20+ zijn er misschien nog wel. Maar 25+ ken ik natuurlijk niemand die nog op een brommer rond tuft. En zover ik kan zien zijn het wel vaak paupers die boven de 25 nog op een scooter of iets zitten. En als je kijkt naar de SBS6 programma's probleemwijken of iets dergelijks zag je die werkeloze paupers ook op die krengen zich voortbewegen.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:01 schreef Huukrion het volgende:
Dikwijls denkt men bij bromfietsers alleen maar aan jongeren van 16-18 jaar. Men denkt zo van: "Je mag toch autorijden vanaf 18, dus waarom dan nog brommerrijden?"
Maar die redenering gaat eigenlijk wel érg kort door de bocht. Om te beginnen is het gebruik van een bromfiets heel wat goedkoper dan dat van een wagen. Ten tweede raak je met een brommer op sommige plaatsen en momenten heel wat vlotter vooruit dan met de auto - denk aan het spitsuur, de stad -, en heb je ook vrijwel nergens en nooit parkeerproblemen. Ten derde is het ook makkelijker en goedkoper een rijbewijs voor een brommer te halen dan voor een auto.
En zodoende zijn er ook heel wat bromfietsers van meer dan 20 jaar. Naar het schijnt zijn volwassen brommerrijders echter bijna allemaal mensen met een lage opleiding en een laag inkomen - zoals werklozen enz. In middelbare en hogere milieus zouden er nauwelijks bromfietsers van middelbare leeftijd zijn.
Klopt dit? En kennen jullie soms 20+ bromfietsers (als je zelf zo iemand ben zeg het dan ook maar)? Wat voor mensen zijn dat? Zitten die inderdaad over het algemeen erg "laag"?
Motor is ook flink duurder dan brommer, misschien gemiddeld iets goedkoper dan de wagen, maar de totale kosten liggen veel dichter bij die van een auto dan bij die van een brommer.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:03 schreef Fulcrum_X het volgende:
Die stappen meestal over naar de motor denk ik
Voor het geld van een nieuwe scooter kun je wel een leuke moto kopen hoor 2ehands. Maar kwa onderhoud gaat het wel richting de auto ja.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:08 schreef Huukrion het volgende:
[..]
Motor is ook flink duurder dan brommer, misschien gemiddeld iets goedkoper dan de wagen, maar de totale kosten liggen veel dichter bij die van een auto dan bij die van een brommer.
En hoe zit het dan met bijvoorbeeld de verzekering? Die is, neem ik aan, toch ook flink duurder dan die van een brommer. En dan moet je ook nog wegenbelasting betalen. En hoe zit het met het brandstofverbruik? Hoeveel verbruikt een (lichte) motor? Toch meer dan een bromfiets denk ik.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Voor het geld van een nieuwe scooter kun je wel een leuke moto kopen hoor 2ehands. Maar kwa onderhoud gaat het wel richting de auto ja.
Motor kost ongeveer ¤5 (verz) per maand Plus WA en opzittende en aansprakelijkheidsverzekering kwam ik op ¤16,96 per maand En de wegenbelasting is ongeveer ¤54 a ¤60 per jaar.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Huukrion het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met bijvoorbeeld de verzekering? Die is, neem ik aan, toch ook flink duurder dan die van een brommer. En dan moet je ook nog wegenbelasting betalen. En hoe zit het met het brandstofverbruik? Hoeveel verbruikt een (lichte) motor? Toch meer dan een bromfiets denk ik.
Vergeet aub niet de motorlessen en dubbele examen niet.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Voor het geld van een nieuwe scooter kun je wel een leuke moto kopen hoor 2ehands. Maar kwa onderhoud gaat het wel richting de auto ja.
Maar goed.. motor is dan ook het ultieme vervoersmiddel natuurlijk
Ik ben nu 25 en ik heb 4 schade vrije jaren.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:19 schreef Johnns het volgende:
en dat is voor iemand van hoe oud?
Brommer is ook meer voor de wat kortere stukken, groningen-maastricht lijkt me geen succes.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:20 schreef yup het volgende:
[..]
Vergeet aub niet de motorlessen en dubbele examen niet.
Voor dat alles heb jij een super scootertje + een paar keer kans voor je theorie.
De enige nadeel van brommer is dat het niet zo betrouwbaar is als een motor + je mag niet overal... (snelweg anyone?)
En dat ligt eraan wat voor motor je neemt natuurlijk. Als je een racemonster neemt met All-risk verzekering dan kost het je evenveel als een auto ja. Ik ben 20 en heb mijn motor WA verzekerd, kost me 120 euro per jaar (en ik heb er dan nog een opzittendenverzekering bij van 20 euro). Wegenbelasting 56 euro per jaar. Valt heel goed te doen dusquote:Op woensdag 21 september 2005 11:13 schreef Huukrion het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met bijvoorbeeld de verzekering? Die is, neem ik aan, toch ook flink duurder dan die van een brommer. En dan moet je ook nog wegenbelasting betalen. En hoe zit het met het brandstofverbruik? Hoeveel verbruikt een (lichte) motor? Toch meer dan een bromfiets denk ik.
Vaak is het puur omdat er geen geld is voor een auto. Niks mis mee natuurlijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:23 schreef Huukrion het volgende:
Oké, nu weer on-topic graag, het ging hier niet over de kosten van een motor, maar over volwassen bromfietsrijders.
Scirocco is ook voor paupers vooral als je 31 bent en ook nog "terror" tim heet.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:30 schreef TerrorTimm het volgende:
ben 31, heb mbo, ben bezig eigen bedrijf te starten en heb naast mijn auto(mooie scirocco) laatst een scootertje erbij gekocht. dit is een honda scoopy die ik voor slechts 25 euro kocht! hier rij ik regelmatig op, maar puur voor de lol. heb tevens nog 3 oldtimer bromfietsen staan. dus de theorie dat t alleen voor "paupers"is slaat nergens op!
quote:Op woensdag 21 september 2005 11:33 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Scirocco is ook voor paupers vooral als je 31 bent en ook nog "terror" tim heet.
en jaloezie is voor de dommen hahaquote:Op woensdag 21 september 2005 11:33 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Scirocco is ook voor paupers vooral als je 31 bent en ook nog "terror" tim heet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |