abonnement Unibet Coolblue
pi_30805032
Onlangs weer een SNES aangeschaft, uit nostalgie.

Ik speel Starwing in de huiskamer, net zoals ik dat tien jaren geleden deed. Mijn moeder komt binnen, kijkt me een minuut aan met een blik die vraagt: 'Gaat het wel goed met je? Ik dacht dat we dit ontgroeid waren?' (Ergens rond mijn veertiende ben ik opgehouden met gamen, ben twintig nu.) Dan wijst ze naar de controller, en vraagt: 'Helpt dat ook, als het hele ding heen en weer beweegt?'

Ik weet zeker dat ze die opmerking tien jaar geleden ook al heeft gemaakt. Verwachtte half dat ze vervolgens zou zeggen: 'Je mag nog een half uurtje Martijn, daarna ga je maar iets anders doen.' (Want vroeger was mijn computertijd per dag gelimiteerd.) Maar dat bleef uit, gelukkig.

Overigens, toen ik een kleine, fanatieke gamer was, probeerde ik mijn ouders altijd te laten delen in de vreugde. Maar het lukte me nooit ze de schoonheid en de sport ervan in te laten zien. Het enige spel dat ik mijn vader heb kunnen laten spelen, en wat hij ook vaak en lang wilde spelen, was Duckhunt. Daarom denk ik ook dat Nintendo's hoop om een nieuwe doelgroep aan te boren met hun afstandbediening, zo gek nog niet is. Mijn moeder wilde zelfs Duckhunt niet spelen, ze vond het geloof ik verwerpelijk. Ze is zo empatisch dat ze medelijden heeft met pixeleenden.

Afijn, om voer voor reply's te geven: Hoe staan jouw ouders tegenover computergames?

En een tweede vraag: Heb je fantasie nodig om van games te genieten?

(Ik bedacht vraag twee toen ik me afvroeg waarom ik weer een SNES aanschafte, terwijl moderne, grafisch perfecte games me nauwlijks interesseren. Ik herinner me dat, na uurtje Mario spelen, de grens tussen het mannetje op het scherm en mezelf steeds verder vervaagde, en ik de aanvallen van Bowser en zijn padden als aanvallen op mezelf begon te zien. Mijn herinneringen aan Zelda op de NES zijn mooier dan aan Final Fantasy op de PSX. En ik denk met meer liefde terug aan Doom dan aan Half Life of de gelikte shooters die daarna kwamen. Dus je zou kunnen stellen dat ik games minder leuk ben gaan vinden naarmate ze mooier werden. Maar missschien is het gewoon zo dat je eerste liefde altijd het mooist is - ik weet niet hoe ik jaren later zou terugdenken aan de spellen die vandaag uitkomen, als ik nu tien was en ermee aan het opgroeien...)

Goh, mijn eerste topic in het subforum GAME, en dat terwijl ik al jaren geen games meer speel.
pi_30805091
Je moeder moet gewoon een revolution krijgen. Dan vind ze het echt wel ineens leuk!

Vliegenmeppen, salami snijden, tennissen, the works!
pi_30805285
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:51 schreef Khadgar het volgende:
Je moeder moet gewoon een revolution krijgen. Dan vind ze het echt wel ineens leuk!

Vliegenmeppen, salami snijden, tennissen, the works!
lol je noemt nu net de dingen op die ook prima in een Wario Ware Game kunnen ipv aparte games ervan te maken .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_30805436
Uhm, ik moet zeggen dat mijn schoonouders me een beetje raar aan stonden te kijken toen ik aan kwam zetten met Donkey Konga. Maar een van de twee heeft inmiddels ook zelf al een poging tot trommelen ondernomen.

En als kind speelde ik veel meer games dan nu. Sterker nog, ik game nu echt maar sporadisch. Ik heb echt het idee dat de games van nu voor negentig procent binnen het pief-paf-poefgenre vallen, en daar heb ik niks mee. Mijn buurjongetje van bijna negen heeft een playstation en een SNES - en je mag raden wat bij hem het populairst is.

* _Arual_ mocht vroeger ook altijd maar een half uurtje...
  woensdag 21 september 2005 @ 22:08:03 #5
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_30805757
Allebei mijn ouders gamen Mijn moeder speelt voornamelijk van die puzzel spelletjes, maar mijn pa heeft elke FPS al zon'n beetje uitgespeeld. Online wil ie neit, hij vind zichzelf te slecht.

