abonnement Unibet Coolblue
pi_30775208
(als voorbeeld) Ik wil msn@mijndomein.nl gebruiken als MSN-adres.
Echter, alle mensen die zo slim zijn om te gaan mailen naar dat adres, wil ik automatisch een mailtje terugsturen, in de trant van: "FOUT, deze mail wordt niet gelezen, dit adres is alleen voor msn + quote".
Bij m'n DNS-settings kan ik mailadressen forwarden, dus het zou prima mogelijk zijn om msn@mijndomein.nl te forwarden naar remco@mailbouncer.com o.i.d. ...
Ik wil dus NIET m'n client-software er voor gebruiken, het moet gewoon altijd meteen een *bounce* opleveren.

Mijn vraag: zijn er mensen die zo'n instelbare mailbouncer weten? Of iets anders wat voor elkaar krijgt wat ik wil?
censuur :O
  Lieve Belg dinsdag 20 september 2005 @ 23:11:08 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_30775424
Wat je kan doen is het mailadres aanmaken, je .net passport registreren en zorgen dat alles in orde is. En dan je mailadres verwijderen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:14:23 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_30775558
Je draait toch Linux? Kan Procmail zoiets niet fixen?
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:20:03 #4
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_30775809
IK heb bij mijn domein cpanel.............
Die heeft een geschikte autoreply-functie
I follow you......but not on Twitter
pi_30775832
Als je Linux draait kun je idd procmail gebruiken, heb nog wel een Perl script liggen dat zo'n reply schrijft, als je een beetje kunt Perlen kun je die aan je wensen aanpassen.

Maar het is natuurlijk veel cooler als je zelf je mailserver beheert, dan zet je gewoon in je access file dat mails aan dat adres nog voor de verzendende server de werkelijke inhoud geeft geweigerd worden.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_30776265
In exim heb je .forward hierin kun je zo'n beetje alles doen. Dus ff een checkje bouwen op dat mail adres en dan als er mail op komt een actie uit laten voeren.
pi_30781095
quote:
.net passport
Dat klinkt als hotmail....

Ja, ik draai Linux, maar wil geen client-software gebruiken. En ook geen eigen mailserver, want m'n laptop is nog wel eens van huis, en dan zou-ie onbereikbaar zijn.

Domein cpanel zou een idee zijn, maar ik laat m'n mailforwards afhandelen door de dnsadmin van qdc.nl ... Dus daar komt m'n webhost niet aan te pas.

Exim ziet er uit als clientsoftware, dat gaat weer niet werken...
censuur :O
  woensdag 21 september 2005 @ 08:07:00 #8
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_30781388
quote:
Op woensdag 21 september 2005 07:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Exim ziet er uit als clientsoftware, dat gaat weer niet werken...
Exim is een SMTP server.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_30782374
quote:
Op woensdag 21 september 2005 07:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat klinkt als hotmail....

Ja, ik draai Linux, maar wil geen client-software gebruiken. En ook geen eigen mailserver, want m'n laptop is nog wel eens van huis, en dan zou-ie onbereikbaar zijn.

Domein cpanel zou een idee zijn, maar ik laat m'n mailforwards afhandelen door de dnsadmin van qdc.nl ... Dus daar komt m'n webhost niet aan te pas.

Exim ziet er uit als clientsoftware, dat gaat weer niet werken...
Exim is een mail servert, gelijk handig kun je ook je spem, virusjes eruit laten filteren met spamassassin/amavis
pi_30784356
Je hebt overigens nog niks genoemd wat ook met elke andere MTA zou kunnen hoor.

Postfix

Wat ben je nou voor Hollander?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')