als je iets uit de categorie Shimano Deore of SRAM SX5 neemt, zit je wel goed (of hoger natuurlijk, maar dan wordt het misschien een beetje duur). Sommige winkels verkopen het als een set samen met een ketting en cassette (Bike2build heeft bijvoorbeeld een X-7 set voor ¤159). Je kan natuurlijk ook wachten tot er iets stuk gaat en dat dan vervangen voor iets beters. Let er dan wel op dat je spul neemt dat bij elkaar past (niet alle SRAM derailleurs/shifters werken met Shimano derailleurs/shifters).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34304649
Shifters gaan meestal wel lang mee, ok die cheap ass dingen, het zijn eerder je naven, voorvork en derailleurs die het leven laten.

Ik zou doorrijden tot het kapot gaat en dan met goed spul vervangen. maw zorg dat je de spullen alvast heb klaar liggen zodat je na je eerste serieuze rond gelijk kan sleutelen
'The Less you know, The more you believe'
pi_34306545
Bedankt, ik denk dat ik dat ook ga doen, ga ff goede kleding kopen zodat ik goed op weg kan.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34306655
ohja en onderhoudsvrij, dan moet je een ruime beurs hebben en voor chris king naven, balhoofd kiezen. Verder heeft een mtbv gewoon onderhoud nodig. Je kan hooguit investeren in spullen die lang mee gaan, alhoewel dat ook afhankeiljk is van oe je ermee omgaat.
'The Less you know, The more you believe'
pi_34329417
Ik rijd deze fiets gewoon op, kijken of het dan nog rendabel is om hem te upgraden daar een deore systeem en anders wordt het sparen voor een betere mtb.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34332468
ik weet niet hoe groot je bent, ik heb nog een leuke gary fisher staan, deore/ deore lx afgemonteerd.
Laat maar weten of je intresse hebt..
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34336409
Ben zelf 1m85, maar zoek een fiets hier in de buurt van Enschede, omdat ik afhankelijk van het openbaar vervoer ben...en laat ik nou niet té hard van stapel lopen maar toch bedankt voor je aanbod. (wat vraag je eigenlijk ervoor ?)
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34339244
¤200,- maar ik denk dat jij wel iets groot bent voor deze fiets.. Het is wel te doen als je van kleinere frames houdt zoals mij.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34340149
hmm, 200 euro is geen geld..:P welk type is het ?
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34342364
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34349020
een 16 inch mtb is wel heel erg klein hoor voor iemand van 1.85m.

Dat zit eerder tegen de 19 of 20 inch
'The Less you know, The more you believe'
pi_34349867
Ja heb nu een 19 of 20 inch fiets, en een kleinere zou ik toch niet willen hebben...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34366903
quote:
Op zondag 22 januari 2006 17:31 schreef juliusbackpacking het volgende:
een 16 inch mtb is wel heel erg klein hoor voor iemand van 1.85m.

Dat zit eerder tegen de 19 of 20 inch
ik zei al dat het eigenlijk niet was/is
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34523241
Hoi Fons!

Ben aan het denken om mijn MPH3 schijfremmen te gaan vervangen door Hope - mono 6 Ti.
Zou dit de moeite waard zijn? En zou ik er goed aan doen om achter bijvoorbeeld een Hope - Mono mini te zetten en voor de Hope - mono 6 Ti ?

Aangezien de meeste remkracht toch van voren komt.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:23:05 #133
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34523397
Magura Louise FR zijn ook erg goed, of de Avid Juicy 5. Ik zal binnenkort 's een testje van de Hope's opzoeken (nu even geen tijd/zin ). En idd, achter kan je best een kleinere rem doen. Ik meen me trouwens te herinneren die die 6 niet echt heel veel toevoegde, maar kan me vergissen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34554888
Heb vandaag een nieuwe fiets gekocht, wilde niet hebben dat ik mijn oude fiets aan gort trapte..
Het is een cube ltd comp geworden met HS33 remmen, XT achter, LX voor, foto's post ik deze week wel .
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34556671
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:23 schreef FHR het volgende:
Magura Louise FR zijn ook erg goed, of de Avid Juicy 5. Ik zal binnenkort 's een testje van de Hope's opzoeken (nu even geen tijd/zin ). En idd, achter kan je best een kleinere rem doen. Ik meen me trouwens te herinneren die die 6 niet echt heel veel toevoegde, maar kan me vergissen.
Magura heeft veel problemen met lekkage etc.. Hope is geil en werkt lekker, denk datje aan de mini's genoeg heb met normaal xc'en in nederland.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34556679
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:54 schreef DaDude1987 het volgende:
Heb vandaag een nieuwe fiets gekocht, wilde niet hebben dat ik mijn oude fiets aan gort trapte..
Het is een cube ltd comp geworden met HS33 remmen, XT achter, LX voor, foto's post ik deze week wel .
nice
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34557916

Dit is hem, ik laat er ook side-bars opzetten en later misschien nog een ander stuurtje, maar ik vind dat een mountainbike er het best uitziet als hij lekker smerig is en in de natuur staat .
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34558688
Leuke fiets Fons (we maken eens een keer een tourtje he )

Let wel op dat je je fiets niet te lang "mooi" uit laat zien, kan hij niet zo goed tegen

veel plezier ermee
pi_34582371
Mag hem dinsdag meteen gaan ophalen, dat wordt lekker touren dinsdag. Wat is jullie favo route ?
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  zondag 29 januari 2006 @ 16:12:44 #140
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34583368
Twente toch? Het parcours in Oldenzaal is wel aardig, daar ga ik (nou ja, ging ik, de laatste 2 maanden eigenlijk niet meer door omstandigheden) regelmatig heen (dichtbij vanaf mijn huis). Maar je kan best aardige tochtjes samenstellen met de Paasberg, de Lonneker Berg etc.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34583434
Stel he, stèl... dat je met dit weer wilt gaan rijden , wat voor kleding is daar geschikt voor?
pi_34583667
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:14 schreef Modus het volgende:
Stel he, stèl... dat je met dit weer wilt gaan rijden [afbeelding], wat voor kleding is daar geschikt voor?
bij cyclewear.nl hebben ze warme kleding met windtex. Die zijn goed te doen. Ik ben vandaag 2 uurtjes wezen fietsen en dat is echt heerlijk met dit weer.
Mijn ervaring is dat je benen niet snel koud worden, alleen je bovenlichaam omdat je dat relatief weinig beweegt. 2-3t-shirts en een jas daarover is vaak wel voldoende. Vooral veel verschillende lagen kleding over elkaar heen houd je lichaam lekker warm.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_34583694

ijss:)

Ik heb laatst rond het vriespunt geracefietst. ik raad je overschoenen aan,
-lange fietsbroek
-zweethemd
-fietsshirt
-jasje
-armstukken
-sjaal (tenzij je keelpijn wilt)
-Handschoenen
-Muts
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zondag 29 januari 2006 @ 16:30:37 #144
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34584132
Ik draag meestal een lange fietsbroek (wijde, dus niet zo'n strakke lycra), fietsshirt met lange mouwen (ook een wijde), wind-/waterdichte jas en handschoenen met hele vingers (daar fiets ik eigenlijk altijd mee). En dikke sokken. Ik draag altijd wijde fietskleding, en ik heb het idee dat dat met dit soort weer ook iets warmer is. Dan moet het wel goed afsluiten bij de bij mouwen/pijpen/hals natuurlijk. En verder gewoon bikkelen en hard fietsen
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34584770
Je rijd XC met downhill/Freeride kleding?
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_34585375
Hmm nou ik zal eens kijken, vriend van me rijdt ook gewoon op zijn race met dit weer, dus die zal ook nog wel wat tips hebben.
pi_34585496
Fietsen met wijde kleren als toplaag is okey.

Strakke kleding is gay mijn persoonlijke mening
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34585893
Mjah true true maar je ontkomt er niet aan op de racer
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:35:37 #149
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34588454
quote:
Op zondag 29 januari 2006 16:47 schreef MasterDisaster het volgende:
Je rijd XC met downhill/Freeride kleding?
Tja, wat is freeride/DH kleding... Ik houd gewoon niet van die strakke zooi. Ik rijd voor m'n lol, dan hoef ik toch geen 'aerodynamische' kleding aan, maar gewoon kleding die lekker zit. Dus shorts (meestal met binnenbroek met zeem, anders een boxer met zeem eronder) en losse fiets-shirts.


DH broeken zijn wel dikker dan 'gewone' wijde broeken. De shirts draag ik (zowel met lange als korte) mouw gewoon altijd. Kijk maar eens in buitenlandse fietsbladen, bijna niemand rijdt meer in strakke kleding (althans, niet als je gewoon lekker gaat fietsen, bij XC-wedstrijden natuurlijk wel).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34588682
Oh krijgen we dat weer, pfff nou hier fiets dan een lekkere homo rond

Met dit weer draag ik:

Koersbroek(kort) met zeem < zo'n strakke ja
Lange broek zonder zeem < ook zo'n strakke
Lange mouwen thermo ondershirt
Windstopper winterjas
Winddichte Handschoenen
Winddichte sokken(gore-tex) of thermosokken met overschoenen voor als het nat is(regen/modder)
Winddichte helmcap
Zonnebril(tegen de koude wind in je ogen)
Helm

Voor de mensen die het gay vinden, grow-up, vanmiddag weer een stuk of 60 homo's zien starten in zeddam.
En al die homo's tijdens het schaatsen, pfffffffffff Zo klein is je piemel toch niet?
'The Less you know, The more you believe'
pi_34590309
Vaak zit die "strakkere" kleding ook lekker, bovendien kan de wind er niet onder.

Ik:
Koersbroek (kort) strak
Trainingsbroek (niet strak)
Lange mouwen thermo shirt
Korte mouwen thermo shirt
Lange mouwen fietsshirt
winddichte handschoenen
schoenen + overschoenen
helm
zonnebril
sjaal
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34624659
Korte strakke koersbroek
onderbroek (is echt te koud zonder met dit weer )
Beenstukken
x-socks
overschoenen
thermoshirt korte mouwen
koersshirt
armstukken
windjasje
thermohandschoenen
bmx handschoenen
bril, tegen wind/takken/modder
helm of pet (ligt eraan wat ik ga doen)
+ heating massage olie

[ Bericht 11% gewijzigd door Zjwegel op 31-01-2006 10:07:00 ]
pi_34631085
Ik vind een strakke broek toch wel een tikkeltje lekkerder zitten, de zeem verschuift minder snel, het is warmer en je hebt minder kans dat broek vies wordt van de ketting.

En zeker met dit weer, moet ik er niet aan denken om een of andere flodderbroek aan te hebben.

Nu we toch kleding aan het opnoemen zijn:
afgelopen zondag -4 - +5
zweetshirtje
thermoshirt
katoenen t-shirt met lange mouwen
jack met windtex
strakke lange broek met windtex
standaard zeeman handschoenen (die waren iets te dun)
zonnebril (tegen zon en takken, stof etc.)
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_34633001
haal die laag katoen eruit, dat houdt alleen zweet vast, zo kan het dus nooit naar buiten om te verdampen. Zo heeft de rest van je kleding geen nut.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:08:09 #155
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34639132
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:36 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik vind een strakke broek toch wel een tikkeltje lekkerder zitten, de zeem verschuift minder snel, het is warmer en je hebt minder kans dat broek vies wordt van de ketting.

En zeker met dit weer, moet ik er niet aan denken om een of andere flodderbroek aan te hebben.
De lange broek die ik draag heeft een strakke binnenbroek voor de zeem en de pijpen hebben klitteband aan de onderkant om ze tegen je been te houden. Komt dus niet tegen de ketting en waait ook niet in. Maar ja, allemaal kwestie van persoonlijke voorkeur!.

En er komt een nieuwe film van de makers van The Collective genaamd: Roam. Wordt vast een zeker weer een juweeltje!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34639281
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:17 schreef juliusbackpacking het volgende:
haal die laag katoen eruit, dat houdt alleen zweet vast, zo kan het dus nooit naar buiten om te verdampen. Zo heeft de rest van je kleding geen nut.
Maar ik vraag me af of een zweetshirtje, thermoshirt en fietsjack wel warm genoeg is dan bij -5.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:05:07 #157
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_34640663
Mijn blessure zit er bijna op, de bike kan weer van stal. Heerlijk, na bijna een half jaar afwezigheid.
pi_34640687
zeker is dat warm genoeg, zweetshirt zorgt voor de afvoer van het zweet dus dat voel je al niet meer.
De naam thermoshirt zegt het al he dat zorgt dat je lichaamstemperatuur op ongeveer het peil blijft en een fietsjack is zeer goed tegen de wind (mits winddicht). Je moet wel niet verwachten dat je er een half uur mee kan stilstaan, maar zo lang je maar beweegt is het warm genoeg.
pi_34647008
Als het echt heel erg koud is heb ik een zweetshirtje met daar overheen een voor 70% wollen shirtje(onderkleding) en daaroverheen mijn winterjas.

Zoals Zjwegel al zegt als je maar blijft bewegen is het warm genoeg. En bescherm je voeten en je hoofd goed. daar gaat veel warmte verloren.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:38:35 #160
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34649287
Ik ga binnenkort een weekje snowboarden in Portes du Soleil. Er stond in de O2-bikers (vind het niet echt een goed blad, maar de voorkant van deze trok me aan) van december 2004 een artikel over 'snow-biken' daar. Voor ¤35,- huur je een bike, helm en gids en ga je anderhalf uur over pistes raggen. Natuurlijk wel op het eind van de dag als de meeste pistes al dicht zijn. Je gaat dan eerst oefenen op een groene piste (waarschijnlijk omhoog lopen ) en daarna een langere afdaling het dal in, waarna je met de télépherique terug omhoog kan.

Ik hoop dat het gaat lukken om dit te regelen, maar ik vrees dat ze meer dan 2 mensen (m'n vriendin en ik) willen hebben voordat het daadwerkelijk door gaat. Ik heb de afdaling naar het dal al vaker gedaan op snowboard en op de fiets in de zomer, dus ik heb wel een idee van wat ons te wachten staat. Heeft iemand zoiets al wel eens gedaan? Wordt nog wel even lastig met kleding, misschien gewoon een oude snowboardbroek meenemen.


Heb er zin in!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34649871
quote:
Nee, hoezo?

'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 31 januari 2006 @ 16:00:10 #163
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34649937
Hahaha wat een kopie: (Scott Octane FR uit 2003)


Ze hebben zelfs de naam van de velgen gejat (Sunn Double Track) en de gele opdruk van de banden van de Kenda Nevegal (geloof ik, het is in ieder geval gejat)! Alleen bij die nep-fiets klopt de geometrie voor geen meter volgens mij. Er zit wel een dual-crown voorvork in die op "down-hill" gebruik zou wijzen, maar de hoek ervan is veel te steil. Oh ja, en als je hiermee wilt gaan DH-en, overleeft de fiets (en jijzelf misschien) de eerste run niet eens. Deze voorvork (een no-name, dat is meestal al niet goed) is dus nogal overdreven voor de fiets, beetje zwaar en onhandig (je stuur kan niet 90 graden draaien bijvoorbeeld). En een no-name achterdemper is ook niet verstandig, wie weet wat voor problemen je daarmee krijgt, afgezien van het gebrek aan 'preformance'.

Maar voor dit geld kan je géén goede full-suspension kopen. Zelfs een hardtail wordt lastig voor deze prijs. Mechanische schijfremmen in dit prijs-segment zijn meestal slechter dan gemiddelde V-brakes. De derailleurs in deze prijsklasse zijn gemaakt voor off-road gebruik. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, lijkt me geen verstandige aankoop. Als je een beetje een serieuze fiets wilt, kan je beter op zoek gaan naar een hardtail voor ong. ¤500,-. Sommige winkels hebben nog fietsen van vorig model-jaar, daar kan je vaak redelijk wat korting op krijgen. Let er wel op dat het de goede maat is!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34653149
Dat ding is echt TE erg, het is idd wat FHR zegt een copy. En nog een slechte ook, alleen al kijkend naar de vuistregel van fully's. Onder de 1000 euro voor een niet afgeprijsde fiets moet je links laten liggen.

Sowieso die hele site kan je maar beter snel vergeten, want wat ik zo zie is alles crap wat ik zo in een flits zag was er maar 1 leuk onderdeel in de hele collectie en dat waren de magura Julie remmen, maar die zijn in mijn ogen ook niet top.
pi_34653424
En op een fully moet je ook niet beginnen...

Hier mijn nieuwe fiets



rijdt super
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34653814
@FHR,

die vakantie van jou lijkt me echt geweldig, heerlijk door de sneeuw naar onderknallen zonder echt het grote gevaar van takken en stenen, alleen maar hobbels.

Het lijkt me trouwens ook wel verstandig om een snowboard broek aan te doen ja, zeem lijkt me niet perse nodig. De ondergrond zelf geeft al genoeg veerkracht en echt pijnlijk zal het niet zijn voor je onderkant andershalf uur is trouwens ook niet zo gek lang. Dus kindergeld zal het je niet kosten zonder zeem .

Wel foto's en verslag maken als je gaat!
pi_34655392
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:54 schreef DaDude1987 het volgende:
En op een fully moet je ook niet beginnen...
dat is natuurlijk ook weer een loze opmerking, geef er dan een reden bij waarom niet.

ik zou zeggen als je het geld hebt om op een fully te beginnen gewoon doen, maar dan wel een goede fully
pi_34662020
Was ook meer sarcastisch bedoeld om mijn nieuwe hardtail te showen


Als je geld ervoor hebt zou ik het doen anders niet.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:12:11 #169
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34663145
Het is, denk ik, wel zo dat je op een fully wat 'luier' rijdt. Daarmee bedoel ik iets minder goed op je lijn-keuze letten en toch iets andere techniek. Maar ja, als je altijd op een fully gaat rijden, zou dat niet zoveel uit moeten maken misschien. Bunny-hoppen zal je jezelf waarschijnlijk ook iets anders aanleren (gebruik maken van de achtervering).
Ik spring bij m'n vriendin regelmatig op m'n oude Cannondale F700 en dat is toch altijd weer even wennen, zo'n stijve achterkant (en bijna geen veerweg voor, flats ipv SPD en smalle bandjes die hard aan vervanging toe zijn... ). Daar rijd ik echt anders op dan op m'n Spesh.
Uiteindelijk is het (zoals zoveel dingen) een kwestie van persoonlijke voorkeur in combinatie met je budget.

PS: Dadude, laat jij 'em voor altijd op z'n grote blad liggen als je gaat stoppen? Da's toch lastig met wegrijden! Leuk fietsje trouwens, ziet er wel sjiek uit met al dat mat zwart enzo.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34663902



Dit is mijn zelfbouw bike van het moment
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_34664254
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:12 schreef FHR het volgende:
PS: Dadude, laat jij 'em voor altijd op z'n grote blad liggen als je gaat stoppen? Da's toch lastig met wegrijden! Leuk fietsje trouwens, ziet er wel sjiek uit met al dat mat zwart enzo.
Het is mat zilver , en ben alvast aan het oefenen voor singlespeed Nee, om eerlijk te zijn beetje stom ja
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34666889
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:46 schreef DaDude1987 het volgende:
Was ook meer sarcastisch bedoeld om mijn nieuwe hardtail te showen


Als je geld ervoor hebt zou ik het doen anders niet.
mooie bike btw
pi_34667841
beter mik je die reflectors héél snel van je pedalen (of maak er een echte mannen fiets van en monteer platforms )
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34673433
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 00:29 schreef Mute_Me het volgende:
beter mik je die reflectors héél snel van je pedalen (of maak er een echte mannen fiets van en monteer platforms )
Begrijp dat dan, dat is voor extra snelheif die reflectors
'The Less you know, The more you believe'
pi_34691802
Nouja, de reflectors zijn toch maar van korte duur. Maar nu snap ik niet hoe jullie dit doen...Heb vandaag paar rondjes hulsbeek gereden maar moet toch soms de voetjes aan de grond zetten, nu zal dit met spd pedalen niet zo makkelijk gaan denk ik. Heb ze wel eens aangehad en geprobeerd, maar voor de lange tochten (heb er sinds gisteren 90 km opzitten) heb ik mijn gewone schoenen aangetrokken.

Flikkeren jullie dan nooit ?????
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34692204
practice my dear, practice.

Binnen een paar dagen weet je neit meer beter, ik kan op het moment beter met spd fietsen dan op gewone trappers. Af stappen van een gewone fiets doe ik om eerlijk te zijn zelfs met een kleine knik in de enkels .

Je leert het wel, net als je vroeger niet kon fietsen
pi_34697565
Zet de klipjes gewoon op de soepelste stand, en uiteraard flikker wij ook wel eens.