Zelfs mijn oma speelt af en toe spelletjes op het internet
Ook geen sig dus
pi_30805862
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:00 schreef _Arual_ het volgende:
Uhm, ik moet zeggen dat mijn schoonouders me een beetje raar aan stonden te kijken toen ik aan kwam zetten met Donkey Konga.
Je hebt je schoonouders een trommelspelletje cadeau gegeven? Zo van, gaan jullie maar eens lekker trommelen?
pi_30805911
Vroeger... toen gameplay nog boven graphics ging. Die goede oude NES.

Dat waren tijden.

Daarom speel ik nog steeds op m'n eigen NES

al moet ik bekennen dat ik zondige gedachten heb over de XboX 360
pi_30806020
ach ouders... moeten gewoon niet zo zeuren... van mij krijgen zo ook een blik van waar bemoei je je mee?
I'm not the man you think I am!
pi_30806300
Mijn moeder ownde me met zo ongeveer iedere snes multiplayer game die ik heb. N64 en verder heeft ze nooit interessant gevonden, wel 'n keer geprobeerd maar niet haar ding..

En ik betrap mezelf er ook op dat de enige game die ik nog speel op m'n gc de zelda's van vroeger zijn.

*vandaag ganondorf ge-owned in ocarina of time
pi_30807200
Mijn ouders, moeder vooral, deden altijd heel erg enthousiast mee met Zelda. Puzzels helpen oplossen en mee denken bij het vinden van voorwerpen. Vooral in de kerst vakantie, wanneer er een nieuwe zelda uit was gekomen en dan tot laat in de nacht met z'n allen voor die tv terwijl er eentje speelt.
Dat vinden ze altijd geweldig, alleen zelf proberen zit er niet in. Omdat het te vaak snel gaat en het te ingewikkeld is om uit te voggelen.

Mijn vader kon zich wel heel erg vermaken met mario golf, nog steeds eigenlijk. Dat is ook een game waar de tijd voor genomen kan worden. En elke vakantie ging tetris mee en dan met z'n allen elkaars scores verslaan, meestal was mijn vader dan heer en meester.

En fantasie is denk ik meer een hulp middel bij het gamen dan een vereiste. Want een bijv. sommige fps en rts games kunnen zonder enige fantasie gespeeld worden. Maar het is wel handiger om je zo meer met een game één te gaan voelen en er het meeste uit te halen.
  woensdag 21 september 2005 @ 22:57:40 #11
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_30807880
Toen ik Donkey Konga kocht, lachtten m'n ouders me uit en zeiden ze dat ze mongolen ook op trommels lieten slaan .

Daarna heeft mijn vader het wel geprobeerd, maar die man heeft geen ritmegevoel

Maar in principe toonden ze wel altijd interesse..

[ Bericht 9% gewijzigd door MMaRsu op 21-09-2005 23:10:58 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_30808378
Mijn moeder speelde eerder wel eens op mijn oude gameboy Mario 1. Dat vond ze toen nog wel leuk. Ook wou ze nog wel eens gaan flipperen op de pc maar, dan moest een ander het spel er van te voren wel even op zetten want dat kon ze dan weer niet.

Verder heb ik ook een aardige tijd geen spelletjes gespeeld, maar de laatste tijd begint het weer een beetje. Zo kon ik me een half jaar geleden nog vermaken met San Andreas of Max Payne 2, maar de lol van zulke spellen is er naar een week alweer af. Nu speel ik een aantal dagen Monkey Island 1 en daar kan ik me dus weer veel meer in verdiepen. De oudere spelletjes zijn meestal gewoon veel leuker.

De afgelopen jaren werden de spellen grafisch misschien veel mooier, maar daarnaast lijkt ieder spel ook weer op elkaar, vind ik weinig spellen nog echt een boeiend verhaal hebben. Ook zijn er niet veel uitgewerkte spellen meer maar eerder "een dags hitjes".

Zins gisteren speel ik naast Monkey Island 1 ook nog Fahrenheit en dat is wel een spel waar ik aardig positief over ben. Ik denk dat ik me met dat spel nog een tijdje zoet kan houden
  woensdag 21 september 2005 @ 23:11:50 #13
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_30808455
Wie weet komt er een vibo extensie voor die Revolution controller.

