quote:Op dinsdag 20 september 2005 01:27 schreef ROG het volgende:
Leg er de basismotor in, laat de AMG badges zitten, zet wat R&B op en je kan zo door Rotterdam Zuid cruisen met je matties..
Hey! Geen misverstanden, ik vind Mercedes best mooie wagens maken maar dit is over the top..quote:
Dit is toch big pimpin' manquote:Op dinsdag 20 september 2005 01:44 schreef Five_Aces het volgende:
Cabrio's zijn voor posers die over de boulevard cruisen... Een replica DTM wagen koop je niet in cabrio vanwege de verminderde stijfheid van het chassis & extra gewicht voor de verstevigingen.
Geile fietsquote:Op dinsdag 20 september 2005 01:23 schreef leolinedance het volgende:
Mercedes-Benz komt met een CLK DTM AMG Cabriolet. Eerder verscheen deze versie als coupé.
Eerder bouwde Mercedes honderd stuks van de CLK DTM AMG. Deze auto is nauw verwant aan de raceauto waarmee het DTM-racekampioenschap wordt verreden. De berperkte oplage was binnen de kortste keren uitverkocht, maar de vraag bleef onverminderd sterk. Daarom heeft Mercedes-Benz nu besloten om nog eens honderd exemplaren te bouwen. Ditmaal als cabriolet.
De Mercedes CLK DTM AMG is voorzien van een 5,5-liter V8 motor met supercharger. Die levert 582 pk. De speciale carbiolet kan er in 4,0 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid is dit keer begrensd op 300 km/u. Mercedes claimt met deze auto de snelste vierzits cabriolet ter wereld te bouwen.
Naast de krachtige motor is de speciale Mercedes voorzien van kuipstoelen met lederen en alcantara bekleding, er is een ovalen AMG racestuur en een instrumentarium met een snelheidsmeter die tot 360 km/u kan aangeven. Aan de buitenkant is de Mercedes rijkelijk voorzien van AMG-spoilers en aan der achterkant zijn 20 inch wielen bevestigd; aan de voorzijde hebben ze de maat 19 inch. Tot slot is de auto voorzien van AMG Speedshift. Dat systeem zorgt er middels flippers op het stuur voor dat de vijftraps automatische versnellingbak supersnel kan worden geschakeld.
De eerste Mercedes-Benz CLK DTM AMG Cabriolet wordt naar verwachting rond de helft van 2006 aan een klant geleverd.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind hem SUPER
Idd, wat ziet dat pauper uit zegquote:Op dinsdag 20 september 2005 02:18 schreef StrayDog het volgende:
Hele foute cabrio, en die spoiler achterop is écht te erg.
Als er vraag naar is, waarom niet?quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:01 schreef hermandeperman het volgende:
Lekkere centenschraapactie van Benz weer
Omdat ze in de DTM ook niet rijden met cabrio's en omdat cabrio's de helft van de stijfheid van een "normale" auto hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:09 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Als er vraag naar is, waarom niet?
In de DTM rijden ze ook niet met coupe's, maar dat even terzijde. Het blijft een gedrocht.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:10 schreef hermandeperman het volgende:
Omdat ze in de DTM ook niet rijden met cabrio's en omdat cabrio's de helft van de stijfheid van een "normale" auto hebben.
Daarom niet.
daar heeft men wel in gereden, het huidige model nogwel.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
In de DTM rijden ze ook niet met coupe's, maar dat even terzijde. Het blijft een gedrocht.
Nou ja, die DTM-coupé (de race-auto dan) was natuurlijk alleen optisch enigszins lijkend op een CLK. Zo bedoelde ik het meer.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:19 schreef M5 het volgende:
daar heeft men wel in gereden, het huidige model nogwel.
bodyshijfheid merk je zeker wel, bij het insturen van bochten bijv.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:25 schreef yup het volgende:
Qua body stijfheid zal een dichte versie meer hebben.
Maar denk niet dat je er veel van zal merken. Het enige wat je gaat merken is het gewicht, cabrio's wegen doorgaans best wat meer dan hun dichte versies.
En die 5.5 is zeker getuned? In de E55 AMG versie levert hij maar 476 pk, hier nu 582 pk
Specs vind ik wel dik ok, 0-100 4 seconden
tsja. hij wordt eigenlijk gemaakt door HWA, wat ook de DTM-race wagens voor een grootdeel maakt. die hadden ooit ook de CLK-GTR Roadster gemaakt rare luiquote:Op dinsdag 20 september 2005 18:48 schreef Fugie het volgende:
alsof die stijfheid ook maar iemand boeit die dat ding koopt. Mercedes ziet een markt, dus bouwt dat ding om wat klanten te binden en verdient er wat geld aan. En het is best een vette cabrio. Je moet het ook niet vergelijken met een dtm auto maar met cabrio.
Zorg je wel ff, als je hem hebt, dat je uit mijn buurt blijft...... dan kan ik er gerust op blijven dat ik niet zo iets afschuwelijks hoef te aanschouwenquote:Op dinsdag 20 september 2005 21:51 schreef CybPraetorian het volgende:
geef me toch deze maar:
[[url=http://img258.imageshack.us/img258/5517/img21470fu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ja, mijn kaakspieren van het lachen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 18:11 schreef leolinedance het volgende:
Jullie lullen allemaal wel over stijfheid enzo...
Maar ik weet 1 ding dat zeker wel meer stijfheid krijgt bij het aanschouwen van deze bak
WTF lul je!? Zie je het al voor je, een DTM race met een standaard Mercedes die ertussen rijdt zonder enige spoilers of stickers en leren bekleding en airco e.d.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:24 schreef Chokeme het volgende:
Wel jammer dat hij (IMHO) te veel optiscg getuned is. Een Mercedes moet in stijl zijn (of een dicht dak hebben) en dat kan je hier niet echt van zeggen. Kan allemaal nog net.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |