abonnement Unibet Coolblue
pi_30765475
De PC zelf en ik kunnen de CD-speler en de brander niet meer vinden.
Drivers proberen te installeren; werkt niet.
De hardware opnieuw installeren levert de volgende meldingen op.

Voor de CD-ROM:

[melding]
Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)
[/melding]

Voor de Brander:

[melding]
Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)
[/melding]

Vorige week schijnt er nog een foto-cd en cd-kopie op dit ding gebrand te zijn.
Wat moet ik doen? Ik heb geen idee.
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:07:48 #2
28775 QazzaQ
Ik ben een kroet
pi_30770398
welke windows heb je?
I see the way you look at him. I'm a man, too, you know? I go pee pee standing up.
pi_30782994
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:07 schreef QazzaQ het volgende:
welke windows heb je?
Xp.
pi_30783300
Ben je in staat de kast te open.. ik bedoel heb je dat al vaker gedaan. zo niet.. probeer eerst windows er maar eens opnieuw op te zetten..

Als je de kast kun openen.. probeer eens 1 van de cd spelers er af te halen.. of allebei dan opstarten en dan nog een keer maar dan met weer 1 er aan.
pi_30788422
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:59 schreef Giem het volgende:
Als je de kast kun openen.. probeer eens 1 van de cd spelers er af te halen.. of allebei dan opstarten en dan nog een keer maar dan met weer 1 er aan.
Done. Niks geholpen. Drivers zijn okay, hij herkent/vindt de apparaten niet.
pi_30788595
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:59 schreef Giem het volgende:
Ben je in staat de kast te open.. ik bedoel heb je dat al vaker gedaan. zo niet.. probeer eerst windows er maar eens opnieuw op te zetten..

Als je de kast kun openen.. probeer eens 1 van de cd spelers er af te halen.. of allebei dan opstarten en dan nog een keer maar dan met weer 1 er aan.


Ok volgende:

Heb je de driver al uit apparaatbeheer gehaald? (dus niet driver eroverheen gooien)
Gooi die eens weg, en herstart en kijk daarna weer. (meestal plug en play dus drivers niet nodig meestal)
Doet hij het niet, probeer dan de filters te verwijderen:

Start > Uitvoeren > *invullen* Regedit > *boomstructuur* HKEY_LOCAL_MACHINE > System > CurrentControlSet > Control > Class.

Klik hierin de map: 4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318

Aan de rechter zijde is er een ander venster, verwijder upperfilters en lowerfilters, herstart systeem.

Heb je daemon tools geinstalleerd in de periode waar het begon? Deinstalleer deze eens.

Zonee en wil je een easy oplossing zonder veel verder te kutten: Systeem herstel naar een eerder tijdstip. Start > Programma's > Bureau Acc. > Systeem werkset > Systeem herstel.

Systeem herstellen naar eerder tijdstip > Vetgedrukte datum kiezen VOOR het probleem begon (dus dat je 100% zeker bent dat het niet aanwezig was) en volgende rammen en daarna nog es kijken.


Wil je zeker weten dat het apparaat nog goed is:

Bootable XP cdrom > probeer eens te booten, PAS DAN!!!! ga je bezig met kabels e.d. als hij niet van een bootable XP wil booten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2005 13:09:56 ]
pi_30788956
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:08 schreef Aneurism het volgende:
Aan de rechter zijde is er een ander venster, verwijder upperfilters en lowerfilters, herstart systeem.
Tot zover klopt het helemaal, alleen staan deze filters er niet bij..
keuze uit: Standard, Class, Icon en NoInstallClass.
quote:
Heb je daemon tools geinstalleerd in de periode waar het begon? Deinstalleer deze eens.
quote:
Zonee en wil je een easy oplossing zonder veel verder te kutten: Systeem herstel naar een eerder tijdstip. Start > Programma's > Bureau Acc. > Systeem werkset > Systeem herstel.

Systeem herstellen naar eerder tijdstip > Vetgedrukte datum kiezen VOOR het probleem begon (dus dat je 100% zeker bent dat het niet aanwezig was) en volgende rammen en daarna nog es kijken.
Systeemherstel gaat niet verder dan eergisteren.
quote:
Wil je zeker weten dat het apparaat nog goed is:
De lampjes branden bij het opstarten..
pi_30789079
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:20 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Tot zover klopt het helemaal, alleen staan deze filters er niet bij..
keuze uit: Standard, Class, Icon en NoInstallClass.
[..]
Check
quote:

[..]
Check!
quote:
Systeemherstel gaat niet verder dan eergisteren.
[..]
Jammer...
quote:
De lampjes branden bij het opstarten..
Stop de cd van windows erin en probeer op te starten, welk merk heb je kwa computer?
pi_30789199
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:24 schreef Aneurism het volgende:
Check
1e check....
Niets doen dus?
quote:
Stop de cd van windows erin en probeer op te starten, welk merk heb je kwa computer?
Die CD moet ik zoeken, de pc is een NEC en hij is niet van mij..
pi_30792322
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:28 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

1e check....
Niets doen dus?
[..]

Die CD moet ik zoeken, de pc is een NEC en hij is niet van mij..
1ste check betekend: Niets doen

Waarschijnlijk moet je de bootorder in de bios aanpassen dat je Cdrom een first bootable device is, waardoor je van cdrom kan booten. Dmv die cdrom te booten sluit je software uit.
pi_30792728
Aneurism, bedankt voor je hulp maar hij gaat vanmiddag naar de dokter. Ik ben het zat. Ik ben nu 3 uur bezig en het schiet niet op. Send in the pro's!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')