abonnement Unibet Coolblue
pi_30784782
Dikwijls denkt men bij bromfietsers alleen maar aan jongeren van 16-18 jaar. Men denkt zo van: "Je mag toch autorijden vanaf 18, dus waarom dan nog brommerrijden?"

Maar die redenering gaat eigenlijk wel érg kort door de bocht. Om te beginnen is het gebruik van een bromfiets heel wat goedkoper dan dat van een wagen. Ten tweede raak je met een brommer op sommige plaatsen en momenten heel wat vlotter vooruit dan met de auto - denk aan het spitsuur, de stad -, en heb je ook vrijwel nergens en nooit parkeerproblemen. Ten derde is het ook makkelijker en goedkoper een rijbewijs voor een brommer te halen dan voor een auto.

En zodoende zijn er ook heel wat bromfietsers van meer dan 20 jaar. Naar het schijnt zijn volwassen brommerrijders echter bijna allemaal mensen met een lage opleiding en een laag inkomen - zoals werklozen enz. In middelbare en hogere milieus zouden er nauwelijks bromfietsers van middelbare leeftijd zijn.

Klopt dit? En kennen jullie soms 20+ bromfietsers (als je zelf zo iemand ben zeg het dan ook maar)? Wat voor mensen zijn dat? Zitten die inderdaad over het algemeen erg "laag"?
pi_30784819
Die stappen meestal over naar de motor denk ik
pi_30784855
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:01 schreef Huukrion het volgende:
Dikwijls denkt men bij bromfietsers alleen maar aan jongeren van 16-18 jaar. Men denkt zo van: "Je mag toch autorijden vanaf 18, dus waarom dan nog brommerrijden?"

Maar die redenering gaat eigenlijk wel érg kort door de bocht. Om te beginnen is het gebruik van een bromfiets heel wat goedkoper dan dat van een wagen. Ten tweede raak je met een brommer op sommige plaatsen en momenten heel wat vlotter vooruit dan met de auto - denk aan het spitsuur, de stad -, en heb je ook vrijwel nergens en nooit parkeerproblemen. Ten derde is het ook makkelijker en goedkoper een rijbewijs voor een brommer te halen dan voor een auto.

En zodoende zijn er ook heel wat bromfietsers van meer dan 20 jaar. Naar het schijnt zijn volwassen brommerrijders echter bijna allemaal mensen met een lage opleiding en een laag inkomen - zoals werklozen enz. In middelbare en hogere milieus zouden er nauwelijks bromfietsers van middelbare leeftijd zijn.

Klopt dit? En kennen jullie soms 20+ bromfietsers (als je zelf zo iemand ben zeg het dan ook maar)? Wat voor mensen zijn dat? Zitten die inderdaad over het algemeen erg "laag"?
20+ zijn er misschien nog wel. Maar 25+ ken ik natuurlijk niemand die nog op een brommer rond tuft. En zover ik kan zien zijn het wel vaak paupers die boven de 25 nog op een scooter of iets zitten. En als je kijkt naar de SBS6 programma's probleemwijken of iets dergelijks zag je die werkeloze paupers ook op die krengen zich voortbewegen.

Dus brommer rijden boven de 25 is voor kansloze werkeloze paupers.
pi_30784989
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:03 schreef Fulcrum_X het volgende:
Die stappen meestal over naar de motor denk ik
Motor is ook flink duurder dan brommer, misschien gemiddeld iets goedkoper dan de wagen, maar de totale kosten liggen veel dichter bij die van een auto dan bij die van een brommer.
pi_30785024
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:08 schreef Huukrion het volgende:

[..]

