abonnement Unibet Coolblue
pi_30805990
Links staat al geruime tijd op flinke voorsprong in de peilingen. Zelfs een volledig links kabinet wordt mogelijk (PvdA-SP-GL) bij de huidige peilingen. Dit kabinet is op dit moment (nog) superimpopulair en dat weten ze donders goed. Vandaar dat ze gigantisch lopen te kankeren juist op dit moment. Want links siddert van angst dat ze hun voorsprong in de peilingen en uiteindelijk bij de verkiezingen kwijtraken, omdat de vooruitzichten er voor 2006 en 2007 er veel beter uitzien.

Gister werd bekend dat de SP via 1 miljoen handtekeningen nieuwe verkiezingen zou moeten kunnen afdwingen ( 'Laat kiezer nieuwe verkiezingen afdwingen' ). Das vrij raar, je zou verwachten dat links juist groot profiteert bij zo'n in hun ogen slecht kabinet, inclusief de in hun ogen slecht vooruitzichten voor 2006 en 2007.

Schijnbaar zijn ze bang, als de voorspellingen voor de komende jaren uitkomen, om niet de grote zetelswinst te behalen bij de verkiezingen zoals ze nu in de peilingen doen. Links begint langzaam onzeker te worden, omdat de verkiezingen in 2007 zijn en in 2005, het jaar waar dit kabinet waarschijnlijk het meest impopulair is.
  woensdag 21 september 2005 @ 22:26:59 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30806616
ze "sidderen" niet meer dan andere partijen om stemmen te verliezen... zo gaat dat in de politiek.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_30806813
Die vooruitzichten vertrouwt niemand, het is ook duidelijk dat veel mensen er ook in 2006 erop achteruit zullen gaan. Alles wat het kabinet ons als mooi en prachtig presenteert is niets meer dan het verdraaien van de werkelijkheid, vertellen zoals het hun uitkomt. Gelukkig heeft Nederland dit door en daalt het aantal mensen die deze regering steunen met de dag.

Balkellende wordt in ieder geval nooit van zijn leven meer minister president.
pi_30807042
Balkenende zal inderdaad nooit populair worden. Hij heeft immers een aantal maatregelen durven te nemen die al VEEL EERDER genomen hadden moeten worden, en beleid aangepast wat al VEEL EERDER aangepast had moeten worden. Bijvoorbeeld: het idiote omroepbestel, de dure WAO regeling die gebruikt is als opvang voor overtollige werknemers, de vreselijke scheiding in het zorgstelsel. En als klap op de vuurpijl: de VUT regelingen. Een paar voorbeelden van zaken die eerdere kabinetten niet aan durfden te pakken uit angst om kiezers te verliezen. Maar alles bij elkaar werk ik nu om deze regelingen te betalen, terwijl ik er nooit gebruik van kan maken, en deverkeerde mensen er nu van profiteren. Dus respect voor Balkenende, ondanks de sullige uitstraling eindelijk een kabinet met daadkracht!
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
  woensdag 21 september 2005 @ 22:42:38 #5
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30807243
onzin. Door de plannen van dit kabinet gaan de lage inkomens er weer op achteruit. En wat erger is, mensen met 2x modaal gaan er op vooruit, terwijl mensen met 1.5x modaal er weer niks op vooruit gaan. Vergroting van de kloof tussen arm en rijk.. is dat nou sociaal.

Hier, een door het cpb doorgerekende alternatieve begroting die van een even groot financieringstekort uitgaat: Alternatieve begroting

Stukken socialer.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 21 september 2005 @ 22:43:58 #6
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_30807299
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:12 schreef pberends het volgende:
Vandaar dat ze gigantisch lopen te kankeren juist op dit moment.
Juist nu, net na prinsjesdag, de traditionele bekendmaking van de begroting, gaat de oppositie in tegen de plannen van de coalitie.

Poehee, verrassend, echt hoor, ik stond er van te kijken, had ik niet verwacht..
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_30807306
Het gaat goed met nederland? , alleen een komplete idioot gelooft dat.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 21 september 2005 @ 22:44:51 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_30807330
Ach ja... Zalm durft het niet eens aan om lijsttrekker van de VVD te worden, maar links siddert

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_30807685
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:42 schreef DionysuZ het volgende:
onzin. Door de plannen van dit kabinet gaan de lage inkomens er weer op achteruit. En wat erger is, mensen met 2x modaal gaan er op vooruit, terwijl mensen met 1.5x modaal er weer niks op vooruit gaan. Vergroting van de kloof tussen arm en rijk.. is dat nou sociaal.

Hier, een door het cpb doorgerekende alternatieve begroting die van een even groot financieringstekort uitgaat: Alternatieve begroting

Stukken socialer.
Die neem je toch hopelijk niet serieus? Als dit een reele begroting zou zijn, dan moet ik nu als de donder mijn huis verkopen, omdat ik het op korte termijn niet meer kan betalen, en op lange termijn zeker weet dat ik zonder werk kom te zitten. Maar dat is op zich weer ideaal, want dan krijg ik weer van alles toegestopt lees ik. Deze begroting steunt niet de zwakken in de samenleving, maar wakkert apathie aan. De enige manier om de inkomenspositie van alle nederlanders te verbeteren is door werken te stimuleren, waardoor Nederland weer serieus genomen kan worden op de internationale markt. En dat doe je niet door lagere inkomens (uitkeringsgerechtigden) meer te geven dan een werkende met een minimum loon. En dat is wat de tomaat wil bereiken volgens mij.
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
  woensdag 21 september 2005 @ 22:55:10 #10
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30807783
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:53 schreef Lucky8 het volgende:

[..]

Die neem je toch hopelijk niet serieus? Als dit een reele begroting zou zijn, dan moet ik nu als de donder mijn huis verkopen, omdat ik het op korte termijn niet meer kan betalen, en op lange termijn zeker weet dat ik zonder werk kom te zitten. Maar dat is op zich weer ideaal, want dan krijg ik weer van alles toegestopt lees ik. Deze begroting steunt niet de zwakken in de samenleving, maar wakkert apathie aan. De enige manier om de inkomenspositie van alle nederlanders te verbeteren is door werken te stimuleren, waardoor Nederland weer serieus genomen kan worden op de internationale markt. En dat doe je niet door lagere inkomens (uitkeringsgerechtigden) meer te geven dan een werkende met een minimum loon. En dat is wat de tomaat wil bereiken volgens mij.
quote:
Uit het ‘koopkrachtplaatje’ van het Centraal Planbureau (CPB) blijkt dat onder de alternatieve begroting van de SP álle groepen erop vooruit gaan ten opzichte van 2005 én vrijwel alle groepen ten opzichte van het kabinet. Volgens de doorrekening van het CPB blijkt dat vooral de mensen met een lager inkomen meer gebaat zijn bij de voorstellen van de SP, dan bij die van de regering. De SP-plannen zouden leiden tot een economische groei van 2,5% en een lagere werkloosheid. Marijnissen: “De SP heeft in haar tegenbegroting dezelfde marges en begrotingstekort aangehouden als het kabinet, maar komt op meer koopkracht en ook betere resultaten voor de lange termijn. Je kunt je afvragen waarom het ons wel lukt en hen niet.”
sp site.

bron van cpb zelf: http://www.cpb.nl/nl/pub/notitie/20sep2005_sp/notitie.pdf
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_30807992
De SP kijkt helaas, zoals zoveel politieke partijen, niet verder dan de volgende verkiezingen. De maatregelen die dit kabinet aan het nemen is, hebben vooral hun effect op de langere termijn. Dat is juist de kracht. Niet het snelle resultaat, maar een structurele aanpak van problemen voor de langere termijn.
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
  woensdag 21 september 2005 @ 23:04:48 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_30808185
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:00 schreef Lucky8 het volgende:
De SP kijkt helaas, zoals zoveel politieke partijen, niet verder dan de volgende verkiezingen. De maatregelen die dit kabinet aan het nemen is, hebben vooral hun effect op de langere termijn. Dat is juist de kracht. Niet het snelle resultaat, maar een structurele aanpak van problemen voor de langere termijn.
wat uit het stukje "komt op meer koopkracht en ook betere resultaten voor op de lange termijn" snap je niet?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_30810328
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:04 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

wat uit het stukje "komt op meer koopkracht en ook betere resultaten voor op de lange termijn" snap je niet?
Mjah met briljante ingevingen als de landing en take off heffing, stopzetten van investeringen in infrastructuur, het nog verder droogzuigen van defensie, kosten nog harder afschuiven naar werkgevers en het morrelen aan de huizenmarkt. Jah op die manier is het ook moeilijk om een begroting rond te krijgen.
Say your prayers
pi_30810520
Is het niet zo dat de meeste oppositie partijen gewoon willen regeren. En liever nu dan morgen, dus eerdere verkiezingen zijn altijd welkom.

