abonnement Unibet Coolblue
pi_30784789
Ik wilde gisteren op een leeg stuk snelweg de topsnelheid van mijn motor (Kawasaki ZZR600 1994) uitproberen. De motor is altijd goed onderhouden geweest dus het was geen russisch roulette.

Bij ongeveer 220 Km/u begon de motor te trillen, dit heb ik een aantal seconden volgehouden maar de motor werd op een gegeven moment zo wild dat ik m'n gas moest dichtdraaien.

- Komt dit omdat ik zelf niet zo zwaar ben? (Ik ben een vrouw, 54 kilo 1,66 meter lang)
- Moeten de veren strakker afgesteld worden?
- Is het nodig dat er zo'n ding op het stuur komt net zoals veel racers dat hebben?

m.a.w. Wat kan ik eraan doen zodat de motor een stuk stabieler wordt?

Alvast bedankt!

Tips over bochtentechniek zijn ook welkom.
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30784887
Kan te maken hebben met de vering.. of banden/velgen misschien niet goed uitgebalanceerd? Ben zelf een leek op technisch gebied, maar dat denk ik
pi_30784961
Misschien een stuurdemper, als het je stuur was wat trilde.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:10:57 #4
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30785042
Doe ven een opsomming van je setup.

Welke banden? Wat heb je aan de vering gedaan? Ooit gecrashed met dat ding? etc. etc.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30785119
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:02 schreef R2-D2 het volgende:
Ik wilde gisteren op een leeg stuk snelweg de topsnelheid van mijn motor (Kawasaki ZZR600 1994) uitproberen. De motor is altijd goed onderhouden geweest dus het was geen russisch roulette.

Bij ongeveer 220 Km/u begon de motor te trillen, dit heb ik een aantal seconden volgehouden maar de motor werd op een gegeven moment zo wild dat ik m'n gas moest dichtdraaien.

- Komt dit omdat ik zelf niet zo zwaar ben? (Ik ben een vrouw, 54 kilo 1,66 meter lang)
- Moeten de veren strakker afgesteld worden?
- Is het nodig dat er zo'n ding op het stuur komt net zoals veel racers dat hebben?

m.a.w. Wat kan ik eraan doen zodat de motor een stuk stabieler wordt?

Alvast bedankt!

Tips over bochtentechniek zijn ook welkom.
Hoe oud zijn je banden, zijn de spanningen van de banden goed, hoe is je vering afgesteld (strak voor rechte stukken, minder strak voor het bochtenwerk)
En als je denkt dat je te licht bent, je zou kunnen kijken of je iemand mee kan nemen 8terop. Misschien dat ie dan btr/prettiger reageerd... Weet iig dat mijn RS 250 (1995) boven de 205 helemaal in zijn element is en alleen maar harder wil gaan (vering wat strak afgesteld om zwabberen te voorkomen)
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_30785131
quote:

Misschien een stuurdemper, als het je stuur was wat trilde.
quote:

Kan te maken hebben met de vering.. of banden/velgen misschien niet goed uitgebalanceerd? Ben zelf een leek op technisch gebied, maar dat denk ik
Het kan dus meerder oorzaken hebben. Ik heb pas nieuwe banden, uigebalanceerd etc, nieuwe ketting + tandwielen en vering laten controleren. Vandaar dus mijn poging om de topsnelheid te halen.
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30785156
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Hoe oud zijn je banden, zijn de spanningen van de banden goed, hoe is je vering afgesteld (strak voor rechte stukken, minder strak voor het bochtenwerk)
En als je denkt dat je te licht bent, je zou kunnen kijken of je iemand mee kan nemen 8terop. Misschien dat ie dan btr/prettiger reageerd... Weet iig dat mijn RS 250 (1995) boven de 205 helemaal in zijn element is en alleen maar harder wil gaan (vering wat strak afgesteld om zwabberen te voorkomen)
Lijkt me niet fijn met een 2-takt
pi_30785228
offtopic

[ Bericht 98% gewijzigd door Tjabbo op 21-09-2005 13:19:49 ]
pi_30785267
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef hollander172 het volgende:
Doe ven een opsomming van je setup.

Welke banden? Wat heb je aan de vering gedaan? Ooit gecrashed met dat ding? etc. etc.
Gewoon standaard ZZR600 dingetjes en banden van Metzeler, kleur: zwart
(Nog) niet gecrashed. Ik heb de motor gekocht met 6000 op de teller.
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30785279
Dit klinkt als een high speed weave. Dit kan veroorzaakt worden door de manier waarop gewicht over de motor is verdeeld of een niet goed uitgebalanceerd wiel al dan niet icm niet geheel identieke afstelling van je shocks. Als dit optreedt kan je eigenlijk maar 1 ding doen: gas terugnemen en hopen dat je erop blijft zitten.
Suc6
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_30785281
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:

[..]

Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.



Ik zie dat jij brommer rijdt, dit was een vraag aan ervaren motorrijders.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:20:11 #12
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30785317
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:18 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Gewoon standaard ZZR600 dingetjes en banden van Metzeler, kleur: zwart
(Nog) niet gecrashed. Ik heb de motor gekocht met 6000 op de teller.
Graag type enzo.

Hoe staat je veervoorspanning afgesteld? Misschien dat beide vorkpoten niet hetzelfde afgesteld staan?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30785466
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:14 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Lijkt me niet fijn met een 2-takt
Je bent een die-hard of niet
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_30785622
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:

[..]

Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:26 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:

[..]

Je bent een die-hard of niet
Pak liever bochtjes
pi_30785625
quote:
Dit klinkt als een high speed weave. Dit kan veroorzaakt worden door de manier waarop gewicht over de motor is verdeeld of een niet goed uitgebalanceerd wiel al dan niet icm niet geheel identieke afstelling van je shocks. Als dit optreedt kan je eigenlijk maar 1 ding doen: gas terugnemen en hopen dat je erop blijft zitten.
Suc6
quote:
Graag type enzo.

Hoe staat je veervoorspanning afgesteld? Misschien dat beide vorkpoten niet hetzelfde afgesteld staan?
Waar kan ik dat zien?
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30785685
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:16 schreef Huukrion het volgende:

[..]

Beetje trager rijden, 220 km/u is wel érg snel, raak je je rijbewijs voor kwijt als je geflitst wordt en is levensgevaarlijk.
Je lijkt m'n Ex-vriend wel...
100 km/uur op de harley en stoer kijken *bibber*
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30785742
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:33 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Je lijkt m'n Ex-vriend wel...
Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeik
pi_30785810
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.

Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
pi_30785834
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:35 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Snap je toch niet.. eindelijk eens een motorrijdende meid die van pittig rijden houdt.. krijg je dat soort gezeik
Precies!! Verwijderen die post en juist een stimu geven om door te gaan
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  woensdag 21 september 2005 @ 11:39:32 #20
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30785858
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:31 schreef R2-D2 het volgende:

[..]


[..]

Waar kan ik dat zien?
Kroonplaat.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30785918
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:31 schreef R2-D2 het volgende:

Waar kan ik dat zien?
Wiel: uit de motor nemen en proberen te balanceren op de as. Moet volkomen horizontaal blijven staan.
Shocks: controleren of ze bij gelijke belasting even ver inveren. Hiervoor moet ook het wiel worden gedemonteerd omdat je anders de vering niet onafhankelijk kan testen.
Heb je geen ervaring met dit soort dingen: laat het bij een garage nakijken. Dit zijn nou net die dingen die je ook weer op de juiste manier terug in elkaar wil zetten.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_30786001
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.

Da's minder, al blijf ik erbij dat snelheid niet altijd de hoofdoorzaak is. Op het moment dat je op een motor stapt ben je je ervan bewust dat je met een voertuig op 2 wielen te maken hebt die minder stabiel is.
intuition will take you further than logics will ever do
pi_30786039
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:43 schreef R2-D2 het volgende:

[..]

Da's minder, al blijf ik erbij dat snelheid niet altijd de hoofdoorzaak is. Op het moment dat je op een motor stapt ben je je ervan bewust dat je met een voertuig op 2 wielen te maken hebt die minder stabiel is.
Inderdaad.. we worden meestal gewoon over het hoofd gezien door automobilisten
pi_30786063
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:38 schreef Billekoek het volgende:
Vorige week de pa van een vriend van me met zn motor tegen een boom verongeluk.

Daarom hebben ze in een China geen bomen maar alleen bonsai en bamboe.


Wat wil je nu dat ik zeg? Motorrijden moet verboden worden?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_30786186
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:44 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Inderdaad.. we worden meestal gewoon over het hoofd gezien door automobilisten
Klopt jah, vanmorgen nog bijna door een vrachtwagen met aanhanger de berm ingedrukt. 2 klikjes terug en gas erop. Het liefst had ik een Wheelie gemaakt en m'n middelvinger opgestoken maar dat kan ik (nog) niet .
intuition will take you further than logics will ever do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')