Motor is ook flink duurder dan brommer, misschien gemiddeld iets goedkoper dan de wagen, maar de totale kosten liggen veel dichter bij die van een auto dan bij die van een brommer.
Voor het geld van een nieuwe scooter kun je wel een leuke moto kopen hoor 2ehands. Maar kwa onderhoud gaat het wel richting de auto ja.
Maar goed.. motor is dan ook het ultieme vervoersmiddel natuurlijk
pi_30785078
Ik ben 29 en rijd op een brommer, is goedkoper en makkelijker dan de auto.
En nee ik ben niet laag opgeleid of een pauper, ik heb een MBO diploma en een auto.
Auto kost me ¤ 200,- in de maand en de brommer maar ¤ 20,- en ik hoef maar 10 km te rijden.
Mijn meisje moet verder rijden naar haar werk dus die gebruikt de auto.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:12:47 #7
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30785101
Ik rij nog wel eens op een snorscooter, geen helm nodig en makelijk voor dichtbij.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30785121
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Voor het geld van een nieuwe scooter kun je wel een leuke moto kopen hoor 2ehands. Maar kwa onderhoud gaat het wel richting de auto ja.
En hoe zit het dan met bijvoorbeeld de verzekering? Die is, neem ik aan, toch ook flink duurder dan die van een brommer. En dan moet je ook nog wegenbelasting betalen. En hoe zit het met het brandstofverbruik? Hoeveel verbruikt een (lichte) motor? Toch meer dan een bromfiets denk ik.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:16:39 #9
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30785226
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Huukrion het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met bijvoorbeeld de verzekering? Die is, neem ik aan, toch ook flink duurder dan die van een brommer. En dan moet je ook nog wegenbelasting betalen. En hoe zit het met het brandstofverbruik? Hoeveel verbruikt een (lichte) motor? Toch meer dan een bromfiets denk ik.
Motor kost ongeveer ¤5 (verz) per maand Plus WA en opzittende en aansprakelijkheidsverzekering kwam ik op ¤16,96 per maand En de wegenbelasting is ongeveer ¤54 a ¤60 per jaar.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_30785303
en dat is voor iemand van hoe oud?
you and I ain't done Zeke!
pi_30785312
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef Fulcrum_X het volgende:

[..]

Voor het geld van een nieuwe scooter kun je wel een leuke moto kopen hoor 2ehands. Maar kwa onderhoud gaat het wel richting de auto ja.
Maar goed.. motor is dan ook het ultieme vervoersmiddel natuurlijk
Vergeet aub niet de motorlessen en dubbele examen niet.

Voor dat alles heb jij een super scootertje + een paar keer kans voor je theorie.

De enige nadeel van brommer is dat het niet zo betrouwbaar is als een motor + je mag niet overal... (snelweg anyone?)
  woensdag 21 september 2005 @ 11:20:33 #12
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_30785328
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:19 schreef Johnns het volgende:
en dat is voor iemand van hoe oud?
Ik ben nu 25 en ik heb 4 schade vrije jaren.

Maar met mijn Honda VF1000R op mijn 21ste betaalde ik ook minder dan ¤200 op jaar basis
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_30785411
Oké, nu weer on-topic graag, het ging hier niet over de kosten van een motor, maar over volwassen bromfietsrijders.
pi_30785413
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:20 schreef yup het volgende:

[..]

Vergeet aub niet de motorlessen en dubbele examen niet.

Voor dat alles heb jij een super scootertje + een paar keer kans voor je theorie.

De enige nadeel van brommer is dat het niet zo betrouwbaar is als een motor + je mag niet overal... (snelweg anyone?)
Brommer is ook meer voor de wat kortere stukken, groningen-maastricht lijkt me geen succes.
Enne de betrouwbaarheid ligt aan jezelf, goed onderhoud doet wonderen.
Een originele Puch of zoiets is best betrouwbaar vind ik.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:25:42 #15
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_30785455
Ik ben 22 en reed ook dagelijks met mijn snorscootertje naar het station 10 km verderop
Woon nu voor stage in Antwerpen en hier ga ik gewoon op de fiets overal naartoe

Maar wanneer ik terug ben pak ik gewoon weer de scooter. Ik doe de HBO en vind een auto nog niet nodig... Nou ja, wel beetje nodig, maar ik red het nog net met de scooter Zit ondertussen wel al een beetje te sparen voor mijn eerste auto Moet er niet aan denken om op mn scooter te blijven rijden na mijn studie