Daarnaast is de aanval op de regering tijdens de algemene beschouwingen standaard, dus wat er nou helemaal verrassend aan het geheel
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30810593
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:07 schreef marcb1974 het volgende:
Is het niet zo dat de meeste oppositie partijen gewoon willen regeren. En liever nu dan morgen, dus eerdere verkiezingen zijn altijd welkom.

Daarnaast is de aanval op de regering tijdens de algemene beschouwingen standaard, dus wat er nou helemaal verrassend aan het geheel
Helemaal niks. Femke liep weer eens flink moraliserend met het vingertje te eisen dat iedereen haar program maar eens moest uitvoeren en Jan kwam weer met een stapel tegeltjeswijsheden op de proppen. Wouter had ook leuke slogans. Ben benieuwd wanneer de DVD in de winkels ligt.
Say your prayers
pi_30810754
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:12 schreef pberends het volgende:

Want links siddert van angst dat ze hun voorsprong in de peilingen en uiteindelijk bij de verkiezingen kwijtraken, omdat de vooruitzichten er voor 2006 en 2007 er veel beter uitzien.

Gister werd bekend dat de SP via 1 miljoen handtekeningen nieuwe verkiezingen zou moeten kunnen afdwingen ( 'Laat kiezer nieuwe verkiezingen afdwingen' ). Das vrij raar, je zou verwachten dat links juist groot profiteert bij zo'n in hun ogen slecht kabinet, inclusief de in hun ogen slecht vooruitzichten voor 2006 en 2007.
Alsof zo'n voorstel uberhaupt binnen een paar maanden door te voeren is... Aangezien er een grondwetswijziging voor nodig is duurt het minimaal een jaar of drie voordat zoiets erdoor is (ff aangenomen dat een meerderheid ermee in zou stemmen, wat natuurlijk niet het geval is).
pi_30810792
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:15 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Alsof zo'n voorstel uberhaupt binnen een paar maanden door te voeren is... Aangezien er een grondwetswijziging voor nodig is duurt het minimaal een jaar of drie voordat zoiets erdoor is (ff aangenomen dat een meerderheid ermee in zou stemmen, wat natuurlijk niet het geval is).
Het zou de kers zijn op de mediacratische taart waar een Bos, Marijnissen en Halsema graag hun tanden in zetten.
Say your prayers
pi_30812011
Ik vind de vraag die Marijnissen opwerpt legitiem, Zelfs de eigen achterban van CDA, VVD en D66 heeft in grote mate geen enkel vertrouwen meer in dit kabinet, dus rijst (terecht) de vraag namens wie deze politici daar dan nog zitten. De veronderstelling dat het in 2007 beter zal gaan met Nederland dan nu het geval is, vind ik dubieus. Het kabinet voert namelijk een beleid dat economische groei eerder tegengaat dan bespoedigt. Zie ook de resultaten ten opzichte van andere euro-landen: Nederland blijft achter.

En wat de peilingen betreft: als er één politieke zijde is die moet sidderen van angst vanwege naderende verliezen, is het wel de rechterzijde. Links gaat alleen maar groeien: voornamelijk PvdA en SP, want GroenLinks gaat een knauw krijgen na de lancering van hun belachelijke standpunten deze week. Ik vind de topictitel dan ook erg suggestief. Want was het niet zo dat het CDA en de VVD er de laatste keer alle belang bij hadden om het kabinet (met LPF) te laten vallen, zodat ze zonder die partij verder konden regeren? Viel dat even tegen, toen ze samen geen meerderheid haalden...
pi_30815565
Een ultra bezuinigende overheid die met verkiezingen in zicht plotseling met geld gaat strooien, dat noem ik pas sidderen van angst
  donderdag 22 september 2005 @ 09:38:46 #20
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_30815718
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:09 schreef Sickie het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer de DVD in de winkels ligt.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_30815893
quote:
Op donderdag 22 september 2005 01:16 schreef dVTB het volgende:
Ik vind de vraag die Marijnissen opwerpt legitiem, Zelfs de eigen achterban van CDA, VVD en D66 heeft in grote mate geen enkel vertrouwen meer in dit kabinet, dus rijst (terecht) de vraag namens wie deze politici daar dan nog zitten.
De tweede kamer, dus de gekozenen, steunen dit kabinet. Namens de kiezer, die heeft gesproken. Dat die zich nu achter de oren krabt doet daaraan niets af.