Ik had net een nieuwe MTB en wilde even aan mijn vriendin een stoppie showen op m'n voorwiel. Maar helaas was ik vergeten m'n pendalen af te stellen dus kreeg ik m'n voeten niet los. Met gevolg dat ik heel hulpeloos op de grond viel zonder me ook maar op enige manier op te kunnen vangen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_34703551
Nouja dat is me dus ook al gebeurd .
Maar heb het ook meer over het mtb-en in het bos, soms ben je nét even uit evenwicht en wil je even wat steun. Met de spd pedalen zal je minder snel je voet uit kunnen steken om niet te vallen.
Nouja, dat wordt dus nog oefenen en dan zien we wel .
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:03:01 #179
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34707668
Ik heb m'n SPD-pedalen altijd op de meest losse stand. Tijdens het gewone trappen merk je daar als het goed is toch niks/niet veel van. De belasting van de klik-beugeltjes is dan in een andere richting en niet afhankelijk van de veerspanning. Ik kan me niet herinneren wanneer ik ben gevallen door SPD. Ze zullen sowieso na verloop van tijd wel makkelijk los gaan als ze in beginnen te slijten. Gebruik in ieder geval wel altijd schoenplaatjes van hetzelfde merk als het pedaal. Een vriend van mij had ooit Specialized-schoenplaatjes en die kwam niet echt makkelijk los uit Shimano-pedalen

Hulsbeek-route is best aardig, maar waar moet je (Dadude) dan je voeten aan grond zetten? Ik vind het jammer dat de baan niet zoveel onderhoud krijgt als 'ie nodig heeft, en er rijden nogal wat mensen die niet omlaag kunnen/niet kunnen remmen. Daardoor zijn de stukje waar je van die wal omlaag gaat helemaal kapot geremd. Ik vind dat stuk waar je tussen de wielerbaan en de N-weg rijdt leuk, met die grote hobbels erin, lekker vliegen . Misschien kunnen we wel een keer afspreken? Kan ik eindelijk weer 's wat aan m'n conditie doen, die is erg bagger op het ogenblik Oh ja, moet ik alleen wel eerst ook nog even m'n achterwiel fixen (spaken en naaf etc).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34710235
Nou gisteren was alles bevroren, en dan kom je bij die kapotgeremde heuvels en als je dan een beetje uit die geul stuurt dan ga je al haast op je gezicht. Geef mij maar lekker veel modder . Wil wel met je gaan fietsen, maar ben absolute beginner, wil wel 3x in de week gaan trainen dus ik maak (hopelijk) snel improvements .
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_35058956
Dit is mijn fietsje


pi_35059547
quote:
Leuke fiets.

Die cube's zijn toch wel populair, maar ze bieden ook leuke fietsen voor een goeie prijs.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35059810
Cube pakt het slim aan door veel verschillende groeperingen iets te kunnen aanbieden

BTW, doet iemand mee aan het NSK 11 juni in Arnhem?
Ben zelf al ingeschreven sinds gisteren en DaDude1987 gaat ook al mee lekker een dagje lol hebben
  woensdag 15 februari 2006 @ 18:57:55 #184
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_35122676
Ben geen student meer, dus geen NSK voor mij. Ik heb me wel ingeschreven voor de wedstrijd van 75 minuten. Ik vind de Bergrace altijd een van de leukste evenementen van het jaar. Dit jaar zijn er zelfs twee. Op 14 mei is er ook eentje in Oosterbeek, over de beide wedstrijden wordt een totaalklassement opgemaakt. Erg leuk initiatief vind ik.
pi_35130592
@Trainspotter, kan jij me misschiens ook wat meer vertellen over de beruchte trap?
Ik heb al een aantal plaatjes gevonden, maar vind hem niet zo erg "moeilijk" uitzien. Het is natuurlijk iets anders dan gewoon afdalen, maar in mijn ogen is hij erg vlak met grote treden.
Of vergis ik me hierin?

En misschiens nog wat andere informatie over het parcours is altijd welkom.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:16:03 #186
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_35144487
Die trap stelt niet zoveel voor, ik vind de gemiddelde afdaling in de Ardennen technisch moeilijker. De eerste zes treden zijn wat steiler, maar daarna wordt ie inderdaad heel erg flauw. Gewoon achter je zadel hangen en laten lopen.

Het parcours is verder een mooie mix van bospaden, gravelpaden door een weiland en een behoorlijke lap asfalt. Er zitten wat lastige, 'verkeerd' liggende zandbochten in. Alle beklimmingen zijn goed te doen, behalve een trap bergop, daar moet iedereen van de fiets. Ik dacht iets van 175 hoogtemeters per rondje van ruim zeven kilometer. NSK-ers rijden vier of vijf rondes.
pi_35144893
dankje!

Een vrij simpel en snel parcour zoals ik het lees, 28 tot 35 kilometer is toch wel ook ff flink doortrappen in een tijd van 75 minuten.

Hopelijk is het lekker weer en een paar dagen droog geweest, kan ik op mijn Kenda's rijden.Moet een gemiddelde van 25-26 in het veld meestal wel mee lukken.
  donderdag 16 februari 2006 @ 10:51:24 #188
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_35145385
Je hebt er sowieso niet zo snel last van modder, dus je hebt niet veel profiel nodig. Het aandeel echt onverharde paden is denk ik niet meer dan 30%. Kijk wel uit met hele dunnen banden, want er slingert nogal wat typisch stads vuil als glas en spijkers.
pi_35159376
Ik heb nu al een paar maanden van die dikke antiplat strippen in men banden liggen. Heb in die tijd nog geen 1x een platte band gehad. Nadeel is natuurlijk wel het gewicht, maar ik denk dat het voorkomen van platte banden meer plaatsten oplevert dan een paar gram gewichtsbesparing.

Dus dat komt wel goed
  zaterdag 18 februari 2006 @ 10:30:12 #190
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_35214934
Wat leuk een MTB topic

Vandaag mn fiets maar weer een gereed maken. Bandjes oppompen, zadel er weer in, verse remblokjes, ketting inspuiten (moet nog even teflon spray zoeken. dat is beter toch? want ik had er laatst soliconen opgespoten maar sindsdien kraakt het allemaal wat meer). Oh, en er zit een scheurtje in mn achtervelg Misschien staan mn spaken wat te strak ofzo...
Tot zover het nieuws
pi_35215344
scheurtje in je velg? dan is hij gewoon kapot hoor, heeft opzich niks met de spanning van je spaken te maken.

1 stoeprandje te veel is waarschijnlijker
'The Less you know, The more you believe'
  zaterdag 18 februari 2006 @ 11:18:09 #192
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_35215607
Mja, ik hou m wel even in de gaten.

Ik heb nu nog niet zoveel zin om een nieuwe velg helemaal te gaan spaken
Tot zover het nieuws
pi_35230661
Hop hop, net een paar Hayes HFX-9 XC remmen besteld. Nu hopen dat ze er snel zijn dat ik ze kan uitproberen

Moet wel nog ooit een 180-203 mm schijf opkomen voor, maar dat kan pas als ik de voorvork weer het geupgrade.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:42:18 #194
19284 B
van benbenieuwd
pi_35231169
Zo hopen dat het morge een beetje lekker weer is , en ik vanavond niet teveel drink ga ik morge weer een lekker stukje fietsen.......
  zondag 19 februari 2006 @ 12:11:44 #195
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_35249506
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:54 schreef DaDude1987 het volgende:
En op een fully moet je ook niet beginnen...

Hier mijn nieuwe fiets
[afbeelding]
[afbeelding]

rijdt super
Coole bike , zat zelf ook te denken deze te bestellen. wel leuke afmontage voor die prijs heb ik begrepen, ben zelf ook nog redelijk nieuw op het mtb gebied. welke pendalen raden jullie aan? ik zoek spd pendalen waar ik ook gemakkelijk met gewone schoenen mee kan fietsen. Voldoen de Shimano PD-M324 Pedalen hier een beetje aan? alvast bedankt voor reacties

[ Bericht 13% gewijzigd door Jay_Leno op 19-02-2006 12:26:46 ]
pi_35278051
He, interessant topic. Ik rij zelf al 7 jaar mountainbike, momenteel ben ik de gelukkige bezitter van deze fiets:



Intussen heb ik er nog wat aan veranderd, ik heb nu een Thomson zadelpen en een Hope stuurpen. Ook de remleiding van de achterrem is nu een stalen kabel van Hope en de kabels lopen wat mooier.
Altijd wakker, altijd waakzaam...
pi_35279221
quote:
Op maandag 20 februari 2006 03:20 schreef PedoPaasHaas het volgende:
He, interessant topic. Ik rij zelf al 7 jaar mountainbike, momenteel ben ik de gelukkige bezitter van deze fiets:

[afbeelding]

Intussen heb ik er nog wat aan veranderd, ik heb nu een Thomson zadelpen en een Hope stuurpen. Ook de remleiding van de achterrem is nu een stalen kabel van Hope en de kabels lopen wat mooier.
Wat is dat voor een merk, mountain cycle heb ik eerlijkgezegd nog nooit van gehoord?
Ziet er verder wel vet uit, mooie fox voorvork, X9 en XT, etc.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 20 februari 2006 @ 09:39:46 #198
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_35279661
Nog nooit van Mountain Cycle gehoord? Merk bestaat al best lang, en was ook van de eersten volgens mij die met full-suspension begonnen. Barracuda verkoopt het in ieder geval.

Net terug van weekje snowboarden en het snowbiken is door gegaan! Helaas was het alleen al redelijk donker, en had m'n vriendin geen zin om het fototoestel over te nemen, dus niet zo veel foto's. Ik zal ze morgen wel posten (nu nog niet thuis).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_35295830
quote:
Op maandag 20 februari 2006 09:39 schreef FHR het volgende:
Nog nooit van Mountain Cycle gehoord? Merk bestaat al best lang, en was ook van de eersten volgens mij die met full-suspension begonnen. Barracuda verkoopt het in ieder geval.
Klopt, ik heb een Mountain Cycle San Andreas uit 2004. De San Andreas was een van de eerste full suspension bikes en stamt al uit 93 of 94 geloof ik. Ik de tussentijd is er nog wel het nodige aan het frame veranderd. Het model wat ik heb (laatste met dit design) heeft geen velgremnokken meer en de achterbrug is een stuk dikker uitgevoerd. Het frame slikt overigens zonder problemen een 170mm veerweg dubbelkroons voorvork, dit is dan ook de DHS versie voor freeride en lichte downhill. Het totaalgewicht van m'n bike blijft gelukkig vrij laag (ik heb hem ook expres licht opgebouwd) hij weegt nu 13,5KG. Let overigens ook maar eens op hoe hoog de trapas zit, ik geloof een goede 20cm boven de grond! In het begin is het even wennen, maar ik vind het wel fijn, tot nog toe heb ik nog niks met de pedalen geraakt en kan gewoon overal doortrappen.

Hier nog een foto waar de achterbrug mooi uitkomt:

Altijd wakker, altijd waakzaam...
pi_35303285
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:11 schreef Jay_Leno het volgende:

[..]

Coole bike , zat zelf ook te denken deze te bestellen. wel leuke afmontage voor die prijs heb ik begrepen, ben zelf ook nog redelijk nieuw op het mtb gebied. welke pendalen raden jullie aan? ik zoek spd pendalen waar ik ook gemakkelijk met gewone schoenen mee kan fietsen. Voldoen de Shimano PD-M324 Pedalen hier een beetje aan? alvast bedankt voor reacties
Check mijn pedalen, dat zijn spd-pedalen waar een plateau opgeklikt is voor normale schoenen. Rijdt super en je kan ze er zo afhalen. Weet niet zo 1-2-3 welke het zijn.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 20 februari 2006 @ 22:27:21 #201
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_35307586
quote:
Op maandag 20 februari 2006 21:05 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Check mijn pedalen, dat zijn spd-pedalen waar een plateau opgeklikt is voor normale schoenen. Rijdt super en je kan ze er zo afhalen. Weet niet zo 1-2-3 welke het zijn.
Hey bedankt zal ze eens checken zit er nu ook aan te denken om nog ff door te sparen voor de Cube - 2006 Reaction HS 33 Reba SL (K2/G8) ¤ 1.399,00 of is dat een beetje overkill voor de beginnende mtb'er vind die zilvere versie wel heel errug mooi op de foto

pi_35312830
Nou, ik heb gekozen voor de ltd comp omdat het precies binnen mijn budget pastte (vind bijvoorbeeld goede kleding e.d ook belangrijk) en ik wilde het liefst geen schijfremmen omdat ik in een studentenhuis woon en daarom niet het nodige onderhoud kan plegen. Verder heeft de ltd comp een perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Maar dit is niet de HS33 op de foto, deze is met schijfremmen, terwijl HS 33 hydraulische velgremmen zijn.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_35316625
HS33 zijn prima remmen, ik heb er zelf jaren mee gereden. Ik kan je wel dit zeggen: stel ze 1x heel goed af en kom er niet meer aan. Dan kan je er jaren plezier van hebben. Ik ben op een gegeven moment gaan rommelen (remmen omdraaien, nokjes afzagen etc.) ivm. dikke banden (Schwalbe Fast Fred) en daarna is het nooit meer goed gekomen.
Altijd wakker, altijd waakzaam...
pi_35317949
simpele XT v-brakes zijn ook al ruim voldoende hoor, zeker voor een beginner.

die m324 pedalen hebben idd een vaste kooi = prima te gebruiken. maar je kan ook een normaal mtb pedaal kopen van shimano en daar 2 van die plastic plaatjes in klikken. Een paar euro kosten die plaatjes geloof ik.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 21 februari 2006 @ 10:31:00 #205
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_35319399
Hey bedankt voor de reacties allemaal, is best moeilijk kiezen aan de eene kant klinkt de cube ltd comp errug goed vanwege de prijs, alleen vind het zilvere frame van de reaction weer veel mooier dan de ltd comp
pi_35338661
De LTD comp is een plaatje om te zien, een matzilveren kleur met aluminiumkleur letters. Tis wat jij wilt
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_35357951
Net nog een paar vinyls besteld van de maastrichtse vlag en mijn naam om op het frame te plakken, samen met mijn nieuwe paar remmen is hij dan klaar voor de zomer

Nu hopen dat het snel binnen is de spullen.
pi_35364994
Waar kan je die bestellen zjwegel ? Lijkt me wel grappig idd.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:05:55 #210
19284 B
van benbenieuwd
pi_35375961
quote:
hheee das relaxd
pi_35387783
Hoeveel kost een sticker ? staat er namelijk niet bij
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_35396533
moet je eerst eens een voorbeeld maken van je sticker, vervolgens moet je deze laten berekenen en zie je de prijs staan.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 12:56:03 #213
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_35439873
Avoriaz, Frankrijk, dinsdag 14 februari 2006, 17:00. Het is Valentijnsdag en ik ben samen met mijn vriendin op wintersport vakantie, dus wat gaan we doen? Juist: snowbiken!

Zondag hadden we het mannetje al zien staan bij z'n huisje met bikes en toen konden we gratis even proberen hoe het was om op sneeuw te fietsen, gewoon beetje rond z'n hokje rijden. Alleen hadden we onze snowboardschoenen aan, en dat is niet makkelijk fietsen. Maar er bleek verbazingwekkend veel grip te zijn. We hoefden niet te reserveren, als we om 5 uur 's middags zouden komen, konden we gewoon mee.

Dinsdag eerder gestopt met boarden, terug naar het hotel, beetje omkleden en weer terug naar boven. We waren om 5 uur de enigen bij Ecole de VTT Rustine, dus we konden op ons gemakje fietsen en helmen uitzoeken. De banden op de fietsen waren redelijk standaard: Tioga Factory DH 2.1 of 2.3 en Continental Vertical Explorer 2.3. Geen spijkerbanden ofzo dus, wel redelijk weinig lucht erin. En schijfremmen natuurlijk. Er zou om 17:15 nog een groep mensen komen, maar die kwamen niet opdagen, dus vertrokken we om 17:30 met z'n 4en: m'n vriendin en ik en 2 gidsen.



Beetje inrijden op een vlak stuk

We hadden al een beetje kunnen oefenen enzo rond het hokje, maar dat was redelijk vlak. Toen we vertrokken moesten we direct een stuk piste af, dat was wel slikken, zonder enige vorm van uitleg ofzo . De gids reed nl. een stukje omlaag op een sneeuwscooter met aanhanger waarop hij de fietsen later weer terug kon brengen.

Wat al snel bleek was dat je NIET in de diepe sneeuw moet komen. Dat lijkt lekker zacht en veel grip te geven, maar dat is niet zo. De hardere sneeuw in het midden van de piste geeft meer dan genoeg grip, je moet alleen geen ijzige stukken proberen te nemen. Gelukkig zonder al te veel brokken aangekomen bij het begin van de echte piste. Eerst een stuk niet al te stijl omlaag over harde sneeuw, dat ging best, alleen zoekt de fiets wel erg veel, dus vooral met je gewicht sturen en je knieën ver uit elkaar houden voor balans. En toen kwam het echte werk: de piste dook omlaag de diepte in. We kenden de route al van het biken in de zomer en snowboarden, maar met een fiets op de sneeuw kijk je er toch weer anders tegen aan. Waar je in de zomer gewoon lekker recht omlaag gaat, moest je nu zig-zaggend heen-en-weer. Gelukkig kregen we wat uitleg over de techniek. Eigenlijk niks nieuws en dingen je al weet, maar toch even goed om te horen voor het zelfvertrouwen en dat je er goed op let. De eerste keer dat je je voorwiel recht omlaag richt in de bocht is toch wel even slikken.



De gids kon goed biken, maar op je voorwiel over ijs heen rijden gaat meestal niet goed (zie achtergrond)

Na een paar wat stroef verlopen bochten kregen we de smaak te pakken en ging het tempo wat omhoog. Sommige niet al te lange steile stukken werd er gewoon recht omlaag gereden. Als de piste echt te steil werd, werd er gebruik gemaakt van omliggende bospaden, hier kon de snelheid meestal flink opgevoerd worden. Een paar keer moest er een piste dwars over gestoken worden, dan was het goed opletten op ijzige plekken, anders kwam je te laag uit. 50 minuten later kwamen we bij de parkeerplaats en daar kregen we een broodnodige waarschuwing: de meeste harde crashes gebeuren op het stuk over de weg naar de télépherique (kabelbaan) en niet op de piste. Er rijden daar auto's en vaak begint water op de weg 's avonds te bevriezen waardoor het plotseling erg glad kan zijn en mensen denken "ah lekker asfalt, even scheuren". Moe, gelukkig niet al te beurs en blauw, maar zeker voldaan konden we onze fietsen in de télépherique parkeren. Volgende keer weer!


PS: foto's zijn niet geweldig, het was al donker en geen zin/tijd om er veel aandacht aan te besteden - het biken ging voor!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zondag 26 februari 2006 @ 19:04:32 #214
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_35518722
Dat ziet er stoer uit! Toch geef ik op de piste liever de voorkeur aan een snowboard, die zijn ervoor gemaakt zeggen ze .

Vrijdag vertrek ik richting La Palma voor de eerste mtb-vakantie van het jaar. Overbodig om te zeggen dat ik er enorme zin in heb na zo'n lange en koude winter. De zomervakantie is ook al geboekt. Dat wordt een week biken in de Dolomieten.
pi_35646185
Vandaag nieuw paar schijfremmen binnengekregen en erop gezet .
Ben nu klaar voor het nieuwe seizoen op de mountainbike, nu nog de racefiets verbouwen die ik binnenkort van mijn pa overneem (Giant Cadex ).

voor foto's;
http://www.tumm.web-log.nl/categorie/245552
pi_35665080
Staat er nog ergens een leuke occasion te koop voor <600,-? 20/21 inch/XL.
The gum you like, is coming back in style.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:40:00 #217
58200 Breemz
A New Form Of Intelligence
pi_35685711
nog iemand belang bij een

- nieuwe vol carbon cannondale race vv (recht)
- setje mtb wielen met (goede) industrie lagers?
I love to be in charge
Heracles Black & White Army!!
Ere-divisie here we are, 3th year in a row!
  zondag 5 maart 2006 @ 12:03:42 #219
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_35735021
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met crosshybrides? Ik kan wel voor een mtb gaan, maar ik denk dat ik toch 85 % verhard en maar 15 % onverhard zal fietsen. Is de cube cross een goed alternatief en een beetje goed afgemonteerd?



http://www.cube-bikes.de/cube_bikes/t_cross.html
ik wil de versie met de Magura HS 33 remmen kopen
pi_35735464
ik zou dan eerder voor een crossfiets gaan;


Zijn net een stukje sportiever en de verhouding verhard/onverhard die jij gaat doen zal je hier meer plezier mee kunnen beleven.

BTW, de afmontering van de Cube is niet slecht, maar gezien de LX afmontering zou ik het niet doen als je hem vaker wilt gebruiken dan 1x per week. Heb namelijk zelf LX en fiets 3x per week en begin me nu te ergeren aan de mankementen die het soms meebrengt.
Zal ook wel komen omdat ik hybrides vaak net niet fietsen vind.
pi_35736929
als je met lx niet normaal kan fietsen heb je of gewoon slecht onderhouden spul, of je kan er niet mee omgaan. xt werkt natuurlijk wel altijd wat fijner, maar zeker als je beginner bent zou ik niet te duur instappen. Genoeg mensen zien stoppen na 1 maandje...
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zondag 5 maart 2006 @ 13:09:45 #222
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_35737189
dit is ook niet duur: allemaal xt
alleen niet echt mooi
http://www.izibike.nl/product.php?id=439
pi_35738881
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:09 schreef Jay_Leno het volgende:
dit is ook niet duur: allemaal xt
alleen niet echt mooi
http://www.izibike.nl/product.php?id=439
xt is het enige dat leuk is, de rest is niks... en al helemaal voor dat geld.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_35739119
trouwens.. als je veel op de weg zit zou ik sowieso voor een starre voorvork gaan of eentje met lockout en verstelbaar. dat is nl erg fijn
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zondag 5 maart 2006 @ 14:25:34 #225
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_35740001
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:01 schreef Mute_Me het volgende:
trouwens.. als je veel op de weg zit zou ik sowieso voor een starre voorvork gaan of eentje met lockout en verstelbaar. dat is nl erg fijn
bedankt voor de tip, ik heb nog wel een oude gazelle primavera racefiets (geen topper) maar ik wil graag ook met minder weer (regenachtig) /winterweer ook lekker kunnen fietsen, en met klikpendalen en smalle bandjes op natte klinkers vertrouw ik mijzelf niet. Vandaar dat een crosshybride mij beter leek (bredere banden meer grip, minder kans op lekke banden, schelpenpadjes meepikken)
pi_35740200
is mijn bike in V&A niks voor je?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_35750134
Sorry maar LX is meer dan voldoende, ook voor 3x per week. Als je dan problemen krijgt moet je het gewoon beter onderhouden. je kan overigens ook gewoon bredere banden op je racefiets monteren natuurlijk.

