abonnement Unibet Coolblue
pi_30814705
Hier op mijn stage, zit ik achter een flink beeldscherm, wat makkelijk 1024 * 768 aan moet kunnen en waarschijnlijk zelfs meer. Alleen op een of andere manier staat hij afgesteld op 800 * 600.

Normaal kan je via configuratiescherm de boel regelen, maar dat gedeelte is net afgeschermd hier.

Ik heb de systeembeheerder hier al gemailt, maar dat schiet niet op en ondertussen is dit superirritant.

Weet iemand nog een andere manier hoe je de resolutie kan veranderen zonder dat tabblad bij 'eigenschappen?'
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30814728
http://www.greenparrots.com/aqr.html

Als je die er op mag zetten!
Al werk je wel om een beveiliging heen en dat mag dan weer niet
pi_30814848
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:50 schreef Godlike02 het volgende:
http://www.greenparrots.com/aqr.html

Als je die er op mag zetten!
Al werk je wel om een beveiliging heen en dat mag dan weer niet
Ik weet niet of het uberhaupt mag, maar die krijg ik niet geinstalleerd.

License agreement, yes, dan pakt hij van alles uit en dan is het klaar. Helaas, zal ook wel beveiligd zijn.

Tnx. igg
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  donderdag 22 september 2005 @ 08:57:49 #4
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30814849
naar de systeembeheerder heen gaan en hem van z'n stoel aftrappen.
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_30814863
Het is een externe dienst van Cap Gemini ergens ver weg, dus daar heb ik geen tijd voor
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30814874
Probeer of je kan booten vanaf een Live Linux distributie. Dan kan je de resolutie instellen, echter moet je dan wel met Linux werken.
pi_30814916
En hier staat XP op, dus dat gaat ook al niet



Echt kut dit, moet je maar eens je beeldscherm terugzetten.

1 smiley is je halve beeldscherm en je krijgt er nog koppijn van ook
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30814987
Nee... je moet alleen kunnen booten vanaf CD. Als dat kan, kan je bijvoorbeeld Knoppix gebruiken. Echter Knoppix is Linux, dus daar moet je wel mee overweg kunnen.

Wat er al op de pc staat maakt niet uit. Als er namelijk geen harde schijf in de pc zit, werkt Knoppix ook.
pi_30815000
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:04 schreef HuHu het volgende:
Nee... je moet alleen kunnen booten vanaf CD. Als dat kan, kan je bijvoorbeeld Knoppix gebruiken. Echter Knoppix is Linux, dus daar moet je wel mee overweg kunnen.

Wat er al op de pc staat maakt niet uit. Als er namelijk geen harde schijf in de pc zit, werkt Knoppix ook.
En je applicaties dan?
Je documenten, etc etc
pi_30815008
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt, en Linux heb ik nog nooit gebruikt, dus ik denk dat het dan wel moeilijk gaat worden
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30815036
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:05 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

En je applicaties dan?
Je documenten, etc etc
Je hebt voor elke Windows applicatie een vervangen in Linux. Voor Office heb je bijvoorbeeld OpenOffice. Dat zit allemaal meegeleverd met Knoppix. Daarnaast heb je wel toegang tot eventueel aanwezige harde schijven
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:05 schreef Manneke_Pils het volgende:
Ik heb geen idee waar je het allemaal over hebt, en Linux heb ik nog nooit gebruikt, dus ik denk dat het dan wel moeilijk gaat worden
Als het een beetje goede systeembeheerder is, dan lukt het niet eens.
pi_30815150
Hopeloos dus

Het is echt zo kut dit, mn muis neemt al een kwart beeldscherm in
Die moet ik in een hoekje zetten, wil ik kunnen werken.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30815210
Linux gaan gebruiken omdat je je resolutie niet aan kan passen
  donderdag 22 september 2005 @ 09:22:31 #14
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30815369
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:59 schreef HuHu het volgende:
Probeer of je kan booten vanaf een Live Linux distributie. Dan kan je de resolutie instellen, echter moet je dan wel met Linux werken.
je kunt toch niet zomaar alles om gaan zetten naar linux op je stage omdat je resolutie kut is?
wat een bagger idee
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_30815457


Systeembeheerder maar even bestookt met mailtjes en telefoon en nu is het gelukt
Beetje jammer was wel, dat hij het eerst ook moest vragen voordat het lukte
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  donderdag 22 september 2005 @ 09:28:51 #16
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30815504
hardstikke mooi.
kun je je knoppix download afbreken
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_30815519
Dan moet ik m eerst starten voor ik die kan afbreken.
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_30815530
Linux is omslachtig en bagger. Dat weet ik ook wel, maar het is de enige werkende optie naast de oplossing die Manneke_Pils nu zelf heeft toegepast.

En Lamme_Sterfkanarie, ik weet niet of je weet wat een Live Distributie inhoud, maar je hoeft niet 'alles om te gaan zetten naar Linux op je stage'. Het is een CD, je stopt hem erin, je hebt Linux, je werkt, je haalt de CD eruit en er is helemaal niets veranderd aan de pc zelf
  donderdag 22 september 2005 @ 09:35:41 #19
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30815652
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:30 schreef HuHu het volgende:
En Lamme_Sterfkanarie, ik weet niet of je weet wat een Live Distributie inhoud, maar je hoeft niet 'alles om te gaan zetten naar Linux op je stage'. Het is een CD, je stopt hem erin, je hebt Linux, je werkt, je haalt de CD eruit en er is helemaal niets veranderd aan de pc zelf
oh ja?
Ik zit hier op een architectenbureau. Werk met arkey en nog wat zut. Hoe installeer ik dat dan op een live cd? Of hoe zit het met m'n mail dat op de exchange server staat waar ik de login niet van weet? Moet ik dan de systeembeheerder bellen (die ik overigens zelf ben, maar dat doet in dit geval niet ter zake) om te vragen wat de login is zodat ik de mail kan ophalen in thunderbird op m'n linux live cd? En dan wil ik ook nog op de netwerkshares komen van de windows 2003SBS server anders kan ik nog niets. Dat werkt vast ook ineens vlekkeloos met de livecd. En ja, ik heb ervaring met linux. van debian naar gentoo naar suse tot ubuntu en kubuntu aan toe.
Je blaat zomaar dat je met een livecd alles binnen 5 minuten aan de gang hebt maar zo werkt het dus gewoon niet aangezien je geen idee hebt wat voor een waarschijnlijk aan windows gebonden applicaties de topicstarter draait om z'n werk te kunnen doen.
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
  donderdag 22 september 2005 @ 09:39:54 #20
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_30815746
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:35 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:

[..]

oh ja?
[...gevolgd door een goed betoog...]
Hear, hear
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_30815843
Ah... ik ging uit van zo'n geweldige stage waarover je hier op Fok! altijd leest. De hele dag een beetje typen in Word en internetten. Daarvoor is een Live distro geschikt. Heb je specifieke software nodig dan gaat het niet op.

Mijn fout.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')