abonnement Unibet Coolblue
pi_30769635
Is dit mogelijk? Ik maak nl. voor m'n stagebedrijf een simpele webwinkel. Ze willen dat de prijzen van hun inkoop leveranciers in de database komen met een paar % bovenop de inkoopsprijs. Nu is dit mogelijk en de aantal % wordt ook al berekend alleen de enige outputs is een Excel database of een tekstbestand. Nu had ik gehoord dat het ook mogelijk was om gegevens uit een access database te halen.

Is dit mogelijk en hoe?

op m'n testserver draait trouwens PHP 4.3.10 , Mysql 3.23.49 en Apache
yala sikim? guntene basiyim!
pi_30770295
Google: php access database, I FEEL LUCKY!
http://www.phpfreaks.com/tutorials/61/0.php

Dat had je zelf toch ook wel gekund?
pi_30770334
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:04 schreef The_Matrix het volgende:
Google: php access database, I FEEL LUCKY!
http://www.phpfreaks.com/tutorials/61/0.php

Dat had je zelf toch ook wel gekund?
nee. bedankt ik ga kijken
yala sikim? guntene basiyim!
pi_30770443
Dit is de nette manier, ik heb ook wel eens een programmaatje gezien in PHP dat net als ASP in de MDB file gaat zitten trekken, maar daar werd geen enkele betrouwbaardheid gegarandeerd, en dat is toch iets wat je wel wilt voor een website
pi_30770563
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:05 schreef turkdale het volgende:

[..]

nee. bedankt ik ga kijken
Prutser
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_30770736
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:46 schreef turkdale het volgende:
Nu is dit mogelijk en de aantal % wordt ook al berekend alleen de enige outputs is een Excel database of een tekstbestand.
Wat bedoel je daar precies mee?
Oh, and that's a bad miss!
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:13:38 #7
13969 JAG
Judge Advocate General
pi_30852396
EDIT: wat is het nou, Access of Excel? Access gaat iig prima, Excel zou ook moeten kunnen. Gebruik dan de Excel ODBC driver. Dan is het 't makkelijkst om dit via Windows te regelen ivm alle variabelen van de config string

De ingebouwde ODBC functionaliteit van PHP is meer dan voldoende om Access DB-tjes te lezen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$cfg_dsn = "DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);
            DBQ=D:\documents\access.mdb;
            UserCommitSync=Yes;
            Threads=3;
            SafeTransactions=0;
            PageTimeout=5;
            MaxScanRows=8;
            MaxBufferSize=2048;
            DriverId=281;
            DefaultDir=C:/ProgramFiles/CommonFiles/ODBC/DataSources";

$user = "admin";
$pwd = "geheim";

$conn = odbc_connect($cfg_dsn, $user, $pwd);


Je kan ook in windows de ODBC verbinding instellen asl bv "MyAccessDB" (in control panel > administrative tools > odbc datasources > system DSN) en dan $cfg_dsn alleen de naam van die verbinding laten gebruiken, bv: $cfg_dsn = "MyAccessDB"

Werkt beter dan ik had verwacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door JAG op 23-09-2005 11:19:26 ]
There are 10 types of people in this world: those that understand binary and those that don't
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:59:59 #8
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_30853641
Die odbc connectivity is prima voor access. Je moet dan wel op een windows servert draaien, maar dat zal geen punt zijn als je van access gebruik maakt

Voor excel heb ik ooit een web-based viewer geschreven, incl verschillende werkbladen-support e.d.
Als je interesse hebt moet je even mailen, dan zoek ik hem op en mik hem na het weekend naar je to.
Daarnaast is er een pearmodule voor excel lezen en schrijven, staat ook wel wat spul op sourceforge. Phpexcelreader oid geloof ik.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')