Als de bevolking het kabinet echt heel erg ondragelijk vindt dan lijkt me dat er wel maatschapppelijk onlusten onstaan. Grote stakingen en demonstraties. Ik zie daar niks van. Gepruttel en geklaag, maar dat is er altijd. Veel geschreeuw en weinig wol.

Aangezien we nog altijd zeer behoorlijk en fatsoenlijke politici hebben verwacht ik dat het kabinet beleid zou aanpassen dan wel zou vallen als er echt een miljoen mensen zķ ontevreden zijn dat ze actie ondernemen.

En zo niet, dan niet. Het publiek heeft uiterlijk over een paar jaar weer de kans zich uit te spreken. Ik voorspel alvast dat noch het CDA, noch de VVD weggevaagd zullen worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_30815999
PvdA links?
Waarom wordt die er toch steeds bijgehaald?

Die gaan heus lekker met CDA ofzo zitten hoor, of wie weet VVD weer.
[KNE]-Mod
pi_30816198
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:12 schreef pberends het volgende:
Links staat al geruime tijd op flinke voorsprong in de peilingen. Zelfs een volledig links kabinet wordt mogelijk (PvdA-SP-GL) bij de huidige peilingen. Dit kabinet is op dit moment (nog) superimpopulair en dat weten ze donders goed. Vandaar dat ze gigantisch lopen te kankeren juist op dit moment. Want links siddert van angst dat ze hun voorsprong in de peilingen en uiteindelijk bij de verkiezingen kwijtraken, omdat de vooruitzichten er voor 2006 en 2007 er veel beter uitzien.

Gister werd bekend dat de SP via 1 miljoen handtekeningen nieuwe verkiezingen zou moeten kunnen afdwingen ( 'Laat kiezer nieuwe verkiezingen afdwingen' ). Das vrij raar, je zou verwachten dat links juist groot profiteert bij zo'n in hun ogen slecht kabinet, inclusief de in hun ogen slecht vooruitzichten voor 2006 en 2007.

Schijnbaar zijn ze bang, als de voorspellingen voor de komende jaren uitkomen, om niet de grote zetelswinst te behalen bij de verkiezingen zoals ze nu in de peilingen doen. Links begint langzaam onzeker te worden, omdat de verkiezingen in 2007 zijn en in 2005, het jaar waar dit kabinet waarschijnlijk het meest impopulair is.
Een hervormingskabinet hoeft niet onpopulair te zijn, Lubbers deed veel zwaardere hervormingen en behaalde toch 8 zetels winst na zijn eerste kabinet.
  donderdag 22 september 2005 @ 10:02:13 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30816336
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:47 schreef ThE_ED het volgende:
PvdA links?
Waarom wordt die er toch steeds bijgehaald?

Die gaan heus lekker met CDA ofzo zitten hoor, of wie weet VVD weer.
Idd. Die coalitie lijkt me nog gemakkelijker te smeden. Maar goed: eerst nog maar eens zien. Het duurt vanaf nu nog anderhalf jaar voordat er nieuwe verkiezingen zijn en in die tijd kan er nog veel gebeuren. Ik heb het idee ook dat 'links' nu ook te vroeg piekt (een jaar lang 50+ zetels vasthouden bijvoorbeeld is haast onmogelijk) en dat er toch weer stemmen van die kant naar andere partijen vloeien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 22 september 2005 @ 14:13:32 #25
130955 Floripas
Blast from the past
pi_30823590
quote:
Op donderdag 22 september 2005 00:00 schreef Sickie het volgende:

[..]

Mjah met briljante ingevingen als de landing en take off heffing,
Wat is hier mis mee? We hebben ook accijns op benzine.
quote:
stopzetten van investeringen in infrastructuur,
Nee, man. In treinen en knooppunten wordt extra geinvesteerd.
quote:
het nog verder droogzuigen van defensie,
Bedoel je het afzeggen van die peperdure bestellingen?
quote:
kosten nog harder afschuiven naar werkgevers
Het MKB gaat er veel meer op vooruit. Het MKB levert 56% van de banen,
quote:
en het morrelen aan de huizenmarkt.
Bedoel je de hypotheekrenteaftrek? Daarvan wordt alleen de top afgeschaafd.

En die lange-termijneffecten: wat weet jij, dat het CPB niet weet? Deel het met ons.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')