Hoe oud zijn je banden, zijn de spanningen van de banden goed, hoe is je vering afgesteld (strak voor rechte stukken, minder strak voor het bochtenwerk)quote:Op woensdag 21 september 2005 11:02 schreef R2-D2 het volgende:
Ik wilde gisteren op een leeg stuk snelweg de topsnelheid van mijn motor (Kawasaki ZZR600 1994) uitproberen. De motor is altijd goed onderhouden geweest dus het was geen russisch roulette.
Bij ongeveer 220 Km/u begon de motor te trillen, dit heb ik een aantal seconden volgehouden maar de motor werd op een gegeven moment zo wild dat ik m'n gas moest dichtdraaien.
- Komt dit omdat ik zelf niet zo zwaar ben? (Ik ben een vrouw, 54 kilo 1,66 meter lang)
- Moeten de veren strakker afgesteld worden?
- Is het nodig dat er zo'n ding op het stuur komt net zoals veel racers dat hebben?
m.a.w. Wat kan ik eraan doen zodat de motor een stuk stabieler wordt?
Alvast bedankt!
Tips over bochtentechniek zijn ook welkom.
quote:
Misschien een stuurdemper, als het je stuur was wat trilde.
Het kan dus meerder oorzaken hebben. Ik heb pas nieuwe banden, uigebalanceerd etc, nieuwe ketting + tandwielen en vering laten controleren. Vandaar dus mijn poging om de topsnelheid te halen.quote:
Kan te maken hebben met de vering.. of banden/velgen misschien niet goed uitgebalanceerd? Ben zelf een leek op technisch gebied, maar dat denk ik
Lijkt me niet fijn met een 2-taktquote:Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Hoe oud zijn je banden, zijn de spanningen van de banden goed, hoe is je vering afgesteld (strak voor rechte stukken, minder strak voor het bochtenwerk)
En als je denkt dat je te licht bent, je zou kunnen kijken of je iemand mee kan nemen 8terop. Misschien dat ie dan btr/prettiger reageerd... Weet iig dat mijn RS 250 (1995) boven de 205 helemaal in zijn element is en alleen maar harder wil gaan (vering wat strak afgesteld om zwabberen te voorkomen)
Gewoon standaard ZZR600 dingetjes en banden van Metzeler, kleur: zwartquote:Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef hollander172 het volgende:
Doe ven een opsomming van je setup.
Welke banden? Wat heb je aan de vering gedaan? Ooit gecrashed met dat ding? etc. etc.
quote:Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:
[..]
Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.
Graag type enzo.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:18 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Gewoon standaard ZZR600 dingetjes en banden van Metzeler, kleur: zwart
(Nog) niet gecrashed. Ik heb de motor gekocht met 6000 op de teller.
Je bent een die-hard of nietquote:Op woensdag 21 september 2005 11:14 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Lijkt me niet fijn met een 2-takt
quote:Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:
[..]
Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.
Pak liever bochtjesquote:Op woensdag 21 september 2005 11:26 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Je bent een die-hard of niet
quote:Dit klinkt als een high speed weave. Dit kan veroorzaakt worden door de manier waarop gewicht over de motor is verdeeld of een niet goed uitgebalanceerd wiel al dan niet icm niet geheel identieke afstelling van je shocks. Als dit optreedt kan je eigenlijk maar 1 ding doen: gas terugnemen en hopen dat je erop blijft zitten.
Suc6
Waar kan ik dat zien?quote:Graag type enzo.
Hoe staat je veervoorspanning afgesteld? Misschien dat beide vorkpoten niet hetzelfde afgesteld staan?
Je lijkt m'n Ex-vriend wel...quote:Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:
[..]
Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.
Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeikquote:
Precies!! Verwijderen die post en juist een stimu geven om door te gaanquote:Op woensdag 21 september 2005 11:35 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeik
Kroonplaat.quote:
Wiel: uit de motor nemen en proberen te balanceren op de as. Moet volkomen horizontaal blijven staan.quote:
Da's minder, al blijf ik erbij dat snelheid niet altijd de hoofdoorzaak is. Op het moment dat je op een motor stapt ben je je ervan bewust dat je met een voertuig op 2 wielen te maken hebt die minder stabiel is.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.
Inderdaad.. we worden meestal gewoon over het hoofd gezien door automobilistenquote:Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef R2-D2 het volgende:
[..]
Da's minder, al blijf ik erbij dat snelheid niet altijd de hoofdoorzaak is. Op het moment dat je op een motor stapt ben je je ervan bewust dat je met een voertuig op 2 wielen te maken hebt die minder stabiel is.
Daarom hebben ze in een China geen bomen maar alleen bonsai en bamboe.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.
Klopt jah, vanmorgen nog bijna door een vrachtwagen met aanhanger de berm ingedrukt. 2 klikjes terug en gas erop. Het liefst had ik een Wheelie gemaakt en m'n middelvinger opgestoken maar dat kan ik (nog) niet .quote:Op woensdag 21 september 2005 11:44 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Inderdaad.. we worden meestal gewoon over het hoofd gezien door automobilisten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |