Maar ik dacht dat dat iets voor diesels was?quote:Op maandag 19 september 2005 08:47 schreef ThaFreak het volgende:
kan iid pingelen zijn......
pingelen is idd het vroegtijdig/ongewenst ontbranden van je benzine!
bij benzinemotoren in de iets sportievere wagens kan het zijn dat de klopvastheid (de druk waarbij de benzine spontaan ontbrandt)van euro 95 te laag is, zodat de boel al ontbrandt voordat het vonkje komt... Dat is pingelen.quote:Op maandag 19 september 2005 08:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar ik dacht dat dat iets voor diesels was?
Denk van niet, maar oude bougies horen toch in de afvalbak.quote:Op maandag 19 september 2005 09:04 schreef Bastard het volgende:
Ik heb een sportieve Volvo 440 uit 92 die het dan ook heeft.
Niet altijd hoor, maar zo eens in de week toch wel.. Ik heb zitten denken om andere bougies er in te gooien, omdat die misschien te vet zijn ofzo.. maar of dat helpt
Wel iemand met dizlektsie...quote:Op maandag 19 september 2005 14:26 schreef Bastard het volgende:
Weinig monteurs hier op het forum dus
quote:
Ja.. nadieselen ja.. bij een benzinemotor.quote:Op maandag 19 september 2005 14:49 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wel iemand met dizlektsie...
antwoord is al lang gegeven, ik ben geen papegaai..
[..]
brandstof tanken met een hoger octaangehalte, lijkt me dan... (dus betere klopvastheid, waardoor het niet spontaan verbrandt door de compressie van de motor, zoals dit bij een diesel gebeurt)quote:Op maandag 19 september 2005 15:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja.. nadieselen ja.. bij een benzinemotor.
Wat kan je er aan doen?.. das misschien duidelijker?
Zeg ,quote:Op maandag 19 september 2005 15:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja.. nadieselen ja.. bij een benzinemotor.
Wat kan je er aan doen?.. das misschien duidelijker?
Weet je de oorzaak van je probleem nu al dan?quote:Op maandag 19 september 2005 16:10 schreef Bastard het volgende:
Hum, zo te zien een combinatie van 1, 2, 3, en 5 dan..
Ok, slotje dan maar.
Ja ik gok dat mijn motor te warm word door het file rijden, waardoor de bougies te heet worden. AAngezien ik niet boven de 3000 toeren wil uitkomen met de motor zal er wel last zijn van koolaanslag in de cilinder, bijna 2 ton op de teller ga je niet lopen trappen met de motor.quote:Op maandag 19 september 2005 16:13 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Waarom een slotje?
Als we hem open houden dan heeft iemand anders er misschien nog wat aan.
Weet je de oorzaak van je probleem nu al dan?
Of kunnen we hem volgend jaar nutteloos kicken
Als de motor warm is kan je best boven 3000 tpm komen hoorquote:Op maandag 19 september 2005 16:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ik gok dat mijn motor te warm word door het file rijden, waardoor de bougies te heet worden. AAngezien ik niet boven de 3000 toeren wil uitkomen met de motor zal er wel last zijn van koolaanslag in de cilinder, bijna 2 ton op de teller ga je niet lopen trappen met de motor.
En aangezien de uitlaat lek is en hij niet meer mooi stationair draait daardoor zal het mengsel ook wel niet in de juiste verhouding staan.
Ja klopt, maar waarom harder laten werken als nodig is?quote:Op maandag 19 september 2005 16:52 schreef yup het volgende:
[..]
Als de motor warm is kan je best boven 3000 tpm komen hoor
Gaat heus niet uitelkaar klappen ofzo
Dat is beter als het blok vol sludge laten komen door langzaam te rijden, ongeascht de km stand of het type motor.quote:Op maandag 19 september 2005 17:03 schreef j0ep het volgende:
Af en toe een beetje laten werken kan ook niet verkeerd zijn, brandt de boel een beetje schoon van binnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |