abonnement Unibet Coolblue
pi_30796724
Oke ik ga nu een website zonder frames proberen te maken en wil de site weer indelen zoals eerst (mijn site is te vinden op ...

[ Bericht 91% gewijzigd door Danny op 05-02-2024 22:14:16 ]
pi_30796885
is het niet makkelijker om te werken met php includes? gebruik ik op mijn site ook, ik heb maar één index bestand met een aantal tables waar dan de content dynamisch in geladen wordt. de content die geladen wordt staat in '.inc' bestanden.
pi_30796961
quote:
op woensdag 21 september 2005 17:46 schreef the_terminator het volgende:
is het niet makkelijker om te werken met php includes? gebruik ik op mijn site ook, ik heb maar één index bestand met een aantal tables waar dan de content dynamisch in geladen wordt. de content die geladen wordt staat in '.inc' bestanden.
php heb ik dus geen verstand van... dat komt nog wel... maar nu weet ik er echt niks vanaf. ik zal je website even bekijken, misschien dat ik er dan een beter idee van krijg

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2005 17:50:43 ]
  woensdag 21 september 2005 @ 17:51:42 #4
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30797014
je kan beter met iframes gaan werken
dan zet je in een tablecell een iframe
die laad een andere html file

en vervolgens bij elke link target="naamvandeiframe"


php includes werken nog beter maargoed
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_30797162
quote:
op woensdag 21 september 2005 17:50 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

php heb ik dus geen verstand van... dat komt nog wel... maar nu weet ik er echt niks vanaf. ik zal je website even bekijken, misschien dat ik er dan een beter idee van krijg
je kan de php code niet zien, maar het werkt ongeveer op deze manier:

1
2
3
4
5
6
<?php
if($_get['id'] == 'pagina1')

  include("pagina1.inc");
}   
?>

die code staat in de table waar de content geladen wordt. je roept het op de volgende manier op:

1http://mijnsite.com?id=pagina1
  woensdag 21 september 2005 @ 18:05:57 #6
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30797414
hehe:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
                  <?php
                  // code voor het laden van de pagina
                  if (!isset($_get["id"])) {
                     $include = "main";
                        }
                     else{
                     $include = $_get["id"];
                  }
   
                  if(file_exists("content/$include.php")) {
                     $bestand = "content/$include.php";
                  }   else{
                     $bestand = "content/404.php";
                  }
                  ?>               
                  <?php
                  include $bestand;
                  ?>         


dit controlleerd of de bestanden wel in die map staan
anders geeft het een 404
op die pagina maak je dan weer logging code zodat misbruik gelogt wordt.

als je het niet controleerd of het bestand in de map staat kunnen ze je site misbruiken
door ?id=www.fok.nl ofzo te gebruiken (en daar dan een verboden pagina ofzo in want dit gaat via de server van je host, of gebruiken voor een sql injection

de bestanden van mij staan dus in de map content
en als er geen ?id achter de index.php staat laad hij automatisch de main.php pagina
wat de home-pagina is

is erg simpel dus, mysql is veel gevaarlijker, daar moet je echt met alles rekening houden
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_30797523
quote:
op woensdag 21 september 2005 17:56 schreef the_terminator het volgende:

[..]

je kan de php code niet zien, maar het werkt ongeveer op deze manier:
[ code verwijderd ]

die code staat in de table waar de content geladen wordt. je roept het op de volgende manier op:
[ code verwijderd ]
ipv een if-statement is een switch soms ook praktisch:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
switch ($id) {
  case
1:
    include(
"page1.html");
    break;
  case
2:
    include(
"page2.html");
    break;
  case
3:
    include(
"page3.html");
    break;
  default:
    include(
"default.html");
}
?>
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
  woensdag 21 september 2005 @ 18:10:41 #8
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30797562
nadeel met die van enasni is dat je voor elke site die je toevoegt weer de index.php moet veranderen
en je hetb geen 404 pagina
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_30818846
edit: ik had vragen over het maken van een iframe en het verwijzen ernaar maar dat is me nu gelukt.

heb alleen nog deze vraag: voor http://gratiseuro.atspace.com is het wel beter om iframes te gebruiken dus dan frames... sowieso geven iframes minder problemen met zoekmachine indexering toch? het zou wel een verbetering zijn als ik met iframes ga werken...

bedankt voor de reacties weer trouwens ik ga alvast bezig om mijn site nu met iframes te maken (php is me nog iets te vergevorderd). kan ook nog wel gemakkelijk zie ik... gewoon al mijn huidige werk in 3 tabellen verdelen en nog een vraag...

de tekst tussen <head> en </head> moet toch weg bij de informatie die in de iframes komt te staan? alleen de tekst in de body tekst moet toch in het html document staan waarnaar verwezen wordt vanuit de link (en die dus in het iframe geplaatst wordt).



