abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:45:36 #1
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30761651
Ik zit nu al een tijdje te broeden op een leuk plannetje voor mijn Mondeo StationWagon.
Naast dat een heleboel FoK!-ers zullen zeggen dat je dit niet met een Mondeo moet doen, dat styling geen tuning is etc. etc. etc. wil ik ook even vermelden dat ik hier niet echt op zit te wachten.

Ook zit ik niet echt te wachten op een ge-eikt tweakers.net antwoord:"Gebruik Google eens? " of : "Heb je google al geprobeert? "


OKee, nu dit allemaal gezegd is... het gaat om devolgende foto die ik op internet ben tegen gekomen:


Hierop zijn een paar dingetjes zichtbaar waar ik niet precies weet hoe ze dit doen en hoe ik dit op mijn eigen Mondeo zou kunnen bouwen.

Heet eerste is dit:

Heeft iemand een "how to" waarop ik het zwart na kan maken, zoals dit hier zichtbaar is?
Ik heb het vermoeden dat er met een zwarte spuitbus op de licht unit is gespoten, alleen weet iemand:
- Welke verf?
- Binnen of buitenkant van de unit?
- Tips?
(De booskijkers kunnen buiten beschouwing gelaten worden)

Het tweede is:

Wat voor een bumper is dit?
Wie kan mij aan een (Nederlands) adresje hiervoor helpen?

Laatste vraagje:

Is het inbouwen van dit M3 ventilatie- grilletje een beetje goed te doen?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen en willen helpen.
  dinsdag 20 september 2005 @ 16:57:50 #2
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_30762091
al eens op www.autostyle.nl gekeken?

Lamp is een kwestie van lamp loshalen, uit elkaar halen, binnenkant spuiten, goed dicht kitten en terugplaatsen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_30762197
de m3-inlaten zijn voor een goede plaatwerker zeker te doen (mits het enigzins overeenkomt met de bolling van je spatbord). Ook de meestal "onvindbare" bumpers zijn vaak gemodificeerde voor een andere auto.

dit zijn misschien niet de antwoorden die je wil horen, maar waar het op neer komt is dat als je een vakman kent, of zelf bent, praktisch alles mogelijk is.
e-students.nl handig voor studenten
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:02:46 #4
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30762275
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:57 schreef MikeyMan het volgende:
al eens op www.autostyle.nl gekeken?

Lamp is een kwestie van lamp loshalen, uit elkaar halen, binnenkant spuiten, goed dicht kitten en terugplaatsen...
heb er inderdaad gekeken, maar kwam helaas niet verder dan de booskijkers... Gaas/bumper combi staan wel in hun lijst, maar zonder afbeelding. :s
pi_30762395
lampen van binnen spuiten:
Lampunit verwijderen, de glazen zitten vaak met kit vast dus zul je de zooi moeten verwarmen waardoor de kit zacht wordt waarna je de glazen kunt verwijderen en spuiten! (verwarmen kan in de oven)....

bumper lijkt me eerder custom gemaakt dan ergens bij een producent vandaan

M3 ventilatie:
Vrij veel werk, je moet een precies gat maken in je voorscherm, tegen roest behandelen, netjes inbouwen en aflassen en eventueel bijspuiten!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:06:18 #6
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30762411
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:00 schreef _V2 het volgende:
de m3-inlaten zijn voor een goede plaatwerker zeker te doen (mits het enigzins overeenkomt met de bolling van je spatbord). Ook de meestal "onvindbare" bumpers zijn vaak gemodificeerde voor een andere auto.

dit zijn misschien niet de antwoorden die je wil horen, maar waar het op neer komt is dat als je een vakman kent, of zelf bent, praktisch alles mogelijk is.
Tja.. Ik ben wel eens wat dingen wezen doen met mijn oude ZX toendertijd, maar weet dus niet of ik dit zelf zou kunnen doen.(A la die m3- inlaten)

En tja.. ik vond die bumper nogal lijken op de Street Fighter Bumpers die een tijdje hot waren voor Mondeo's, maarja... lijken en zijn.. Je kent het wel.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:08:10 #7
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30762463
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:05 schreef ThaFreak het volgende:
lampen van binnen spuiten:
Lampunit verwijderen, de glazen zitten vaak met kit vast dus zul je de zooi moeten verwarmen waardoor de kit zacht wordt waarna je de glazen kunt verwijderen en spuiten! (verwarmen kan in de oven)....
Dat spuiten... heb je daar een speciale verf/spuitbus voor nodig..?
Ik heb wel eens wilde indianen verhalen gehoord dat je moest zorgen dat je door een rookpluim (okeej?!) moest spuiten, zodat de nevel fijn genoeg werd?
pi_30762614
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:08 schreef n00cL30n het volgende:

[..]

Dat spuiten... heb je daar een speciale verf/spuitbus voor nodig..?
Ik heb wel eens wilde indianen verhalen gehoord dat je moest zorgen dat je door een rookpluim (okeej?!) moest spuiten, zodat de nevel fijn genoeg werd?
zorgen dat de lampunit (dat zilveren) volledig vrij is en dan van voldoende afstand spuiten......normale spuitbus verf is er goed genoeg voor.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:13:44 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30762660
Volgens mij zijn dat soort grilletjes gewoon plakplaatjes.
pi_30771659
Je kan er altijd een fake m3 inlaat look allike stikkertje opplakken !
gevolgd door de tank stikker, 'tuning is not a crime' stikker en uiteraard de 45° scheef geplakte 'street legal' stikker !

Vind die mondeo anders wél proper gedaan. Dat m3 stukje is er gewoon over (je plakt toch ook geen M stikker op je auto)
pi_30772215
ik moet toch even zeggen dat die Mondeo in de OP is geshopt,... of is dat voor iedereen zo duidelijk dat het niet gezegd hoeft
pi_30772564
Probleem 1: Tadaaa

Probleem 2: Shark bumper met dichtgeplamuurde inhammetjes?
pi_30772723
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:56 schreef Blapiet het volgende:
ik moet toch even zeggen dat die Mondeo in de OP is geshopt,... of is dat voor iedereen zo duidelijk dat het niet gezegd hoeft
  woensdag 21 september 2005 @ 15:06:36 #14
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30792264
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:56 schreef Blapiet het volgende:
ik moet toch even zeggen dat die Mondeo in de OP is geshopt,... of is dat voor iedereen zo duidelijk dat het niet gezegd hoeft
Ik kan je verzekeren dat deze niet geshopt is, deze is gespot tijdens een duitse meeting van Mondeo tuners/stylers.

Het enige dat in photoshop is gebeurd, is de image resizing
(Was 1600 breed, heb dit terug gegooid naar 550 breed. )

[ Bericht 17% gewijzigd door n00cL30n op 21-09-2005 16:15:37 (glasHELDER!) ]
  woensdag 21 september 2005 @ 15:08:30 #15
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30792312
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:05 schreef BazzoS het volgende:
Probleem 1: Tadaaa

Probleem 2: Shark bumper met dichtgeplamuurde inhammetjes?
Thanks voor het donkere lampen linkje...

Shark bumpert.. ik zal gelijk even gaan kijken.. wederom thanks!
  woensdag 21 september 2005 @ 15:09:27 #16
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_30792342
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:12 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

zorgen dat de lampunit (dat zilveren) volledig vrij is en dan van voldoende afstand spuiten......normale spuitbus verf is er goed genoeg voor.....
Ahaaa...

Okee, ik dacht dat hij ook aan het doorzichtige deel had zitten spuiten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')