Lekker gamen met mams.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_30808790
Ik speelde altijd (lees 2x) Age of empires 2 met mijn vader, die niet eens voorbij age 1 kwam
pi_30810393
Sinds ik het huis uit ben, speelt mijn moeder geen computerspel meer, heeft ze door omstandigheden ook weinig tijd meer voor.

Vroeger wist ik altijd wel wat voor spellen ze leuk vond, en instaleerde die dan voor haar. Ze heeft zo bijvoorbeeld dan ook Diablo 2 en MDK2 uitgespeeld, ook Balls of Steel was ze gek van. Op de nes speelde ze vroeger veel Dr. Mario. Zelf zal ze echter nooit een spelletje kopen ofzo.
  donderdag 22 september 2005 @ 02:11:08 #16
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_30812780
Hmm... mijn pa gamed best wel wat eigenlijk, vooral achter de computer voor z'n werk. Computers zijn me ook met de paplepel ingegoten dan. Altijd heeft er een computer gestaan in de huiskamer. Ook hadden we vroeger een Commodore.

Goed, m'n pa kocht dus altijd de nieuwste games voor ons (m'n zusjes en ik), was altijd wel vet. Zelf gamede en gamed hij ook fanatiek. Tegenwoordig vooral alle versies van C&C, vliegspellen zoals Comanche etc., maar ook Myst bijvoorbeeld. Voor m'n zusjes koopt hij nog steeds vanalles, alle versies van The Sims etc. en hij wilt altijd een dikke computer.
Ja, m'n pa is vet en een goede gamer, altijd leuk om te netwerken een leuk potje Delta Force over het netwerk te spelen.

M'n ma daarentegen heeft helemaal niets met pc's en gamen.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_30812847
mijn vader heeft mij vroeger de fijne kneepjes geleerd van het gamen met spellen zoals duke nukem quake en unreal tournament, ik ben hem nu toch wle ontgroeied en daarbij doet mijn vader niet meer aan first person shooters maar alleen nog maar simpele 2d puzzel spelletjes.

mijn moeder kan het wel wat schelen maar ze zal er niks tegen doen, ze vind buitenspoorig computer gedrag nou niet echt leuk maar ze gaat niemand dwingen iets te doen wat hij niet wil.

en daarbij heb ik ook nooit problemen met ouders die computers overnemen want ik heb mij eigen computer mijn vader en moeder hebben beide een laptop en een pc en mijn broer heeft ook zijn eigen pc.

het coolst was natuurlijk als mijn vader mij kwam helpen met super mario op de nes.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
  donderdag 22 september 2005 @ 02:33:37 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_30813047
M'n ma heeft alle SNES platformers gedaan, heeft een Gameboy Advance (1e generatie) kapot weten te spelen en krijgt nu als 't meezit morgen een Nintendo DS bezorgd van de post. M'n vader heeft nog nooit een game aangeraakt geloof ik, dus het is heel verschillend.
pi_30813178
Ik speel al jaren geen spellen meer. Zo heel af en toe wil ik nog wel eens FIFA of GTA spelen met een vrienden, maar buiten dat al jaren niet.

Vroeger speelde ik wel redelijk wat, ook op de SNES en de GameBoy (de mijne uit '89 werkt nog steeds). Mijn ouders waren verslaafd aan tetris, elke ochtend speelde ze het allebei uit.

M'n vader speelt af en toe kaartspelletjes op de PC, en heeft een tijdje The 7th guest gespeeld, RollerCoaster Tycoon en nog wat dingetjes. M'n moeder is verslaafd aan een wazig spelletje genaamd 'Arachnid', wat m'n vader ooit van internet heeft gehaald, en speelde een paar jaar terug nog wel eens Mah Jongg (sp?).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_30813197
Mijn moeder was verslaafd aan tetris. Ze zag 's nachts als ze haar ogen sloot de blokjes nog vallen. En aan burning rubber. Ze riep in de file vaak dat ze ook wel over de andere auto's wilde vliegen
pi_30817416
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:09 schreef J_Davis het volgende:

[..]

Je hebt je schoonouders een trommelspelletje cadeau gegeven? Zo van, gaan jullie maar eens lekker trommelen?
Nee, voor mezelf en mijn vriend gekocht. Ik heb thuis geen gamecube, mijn vriend heeft er wel een.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')