[ Bericht 73% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2005 12:53:16 ]
pi_30822143
quote:
op woensdag 21 september 2005 17:51 schreef the_jasper het volgende:
je kan beter met iframes gaan werken
dan zet je in een tablecell een iframe
die laad een andere html file

en vervolgens bij elke link target="naamvandeiframe"

php includes werken nog beter maargoed
nu ik er verder over nadenk.. waarom zijn iframes eigenlijk beter dan frames?

de pagina's worden alsnog als een apart html document opgeslagen en komen in een iframe... maar zoekmachines slaan het geheel van die iframes alsnog niet op in context toch... je kan dus alsnog via zoekmachines slechts een html document tegenkomen dat in een iframe hoort (uit verband gerukt dus) net zoals met een frame gebeurd...

bookmarken kan ook niet gemakkelijker toch want het iframe wordt alsnog binnenin een pagina geladen...

wat is eigenlijk het voordeel van iframes boven frames?
  donderdag 22 september 2005 @ 13:58:01 #11
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30823032
omdat een firame een klein oppervlakte kan zijn midden op de pagina
het is een pagina in een pagina ipv een pagina naast een pagina

met breakout code kan je ervoor zorgen dat als iemand de onderliggende pagina opent (die in de iframe zit) dat hij gelijk terug naar de hoofdpagina wordt gestuurd
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
pi_30823539
quote:
op donderdag 22 september 2005 13:58 schreef the_jasper het volgende:
omdat een firame een klein oppervlakte kan zijn midden op de pagina
het is een pagina in een pagina ipv een pagina naast een pagina

met breakout code kan je ervoor zorgen dat als iemand de onderliggende pagina opent (die in de iframe zit) dat hij gelijk terug naar de hoofdpagina wordt gestuurd
oke, maar het heeft dus gewoon voordelen ik ben er nu mee bezig, kan nu volgens mij met gemak binnen een half uur klaar zijn want ik heb in principe alleen de opzet van de indexpagina met iframes hoeven maken en de target codes hoeven aan te passen.. al het andere kan volgens mij gewoon zo blijven en binnen in de iframes geplaatst worden en klaar. had gedacht dat het heel veel werk zou zijn eerst.
pi_30825765
oke het begin is er: http://gratiseuro.atspace.com

ik heb de iframes gemaakt en het werkt wel redelijk...

dat met die dubbele scrollbarren aan de rechterkant ga ik zo nog wel mee bezig maar hoe haal ik die scrollbar links wel onder al die links? (in het linker iframe).dat lukt me namelijk nog niet... terwijl die geheel overbodig is...
  donderdag 22 september 2005 @ 15:22:15 #14
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30825887
kom, laat ik mee gaan met het absurde iframe idee en me afvragen waarom is linker een iframe is aangezien ie toch hetzelfde is.

zo'n layout maak je trouwens door 2 divjes naast elkaar te stylen en in de linker je navigatie te proppen en rechts... euh... in jouw geval dat iframe dan maar.
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_30826028
quote:
op donderdag 22 september 2005 15:22 schreef lamme_sterfkanarie het volgende:
kom, laat ik mee gaan met het absurde iframe idee en me afvragen waarom is linker een iframe is aangezien ie toch hetzelfde is.

zo'n layout maak je trouwens door 2 divjes naast elkaar te stylen en in de linker je navigatie te proppen en rechts... euh... in jouw geval dat iframe dan maar.
oke nou dan moet ik nu dus maar op zoek gaan op google wat ik met die div's dan moet doen? of is het gewoon zoals men op http://www.mycu2.nl stelt (en nee ik heb geen cu2 site maar wist het nog van vroeger) bij het design kopje? moet ik div gewoon gebruiken om de style aan te geven?

hij is een iframe uh... inderdaad dat is niet echt nodig nee en die bovennavigatie (overzicht en banner) hoeft ook geen iframe te zijn inderdaad ik kan daar wel weer mee bezig, leuk websites maken

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2005 15:30:35 ]
  donderdag 22 september 2005 @ 15:44:43 #16
125047 Lamme_Sterfkanarie
tweet tweet en dan ineens niet
pi_30826494
gheheh.. het was maar een tip hoor.
Ik heb het godverdomme gehad met die onkunde van je!
pi_30826566
verkapt reclametopic!
Snel, makkelijk en gratis hoger in de zoekresultaten komen? Digitalpoint co-op
  donderdag 22 september 2005 @ 15:50:38 #18
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_30826685
iiiieuw....frames... iframes..... bah! ik vind het allemaal 3x niks (ivm bookmarken, printen, kortom: gebruikerservaring) tabellen zijn vrij bewerkelijk maar bruikbaar, zelf ben ik meer voorstander van divjes. er zijn bakken en bakken tut's en uitlegpagina's die je in 5 minuten inzicht geven in de basis van al deze methodes....
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_30827363
quote:
op donderdag 22 september 2005 15:47 schreef sjoerd- het volgende:
verkapt reclametopic!
ze zouden er een slotje op moeten doen

maar oke ik ga wel op zoek naar die divjes maar zal eerst mijn opmaak nog wat verbeteren.

bedankt weer.
  donderdag 22 september 2005 @ 18:24:31 #20
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_30831585
hij heeft wel gelijk

je hebt veel aan iedereen die langskomt en op die links gaat klikken
dus ik help maar ik wil wel betaald worden
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')