Ja, ach, waarom niet, eitje voor mij als leek.quote:Op woensdag 21 september 2005 02:04 schreef Dulk het volgende:
uberschakelaar maken in je dashboard die je bobine kabel onderbreekt
Blijft ie dan gewoon, zonder onregelmatig lopen, zijn stationair toerental aanhouden?quote:Op woensdag 21 september 2005 02:57 schreef LaZZ het volgende:
Ik tank altijd de juiste brandstof. Maar nadieselen? Hoe kan het dan dat dat ding gewoon minutenlang blijft doordraaien en ook niet uitgaat totdat je 'm zelf opnieuw 'start' en weer uitzet?
Mja, maar dan een lagere brom, niet het normale stationaire toerental wat ie normaal draait.quote:Op woensdag 21 september 2005 03:03 schreef dl3b het volgende:
[..]
Blijft ie dan gewoon, zonder onregelmatig lopen, zijn stationair toerental aanhouden?
een 900cc motor waar nog is een turbo aanhangt, ik acht die kans vrij klein wat jij ?quote:Op woensdag 21 september 2005 15:23 schreef Geqxon het volgende:
Heb je geen turbo, en daarbij een gelijkmatig afkoelsysteem?
De Daihatsu Charade is anders wel als 1 ltr turbo met 101 PK geleverdquote:Op woensdag 21 september 2005 16:56 schreef Dulk het volgende:
[..]
een 900cc motor waar nog is een turbo aanhangt, ik acht die kans vrij klein wat jij ?
Additieven niet geholpen? Bij een beetje automaterialen zaak kunnen ze je misschien ook goed advies geven.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:58 schreef LaZZ het volgende:
Turbo in 900 cc, genieten!
Maar nee dus.
Verder niet echt lang nee, laatste maand zo ongeveer. Paar keer gehad maar, keertje of vijf. Niets verkeerd getankt overigens, altijd hetzelfde. Dus dat is het niet. Maar ach, ik zie wel, van het weekend ff langsgaan.
dit staat volgens mij los van het probleem, bij de Cinquecento komt dit vaker voor meende ik, is hier volgens mij ook als eens voorbij gekomen.quote:
ow kijk dat soort vage shit heb ik dan weer niet....dus ik ga er gewoon vanuit dat het bij mij de koelventilator is....wat ik al dachtquote:Op donderdag 22 september 2005 22:55 schreef LaZZ het volgende:
Nja, dan weet ik het eigenlijk ook niet, ik bekijk het van het weekend ff dan.
Zal gewoon damp zijn, een uitlaat wordt best warm en 't kan best dat die wat narookt terwijl de motor gewoon uitstaat. Is heel simpel te controleren - zet 'm in z'n versnelling en laat de koppeling los. Komt de auto van z'n plek is 't inderdaad je motor die doordraait (en zou ik maar eens heel gauw een garage opzoeken, een benzinemotor mag niet doorlopen als 't contact onderbroken is). Gebeurt er niets is 't een koelventilator, die kan een paar minuten (!) blijven draaien.quote:Op donderdag 22 september 2005 22:55 schreef LaZZ het volgende:
Ik weet in ieder geval zeker dat het de motor is die nog doordraait, niet de koelventilator, er komt namelijk ook nog rook uit de uitlaat dan.
Moeten je dash lampjes aanblijven dan toch ? (indien contact niet goed naar 0 stand gaat)quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:47 schreef mistermaniac het volgende:
Kan ook best je contactslot zijn wat niet helemaal lekker wil meewerken.
Naja, de kleine fiat's staan al bekend om niet al te heldere electronica. Dus je weet maar nooit. Ik heb altijd gehoord dat je bij nadieselen eerst de brandstof en het contactslot na moet kijken.quote:Op zondag 25 september 2005 01:34 schreef yup het volgende:
[..]
Moeten je dash lampjes aanblijven dan toch ? (indien contact niet goed naar 0 stand gaat)
Bij eerste stand kan motor toch niet werken (is alleen voor accesoires etc.), en dan zijn je dash lampies wel uit.
Dit verhaal geldt uiteraard niet als die motor echt na dieselt...
Als het weer gebeurt eerst eens kijken of het de motor is die loopt, kijk naar de krukaspoelie!!! en of het niet de koelventilator is, want dat is normaal dat die nog even doorloopt omdat als je de motor afzet de temperatuur oploopt door het ontbreken van koeling.quote:Op maandag 26 september 2005 15:14 schreef LaZZ het volgende:
Hmm, ik denk toch dat het de ventilator is die een redelijk zwaar geluid maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |