abonnement Unibet Coolblue
  Milf dinsdag 20 september 2005 @ 22:23:34 #51
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_30773382
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:40 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Op zich heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Maar als ik nu eens geen rijbewijs zou hebben, kan ik dus mooi dronken fietsen ?
Mijn rijbewijs kunnen ze immers niet afpakken.

Dat is het kromme aan het hele verhaal.
Nee, je wordt net zo hard gestraft. Je krijgt een ontzegging van een aantal jaar. Dat betekend dat je in die aantal jaren je rijbewijs niet kunt halen. ( Mits je boven de 18 bent )

En sowieso is openbare dronkenschap verboden. Of je nu lopend bent of op de fiets. Het eerste wordt alleen gedoogt.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_30773389
Ze kunnen maximaal 24 uur je rijbewijs innemen. Haal een advocaat en je hebt je rijbewijs binnen no time terug.

Ten eerste je bent een bestuurder, en niet een bestuurder van een motorvoertuig. Op de brommer/snorfiets mogen ze je rb langer innemen dus.

Nikky lees dit post aub en herzie je mening. Want dit is gewoon echt waar.
pi_30773414
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:21 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat is het probleem nou juist lijkt me.
ik begrijp je geloof ik niet..
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30773499
Dat de veel mensen niet door hebben dat ze heel gevaarlijk bezig zijn.
Oh, and that's a bad miss!
pi_30773646
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:23 schreef nikky het volgende:

[..]

Nee, je wordt net zo hard gestraft. Je krijgt een ontzegging van een aantal jaar. Dat betekend dat je in die aantal jaren je rijbewijs niet kunt halen. ( Mits je boven de 18 bent )

En sowieso is openbare dronkenschap verboden. Of je nu lopend bent of op de fiets. Het eerste wordt alleen gedoogt.
Ik ben tegen auto's en wil dus geen rijbewijs halen... of misschien iets realistischer... ik kan het toch niet betalen. Zo blijf ik dus altijd in het voordeel vergeleken bij mijn dronken buurman naast me op de fiets. als we elkaar inmiddels al niet in de wielen hebben gereden dan

Dit is natuurlijk hypothetisch hé.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_30773798
en ik weet zeker dat ik niet gevaarlijk bezig was. het gevaar zit hem in de mensen die slingerend en weet ik veel over de weg gaan. je kunt best (flink) gedronken hebben en gewoon nog normaal kunnen fietsen. het gevaar van dronken aan het verkeer deelnemen, is meestal dat je trager reageert. maar dit gevaar is er niet meer als je fietst, want je fietst met zo'n lage snelheid dat je nog wel op tijd zult zijn. bovendien is een fiets veel wendbaarder dan een auto.
als je echter aan het slingeren gaat en weet ik wat, dan kun je dus voor gevaarlijke situaties zorgen.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30773980
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:32 schreef Ferryfan4ever het volgende:
en ik weet zeker dat ik niet gevaarlijk bezig was. het gevaar zit hem in de mensen die slingerend en weet ik veel over de weg gaan. je kunt best (flink) gedronken hebben en gewoon nog normaal kunnen fietsen. het gevaar van dronken aan het verkeer deelnemen, is meestal dat je trager reageert. maar dit gevaar is er niet meer als je fietst, want je fietst met zo'n lage snelheid dat je nog wel op tijd zult zijn. bovendien is een fiets veel wendbaarder dan een auto.
als je echter aan het slingeren gaat en weet ik wat, dan kun je dus voor gevaarlijke situaties zorgen.
Ik doelde daarmee ook niet op jou hoor Maar feit blijft dat mensen dan vaak denken dat ze nog geweldig kunnen fietsen en ondertussen de volledige breedte van de weg nodig hebben om hun uitwijking op te kunnen vangen.
Oh, and that's a bad miss!
pi_30773982
quote:
U gaat een avondje stappen en verstandig als u bent, gaat u niet met de motor maar op de fiets. Het is gezellig, het wordt laat en de alcohol vloeit rijkelijk, ook bij u naar binnen. Op de terugweg wordt u staande gehouden en moet u blazen, toch net iets teveel. Op het bureau wordt bij de ademanalyse meer dan 570 ug/l per uitgeademde lucht geconstateerd (= 1,3 promille). Wat is juist?
quote:
Bij overtreding van artikel 8 WVW kan altijd een tijdelijk rijverbod worden opgelegd als de agent vindt dat u niet in staat bent om te rijden. Dat rijverbod geldt voor maximaal 24 uur. U mag dan geen enkel voertuig meer besturen.

Invordering van het rijbewijs door de politie of, intrekking van de rijbevoegdheid door de rechter, kan alleen als u een motorrijtuig bestuurt. Dus op de bromfiets of snorfiets kan het wel. Op de fiets niet.


Dus max 24 uur rijverbod mits gepakt op fiets. Daarna weer knallen met die ballen.

Case closed, NEXT!
pi_30774027
Ah, dat is duidelijk
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 20 september 2005 @ 22:38:20 #60
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_30774048
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:32 schreef Ferryfan4ever het volgende:
en ik weet zeker dat ik niet gevaarlijk bezig was. het gevaar zit hem in de mensen die slingerend en weet ik veel over de weg gaan. je kunt best (flink) gedronken hebben en gewoon nog normaal kunnen fietsen.
Helaas denken veel jongeren zo.

Heb nog niet zo heel lang geleden een knulletje van 'n jaar of 20 onder 'n bestelbusje mogen vandaan halen, hij had ook veel gezopen, en reed, niet slingerend, "gewoon" over straat.
Tot ie bij een splitsing kwam (waar je alleen rechts of links kon), en hij gewoon rechtdoor reed en pas te laat door had dat ie daar helemaal niet hoorde te rijden.
Helaas voor hem reed er net een bestelbusje op die voorrangsweg en die ging niet uit van 'n dronken fietser die niet op lette waar hij reed.

Je kan nog wel zo hard roepen dat je goed tegen de alcohol kan en dat je nog gewoon recht kan fietsen, maar het is en blijft nu eenmaal gewoon levensgevaarlijk.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_30774113
zeer zeker niet dat je je rijbewijs kwijt kunt raken als je dronken op de fiets zit

enigste wat je kunt riskeren is een tijdelijk rijverbod 24/48 uur, boete of nachtje ontnuchteren in de cel
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  Milf dinsdag 20 september 2005 @ 22:40:33 #62
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_30774140
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:36 schreef yup het volgende:

[..]


[..]

[/b]

Dus max 24 uur rijverbod mits gepakt op fiets. Daarna weer knallen met die ballen.

Case closed, NEXT!
Ah oke, dat wist ik niet. Ik had gehoord dat het ook op de fiets kon. Ik zat al te zoeken in de wetpagina's
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_30774835
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:39 schreef ThaFreak het volgende:
zeer zeker niet dat je je rijbewijs kwijt kunt raken als je dronken op de fiets zit

enigste wat je kunt riskeren is een tijdelijk rijverbod 24/48 uur, boete of nachtje ontnuchteren in de cel
Lees me post boven

Alleen 24 uur verbod.

Moet je niet gepakt worden met een sparta/brommer of ander ding die gemotoriseerd is want dan ben je HARD DE LUL.
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:00:10 #64
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30774935
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 19:50 schreef scheerenveen het volgende:
Je neemt gewoon deel aan het verkeer, vandaar.
Als je loopt neem je ook deel aan het verkeer, dan ook?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:01:45 #65
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30775006
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:23 schreef nikky het volgende:

En sowieso is openbare dronkenschap verboden. Of je nu lopend bent of op de fiets. Het eerste wordt alleen gedoogt.
Ze zouden dat eens een weekend moeten bekeuren, ben je meteen van de staatschuld af.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30775162
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:01 schreef popolon het volgende:

[..]

Ze zouden dat eens een weekend moeten bekeuren, ben je meteen van de staatschuld af.
Dat is alleen op korte termijn. Op alcohol zit veel aczijns op. Dat leverd meer op.
History can't change the past, the future can.
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:08:13 #67
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_30775297
Rijbewijzen worden niet ingevorderd op grond van 164 WVW 1994 als je op een fiets zit.

Wel kan op grond van 130 WVW 1994 een onderzoek naar de kennis en kunde een motorvoertuig te besturen gevorderd worden als je op een fiets zit.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_30775443
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:57 schreef yup het volgende:

[..]

