abonnement Unibet Coolblue
pi_30807490
Haaaallooo

Ik heb mijn laptop nu al een tijdje en er zitten allemaal vlekken op het scherm ( ) nee niet van sexistische praktijken...
Iemand 1 idee waarmee ik het kan schoonmaken?
pi_30807849
Dit kun je beter vragen in Digitale Corner
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_30807964
een stofvrije licht vochtige doek volstaat vaak al, anders een stofvrije doek met tft screen reiniger
pi_30807996
->DIG
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_30808355
FF volgen, ik heb nl zo'n asus Z92g met zo'n glimmend scherm, die nog beter stof aan trekt dan een stofzuiger
  woensdag 21 september 2005 @ 23:19:11 #6
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30808763
Licht vochtige tissue nemen en zachtjes afvegen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30808844
beeldschermschuim werkt erg prettig, voor zowel CRT als TFT-schermen...
Bij de laptop zou ik het schuim wel op een doek aanbrengen, ipv direct op het scherm, zodat er niets bij het scherm langs kan lopen...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30808975
Gewoon met glasex, dat werkt over het algemeen ook gewoon erg goed. Daarmee heb ik het regelmatig gedaan en het scherm ziet er perfect uit. Je moet het natuurlijk wel met een doek afdrogen en niet met WC of keukenpapier.
Op zoek naar een Content Management Systeem (CMS)? Gebruik Website Baker!!!
pi_30809048
glassex is nogal sterk... Dat kan je de anti-reflecterende coating van je scherm kosten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_30809062
Ik doe 't af en toe met een sok of de punt van een t-shirtje ofzo!

Niets is te goed voor mijn 3Ghz laptopje!
pi_30825988
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:24 schreef Woudloper het volgende:
Gewoon met glasex, dat werkt over het algemeen ook gewoon erg goed. Daarmee heb ik het regelmatig gedaan en het scherm ziet er perfect uit. Je moet het natuurlijk wel met een doek afdrogen en niet met WC of keukenpapier.
Glassex op een CRT ok, tft no way...

Nog niks zinnigs gehoort btw...
pi_30841219
Ik doe altijd glassex op m'n laptop, schoonmaken met een papieren zakdoekje. Gaat prima.
censuur :O
  donderdag 22 september 2005 @ 22:59:11 #13
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30841567
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:25 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Glassex op een CRT ok, tft no way...

Nog niks zinnigs gehoort btw...
Ja, je mag natuurlijk voor heel erg ingewikkelde opties kiezen. Glassex of water op een tissue werkt echter wel het beste. Alternatief zou je glorix-doekjes kunnen nemen. Ik heb zo een paar honderd laptopbeeldschermen onder handen genomen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30841588
Je kunt gewoon een flesje kopen bij de lokale computerboer wat speciaal is voor het reinigen van tft schermen.

Glassex zou ik zelf zeker niét doen.. maar dat is aan jezelf.
Trotse mamma :)
pi_30841779
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:59 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ja, je mag natuurlijk voor heel erg ingewikkelde opties kiezen. Glassex of water op een tissue werkt echter wel het beste. Alternatief zou je glorix-doekjes kunnen nemen. Ik heb zo een paar honderd laptopbeeldschermen onder handen genomen.
Doe het nu eens een paar 100 keer op je eigen laptop.. Van een keer spuiten ontploft ie echt niet maar kan op den duur zeker schade opleveren.

Ik zou het risico gewoon niet nemen. Er bestaan mensen die zo hun scherm naar de filestijnen hebben geholpen.. google eens voor de grap
Trotse mamma :)
  donderdag 22 september 2005 @ 23:15:52 #16
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30842247
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:04 schreef Faithz het volgende:

[..]

Doe het nu eens een paar 100 keer op je eigen laptop.. Van een keer spuiten ontploft ie echt niet maar kan op den duur zeker schade opleveren.

Ik zou het risico gewoon niet nemen. Er bestaan mensen die zo hun scherm naar de filestijnen hebben geholpen.. google eens voor de grap
Als je per jaar een paar honderd keer je beeldscherm onder handen moet nemen kun moet je je afvragen of je wel compatible bent met een laptop.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30842404
Glassex, Glorix of zelfs CRT reinigers zijn dodelijk voor je TFT scherm. Afhankelijk van de kwaliteit van de coating zal het misschien wat langer duren voor het opvalt, maar na een paar keer reinigen weet ik zeker dat het fout gaat. Ik heb een TFT scherm gezien dat na 1x reinigen met CRT reiniger al vervangen moest worden. Dus NIET DOEN! Vochtig doekje werkt toch echt het beste, en niet drukken!
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_30843789
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:15 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als je per jaar een paar honderd keer je beeldscherm onder handen moet nemen kun moet je je afvragen of je wel compatible bent met een laptop.
Jij maakt er wel graag van wat je wilt horen he?

Het is vrij duidelijk wat ik bedoel maar ik zal het voor je uittekenen:

Stel: je veegt 1 keer:
100 laptops, 1 keer schoonmaken = 100 vegen = 1 veeg per laptop.
1 laptop, 100 keer schoonmaken = 100 vegen = 100 vegen op 1 laptop.

De laptop die 100 keer wordt gecleaned met glassex wordt beduidend meer belast met een schadelijk middel dan de andere 100 laptops. Dat moge duidelijk zijn. Hierdoor kan dus meer schade onstaan. Zie Lucky8 hierboven..

En waar zie jij trouwens staat dat ik zei dat dit per jaar moest?


Zeikmodus: compatible ben ik niet, aangezien ik geen hardware ben wat ik aan kan sluiten op andere hardware.. je zult capabel bedoelen.
Trotse mamma :)
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:49:04 #19
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30849104
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:58 schreef Faithz het volgende:

[..]

Jij maakt er wel graag van wat je wilt horen he?

Het is vrij duidelijk wat ik bedoel maar ik zal het voor je uittekenen:

Stel: je veegt 1 keer:
100 laptops, 1 keer schoonmaken = 100 vegen = 1 veeg per laptop.
1 laptop, 100 keer schoonmaken = 100 vegen = 100 vegen op 1 laptop.

De laptop die 100 keer wordt gecleaned met glassex wordt beduidend meer belast met een schadelijk middel dan de andere 100 laptops. Dat moge duidelijk zijn. Hierdoor kan dus meer schade onstaan. Zie Lucky8 hierboven..

En waar zie jij trouwens staat dat ik zei dat dit per jaar moest?


Zeikmodus: compatible ben ik niet, aangezien ik geen hardware ben wat ik aan kan sluiten op andere hardware.. je zult capabel bedoelen.
Ik kan rekenen hoor. Ik snap alleen niet waarom je zo vaak een laptop beeldscherm zou moeten reinigen. Als je hem zo vaak smerig maakt dan kun je duidelijk niet overweg met een laptop. Je bent dan niet compatiblea) met dat soort hardware. Ik gebruik mijn laptop(s) dagelijks, en als ik er één keer in het jaar een doekje overheen moet halen is het veel.

a) com·pat·i·ble:
1.Capable of existing or performing in harmonious, agreeable, or congenial combination with another or others: compatible family relationships.
2. Capable of orderly, efficient integration and operation with other elements in a system with no modification or conversion required.
[..]
http://www.dictionary.com
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 23 september 2005 @ 08:52:11 #20
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_30850536
Mja, laat iemand er dan ff 1 sluiten schiet niet op 2 topic erover;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')