abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 september 2005 @ 14:33:22 #1
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_30726143
quote:
General Motors biedt eigenaren van auto's sinds kort de mogelijkheid om iedere maand een e-mail te krijgen waarin de technische staat van bepaalde systemen wordt gerapporteerd. De mail geeft de status van de motor, versnellingsbak, ABS, airbag en het OnStar-systeem door en beveelt eventueel reparaties aan. Er wordt ook aangegeven hoe lang de motorolie nog mee zal gaan, en gebaseerd op de kilometerstand wordt bepaald wanneer de volgende onderhoudsbeurt nodig is. De dienst werkt via het OnStar-systeem, dat de auto via het mobiele telefoonnet met een servicecentrum van GM verbindt. OnStar wordt ook gebruikt voor tal van andere diensten, zoals het oproepen van een monteur bij panne, opsporen van gestolen auto's en handsfree telefoneren. Wie het servicecentrum opbelt kan zelfs - na het geven van een pincode - op afstand de deuren laten ontgrendelen als hij zijn sleutels kwijt is of de auto laten toeteren en knipperen met de koplampen als hij hem niet meer terug kan vinden.

Om van deze dienst gebruik te kunnen maken moet de auto zijn uitgerust met het elektronische diagnosesysteem van GM, wat bij de modellen van na april 2004 het geval is. Voor abonnees van OnStar is de dienst gratis. Gebruikers kunnen zich er voor aanmelden op de website van OnStar, of de OnStar-knop in de auto indrukken en bij het servicecentrum vragen de dienst te activeren.
Dit vind ik dan toch wel leuk weer
quote:
Wie het servicecentrum opbelt kan zelfs - na het geven van een pincode - op afstand de deuren laten ontgrendelen als hij zijn sleutels kwijt is of de auto laten toeteren en knipperen met de koplampen als hij hem niet meer terug kan vinden.
Dit vind ik dan weer wat minder. Als GM dit kan moet het niet lang duren voor dat iemand anders dat ook kan. En dan is het auto
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_30726960
Hoe meer electronica in de auto, hoe meer er kapot kan gaan, hoe meer problemen. Voor mij hoeft die opsmuk allemaal niet.
  maandag 19 september 2005 @ 15:06:40 #3
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_30727009
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe meer electronica in de auto, hoe meer er kapot kan gaan, hoe meer problemen. Voor mij hoeft die opsmuk allemaal niet.
Dus je hebt geen radio in je auto....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  maandag 19 september 2005 @ 15:19:02 #4
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_30727365
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:06 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dus je hebt geen radio in je auto....
Ja, een radio heeft ook zeer veel invloed op het motorische/technische gedeelte van je auto
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
  maandag 19 september 2005 @ 17:19:07 #5
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_30731146
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:19 schreef GSi het volgende:

[..]

Ja, een radio heeft ook zeer veel invloed op het motorische/technische gedeelte van je auto
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe meer electronica in de auto, hoe meer er kapot kan gaan, hoe meer problemen. Voor mij hoeft die opsmuk allemaal niet.
Mijn autoradio is: A) helemaal elektronisch, en B) zit in de auto!



elke auto zit voortaan vol elektronica, dus het zal wel los lopen....
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_30738221
Doe mij maar een auto waar ik zelf nog wat aan kan sleutelen. Smaken verschillen maar ik vindt het 10 x niks die rijdende computers.
It's okay to be white
pi_30738999
Zo'n emailtje is dan weer wel handig

Een auto die zelf diagnose stelt over de staat van de motor is natuurlijk wel zo makkelijk, zeker als je dan bijvoorbeeld een vermoeden hebt dat bijv. je waterpomp of what ever niet meer zo goed is, en je dan ter bevestiging een e-mailtje krijgt dat dit dan ook daadwerkelijk zo is.

Alleen zo'n abbonnement zal wel een lieve duit kosten jaarlijks, en is het maar de vraag of de prijs van zo'n systeem opweegt tegen het af en toe laten nakijken van je auto omdat je iets niet vertrouwt maar het niet zeker weet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 20 september 2005 @ 00:10:17 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_30745479
Je hebt elektronica, en je hebt elektronica. Het is niet zo dat er in de besturingselektronica meer onderdelen komen. Sterker nog, deze kan ongemoeid blijven. Het enige verschil is dat er gegevens die sowieso bewaard worden in besturingselektronica nu ook leesbaar zijn voor de bestuurder. De extra sensoren die niets anders doen dan meetgegevens verzamelen over de toestand van bepaalde onderdelen kunnen helemaal onafhankelijk van de besturingselektronica draaien. De ontwerpers zijn ook niet gek en zij weten ook wel dat de kans op fouten toeneemt als al het elektronica in één potje gedaan zou worden.

Wist je dat CV-ketels nauw verweven zijn met auto's? Energie-omzetting, warmtewisseling en chemie. Zo'n ding kan echt wel zonder elektronica werken, maar met elektronica kun je meer gegevens verwerken en op bepaalde dingen inspelen. De CV-Ketel die automatisch de monteur opbelt is echt niet nieuw. Het idee bestaat al zo'n 5 jaar. Da's zo'n beetje de periode dat de ontwikkelingen zijn begonnen om apparaten op internet aan te sluiten om meer gegevens te verzamelen. Koelkasten hebben tegenwoordig ook een internetaansluiting, ze gaan er daardoor echt niet eerder kapot.

Wen maar aan het idee dat we toch echt die kant op gaan dat elk elektronisch apparaat een IP adres kan hebben. Ik vind het best wel geinig
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_30753405
Dat Onstar is echt super, in mijn familie heeft iemand het ook in haar Corvette
pi_30764530
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 00:10 schreef ACT-F het volgende:
blablabla CV ketel bla bla
Mn ouders hebben zon nieuwerwetse CV ketel.... In een maand tijd 3 keer kapot.. In een half jaar tijd 8 keer ondertussen....

Jaaaaa, die electronica is een echte verbetering (aangezien hun vorige, electronicaloze zo'n 28 jaar mee is gegaan, en die was nog goed toen hij werd vervangen...)
pi_30768008
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mn ouders hebben zon nieuwerwetse CV ketel.... In een maand tijd 3 keer kapot.. In een half jaar tijd 8 keer ondertussen....

Jaaaaa, die electronica is een echte verbetering (aangezien hun vorige, electronicaloze zo'n 28 jaar mee is gegaan, en die was nog goed toen hij werd vervangen...)
En hoeveel km staat er op de teller?
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:37:21 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_30776631
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn ouders hebben zon nieuwerwetse CV ketel.... In een maand tijd 3 keer kapot.. In een half jaar tijd 8 keer ondertussen....

Jaaaaa, die electronica is een echte verbetering (aangezien hun vorige, electronicaloze zo'n 28 jaar mee is gegaan, en die was nog goed toen hij werd vervangen...)
Wat is er kapot aan gegaan dan? En wat voor een merk is dat?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_30788421
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat is er kapot aan gegaan dan? En wat voor een merk is dat?
Geen idee, ik heb mn eigen HR-ketel (met onderhoudscontract), bovendien is het nogal offtopic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')