Ik zou iig geen schijfremmen nemen, extra kosten en remkracht heb je echt niet nodig op de weg.
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 13 maart 2006 @ 20:35:40 #228
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36002391
Zo, ik ben sinds vrijdag weer terug van een week zon en warmte op La Palma. Wat pics:












Het was erg goed zoals hopelijk is te zien op de foto's. Uiteraard nog wat grondig geologisch onderzoek gedaan. Conclusie: lavastenen zijn zeer scherp.



De hechtingen mogen er morgen uit.
pi_36006474
mooie pics!!!
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_36006648
Super , maar is dat nou zwaar trappen of valt het wel mee?
En fietse je op die 2e foto met een vaste voorvork?
Mooie giant composite trouwens als ik het goed zie
pi_36007063
Jaloers keek, tot de laatste foto

Maar erg mooie pics hoor
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36015288
zo ziet er tof uit zeg, hoe ben je hier nu terecht gekomen? Volledige reis of daar terplekke een gids gaan regelen? Lijkt me niet dat je daar zelfstandig doorheen wilt crossen?
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:38:25 #233
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36015810
Thanks, allen .

Dat zware trappen viel wel mee hoor. Het was bijna nergens steiler dan 10%. Dan maak je het zo zwaar als je zelf wilt. Het scheelde ook wel dat de twee anderen met wie ik was, langzamer rijden dan ik. Dan kun je kiezen om hard naar boven te rijden en wat langer te rusten, of gewoon hetzelfde verzet als zij te trappen en dan redelijk relaxed omhoog te peddelen.

De tweede foto is de enige (naast de laatste) waar ik zelf op sta. Dat is inderdaad een Giant Composite. Van een afstand lijkt het wel een vaste vork nu je het zegt, maar het is een Manitou R7 Platinum, die heeft ook zwarte binnenbuizen. Op mijn site (zie onderschrift) staan nog wel meer foto’s van m’n fiets. Ik heb er nu trouwens wel een vaste vork inzitten, de R7 liep steeds langzaam leeg en wordt nu gerepareerd.

De andere fietsen die je ziet zijn allebei een Scott Scale LTD.

Nu eerst tot half mei bijna elke week een wedstrijd in Nederland of België, dan eens kijken of er nog een kleine week biken in het Schwarzwald inzit. Anders wordt het wachten tot half juli. Dan gaan we met een hele grote groep naar de Dolomieten.
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:44:34 #234
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36047002
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:17 schreef juliusbackpacking het volgende:
zo ziet er tof uit zeg, hoe ben je hier nu terecht gekomen? Volledige reis of daar terplekke een gids gaan regelen? Lijkt me niet dat je daar zelfstandig doorheen wilt crossen?
Oh, deze reactie had ik helemaal over het hoofd gezien.

We hebben alles gewoon zelf geregeld eigenlijk. In de Duitse BIKE stond een informatief stuk over de Canarische eilanden. Daar kwam voor ons La Palma uit als meest interessante eiland. Met internet kom je er vervolgens wel. Vlucht en hotel bespreken, Kompass-kaart en routeboekjes bestellen en GPS-tracks downloaden. Het aanbod aan begeleide fietstouren was nogal mager. In het dorp waar we zaten was wel een vaag bedrijfje dat het een en ander deed, maar dat vonden we niet echt de moeite waard. Meestal iets van 35 km en 600 hm, wij deden vaak 70 km en 2000 hm.

Als je zelf op pad gaat vind je misschien niet direct de allermooiste paden, maar je bent wel lekker vrij om te gaan waar je wilt. Het is af en toe een beetje zoeken, maar verdwalen zul je niet zo snel. Je komt altijd wel weer een of ander bord tegen. De voorpret van routes uitstippelen maakt het ook thuis al leuk vind ik.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 14:00:16 #235
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_36115870
Hey mensen, kwam nog een aardige cross-hybride van pepperbike tegen voor 599 excl. verzending, is dit wat waar voor je geld? afmontage niet onaardig met lx

https://ssl.pepperbikes.de/shop/index.php?seite=10_1&ar_nr=76
losse gedeeltes:
https://ssl.pepperbikes.de/shop/index.php?seite=20&ar_nr=76&cat_id=1
pi_36210584
Al een tijdje niet meer op FOK geweest, maar besloot toch maar om weer eens te gaan kijken. En toen zag ik dit leuke topic!

Ben zelf namelijk ook een redelijk fanatieke biker! Rij niet bij een club omdat ik niet aan vaste rij tijden wil zitten. Gewoon weg omdat ik ook andere hobby's heb die veel tijd kosten en ik daarom altijd zelf fiets wanneer het beste uit komt. De hele winter in ieder geval iedere week gefietst. Maar nu het langer licht blijft gaan we vaker fietsen. Dus gemiddeld 3 a 4x per week.

Maar dit is mijn grote trots waar ik op rij. Hebben we helemaal opgebouwd.

Frame: Van Tuyl vt 240.
Vork: Manitou Scarreb Super.
Groep: Shimano LX.
Wielen: Mavic 717 met XT naven. (Op de foto staan nog mijn oude.)

pi_36347230
Weet iemand mischien welke versnellingen beter zijn shimano acera of tx.
ik heb nu acera maar wil die binnen kort vervangen omdat ze versleten zijn.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 07:54:40 #238
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36347839
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 03:09 schreef drakenbaby het volgende:
Weet iemand mischien welke versnellingen beter zijn shimano acera of tx.
ik heb nu acera maar wil die binnen kort vervangen omdat ze versleten zijn.
Als je Tourney TX bedoelt, dan is Acera 'beter'. Ik weet niet van welk jaar jouw Acera is, maar de meeste Acera is 8-speed (versnellingen) en Tourney TX is 6/7-speed, dus het is sowieso niet bruikbaar met elkaar (of je moet shifters, derailleurs, ketting, achternaaf en cassette (tandwielen achter) vervangen).

Hetzelfde probleem heb je een beetje met upgraden naar een hogere (Deore of hoger) groep, die zijn bijna allemaal 9-speed, maar dan hoef je niet je achternaaf te vervangen (9-speed cassette past ook op 8-speed naaf). Volgens mij kan je ook een 9-speed derailleur gebruiken in combinatie met je huidige 8-speed cassette als je een 8-speed shifter houdt, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

[ Bericht 3% gewijzigd door FHR op 25-03-2006 08:03:12 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:07:40 #239
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_36353307
Wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen de shimano lx en xt 2006 groepen? ik las iets over soepeler schakelen en lichter kwa gewicht. Zijn dit de enigste verschillen? en slijt lx soms sneller dan xt?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:27:28 #240
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36353803
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:07 schreef Jay_Leno het volgende:
Wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen de shimano lx en xt 2006 groepen? ik las iets over soepeler schakelen en lichter kwa gewicht. Zijn dit de enigste verschillen? en slijt lx soms sneller dan xt?
Eigenlijk is dat zo'n beetje wel het enige. Bij XT worden andere materialen gebruikt, waardoor het geheel lichter wordt, soepeler draait/schakelt (daardoor soms ook wat minder problemen als de boel vies wordt) en minder slijt. En bijvoorbeeld de remklauw van de XT schijfremmen is uit één stuk, daardoor stijver maar ook duurder. Dat soort kleine verschillen zijn er ook nog.

PS: de huidige Deore LX is uit 2005 en XT is uit 2004.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:45:26 #241
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_36354270
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:27 schreef FHR het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat zo'n beetje wel het enige. Bij XT worden andere materialen gebruikt, waardoor het geheel lichter wordt, soepeler draait/schakelt (daardoor soms ook wat minder problemen als de boel vies wordt) en minder slijt. En bijvoorbeeld de remklauw van de XT schijfremmen is uit één stuk, daardoor stijver maar ook duurder. Dat soort kleine verschillen zijn er ook nog.

PS: de huidige Deore LX is uit 2005 en XT is uit 2004.
hartelijk dank voor een snelle reactie denk dat ik dus voor de lx ga, scheelt mooi 200 euro
https://ssl.pepperbikes.de/shop/index.php?seite=10_1&ar_nr=76
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:55:54 #242
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36354516
Ja, het verschil is niet echt heel groot. Als je wat ruiger gaat fietsen, kan je eventueel ook nog Hone kopen, bijvoorbeeld de remmen (203mm schijf, wel even kijken of dat goed gaat met je voorvork). Zou je alleen de prijs daarvan even op moeten zoeken.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  zaterdag 25 maart 2006 @ 15:02:40 #243
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_36354686
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 14:55 schreef FHR het volgende:
Ja, het verschil is niet echt heel groot. Als je wat ruiger gaat fietsen, kan je eventueel ook nog Hone kopen, bijvoorbeeld de remmen (203mm schijf, wel even kijken of dat goed gaat met je voorvork). Zou je alleen de prijs daarvan even op moeten zoeken.
Nee, ben er denk ik nu wel uit zat alleen wat te tobben over welke groep lx of xt , word dus een crosshybride voor af en toe offroad te gaan, bedankt voor de adviezen
pi_36357300
Dan zou ik zeker voor LX gaan,
'The Less you know, The more you believe'
  zaterdag 25 maart 2006 @ 18:26:49 #245
40077 Jay_Leno
Deadman's walking
pi_36360069
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 16:40 schreef juliusbackpacking het volgende:
Dan zou ik zeker voor LX gaan,
Heb ik ook gedaan, vanmiddag mijn bike besteld
pi_36428443
Aangezien ik binnenkort een fiets wil kopen voor off en on-road gebruik, vraag ik me af waar ik op moet letten bij de aankoop van zo'n fiets. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat bij de eerste de beste hobbel mn fiets in 2en ligt

ik zie verschillende prijzen van 100 - meer dan 1500 euro.
bijv een fiets als deze: http://www.bikesonline.nl/shop/shop_prod.asp?GroupID=205&ProductID=11059
Vind ik er grappig eruit zien, maar kan natuurlijk vast niet op tegen de grote jongens. Zijn er goede fietsen voor deze prijs te koop (voor een beginner)?

Kortom: wat zijn de do's en dont's?
pi_36428711
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:21 schreef PekkeMan het volgende:
Aangezien ik binnenkort een fiets wil kopen voor off en on-road gebruik, vraag ik me af waar ik op moet letten bij de aankoop van zo'n fiets. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat bij de eerste de beste hobbel mn fiets in 2en ligt

ik zie verschillende prijzen van 100 - meer dan 1500 euro.
bijv een fiets als deze: http://www.bikesonline.nl/shop/shop_prod.asp?GroupID=205&ProductID=11059
Vind ik er grappig eruit zien, maar kan natuurlijk vast niet op tegen de grote jongens. Zijn er goede fietsen voor deze prijs te koop (voor een beginner)?

Kortom: wat zijn de do's en dont's?
dont's -> nwe mtb onder de 500 eurie's als je er mee wilt crossen. Ga je hem alleen gebruiken om naar school te fietsen dan valt het eventueel onder omstandigheden nog te overwegen.
De bike die jij geeft is naar mijn mening een goed voorbeeld van een don't. Ziet er leuk uit, maar is kwalitatief niet veel.
Voor 500 euro heb je echt een minimale MTB waar je eventueel een beetje op kunt crossen. Ik zou toch rekenen op 700 - 1000 eurie's voor een beetje serieuze mtb.

Kijk bijvoorbeeld eens bij bike2build.nl naar een leuke cube.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:38:10 #248
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36428974
Het enige waardoor die fiets er 'grappig' uit ziet, is het oversized frame en de wielen. Alleen heeft een oversized frame pas zin als de wanddiktes ook aanpast, wat ik betwijfel bij deze fiets. En wielen met weinig spaken werken alleen als ze goed gebouwd zijn (lees: van een echt merk en voor een echte prijs). En dan ook nog een voorvork van geen merk, en zeer goedkope derailleurs. Voor ¤225,- kan je geen goede/redelijke fiets kopen, dan moet je toch beginnen met minimal ¤500,-.

Don'ts:
- full-suspension onder de ¤1000,-
- no-name voorvork/derailleurs/etc
- mechanische schijfremmen (alhoewel die ook steeds beter beginnen te worden heb ik 't idee)
- toe-clip pedalen (met van die bandjes)
- fiets onder de ¤500,-
- fiets bij iets anders dan een grote fietsenwinkel kopen (dus geen Halfords, Bijenkorf etc)
- verkeerde maat fiets kopen "omdat 'ie zo goedkoop was"
- afgaan op het achterderailleur, hier doen ze vaak een duurdere dan de rest van de onderdelen om de fiets er duur uit te laten zien, een duurdere/betere voorvork is veel belangrijker

Do's:
- kijken naar fietsen van vorige modeljaren (wel de goede maat nemen!)
- op internet bestellen (10%-12.5% korting bij sommige winkels)
- proefritjes maken/verschillende merken/types en maten uitproberen!
- goed frame kopen (mindere onderdelen kan je altijd nog vervangen, een frame maakt heel veel verschil in rij-plezier)
- op een door-de-weekse dag naar de LBS (local bike shop) gaan, dan is het vaak rustiger en hebben de verkopers meer tijd voor je

Wie vult aan?
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:41:09 #249
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36429052
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Kijk bijvoorbeeld eens bij bike2build.nl naar een leuke cube.
Bike-fun.nl geeft 10% korting op fietsen die je via internet koopt, een Specialized Hardrock XC Comp wordt dan ¤468,- (jaja, ik ben fan van 'the big S'). Zit wat Acera-spul op, maar dat kan je altijd nog vervangen als het stuk gaat. Je hebt dan in ieder geval wel een goed frame en een redelijke voorvork en dat zijn toch de dure dingen om te vervangen.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_36429064
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:38 schreef FHR het volgende:


Wie vult aan?
Vraag bij een echte MTB/sportfietsen winkel eens of ze een leuke 2e hands hebben staan.
Wees voorzichtig met de lokale fietsenboer die ook oma fietsjes verkoopt. Hun doel is vaak zoveel mogelijk verkopen daar waar een "echte" MTB-shop uiteraard ook als hoofddoel heeft zoveel mogelijk te verkopen maar zij zijn over het algemeen wat eerlijker in hun advies.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36429427
Goedkoop is hierbij dus eigenlijk duurkoop begrijp ik.

Bedankt voor de reacties
pi_36469878
Vorig jaar de vraag ook al eens gesteld, ms dat er nu andere/nieuwe mensen meelezen: iemand ervaring met de in/afstelling van een Fox F80X Terralogic vork?
pi_36470361
pompje?
'The Less you know, The more you believe'
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:16:56 #254
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36470721
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:44 schreef Modus het volgende:
Vorig jaar de vraag ook al eens gesteld, ms dat er nu andere/nieuwe mensen meelezen: iemand ervaring met de in/afstelling van een Fox F80X Terralogic vork?
Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien dat je hier even kan kijken: http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/index.htm en de manual van je vork downloaden, daar staat een hoop in. En even bij 'Tuning Tips' kijken natuurlijk.

Misschien dat je hier ook wat aan hebt (is voor motoren, maar ja, vering is vering):
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:21:30 #255
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36470898
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:44 schreef Modus het volgende:
Vorig jaar de vraag ook al eens gesteld, ms dat er nu andere/nieuwe mensen meelezen: iemand ervaring met de in/afstelling van een Fox F80X Terralogic vork?
Ja ikke. Zit er eentje in m'n oude fiets. Ik vind hem een stuk makkelijker in te stellen dan de R7 die ik op m'n huidge 'eerste' fiets heb. Het belangrijkste is het op de juiste spanning zetten (zie tabelletje in de gebruiksaanwijzing). Dat doe je met het ventiel onder de blauwe knop. Als je op je fiets gaat zitten moet ie op de juiste spanning ongeveer een centimeter inveren. Die andere twee knoppen moet je tijdens je eerste ritjes een beetje mee spelen.

Met het ventiel onder de rode knop kun je de rebound instellen, dus hoe snel de vork weer terugveert. De draaiknop onder de vorkbuis is de threshold. Die bepaalt hoe snel de vork aanspringt, dus hoe snel ie begint met veren.

Ik heb hem zelf op een hele snelle rebound staan en de threshold heel hoog, zodat ie zelfs in volle sprint niet opeens begint te pompen. Ik vind het de beste vork die ik heb gehad.
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:27:16 #256
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36471093
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:21 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

[knip]
Als je op je fiets gaat zitten moet ie op de juiste spanning ongeveer een centimeter inveren. Die andere twee knoppen moet je tijdens je eerste ritjes een beetje mee spelen.

Met het ventiel onder de rode knop kun je de rebound instellen, dus hoe snel de vork weer terugveert. De draaiknop onder de vorkbuis is de threshold. Die bepaalt hoe snel de vork aanspringt, dus hoe snel ie begint met veren.

Ik heb hem zelf op een hele snelle rebound staan en de threshold heel hoog, zodat ie zelfs in volle sprint niet opeens begint te pompen. Ik vind het de beste vork die ik heb gehad.
Ja, dat is het eigenlijk: je moet gewoon een beetje met de instellingen spelen (poosje max rebound, dan poosje min etc). en kijken wat je zelf fijn vindt rijden. Als je een tie-rap om een vorkpoot doet, kan je ook zien hoe ver dat 'ie inveert, dus of je sag goed is en of je wel de hele veerweg haalt. Sag is hoe ver de vork inveert als je er gewoon op gaat zitten. Sag is altijd een percentage van je veerweg, geen vaste maat, en hoeveel procent het is verschilt per type vork (XC/FR/DH etc), ik denk voor jouw vork iets van 15%, maar dit staat vast ook wel in de Fox handleiding.

Luchtdruk en rebound-setting zal je, als je die eenmaal goed hebt, verder niet zoveel meer aan hoeven doen, deze is voornamelijk afhankelijk van je gewicht (en beetje van je rijstijl). De Terralogic-instelling verschilt meer per ondergrond/route etc, net als de compressie-demping.

Het is dus eigenlijk vooral proberen. Handig om een papieren-label oid op je fiets te plakken waar je even op kan schrijven welke settings je hebt (druk, hoeveel clicks je aan de knoppen hebt gedraaid) en wat je daarvan vond zodat je later makkelijk weer terug kan. Handig is dan natuurlijk om altijd het aantal clicks vanaf dezelfde uiterste stand te tellen (duh ). En als jij het fijn vindt rijden, dan is het mooi!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_36471374
Kijk daar heb ik wel wat aan, denk ik, een gebruikerservaring. Wat mij opviel is dat die van mij bij stevig aanzetten op volkomen vlakke ondergrond extra inveert. Dat zou volgens mij 0,0 moeten (kunnen) zijn? Het idee van dit model is juist dat het eik een starre vork is, tot er een 'dreun' van onderaf komt, wanneer hij losspringt en razendsnel inveert. De spanning is volgens mij goed, dat is bij aflevering ingesteld.

Kun je ook aangeven welk effect verschillende kanten draaien van de 2 knoppen geeft? Het bijgeleverde Fox-boekje vind ik weinig verhelderend eerlijk gezegd.

.
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:57:26 #258
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_36472001
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:38 schreef Modus het volgende:
[knip]

Kun je ook aangeven welk effect verschillende kanten draaien van de 2 knoppen geeft? Het bijgeleverde Fox-boekje vind ik weinig verhelderend eerlijk gezegd.

.
Uit 't boekje: "Turning the knob clockwise will make the inertia valve less sensitive thus requiring a larger bump to activate". Dit gaat over de blauwe knop 'on the lower right'. Fabrieks-af staat 'ie helemaal tegen de klok ingedraaid, en dan 6 (van de 22) clicks terug (clockwise), dit is de meest gevoelige setting. Dus met de klok mee draaien zal de vork 'stijver' worden. Ik denk dat je gewoon zelf zal moeten proberen wat je fijn vindt, en beginnen met de 2 uitersten zodat je het verschil goed voelt.

Rebound is de rode knop op de rechter vorkpoot. Als rebound demping te veel is, dan volgt je wiel het terrein niet goed, de vork is nog niet uitgeveerd als de volgende hobbel komt. Als je te weinig rebound demping hebt, veert de vork te snel uit, en krijg je telkens een klap omhoog nadat je over de hobbel bent gegaan. Gewoon weer proberen dus wat fijn rijdt.

Ik zou eerst de rebound goed instellen, en daarna pas de Terralogic.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 29 maart 2006 @ 20:31:06 #259
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36473036
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:38 schreef Modus het volgende:
Kijk daar heb ik wel wat aan, denk ik, een gebruikerservaring. Wat mij opviel is dat die van mij bij stevig aanzetten op volkomen vlakke ondergrond extra inveert. Dat zou volgens mij 0,0 moeten (kunnen) zijn? Het idee van dit model is juist dat het eik een starre vork is, tot er een 'dreun' van onderaf komt, wanneer hij losspringt en razendsnel inveert. De spanning is volgens mij goed, dat is bij aflevering ingesteld.

Kun je ook aangeven welk effect verschillende kanten draaien van de 2 knoppen geeft? Het bijgeleverde Fox-boekje vind ik weinig verhelderend eerlijk gezegd.

.
Als ie begint te pompen bij stevig aanzetten, dan is je threshold te laag. Die moet je dan een paar standjes richting de + draaien. Bij deze vork had ik dit zo voor elkaar eigenlijk. Met m'n R7 - die ook een soort auto-lockout heeft, zit ik nog steeds te kloten.

Ik zou voor de zekerheid toch nog effe je spanning controleren. Bij fietsenwinkels doen ze soms ook maar wat. Je moet hem altijd iets harder oppompen dan je wilt, omdat er nogal wat lucht ontsnapt als je het pompje van het ventiel afdraait.

Het effect van de rebound vind ik bij deze vork een stuk minder dan de threshold, maar de juiste volgorde is inderdaad spanning, rebound en threshold.
pi_36473716
. Bedankt tot zover, ik zal er eens mee gaan rommelen bij de eerstvolgende ritten.
Helaas staat het beestje een beetje te verstoffen de laatste maanden. Ik trek er vaak pas op uit als het kwik boven de 30 graden komt , dus die eerste rit zal nog wel weer even op zich laten wachten. .
pi_36473826
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 20:31 schreef Trainspotter het volgende:
Bij fietsenwinkels doen ze soms ook maar wat.
Mijn eigen leverancier wist volgens mij niet direct hoe dit op te lossen. Ben ook eens bij van Herwerden gaan vragen, 'kom maar een keer langs met je fiets'... kom ik daar een aantal dagen later, tref een andere medewerker, nou die had in de verste verte geen idee waar ik het over had. Vraag me af of ie uberhaupt ooit van Fox gehoord had, laat staan van een Terralogic systeem. .
  woensdag 29 maart 2006 @ 21:02:55 #262
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36474151
Veel te mooie fiets om te laten verstoffen. Rossen met dat ding! Bij van H. hangt het inderdaad erg af van wie je helpt, sommige gasten zitten alleen maar op de racefiets. Ga anders eens langs bij Bike-zone in Den Haag. Word je altijd goed geholpen en hebben veel verstand van mountainbikes.
pi_36792605
Vast al wel vaker gevraagd, maar wat is nu een goede mountainbike om mee te beginnen?
Ik ben van plan om gewoon hier in de buurt te gaan fietsen en een beetje aan mn conditie te werken. Ik zoek dus gewoon een goede mountainbike voor een redelijke prijs...
Iemand nog tips?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
pi_36798860
quote:
Op zondag 9 april 2006 15:04 schreef Avalanche.. het volgende:
Vast al wel vaker gevraagd, maar wat is nu een goede mountainbike om mee te beginnen?
Ik ben van plan om gewoon hier in de buurt te gaan fietsen en een beetje aan mn conditie te werken. Ik zoek dus gewoon een goede mountainbike voor een redelijke prijs...
Iemand nog tips?
Cube

goede fietsen, goede prijs

kijk eens op bike2build.nl voor prijzen.

Maar eigenlijk is je info een beetje te sumier, belangrijkst vraag is eigenlijk hoeveel je eraan uit wilt geven.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36800363
Nou het hoeft van mij echt niet allemaal zo professioneel enzo..
Ik wil gewoon wat fietsen hier in de buurt, en er dus niet al te veel aan uitgeven. Zat te denken aan maximaal 400 euro, of is daar geen goede mtb voor te krijgen?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  zondag 9 april 2006 @ 19:49:33 #266
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36801487
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:12 schreef Avalanche.. het volgende:
Nou het hoeft van mij echt niet allemaal zo professioneel enzo..
Ik wil gewoon wat fietsen hier in de buurt, en er dus niet al te veel aan uitgeven. Zat te denken aan maximaal 400 euro, of is daar geen goede mtb voor te krijgen?
400 euro wordt lastig, het begint zo'n beetje bij 600 euro, zoals in de verschillende topics al zo'n 846 is gezegd.
pi_36801752
''Het'' begint zo'n beetje bij 600 euro? Wat begint zo'n beetje bij 600 euro?

Op de site van een winkel hier in de buurt, fietsgigant.com, staan genoeg mountainbikes voor onder de 400 zelfs.
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
pi_36802833
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:58 schreef Avalanche.. het volgende:
''Het'' begint zo'n beetje bij 600 euro? Wat begint zo'n beetje bij 600 euro?

Op de site van een winkel hier in de buurt, fietsgigant.com, staan genoeg mountainbikes voor onder de 400 zelfs.
Dat zijn fietsen die eruit zien als een MTB. Je kunt er prima op fietsen, maar gebruik ze dan voor hetzelfde waar je ook een gewone fiets voor gebruikt, dus niet voor het bos, heuvels modder of iets anders buiten de gewone wegen.
Om te krossen/mtb'en heb je wel iets stevigers nodig, met goede naven, remmen, schakelsysteem en niet te vergeten het frame.

zowiezo zou ik een MTB niet bij de fietsgigant ofzo kopen hoor, ga eens langs bij een echte MTB shop en laat je daar eens informeren als je er serieus op wilt gaan fietsen. Ga je hem alleen voor school gebruiken ofzo dan kan een fiets van 400 euro niet zoveel kwaad.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36828672
Bij die winkel staan bijvoorbeeld gazelles/giants voor zo'n 400 euro. Die vallen toch niet zomaar uit elkaar als je ermee off road gaat?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
pi_36853542
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:41 schreef Avalanche.. het volgende:
Bij die winkel staan bijvoorbeeld gazelles/giants voor zo'n 400 euro. Die vallen toch niet zomaar uit elkaar als je ermee off road gaat?
beetje eigenwijs?...

doe het nou maar gewoon niet.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_36854553
waarom geen 2dehandsje? want die van 400 gaan echt binnen aanzienlijke tijd kapot.
'The Less you know, The more you believe'
  dinsdag 11 april 2006 @ 19:25:37 #272
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_36864061
quote:
Op zondag 9 april 2006 19:58 schreef Avalanche.. het volgende:
''Het'' begint zo'n beetje bij 600 euro? Wat begint zo'n beetje bij 600 euro?
Fietsplezier. Tenzij jij het erg leuk vindt om je eerste onderdelen al na twee ritjes in het bos te moeten vervangen, dan kun je ook met een goedkopere fiets af.
quote:
Op de site van een winkel hier in de buurt, fietsgigant.com, staan genoeg mountainbikes voor onder de 400 zelfs.
Wil je nu advies of niet? Je vraagt eerst of je voor 400 euro een degelijke fiets kan kopen. Als het antwoord dan ontkennend is kom je met een link waar fietsen worden aangeboden met een recht stuur en een hoop versnellingen. Als je zelfs dan nog vriendelijk wordt uitgelegd dat dit meuk is reageer je met:
quote:
Bij die winkel staan bijvoorbeeld gazelles/giants voor zo'n 400 euro. Die vallen toch niet zomaar uit elkaar als je ermee off road gaat?
Blijkbaar wil je niet worden overtuigd. Prima, maar vraag dan ook geen advies en koop lekker gelijk die kekke fiets met de fancy kleurtjes en noppenbanden. Veel plezier met klussen in dat geval.
pi_36876928
^^ wat hij zegt
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_36879988
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe Nishiki Bushwacker gekocht voor 500 euro. Vrij standaard componenten enzo erop, maar hij rijdt nog steeds lekker door de bossen etc. Ik heb nog niets hoeven te vervangen omdat het stuk is gegaan. In mijn ogen een perfect beginners fietsje. Maar voor minder dan 500 kan je ook vrij weinig verwachten, in ieder geval, voor wat ik toen zag staan voor 300 a 400 enzo.
  woensdag 12 april 2006 @ 17:32:18 #275
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36893312
Beste mountainbikers.

Ik ben op zoek naar een fietsdrager voor 2 mountainbikes. De fietsdrager moet achterop de achterklep gemonteerd worden (toyota starlet). Bijvoorbeeld deze: http://www.thuledakdragers.nl/thule2/pages/website.aspx?pid=789

Maar waar in godsnaam koop je deze dingen (omgeving eindhoven). Iemand enig idee???
Prrrrrrrr.....talieloe....
pi_36896566
halfords
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  donderdag 13 april 2006 @ 00:03:11 #277
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36907792
quote:
Op woensdag 12 april 2006 19:30 schreef Mute_Me het volgende:
halfords
Nope. Hebben ze daar niet.
Prrrrrrrr.....talieloe....
pi_36911084
quote:
Op donderdag 13 april 2006 00:03 schreef Crudus het volgende:

[..]

Nope. Hebben ze daar niet.
En een echte fietsenwinkel in de buurt?
Volgens mij is het een vrij breed aangeboden merk.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_36911766
ik zou het maar eens navragen... ik heb ze zelf nog een half jaar geleden verkocht en dan wel bij iemand die er full time werkt. De part timers zuigen meestal.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_36911844
quote:
Op donderdag 13 april 2006 09:08 schreef Mute_Me het volgende:
ik zou het maar eens navragen... ik heb ze zelf nog een half jaar geleden verkocht en dan wel bij iemand die er full time werkt. De part timers zuigen meestal.
ze hebben iid geen thule trouwens, maar wela ndere merken (die ook goed zijn)
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 19 april 2006 @ 15:43:02 #281
147087 Goertz
www.moun10bike.com
pi_37097151
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 19:25 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Fietsplezier. Tenzij jij het erg leuk vindt om je eerste onderdelen al na twee ritjes in het bos te moeten vervangen, dan kun je ook met een goedkopere fiets af.
[..]

Wil je nu advies of niet? Je vraagt eerst of je voor 400 euro een degelijke fiets kan kopen. Als het antwoord dan ontkennend is kom je met een link waar fietsen worden aangeboden met een recht stuur en een hoop versnellingen. Als je zelfs dan nog vriendelijk wordt uitgelegd dat dit meuk is reageer je met:
[..]

Blijkbaar wil je niet worden overtuigd. Prima, maar vraag dan ook geen advies en koop lekker gelijk die kekke fiets met de fancy kleurtjes en noppenbanden. Veel plezier met klussen in dat geval.
Hier gaat het tenminste nog over een fiets van 400,- In een ander topic (Aldi fiets te doen?) blijven andere bij hoog een laag beweren dat de Aldi Full suspension MTB voor 199,- een prima fiets is.

Als je voor 400,- een mountainbike koopt dan kun je beter een tweedehands van een goed merk kopen (vooral belangrijk een goed frame) en deze later wellicht upgraden. Een andere optie is uitkijken naar een overjarig nieuw model, maar 400,- is wel krap aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Goertz op 19-04-2006 15:44:29 (Link klikbaar gemaakt) ]
"Carpe diem, quam minimum credula postero."
Lat., "Seize the day, put no trust in tomorrow."
http://www.moun10bike.com
pi_37099275
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:43 schreef Goertz het volgende:

[..]

Hier gaat het tenminste nog over een fiets van 400,- In een ander topic (Aldi fiets te doen?) blijven andere bij hoog een laag beweren dat de Aldi Full suspension MTB voor 199,- een prima fiets is.

Als je voor 400,- een mountainbike koopt dan kun je beter een tweedehands van een goed merk kopen (vooral belangrijk een goed frame) en deze later wellicht upgraden. Een andere optie is uitkijken naar een overjarig nieuw model, maar 400,- is wel krap aan.
Ik heb nu toch maar besloten idd een 2e hands model voor rond de 400 te kopen.
deze lijkt me wel wat. Is dit een beetje een goede bike?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
pi_37099375
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:39 schreef Avalanche.. het volgende:

[..]

