abonnement Unibet Coolblue
pi_30726420
(Dolgraag had ik dit op GoT gepost. Maar door omstandigheden gaat dat niet.)

Het is hier een goed beveiligde omgeving. (Al is het me wel gelukt om bepaalde dingen te omzeilen.)
Als je met een admin account een map kopieert, van drive naar drive, neemt ie de ACLs mee.
Als ik dan als mezelf, bestanden en mappen in de nieuwe gekopieerde map aanpas, zegt ie 'gaat niet. je bent geen admin'.
Dus wat ik toen heb gedaan is met CACLS alle bestanden en mappen daarin op mijn naam gezet.
Dat is wel gelukt. Máár na verschillende dingen geprobeerd te hebben, ben ik nog niet eigenaar van alle bestanden en mappen.
alleen van de map zelf en de bestanden daarin ben ik eigenaar. van de bestanden in de submappen, ben ik niet de eigenaar.
weet iemand hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt.

omdat ik hier niks kan downloaden wil ik eerst andere dingen proberen.
als dat echt niet gaat, zet ik de 3rd-party proggies (als die er zijn) op mijn USB key.
  maandag 19 september 2005 @ 15:34:12 #2
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_30727744
En wat vindt je werkgever hiervan?

Is er niet een recursive-vinkje wat je bent vergeten met het toewijzen van rechten aan je eigen user?
Of kun je als admin die folder niet kopieren naar een folder in je eigen profile en dan vanuit je eigen user ownership claimen (hij zit dan immers in je profile)?

Ben ook geen expert op dit gebied, maar ik zou die richting in denken.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_30730628
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:34 schreef ToMaSZ het volgende:
En wat vindt je werkgever hiervan?

Is er niet een recursive-vinkje wat je bent vergeten met het toewijzen van rechten aan je eigen user?
Via de GUI heb ik vanalles geprobeerd. Maar ik heb vooral CACLS gebruikt.
Uiteraard heb ik de /T switch geprobeerd.
quote:
Of kun je als admin die folder niet kopieren naar een folder in je eigen profile en dan vanuit je eigen user ownership claimen (hij zit dan immers in je profile)?
mwah. het is Windows. en dan werkt het niet zoals je denkt.
quote:
Ben ook geen expert op dit gebied, maar ik zou die richting in denken.
toch bedankt voor je hulp.

na een paar uur kan ik het probleem anders beschrijven.
De C-schijf (C:\) is niet-beschrijfbaar voor gebruikers.
Dus als ik een map kopieer van E:\ naar C:\ zegt ie 'Toegang geweigerd'.
Daarom deed ik hetzelfde met een admin account. Probleem is dus, dat ik als gebruiker die nieuwe map op C niet kan gebruiken.
Want die nieuwe map heeft de ACLs van C:\ overgenomen.
Reminds me... Morgen iets proberen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')