Edit: Ja, ik heb al lang al mijn rijbewijs ja. En het is niet zozeer dat ik er geen geld voor heb... meer dat het voor mij nog onnodige kosten zijn Heb een OV en als ik echt ergens met de auto heen wil ofzo pak ik gewoon een auto van thuis
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_30785459
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Huukrion het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met bijvoorbeeld de verzekering? Die is, neem ik aan, toch ook flink duurder dan die van een brommer. En dan moet je ook nog wegenbelasting betalen. En hoe zit het met het brandstofverbruik? Hoeveel verbruikt een (lichte) motor? Toch meer dan een bromfiets denk ik.
En dat ligt eraan wat voor motor je neemt natuurlijk. Als je een racemonster neemt met All-risk verzekering dan kost het je evenveel als een auto ja. Ik ben 20 en heb mijn motor WA verzekerd, kost me 120 euro per jaar (en ik heb er dan nog een opzittendenverzekering bij van 20 euro). Wegenbelasting 56 euro per jaar. Valt heel goed te doen dus
pi_30785508
Alle amsterdamse yuppen bewegen zich tegenwoordig ook voort op een vespa.
pi_30785520
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:23 schreef Huukrion het volgende:
Oké, nu weer on-topic graag, het ging hier niet over de kosten van een motor, maar over volwassen bromfietsrijders.
Vaak is het puur omdat er geen geld is voor een auto. Niks mis mee natuurlijk.
Zelf zou ik een hele lichte motorfiets gaan rijden als ik zo weinig geld had.
Je kunt dan iig op de snelweg als het nodig is, en je hebt voldoende vermogen om met het verkeer mee te gaan. Alle voordelen blijven, laag verbruik, lage vaste lasten. Ik denk aan een CB250 oid.
Alleen je moet je rijbewijs halen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_30785562
Als je ff postzegeltjes gaat halen, wat is dan makkelijker? Een auto die je nergens kan parkeren, een motor die niet door binnendoorwegen mag, of een snorfiets waar je zonder helm op kunt stappen?

Laatst reed ik van de stad naar mijn huis, en mijn moeder moest helemaal over de snelweg. Ik was dan ook 5 minuten eerder thuis, omdat ik dus overal binnendoor kan
pi_30785586
ben 31, heb mbo, ben bezig eigen bedrijf te starten en heb naast mijn auto(mooie scirocco) laatst een scootertje erbij gekocht. dit is een honda scoopy die ik voor slechts 25 euro kocht! hier rij ik regelmatig op, maar puur voor de lol. heb tevens nog 3 oldtimer bromfietsen staan. dus de theorie dat t alleen voor "paupers"is slaat nergens op!
pi_30785681
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:30 schreef TerrorTimm het volgende:
ben 31, heb mbo, ben bezig eigen bedrijf te starten en heb naast mijn auto(mooie scirocco) laatst een scootertje erbij gekocht. dit is een honda scoopy die ik voor slechts 25 euro kocht! hier rij ik regelmatig op, maar puur voor de lol. heb tevens nog 3 oldtimer bromfietsen staan. dus de theorie dat t alleen voor "paupers"is slaat nergens op!
Scirocco is ook voor paupers vooral als je 31 bent en ook nog "terror" tim heet.
pi_30785699
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:33 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Scirocco is ook voor paupers vooral als je 31 bent en ook nog "terror" tim heet.
pi_30785705
Qua kosten wint een brommer echt miljoen malen dan een motor dit is gewoon een feit.

Haal een snor Fox voor 500 euro en je hebt iets wat nooit stukgaat (als je geen ghostrider bent) en wat geen moer kost om te rijden onderhouden + verzekeren.

Ik heb een Fox gehad en ik weet waar ik over praat.

Motor is alleen te overwegen ALS je al je motorrijbewijs hebt gehaald... Als je dat nog moet doen kan het extreem veel geld kosten geloof me. En tijd. Als ik zie hoeveel geld er weggaat naar me motorrijbewijs zit ik me af te vragen of ik niet goed gek ben. Want je kan een ding kiezen: een keer 40 euro per week, maar dan doe je dus mooi meer dan een half jaar over je rijbewijs of gewoon paar lessen per week, maar dan ben je wel een godsvermogen kwijt aan rijlessen
pi_30785717
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:33 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Scirocco is ook voor paupers vooral als je 31 bent en ook nog "terror" tim heet.
en jaloezie is voor de dommen haha
  woensdag 21 september 2005 @ 11:35:03 #25
3185 Adelante
To let it go now
pi_30785723
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')