abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 september 2005 @ 18:59:42 #1
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_30734153
Eigenlijk moet iedereen regelmatig de bandenspanning van zijn auto controleren, leer je als je je rijbewijs wilt halen. Maar ik heb nog nooit iemand het ook daadwerkelijk zien doen. Ik heb zelf nog niet zo lang mijn rijbewijs en auto (en nog nooit de spanning gecontroleerd) en nu vroeg ik mij af... controleren jullie regelmatig je bandenspanning?
Op de site van www.hetnieuwerijden.nl zag ik dat het bijvoorbeeld brandstof bespaart als je bandenspanning optimaal is. En dat het je grip op de weg vergroot. Een reden om er goed op te letten? Of toch overdreven?
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  maandag 19 september 2005 @ 19:11:03 #2
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_30734530
Ik doe het wel trouw iedere week, rij zo'n 700 km per week.
Ik merk wel dat de banden in de winter wat sneller dan in de zomer leger lijken te raken.
Ik heb dus altijd mijn banden op spanning en dat rijdt prima, beter dan met halfplatte banden
... ik ben een vliegtuig
pi_30734538
niet overdreven die regel... scheelt idd een hoop...

maar welke lamlul controleerd nou regelmatig zn bandenspanning
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  maandag 19 september 2005 @ 19:12:07 #4
41334 Sjtefan
Ik ben niet gek...
pi_30734572
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:11 schreef Pharell het volgende:
maar welke lamlul controleerd nou regelmatig zn bandenspanning
Deze lamlul dus
... ik ben een vliegtuig
pi_30734578
Ik heb ze 2 weken geleden nog gecontroleerd, want ik dacht dat mijn linker achterband wat slapper was dan de andere. En inderdaad, dat was ook zo. De 3 andere waren OK. Ik heb ook even mijn reserveband gecontroleerd --> helemaal leeg.

Dus het blijkt maar weer dat het af en toe nodig is.
There are only 10 types of people in the world. Those who know binary and those who don't.
pi_30734585
Nieuwerijden is wel leuk maar ze ovedrijven flink. Als jij met 1 bar in je banden rijd dan zal je vast veel besparen maar als je maar 0.2 bar te weinig rijd heb je echt geen 5% meer brandstofverbruik.

Verder kan je ook de rijgedrag van je wagen aanpassen met grote verschillen in bandenspanning. 1.8 bar voor en 2.5-2.8 bar achter heb je opeens een pak minder overstuur om maar iets te noemen.

Ja zelf geprobeerd voordat je je dat afvraagt. Maar ik rij altijd met 2.2 bar ofzo (heb wat grotere banden dan standaard).
pi_30734599
Jep meestal 1 keer per maand.
Merk iid dat ik wat stabieler on de bochten ietsje zuiniger rij (litertje ofzo per 200 KM )

Me banden blijven hierdoor ook wat langer goed.
  maandag 19 september 2005 @ 19:36:36 #8
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30735355
1 keer per week standaard.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30735798
Banden om de 3 tank beurten of zo (1000km). Meestal moet er wel in een of meerdere banden wat bij.
pi_30737074
Nou toen ik mn vroemvroem net had gekocht vond ik mn ene bandje toch wel aan de zachte kant dus toen heb ik de spanning bekeken...was echt de helft van wat het moest zijn....nu kijk ik gewoon een btje hoe ze erbij staan. Denk dat er morgen weer wat bij mag na dat tripje naar Dland.
pi_30737752
Normaal eens per maand ofzo, maar de laatste tijd doe ik het een of meer keer per week aangezien m'n linkervoorband langzaam leegloopt (van 2.5 naar 2.2 bar in ongeveer anderhalve week). Geen zin om nog te betalen om dat te laten fixen, want over twee maanden gaan er nieuwe velgen+banden onder. Dus tot die tijd gewoon iedere week wat lucht erbij
  woensdag 21 september 2005 @ 10:45:25 #13
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_30784383
mijn auto heeft 4 semi lekke banden dus iedere 2 weken ff volgooien meestal is het dan 1.2 bar ipv 2.2.. maar hij rijdt nog
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_30784505
Ik controleer mn banden spanning ongeveer om de week, of iedere 1000km, samen met het oliepeil, koelvloeistof peil en andere zaken. Meestal controleer ik het voor niks trouwens
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_30784745
ik doe t ook om de week
ik zoek overigens nogsteeds tankstations waar je stikstof in je banden kan spuiten, ben er nog nooit 1 tegengekomen!
Who is it?
pi_30784835
Regelmatig.. maar bandenspanning is met de moto natuurlijk wel erg belangrijk
pi_30785364
voor vakantie altijd. of als een van de banden wat leger lijkt. verder vergeten we het meestal
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30786265
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:00 schreef 907 het volgende:
ik doe t ook om de week
ik zoek overigens nogsteeds tankstations waar je stikstof in je banden kan spuiten, ben er nog nooit 1 tegengekomen!
Stikstof kun je bij je bandenboer krijgen, meestel heb je voor minder als 10 euro alle 5 de banden vol met stikstof (ook het reserve wiel ja), deze hoef je maar 1x per jaar op spanning te controleren, maar dan kan je dan weer niet bij het tankstation.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 21 september 2005 @ 12:10:49 #19
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_30786955
Doe mij dan maar gewoon lucht die je wel elke week checken kan. Liever niet het risico van een klapband omdat er in die tijd toch wat uitgelopen is.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_30789278
Als ik een pomp tegenkom waar het:

- apparaat niet stuk is
- apparaat uberhaupt aanwezig is
- apparaat geen fucking 50 cent kost voor lucht

dan controleer ik mijn bandenspanning altijd even ja
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30790735
quote:
Op woensdag 21 september 2005 10:45 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
mijn auto heeft 4 semi lekke banden dus iedere 2 weken ff volgooien meestal is het dan 1.2 bar ipv 2.2.. maar hij rijdt nog
Even bij de volgende bandenwissel de velgranden laten bijpolijsten, heb ik bij mijn bix ook gedaan, nu lopen de banden niet meer leeg
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30792599
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:10 schreef Five_Aces het volgende:
Doe mij dan maar gewoon lucht die je wel elke week checken kan. Liever niet het risico van een klapband omdat er in die tijd toch wat uitgelopen is.
Stikstof is dikker als lucht en hoeft daarom maar 1x per jaar gecontroleerd te worden. Geen enkel stitkstof leverend bedrijf zal het een probleem vinden om ff je bandenspanning te controleren hoor.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_30798735
Mijn banden liepen leeg, toen elke keer bij het tanken bijvullen.

Nu zijn ze een jaar niet meer gevult en nog steeds dezelfde druk, ik controleer nu iets minder vaak(1x in 3 maand of zo)
pi_30844974
Mijn vader's band van zijn auto zag er al een beetje leeg uit maar die doet het eigenlijk iedere 4e tankbeurt. Die achterband was ook echt bijna leeg dus dat was even flink lucht erin en de auto reed 10x zo goed. Ik doe het helemaal niet maar ik moet het doen omdat ik heel vaak heel zwaar geladen ben dus ik ga dat volgende week er ff in plannen.
pi_30848320
Supra regelmatig en de daily driver minder regelmatig.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')