Ik heb nu toch maar besloten idd een 2e hands model voor rond de 400 te kopen.
deze lijkt me wel wat. Is dit een beetje een goede bike?
Ik denk het wel, houd wel rekening met het volgende:
Hij is groot, jij bent ook groot?
Let op de staat/kwaliteit van de onderdelen, tandwielen, speling tussen in krankstel, balhoofd etc.
Het is een redelijk oud model lijkt mij, maar hoeft op zich geen probleem te zijn.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37099704
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Ik denk het wel, houd wel rekening met het volgende:
Hij is groot, jij bent ook groot?
Let op de staat/kwaliteit van de onderdelen, tandwielen, speling tussen in krankstel, balhoofd etc.
Het is een redelijk oud model lijkt mij, maar hoeft op zich geen probleem te zijn.
Ik ben ongeveer 1.87

En wat vind je van deze ?
Lijkt me ook wel wat en ziet er mooi uit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Avalanche.. op 19-04-2006 16:57:52 ]
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  woensdag 19 april 2006 @ 16:59:18 #285
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37100049
Weten mensen hier toevallig waar je een kaart ofzo kunt krijgen van de Posbank route. Was gister namelijk de weg nogal kwijt geraakt
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 19 april 2006 @ 18:24:33 #286
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_37102563
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:59 schreef -skippybal- het volgende:
Weten mensen hier toevallig waar je een kaart ofzo kunt krijgen van de Posbank route. Was gister namelijk de weg nogal kwijt geraakt
Van www.mtbroutes.nl:
quote:
Extra: Een routekaart is te verkrijgen voor ¤ 1,60 bij het Bezoekerscentrum van Natuurmonumenten in Rheden.
Om de route te mogen rijden is een vergunning nodig. Een jaarvergunning voor mountainbikers kost ¤ 5,-. Verkooppunten: Bezoekerscentrum Veluwezoom, Paviljoen de Posbank, Café Den Eikenboom, Café Spoorzicht, Café De Harmonie, Reerink Rijwielen, Roelofs Fietsspeciaalzaak, Roelé Fietsen, VVV-Fietsverhuur.


Het is al weer een poosje geleden dat ik daar heb gereden, en toen was de bewegwijzering ook al belabberd. Weinig verschil tussen de lichtgele en witte bordjes (route en aanrijd-routes), ontbrekenede bordjes, onduidelijke bordjes. Ook het feit dat je de route in 2 richtingen kan/mag rijden helpt niet echt (en kan ook voor gevaarlijke situaties zorgen). Toevallig kwamen we een keer iemand tegen die die boel daar regelt en die zei dat ze het net verbeterd/aangepast zouden hebben. Ik vind ook alleen het zuidelijke en oostelijke deel van de route echt leuk, maar het is nogal aan gort gereden door mensen die niet kunnen fietsen (achterwielen blokkeren op afdalingen..... ). En sinds je er nog voor moet betalen ook, ben ik helemaal afgeknapt op de Posbank. Wel betalen, maar geen onderhoud. In Wales hebben ze dat beter voor elkaar, je betaalt daar voor de parkeerplaats, tot 3 pond per dag ofzo (¤5) en de routes zijn super goed aangelegd, onderhouden en bewegwijzerd (houten paal van 50cm hoog, 15cm breed en helemaal knalblauw geverfd op iedere kruising).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  woensdag 19 april 2006 @ 18:41:06 #287
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37102980
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:24 schreef FHR het volgende:

[..]

Van www.mtbroutes.nl:
[..]

[afbeelding]

Het is al weer een poosje geleden dat ik daar heb gereden, en toen was de bewegwijzering ook al belabberd. Weinig verschil tussen de lichtgele en witte bordjes (route en aanrijd-routes), ontbrekenede bordjes, onduidelijke bordjes. Ook het feit dat je de route in 2 richtingen kan/mag rijden helpt niet echt (en kan ook voor gevaarlijke situaties zorgen). Toevallig kwamen we een keer iemand tegen die die boel daar regelt en die zei dat ze het net verbeterd/aangepast zouden hebben. Ik vind ook alleen het zuidelijke en oostelijke deel van de route echt leuk, maar het is nogal aan gort gereden door mensen die niet kunnen fietsen (achterwielen blokkeren op afdalingen..... ). En sinds je er nog voor moet betalen ook, ben ik helemaal afgeknapt op de Posbank. Wel betalen, maar geen onderhoud. In Wales hebben ze dat beter voor elkaar, je betaalt daar voor de parkeerplaats, tot 3 pond per dag ofzo (¤5) en de routes zijn super goed aangelegd, onderhouden en bewegwijzerd (houten paal van 50cm hoog, 15cm breed en helemaal knalblauw geverfd op iedere kruising).
Zuiderlijk gedeelte is inderdaad het leukst. En dat betalen ga ik niet aan beginnen als ze niet onderhouden
Die ontbrekende bordjes zijn trouwens de nieuwe hobby van de wandelaars en Nordic walkers( ). Kuilen bedekken met takken, dikke boomstronken op het pad leggen, alles om de bikers maar te naaien
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37103029
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:41 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Zuiderlijk gedeelte is inderdaad het leukst. En dat betalen ga ik niet aan beginnen als ze niet onderhouden
Die ontbrekende bordjes zijn trouwens de nieuwe hobby van de wandelaars en Nordic walkers( ). Kuilen bedekken met takken, dikke boomstronken op het pad leggen, alles om de bikers maar te naaien
Zuidelijke deel is bij bezoekerscentrum Rhenen de bossen in?


Van het wekend nog gefiets tussen emst en vierhouten. Kom ik zo'n beidehante wandelaar tegen met los lopende hond: "Je mag hier niet fietsen"
Terwijl je daar dus wel mag fietsen, maar niet je hond los mag laten lopen.

eikels
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 19 april 2006 @ 18:45:48 #289
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37103109
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Zuidelijke deel is bij bezoekerscentrum Rhenen de bossen in?
Van de Posbank tot aan de Emma-pyramide ongeveer. Heuvelzone
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 20 april 2006 @ 20:16:36 #290
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_37138194
quote:
Op woensdag 19 april 2006 18:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Van het wekend nog gefiets tussen emst en vierhouten. Kom ik zo'n beidehante wandelaar tegen met los lopende hond: "Je mag hier niet fietsen" Terwijl je daar dus wel mag fietsen, maar niet je hond los mag laten lopen.
Herkenbaar . Het zijn meestal weekend-wandelaars die de grootste bek hebben, maar het minste weten van normen en regels in de wereld buiten de stad. Buiten het weekend word je altijd vriendelijk gegroet door wandelaars. Althans, dat is mijn ervaring.
pi_37141338
Iemand die me al kan vertellen of deze mtb goed is voor een beginner?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
pi_37142959
Lijkt mij goed om mee te beginnen om eerlijk te zijn.

Vandaag mijn voorvork lek gereden, gaat me weer een rib uit mijn lijf kosten ben ik bang. Denk dat ik maar eens ga rondkijken voor een leuke Fox vork
pi_37154059
Prima fiets Avalanche, jammer dat de maat er niet bij staat, zou ik toch even naar vragen,

Hij is een beetje aan de zware kant maar dat doet weinig af van je fietsplezier, verder goede onderdelen en hele stevige wielen.
'The Less you know, The more you believe'
pi_37156365
quote:
Op donderdag 20 april 2006 20:16 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Herkenbaar . Het zijn meestal weekend-wandelaars die de grootste bek hebben, maar het minste weten van normen en regels in de wereld buiten de stad. Buiten het weekend word je altijd vriendelijk gegroet door wandelaars. Althans, dat is mijn ervaring.
Eigenlijk zou ik het geen wandelaars willen noemen, eerder mensen die eens gaan kijken hoe een heideveld of bos eruit ziet.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 21 april 2006 @ 12:03:17 #295
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37156477
Gisteravond werd ik op het bagger rondje bij Oosterbeek ingehaald door een.......brommer!!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37164502
quote:
Op donderdag 20 april 2006 21:35 schreef Avalanche.. het volgende:
Iemand die me al kan vertellen of deze mtb goed is voor een beginner?
goeie fiets om mee te beginnen, en als er wat mee is kan je er altijd mee terug naar goossens omdat het een huismerk is van hun
  maandag 24 april 2006 @ 19:15:49 #297
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_37252996
Ik ben van plan om een nieuwe fiets te kopen, niet per se een mountainbike maar meer iets waarmee ik ook goed op de normale weg kan fietsen en dus toen kwam ik via de fietsenmaker bij de cross-hybride's terecht.
Nu heb ik een beetje gekeken en zag ik de gazelle golfo voor rond de 500 euro te koop, dan heb je dus een nieuwe fiets. Maar kan ik voor die 500 euro niet beter deze kopen?
Ik wil niet meteen teveel geld uitgeven omdat het op het begin natuurlijk nog even aftasten zal zijn en kijken of ik het wel écht leuk ga vinden en er dus ook goed meer door zal gaan. En daarom wacht ik mooi even op jullie reacties
Bernie en ik zijn tof.
  woensdag 26 april 2006 @ 23:03:19 #298
147634 Big24
Mountainbiker
pi_37329246
Ideaal fietske voor op de gewone weg.
In de bos wil er echter niet meekomen
foto's, toertochten, routes , ...
www.mtb-freak.be
pi_37353738
vrouwelijke mountainbiker meld zich,..
ben nog een echte beginner, staan nog maar 150 kilometers op de teller van mijn Trek 4500.
Maar ik vind het echt super leuk om te doen, probeer in ieder geval 1 keer per week te gaan.
Soms naar het parcour in Schoorl, soms hier in de buurt. Hier hebben we ook wel wat leuke ritjes, wel een stuk braver dan Schoorl maar toch..

Kom even m'n bike showen,
heeft iemand enig idee na hoeveel kilometer hij ongeveer voor een 'eerste beurt' moet?


[ Bericht 7% gewijzigd door one-monkee op 27-04-2006 19:33:42 ]
  donderdag 27 april 2006 @ 19:24:06 #300
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37354303
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:09 schreef one-monkee het volgende:
vrouwelijke mountainbiker meld zich,..
ben nog een echte beginner, staan nog maar 150 kilometers op de teller van mijn Trek 4500.
Maar ik vind het echt super leuk om te doen, probeer in ieder geval 1 keer per week te gaan.
Soms naar het parcour in Schoorl, soms hier in de buurt. Hier hebben we ook wel wat leuke ritjes, wel een stuk braver dan Schoorl maar toch..

Kom even m'n bike showen,
heeft iemand enig idee na hoeveel kilometer hij ongeveer voor een 'eerste beurt' moet?
[afbeelding]
Een kikker
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_37354314
Als je hem nieuw gekocht hebt, na een km of 400, is mij aangeraden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')