Lees me post boven

Alleen 24 uur verbod.

Moet je niet gepakt worden met een sparta/brommer of ander ding die gemotoriseerd is want dan ben je HARD DE LUL.
dronken op de fiets kan je 100% zeker ook een boete of een nacht in de cel opbrengen!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:18:32 #69
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_30775743
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:11 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

dronken op de fiets kan je 100% zeker ook een boete of een nacht in de cel opbrengen!
Absoluut.

Alleen ligt het gewicht bij alcoholcontroles op de motorvoertuigen omdat die, mits dronken bestuurd, een groter gevaar vormen voor hun omgeving dan een zwalkende fiets. Van mij mag iedereen die dronken de fiets verkiest boven de auto een lintje krijgen. Per saldo zou dat een boel narigheid schelen op de weg.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_30776026
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:36 schreef yup het volgende:

[...]
Dus max 24 uur rijverbod mits gepakt op fiets. Daarna weer knallen met die ballen.

Case closed, NEXT!
Waarom staat er in de genoemde krantenartikelen dan dat het rijbewijs is ingenomen?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:38:28 #71
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_30776675
Er is alleen sprake van directe invordering als het ademalcoholgehalte bij bestuurders van motorvoertuigen boven de 570 microgram per uitgeademde liter lucht (Ug/l) ligt. Die grens is niet toevallig gekozen; vanaf 570 Ug/l vindt volledige ontremming plaats. Je weet wel; van die onsterfelijke coureurs met de wijsheid in pacht en de wereld aan hun voeten. Dat gebeurt op basis van 164 WVW 1994. Die invordering kan bij uitspraak van de rechter uitmonden in een ontzegging tot het besturen van een motorvoertuig OBM.

Helemaal los daarvan staat de vordering naar een onderzoek naar de kennis en kunde een motorvoertuig te besturen. Voor zo een onderzoek hoef je niet een motorvoertuig bestuurd te hebben. Overigens kan die vorderingsprocedure gewoon naast de invordering opgestart worden. Die vordering kan altijd gedaan worden als een vermoeden bestaat dat je door een psychische of lichamelijke toestand niet meer veilig een motorvoertuig kunt besturen. Zo kan een vermoeden van afhankelijkheid van alcohol voldoende zijn voor die vordering.

Wanneer je als superalcoholist op de fiets gepakt wordt kan het rijbewijs op grond van de vordering ex 130 WVW 1994 direct ingepikt worden. Dat heet ook de inpikbevoegdheid. Wellicht verwart de pers de inpikbevoegdheid ex 130 WVW 1994 met de invorderingsplicht ex 164 WVW 1994.

Wat mij betreft mag het rijbewijs van een ieder die met de geringste hoeveelheid alcohol achter het stuur van een motorvoertuig kruipt direct terplekke verbrand worden.

Maarja... wie ben ik hè...

Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:45:16 #72
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_30776961
Kan 't rijbewijs bij een dronken fietser ook worden ingenomen op grond van art. 5 WVW 1994 als daar sprake van is Captain Chaos ?
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_30777192
Volgens mij niet anders kan het ook met lopen denk ik.
quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Geldt dus ook voor voetgangers.

Stel jij loopt met je zatte kop midden op de weg en een fietser gaat op zijn bek daardoor, zou betekenen dat je rijbewijs ingenomen word door dit akkefietje

Dacht het niet.
pi_30777928
na een paar wetsartikelen te hebben doorgelezen ben ik er iig nog steeds van overtuigd dat je rijbewijs niet kan worden ingevorderd in geval van dronken op je fiets zitten!

invordering kan alleen als de overtreding is gemaakt op een motorrijtuig!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  woensdag 21 september 2005 @ 00:16:23 #75
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_30778069
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:45 schreef Farao het volgende:

Kan 't rijbewijs bij een dronken fietser ook worden ingenomen op grond van art. 5 WVW 1994 als daar sprake van is Captain Chaos ?
Nope.

Moet in relatie staan met het bestuurde voertuig.

Bij een auto zou dat wel het geval kunnen zijn.
Jawohl Herr Kaloin!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')